Рішення
від 14.09.2017 по справі 522/11917/16-ц
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/11917/16-ц

Провадження № 2/522/6314/16

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(вступна та резолютивна частини)

14 вересня 2017 року Приморський районний суд м. Одеси

у складі: головуючого судді Бойчука А. Ю.

при секретарі Іскрич В. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Громадської організації Вітрильна федерація України (скорочене найменування - ВФУ) в особі територіального осередку (підрозділу) Одеська обласна федерація вітрильного спорту , за участі третьої особи Громадської організації Вітрильна федерація Одеської області про визнання незаконним рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Керуючись ст.ст. 10 , 11 , 60 , 206 , 212 -215, ЦПК України , суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи:14296808) в особі територіального осередку (підрозділу) Одеська обласна федерація вітрильного спорту - задовольнити.

Визнати незаконним рішення Президії Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи: 14296808) , яке оформлено Протоколом ОСОБА_2 Президії Громадської організації Вітрильна федерація України № 04-2016 від 20 березня 2016 року в частині рішень ухвалених по третьому питанню порядку денного 3. Звіт робочої групи щодо ситуації з вітрильного спорту в Одеській області :

1. Вважати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту, як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними 31 грудня 2015 року.

2. Надати статус територіального осередку ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області з 20.03.2016 року.

3. Винести на затвердження ОСОБА_2 ВФУ документи, що регламентують діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ.

4. Секретареві Олександру Зайцеву до 25.03.2016 р привести у відповідність з ухваленим інформацію на сайті ВФУ про осередок ВФУ в Одеській області.

5. Виконавчому директорові ОСОБА_3 надіслати до Управління сім'ї, молоді та спорту Одеської ОДА лист з рекомендаціями ВФУ щодо співпраці з визнаним офіційним територіальним осередком ВФУ в Одеській області - ГО Вітрильна федерація Одеської області .

Визнати незаконним рішення ОСОБА_2 Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи: 14296808) , яке оформлено Протоколом ОСОБА_2 Громадської організації Вітрильна федерація України № 32 (1-2017) від 18 лютого 2017 року в частині рішень ухвалених по третьому питанню порядку денного 3. Обговорення та вирішення питання по Одеській федерації. Невиконання рішення ОСОБА_2 ВФУ від 20.11.2016. :

3.1. Визнати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними.

3.2. Визнати територіальним осередком ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області .

3.3. Затвердження Положення про діяльність громадської організації Вітрильна федерація Одеської області , що регламентує діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ.

3.4. Визнати повноваження Президента ВФОО ОСОБА_4 у статусі члена ОСОБА_2 ВФУ.

3.5. Рішення вступає в силу з моменту ухвали .

Стягнути з Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи:14296808) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят однієї) гривні, 21 копійки.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення, в порядку ст. 294 ЦПК України.

Суддя А. Ю. Бойчук

Справа № 522/11917/16-ц

Провадження № 2/522/6314/16

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2017 року Приморський районний суд м. Одеси

у складі: головуючого судді Бойчука А. Ю.

при секретарі Іскрич В. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Громадської організації Вітрильна федерація України (скорочене найменування - ВФУ) в особі територіального осередку (підрозділу) Одеська обласна федерація вітрильного спорту , за участі третьої особи Громадської організації Вітрильна федерація Одеської області про визнання незаконним рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У червні 2016 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Громадської організації Вітрильна федерація України в особі територіального осередку (підрозділу) Одеська обласна федерація вітрильного спорту , про визнання незаконним рішення Президії Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи: 14296808) , які оформлені протоколом ОСОБА_2 Президії Громадської організації Вітрильна федерація України № 04-2016 від 20 березня 2016 року в частині рішень ухвалених по третьому питанню порядку денного 3. Звіт робочої групи щодо ситуації з вітрильного спорту в Одеській області , а саме наступні рішення:

1. Вважати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту, як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними 31 грудня 2015 року.

2. Надати статус територіального осередку ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області з 20.03.2016 року.

3. Винести на затвердження ОСОБА_2 ВФУ документи, що регламентують діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ.

4. Секретареві Олександру Зайцеву до 25.03.2016 р привести у відповідність з ухваленим інформацію на сайті ВФУ про осередок ВФУ в Одеській області.

5. Виконавчому директорові ОСОБА_3 надіслати до Управління сім'ї, молоді та спорту Одеської ОДА лист з рекомендаціями ВФУ щодо співпраці з визнаним офіційним територіальним осередком ВФУ в Одеській області - ГО Вітрильна федерація Одеської області .

28.03.2017 року до Приморського районного суду м. Одеси від позивача надійшла уточнена позовна заява, якою були уточнені вимоги, а саме позивач просить суд визнати незаконним рішення Президії Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи: 14296808) , які оформлені протоколом ОСОБА_2 Президії Громадської організації Вітрильна федерація України № 04-2016 від 20 березня 2016 року в частині рішень ухвалених по третьому питанню порядку денного 3. Звіт робочої групи щодо ситуації з вітрильного спорту в Одеській області , а саме наступні рішення:

1. Вважати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту, як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними 31 грудня 2015 року.

2. Надати статус територіального осередку ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області з 20.03.2016 року.

3. Винести на затвердження ОСОБА_2 ВФУ документи, що регламентують діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ.

4. Секретареві Олександру Зайцеву до 25.03.2016 р привести у відповідність з ухваленим інформацію на сайті ВФУ про осередок ВФУ в Одеській області.

5. Виконавчому директорові ОСОБА_3 надіслати до Управління сім'ї, молоді та спорту Одеської ОДА лист з рекомендаціями ВФУ щодо співпраці з визнаним офіційним територіальним осередком ВФУ в Одеській області - ГО Вітрильна федерація Одеської області та

визнати незаконними рішення ухваленні ОСОБА_2 Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи: 14296808) , які оформлені Протоколом ОСОБА_2 Громадської організації Вітрильна федерація України № 32 (1-2017) від 18 лютого 2017 року в частині рішень ухвалених по третьому питанню порядку денного 3. Обговорення та вирішення питання по Одеській федерації. Невиконання рішення ОСОБА_2 ВФУ від 20.11.2016. , а саме наступні рішення:

3.1. Визнати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними.

3.2. Визнати територіальним осередком ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області .

3.3. Затвердження Положення про діяльність громадської організації Вітрильна федерація Одеської області , що регламентує діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ.

3.4. Визнати повноваження Президента ВФОО ОСОБА_4 у статусі члена ОСОБА_2 ВФУ.

3.5. Рішення вступає в силу з моменту ухвали.

В обґрунтування своїх вимог Позивач зазначає, що оспорювані рішення ВФУ, фактично прийнятті з одних і тих самих питань, пов'язані між собою та порушують права і законі інтереси позивача, як члена громадської організації, оскільки суперечать ЗУ Про громадські об'єднання та статуту Громадської організації Вітрильна федерація України та отже є незаконними. Вказані обставини стали причиною звернення позивача до суду.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, просив суд його задовольнити.

Представник відповідача та третьої особи у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог.

Представник територіального осередку (підрозділу) Одеська обласна федерація вітрильного спорту у судовому засіданні позовні вимоги визнав.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Позивач, ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 є членом Громадської організації Вітрильна федерація України (ВФУ) через її територіальний осередок (підрозділ) Одеська обласна федерація вітрильного спорту.

20 березня 2016 року у м. Києві відбулось засідання Президії Громадської організації Вітрильна федерація України. Рішення прийняті на засіданні Президії Громадської організації Вітрильна федерація України оформлені протоколом № 04-2016 від 20 березня 2016 року.

Відповідно до порядку денного зазначеного у Протоколі на засіданні Президії Громадської організації Вітрильна федерація України від 20 березня 2016 року було розглянуто питання під номером три - Звіт робочої групи щодо ситуації з вітрильного спорту в Одеській області. За результатами розгляду зазначеного питання були прийняті наступні рішення:

1. Вважати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту, як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними 31 грудня 2015 року.

2. Надати статус територіального осередку ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області з 20.03.2016 року.

3. Винести на затвердження ОСОБА_2 ВФУ документи, що регламентують діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ.

4. Секретареві Олександру Зайцеву до 25.03.2016 р привести у відповідність з ухваленим інформацію на сайті ВФУ про осередок ВФУ в Одеській області.

5. Виконавчому директорові ОСОБА_3 надіслати до Управління сім'ї, молоді та спорту Одеської ОДА лист з рекомендаціями ВФУ щодо співпраці з визнаним офіційним територіальним осередком ВФУ в Одеській області - ГО Вітрильна федерація Одеської області .

Діяльність громадських організацій в Україні регулюється ЗУ Про громадські об'єднання від 22.03.2012р. № 4572-VІ, (Відомості Верховної ОСОБА_2 України (ВВР), 2013, № 1, ст.1).

Відповідно до положень ст.1 ЗУ Про громадські об'єднання , громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Відповідно до положень ст. З ЗУ Про громадські об'єднання громадські об'єднання утворюються і діють на принципах добровільності, самоврядності, вільного вибору території діяльності, рівності перед законом, відсутності майнового інтересу їх членів (учасників), прозорості, відкритості та публічності.

Відповідно до положень ст.11 ЗУ Про громадські об'єднання статут громадського об'єднання має містити відомості про найменування громадського об'єднання та за наявності - скорочене найменування, мету (цілі) та напрями його діяльності, порядок набуття і припинення членства (участі) у громадському об'єднанні, права та обов'язки його членів (учасників), повноваження керівника, вищого органу управління, інших органів управління (далі - керівні органи) громадського об'єднання, порядок їх формування та зміни складу, термін повноважень, а також порядок визначення особи, уповноваженої представляти громадське об'єднання, та її заміни (для громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи), періодичність засідань і процедуру прийняття рішень керівними органами громадського об'єднання, у тому числі шляхом використання засобів зв'язку, порядок звітування керівних органів громадського об'єднання перед його членами (учасниками), порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності керівних органів громадського об'єднання та розгляду скарг, джерела надходження і порядок використання коштів та іншого майна громадського об'єднання, порядок створення, діяльності та припинення діяльності відокремлених підрозділів громадського об'єднання (у разі їх створення громадським об'єднанням, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи), порядок внесення змін до статуту, порядок прийняття рішення щодо саморозпуску або реорганізації громадського об'єднання, а також щодо використання його коштів та іншого майна, що залишилися після саморозпуску, - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи. У статуті громадського об'єднання можуть бути передбачені додаткові положення щодо утворення, діяльності і саморозпуску чи реорганізації громадського об'єднання, що не суперечать закону.

Положеннями п.1.1. статуту Громадської організації Вітрильна федерація України зареєстрованого Міністерством юстиції України 22.11.1997 року із змінами та доповненнями, Свідоцтво №916, зазначається що Вітрильна федерація України - є всеукраїнською громадською організацією громадян України, які об'єднались з метою забезпечення реалізації своїх прав та повноважень у сфері вітрильного спорту України і які прагнуть своїми діями сприяти розвитку та піднесенню вітрильництва в Україні .

Відповідно до положень п. 3.1 - Метою діяльності ВФУ є сприяння розвиткові вітрильництва і вітрильного спорту в Україні, зростання його рівня і масовості, гідного представництва України у міжнародному вітрильному співтоваристві шляхом консолідації та координації зусиль громадян України, зацікавлених у піднесені вітчизняного вітрильного спорту. Захист інтересів членів ВФУ .

Положеннями статті 4. статуту ВФУ зокрема п.4.1. та п.4.2. закріплено, що структура ВФУ ґрунтується на територіальному принципі і складається з територіальних ОСОБА_5 (осередків) ВФУ та у областях, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі створюються територіальні ОСОБА_5 (осередки) ВФУ, відповідного регіону, які об'єднують не менш як 60% колективних та індивідуальних членів, що займаються вітрильним спортом. В кожній адміністративно-територіальній одиниці може створюватись не більше однієї територіальної ОСОБА_5 (осередку) ВФУ. Для набуття статусу юридичної особи вони повинні зареєструватись в установленому законом порядку при попередньому погоджені з ВФУ. У своїй діяльності вони керуються цим Статутом та власними положеннями про свою діяльність, які приймаються їхніми вищими керівними органами та затверджуються ОСОБА_2 ВФУ .

Відповідно до положень п.4.4. статуту територіальний осередок веде списки членів ВФУ, контроль сплати членських внесків, здійснює делеговані йому органами ВФУ повноваження.

Судом встановлено, що в Одеському регіоні був створений територіальний осередок - ГО Одеська обласна федерація вітрильного спорту (ГО ООФВС ), яка є окремою юридичною особою згідно свідоцтва №106 від 25 червня 1996 року та статуту затвердженого загальними зборами засновників від 20 травня 1996 року, зареєстровано 02.02.2007 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Територіальний осередок діє на підставі положення ООФВС, яке затверджено ОСОБА_2 ВФУ 15 березня 2009 року.

Відповідно до інформації наданої листом вих.№874/01-09/1110 від 27.09.2016р. Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Одеської обласної державної адміністрації

Судом встановлено, що до 31.12.2015 року повноваження територіального осередку ВФУ в Одеській області виконувались ГО ООФВС .

Позивач набув членство у Громадській організації Вітрильна федерація України через Одеську обласну федерацію вітрильного спорту, тобто через територіальний осередок ВФУ, що підтверджується Довідкою вих. №100/12/15 від 07 грудня 2015 року. Про оскаржуване рішення Позивач дізнався 30 березня 2016 року на розширеному засіданні Президії Одеської обласної федерації вітрильного спорту та ознайомився із повним текстом протоколу № 04-2016 від 20 березня 2016 року на офіційному сайті ВФУ у мережі Інтернет http://sfu.com.ua.

Відповідно до відомостей наведених у листі ВФУ вих.№122 від 15.08.2016 року вся інформація, що розміщена на WEB сайті ВФУ є офіційною.

Відповідно до статті 6 статуту Громадській організації Вітрильна федерація України статутними органами ВФУ є: Конференція, Рада, Президія, Ревізійна комісія.

Пунктом 7.1 статуту встановлено, що Конференція є вищим керівним органом ВФУ.

Пунктом 8.1 статуту встановлено, що ОСОБА_2 є керівним органом ВФУ в період між Конференціями.

Положеннями статті 9 статуту встановлено, що Президія складається з десяти осіб, які призначаються ОСОБА_2 ВФУ за поданням Президента ВФУ і здійснює керівництво ВФУ у період між засіданнями ОСОБА_2 ВФУ. Президія відповідно до положень п. 9.3. статуту є виконавчим органом ВФУ, який діє на виконання статутних завдань, рішень Конференції та Ради ВФУ і відповідно до них може приймати обов'язкові рішення в тому числі регламентуючі документи. Відповідно до положень п. 9.4. статуту до компетенції Президії

не входить вирішення питань щодо надання статусу територіального осередку ВФУ будь яким юридичним особам, громадським організаціям або громадським організаціям без статусу юридичної особи та відповідно завершувати повноваження діючого територіального осередку ВФУ, положення якого затверджено ОСОБА_2 ВФУ відповідно до п. 4.2. статуту. Президія діє виключно відповідно до рішень Конференції та Ради ВФУ.

Судом встановлено, що при ухвалені оспорюваних рішень, які оформлені протоколом № 04-2016 від 20 березня 2016 року, Президією ВФУ не дотримані та порушені положення статуту, а саме порушено положення п. 4.2. та положень статті 9 статуту, оскільки до компетенції Президії не входить прийняття рішення щодо завершення повноважень Одеської обласної федерації вітрильного спорту, як територіального осередку ВФУ в Одеській області з 31 грудня 2015 року та надання статусу територіального осередку ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області з 20.03.2016 року.

20.11.2016 року відбулось засідання ОСОБА_2 ВФУ, яке було оформлено протоколом №31 (2-2016) від 20.11.2016 року . Так 20.11.2016 року на засіданні ОСОБА_2 ВФУ, Протокол №31 (2-2016) по шостому питанню порядку денного були прийняті наступні рішення, а саме ухвалено: 6.1.1 Рекомендувати всім членам ВФУ в Одеській області провести не пізніше 18 грудня 2016 року загальні збори членів ВФУ, на яких обрати Голову, заступника голови та секретаря територіального осередку і призначити Президію, якій доручити опрацювання та затвердження у ВФУ та у вповноважених на те державних органах керівних документів осередку; 6.1.2 Положення, за яким проходитимуть зазначені вибори, має бути затверджене у ВФУ; 6.1.3 Кожний член ВФУ має голосувати на цих загальних зборах особисто; 6.1.4 Вибори мають проходити за списками членів як "Вітрильна федерація одеської області", так і "Одеської обласної федерації вітрильного спорту", які є у розпорядженні ВФУ станом на 20 листопада 2016 р.; 6.1.5 Вибори мають проходити під наглядом спостерігачів від інших Територіальних осередків ВФУ; 6.1.6 Лічильна комісія має бути створена з представників різних Територіальних осередків ВФУ без участі представників Одеської області; 6.1.7 Ухвалу Президії ВФУ від 20 березня 2016 р (ПРОТОКОЛ № 04-2016 ОСОБА_2 Президії ВФУ) про надання статусу територіального осередку ВФУ в Одеській області "Вітрильна федерація Одеської області" з 20.03.2016 року, вважати такою, що втратила чинність після проведення дійсних виборів.

18.02.2017 року відбулось засідання ОСОБА_2 ВФУ, яке було оформлено протоколом №32 (1-2017) від 18.02.2017 року . Так 18.02.2017 року на засіданні ОСОБА_2 ВФУ, Протокол №32 (1-2017) по третьому питанню порядку денного були прийняті наступні рішення, а саме ухвалили:3.1. Визнати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними; 3.2. Визнати територіальним осередком ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області ; 3.3. Затвердження Положення про діяльність громадської організації Вітрильна федерація Одеської області , що регламентує діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ ; 3.4. Визнати повноваження Президента ВФОО ОСОБА_4 у статусі члена ОСОБА_2 ВФУ; 3.5. Рішення вступає в силу з моменту ухвали.

Судом встановлено, що рішення по шостому питанню порядку денного засідання ОСОБА_2 ВФУ , протокол №31 (2-2016) від 20.11.2016 року виконані не були та вибори не відбулись.

Таким чином оспорювані рішення, які ухвалені Президією ВФУ від 20 березня 2016 року (Протокол № 04-2016 ОСОБА_2 Президії ВФУ) про надання статусу територіального осередку ВФУ в Одеській області "Вітрильна федерація Одеської області" з 20.03.2016 року залишились чинними.

Суд погоджується з висновками позивача, що рішення прийнятті по третьому питанню порядку денного 18.02.2017 року на засіданні ОСОБА_2 ВФУ, Протокол №32 (1-2017) є незаконними та порушують його права виходячи з наступного.

Відповідно до положень п.8.1. Статуту ВФУ зареєстрованого Міністерством юстиції України 22.11.1997 року із змінами та доповненнями, Свідоцтво №916 - ОСОБА_2 - керівний орган ВФУ в період між Конференціями, до якого входять Президент, Віце-Президенти, Секретар, Голови територіальних федерацій або їх заступники, яких обрано на зборах територіальних федерацій і які затверджуються на Конференції ОСОБА_5 .

Відповідно до положень п.8.2. Статуту ВФУ - ОСОБА_2 вважається правомочним в разі присутності на ньому не менш, ніж 2/3 членів ОСОБА_2.

У протоколі №32 (1-2017) від 18.02.2017 року по першому питанню порядку денного про повноваження членів ОСОБА_2, додержання вимог щодо кворуму зазначається про повноваження присутніх членів ОСОБА_2 та наявність кворуму, вказується що у роботі ОСОБА_2 ВФУ 18 лютого 2017р. беруть участь, шістнадцять членів ОСОБА_2 що відповідає вимогам Статуту ВФУ щодо наявності кворуму для винесення ухвал, засідання ОСОБА_2 вважається правомочним в разі присутності на ньому не менш, ніж 2/3 членів ОСОБА_2, тобто не менше одинадцяти членів ОСОБА_2.

Таким чином кворум засідання ОСОБА_2 ВФУ від 18.02.2017 року, Протокол №32 (1-2017) утворювався за присутності наступних шістнадцяти осіб - членів ОСОБА_2 ВФУ: 1) Президент ВФУ ОСОБА_6, 2) Перший Віце-Президент ВФУ ОСОБА_7, 3)Віце-Президент ВФУ, ОСОБА_8, Командор ВКПСУ, 4) Секретар ВФУ ОСОБА_9, 5) Київська ФВС в особі ОСОБА_10, 6) Дніпропетровська ОФВС в особі ОСОБА_11, 7) Донецька ОФВС в особі ОСОБА_12, 8) Запорізька ОФВС в особі ОСОБА_13, 9) Київська ОФВС в особі ОСОБА_14, 10) Кіровоградська ОФВС в особі ОСОБА_15, 11) Миколаївська ОВФС в особі ОСОБА_16, 12) ВФ Одеської області в особі ОСОБА_4, 13) Полтавська ОФВС в особі ОСОБА_17, 14) Харківська ОФВС в особі ОСОБА_18, 15) Херсонська ОФВС в особі ОСОБА_19, 16) Черкаська ОФВС в особі ОСОБА_20. З переліку шістнадцяти присутніх на засіданні ОСОБА_2 ВФУ осіб дванадцять осіб вказані повноважними представниками відокремлених підрозділів (територіальних федерацій) ВФУ.

Ткож до матеріалів справи долучений до матеріалів справи наданий Позивачем лист Головного територіального управління юстиції у місті Києві від 25.05.2017 року, щодо перевірки всеукраїнського статусу ВФУ. Судом встановлено за даними Головного територіального управління юстиції у місті Києві, що згідно відомостей Реєстру громадських об'єднань наявні відомості лише по шести відокремленим підрозділам ВФУ, а саме Вітрильна ОСОБА_5, - Вітрильна ОСОБА_5 Дніпропетровської області, - Полтавська територіальна федерація вітрильного спорту, - Вітрильна ОСОБА_5 Севастополя, - Черкаська обласна федерація вітрильного спорту ВФУ , - Громадська організація Херсонська обласна федерація вітрильного спорту . Вказаним листом ВФУ попереджено про наявність підстав втрати всеукраїнського статусу з підстав невідповідності ВФУ положенням ст.19 ЗУ Про громадські об'єднання .

Відповідно до положень ч.1. ст. 19 ЗУ Про громадські об'єднання - Громадське об'єднання, зареєстроване в установленому законом порядку, може мати всеукраїнський статус за наявності у нього відокремлених підрозділів у більшості адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у частині другій статті 133 Конституції України і якщо таке громадське об'єднання підтвердило такий статус у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" . Відповідно до положень ст. 133 Конституції України система адміністративно-територіального устрою України складається з двадцяти семи адміністративно - територіальних одиниць.

Таким чином громадське об'єднання з всеукраїнським статусом повинно мати відокремлені підрозділи не менш як у чотирнадцяти адміністративно - територіальних одиницях України.

З наведеного вбачається про відсутність кворуму на засіданні ОСОБА_2 ВФУ від 18.02.2017 року оформленого протоколом №32 (1-2017), що є порушенням п. 8.2. статуту ВФУ, а отже прийняті на засіданні ОСОБА_2 рішення є незаконними.

Крім того судом встановлено, що серед присутніх 18.02.2017 року на засіданні ОСОБА_2 ВФУ осіб - членів ради ВФУ в Протоколі №32 (1-2017) зазначений ОСОБА_6, як Президент ВФУ, який і провів засідання та підписав зазначений протокол.

Відповідно до положень п.10.2. Статуту ВФУ - Президент ВФУ є вищою посадовою особою ВФУ. Президентом ВФУ може бути тільки громадянин України. Президент: очолює роботу ВФУ; без довіреності представляє ВФУ перед державними органами, установами, всіма третіми особами; має право підпису фінансових та інших документів ВФУ; має право укладати від імені ВФУ угоди, контракти, видавати довіреності, відкривати розрахункові та інші рахунки в кредитних установах; видає в межах своєї компетенції накази, розпорядження, інструкції та інші обов'язкові для підпорядкованих йому органів документи; слідкує за дотриманням Статуту ВФУ; головує на Конференціях, засіданнях ОСОБА_2 і очолює Президію; слідкує за виконанням юрисдикції, формулює рішення та призначає спеціальні комітети; має виключне право розпорядника позабюджетних коштів ВФУ .

З огляду на положення п.10.2. Статуту ВФУ саме Президент ВФУ очолює ВФУ та є її керівником. Однак за даними відомостей про ВФУ, на дату проведення засідання ОСОБА_2, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, керівником ВФУ є ОСОБА_3. Між тим ОСОБА_21 зазначений як підписант, особа, яка має право вчиняти дії від імені організації без довіреності.

Так з наведеного вбачається, що в порушення п.8.1. та 10.2. статуту ВФУ ОСОБА_21 не мав права голосу на засіданні ОСОБА_2 ВФУ від 18.02.2017 року, як член ОСОБА_2 ВФУ та не мав права підпису протоколу, як Президент ВФУ. Отже протокол складено і підписано неповноважною особою.

З положень статуту ВФУ зареєстрованого Міністерством юстиції України 22.11.1997 року із змінами та доповненнями, Свідоцтво №916 не вбачається порядок завершення повноважень територіальних ОСОБА_5 (осередків) ВФУ та не визначений статутний орган ВФУ, який приймає рішення щодо завершення повноважень територіальних ОСОБА_5 (осередків) ВФУ. На виконання ухвали суду про витребування доказів від 03.02.2017 року ВФУ надано лист від 14.02.2017 року у якому зазначається, що надати інформацію рішенням якого органу ВФУ було надано статус територіального осередку ГО ООФВС можливості не має, оскільки таке рішення на сьогоднішній день не знайдено та надати копію документу, яким таке рішення оформлено не має можливості у зв'язку із його відсутністю. Таким чином, суд вважає, що завершення повноважень ГО ООФВС , як територіального осередку вчинено у непередбачений спосіб, так як у оскаржуваному рішенні ВФУ не має жодного посилання на скасування рішення ВФУ, яким ГО ООФВС було надано такі повноваження. ВФУ до суду не надані належні докази щодо втрати рішення ВФУ про надання повноважень територіального осередку в Одеській області ГО ООФВС .

Відповідно до положень ч.1. ст. 25 ЗУ Про громадські об'єднання , припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Відомостей щодо саморозпуску або реорганізації, а також примусовий саморозпуск ГО ООФВС судом не встановлено.

Положеннями статті 4. статуту ВФУ зокрема п.4.1. та п.4.2. закріплено, що в кожній адміністративно-територіальній одиниці може створюватись не більше однієї територіальної ОСОБА_5 (осередку) ВФУ.

Таким чином на час вирішення спору в Одеській області створено два територіальні осередки, а саме ГО ООФВС та ГО ВФОО , що є порушенням положень п.4.1. та 4.2. статуту та положень ЗУ Про громадські об'єднання .

До того ж судом встановлено, що відповідно до Прикінцевих положень ЗУ Про громадські об'єднання визначено механізм приведення статусу місцевих осередків у відповідність до цього Закону та встановлено, що місцеві осередки громадських організацій зі статусом юридичної особи повинні бути припинені протягом п'яти років з можливим їх перетворенням у відокремлені підрозділи громадських об'єднань шляхом приведення статутів (положень) громадських організацій у відповідність із цим Законом протягом такого самого строку. Таким чином, ВФУ надавши статус територіального осередку новій юридичній особі ГО ВФОО замість приведення у відповідність до положень чинного законодавства статусу діючого в Одеській області осередку ГО ООФВС діє всупереч положенням ЗУ Про громадські об'єднання . Діючими положеннями ЗУ Про громадські об'єднання не передбачено утворення такої форми підрозділу чи представництва громадського об'єднання, як територіальний осередок громадського об'єднання зі статусом юридичної особи. Відповідно до положень ст.13 ЗУ Про громадські об'єднання , 1. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи може мати відокремлені підрозділи, які утворюються за рішенням відповідного керівного органу громадського об'єднання згідно із статутом, у порядку, визначеному Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , 2. Відокремлені підрозділи громадського об'єднання не є юридичними особами, крім випадків, передбачених цим Законом. Відокремлені підрозділи громадського об'єднання утворюються та здійснюють свою діяльність на основі статуту громадського об'єднання. Відокремлені підрозділи громадського об'єднання зі статусом юридичної особи можуть мати своє положення, якщо це передбачено статутом громадського об'єднання. Положення про відокремлений підрозділ громадського об'єднання містить інформацію про найменування відокремленого підрозділу, назву керівних (та в разі потреби контролюючих) органів, порядок обрання (призначення), строк повноважень, перелік повноважень керівних (та в разі потреби контролюючих) органів. Положення про відокремлений підрозділ громадського об'єднання не може суперечити законам та статуту громадського об'єднання. За встановлених судом обставин створення ВФУ нових територіальних осередків із статусом юридичної особи та надання статусу або повноважень іншим юридичним особам статусу територіального осередку ВФУ, після внесення змін до ЗУ Про громадські об'єднання

З огляду на вказані обставини, суд дійшов висновку, що оспорюванні рішення прийняті з тих самих питань, пов'язані між собою, порушують права позивача та є незаконними, оскільки обмежують його законні права, які гарантовані ст. 36 Конституції України, а саме право на свободу об'єднання у громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення соціальних, культурних та інших інтересів, та положеннями ст.3 ЗУ Про громадські об'єднання на вільну участь або не участь у громадському об'єднані. Відповідачем порушено принцип добровільності, визначений у ст.3 Закону України Про громадські об'єднання , а саме право особи на вільну участь або неучасть у громадському об'єднанні, у тому числі в його утворенні, вступі в таке об'єднання або припиненні членства (участі) в ньому. Позивача фактично позбавлено прав, якими він користувався як член ВФУ та Позивачу не запропоновано добровільно вступити до іншого територіального осередку з метою запобігання порушення його прав гарантованих статутом та законом.

Відповідачем порушено принцип самоврядності, визначений у ст.3 Закону України Про громадські об'єднання , Позивача позбавлено права самостійно здійснювати управління діяльністю громадського об'єднання відповідно до його мети (цілей), визначати напрями діяльності та принцип прозорості та відкритості, який встановлює вільний доступ до інформації про діяльність громадського об'єднання, у тому числі про прийняті громадським об'єднанням рішення та здійснені заходи, а також обов'язок громадського об'єднання забезпечувати такий доступ. Публічність означає, що громадські об'єднання інформують громадськість про свої мету (цілі) та діяльність. Дії Відповідача не забезпечили прозорого та відкритого вирішення питання щодо ситуації з вітрильного спорту в Одеській області та призвели до порушення прав Позивача.

Відповідно до ст. 212 ЦПК України , суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З наведеного вище, суд вважає позов законним, обгрунтованим та таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 10 , 11 , 60 , 206 , 212 -215, ЦПК України , суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи:14296808) в особі територіального осередку (підрозділу) Одеська обласна федерація вітрильного спорту - задовольнити.

Визнати незаконним рішення Президії Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи: 14296808) , яке оформлено Протоколом ОСОБА_2 Президії Громадської організації Вітрильна федерація України № 04-2016 від 20 березня 2016 року в частині рішень ухвалених по третьому питанню порядку денного 3. Звіт робочої групи щодо ситуації з вітрильного спорту в Одеській області :

1. Вважати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту, як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними 31 грудня 2015 року.

2. Надати статус територіального осередку ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області з 20.03.2016 року.

3. Винести на затвердження ОСОБА_2 ВФУ документи, що регламентують діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ.

4. Секретареві Олександру Зайцеву до 25.03.2016 р привести у відповідність з ухваленим інформацію на сайті ВФУ про осередок ВФУ в Одеській області.

5. Виконавчому директорові ОСОБА_3 надіслати до Управління сім'ї, молоді та спорту Одеської ОДА лист з рекомендаціями ВФУ щодо співпраці з визнаним офіційним територіальним осередком ВФУ в Одеській області - ГО Вітрильна федерація Одеської області .

Визнати незаконним рішення ОСОБА_2 Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи: 14296808) , яке оформлено Протоколом ОСОБА_2 Громадської організації Вітрильна федерація України № 32 (1-2017) від 18 лютого 2017 року в частині рішень ухвалених по третьому питанню порядку денного 3. Обговорення та вирішення питання по Одеській федерації. Невиконання рішення ОСОБА_2 ВФУ від 20.11.2016. :

3.1. Визнати повноваження Одеської обласної федерації вітрильного спорту як територіального осередку ВФУ в Одеській області завершеними.

3.2. Визнати територіальним осередком ВФУ в Одеській області ГО Вітрильна федерація Одеської області .

3.3. Затвердження Положення про діяльність громадської організації Вітрильна федерація Одеської області , що регламентує діяльність ГО Вітрильна федерація Одеської області як територіального осередку ВФУ.

3.4. Визнати повноваження Президента ВФОО ОСОБА_4 у статусі члена ОСОБА_2 ВФУ.

3.5. Рішення вступає в силу з моменту ухвали .

Стягнути з Громадської організації Вітрильна федерація України (ідентифікаційний код юридичної особи:14296808) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят однієї) гривні, 21 копійки.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення, в порядку ст. 294 ЦПК України.

Суддя А. Ю. Бойчук

Дата ухвалення рішення14.09.2017
Оприлюднено15.09.2017
Номер документу68891191
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання незаконним рішення та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —522/11917/16-ц

Ухвала від 08.02.2021

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Ухвала від 25.11.2020

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Постанова від 21.10.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Крат Василь Іванович

Окрема думка від 21.10.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Крат Василь Іванович

Ухвала від 09.10.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Крат Василь Іванович

Ухвала від 31.01.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Крат Василь Іванович

Ухвала від 15.01.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Крат Василь Іванович

Постанова від 28.11.2018

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Драгомерецький М. М.

Постанова від 10.12.2018

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Драгомерецький М. М.

Постанова від 28.11.2018

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Драгомерецький М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні