Ухвала
від 15.09.2017 по справі 812/323/16
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

   ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ У Х В А Л А "15" вересня 2017 р.                               м. Київ                              К/800/17041/17            Суддя Вищого адміністративного суду України Головчук С.В., розглянувши клопотання Державної податкової інспекції у м.  Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про повернення судового збору, в с т а н о в и в : Державна податкова інспекція у м.  Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою на ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2017 року у справі за позовом Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.  Луганська Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області до Державної податкової інспекції у м.  Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання неправомірним та скасування рішення. Ухвалою судді Вищого адміністративного суду України від 04 лиспня 2017 року відмовлено у відкритті касаційного провадження за скаргою Державної податкової інспекції у м.  Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області на ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2017 року, на підставі пункту 5 частини п'ятої статті 214 КАС України. Від Державної податкової інспекції у м.  Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області надійшло клопотання про повернення судового збору із посиланням на положення пункту 3 частини першої статті 7 Закону України «Про судовий збір», у відповідності до якої сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі відмови у відкритті касаційного провадження у справі. В силу пункту 5 частини п'ятої статті 214 КАС України, суддя-доповідач відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційна скарга є необґрунтованою і викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи. За змістом цієї норми дії судді не є суто процесуальними, перелік яких міститься у інших пунктах частини першої статті 7 Закону України «Про судовий збір» та частини п'ятої ст. 214 КАС України, оскільки потребують оцінки обґрунтованості доводів касаційної скарги порівняно з висновками судів у судових рішеннях. Крім цього, за загальним змістом частини першої статті 7 Закону України «Про судовий збір» судовий збір повертається у випадку, коли відбулись процесуальні наслідки, які не залежать та не потребують розгляду справи по суті та оцінки обставин справи і наданих сторонами доказів. З огляду на наведене, вимоги пункту 3 частини першої статті 7 Закону України «Про судовий збір» не можуть бути застосовані у разі відмови у відкритті касаційного провадження на підставі пункту 5 частини п'ятої статті 214 КАС України. Аналогічна правова позиція висловлена колегією суддів Судових палат у цивільних та адміністративних справах Верховного Суду України у постанові від 12   листопада 2014 року (справа № 6-138цс14). Слід зауважити, що відповідно до пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року (далі – Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи уподовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом. Європейський суд з прав людини у справі «Brumarescu v. Romania» від 28 листопада 1999 року наголосив, що «право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, слід тлумачити в контексті Преамбули Конвенції, яка, зокрема, проголошує верховенство права як складову частину спільної спадщини Договірних держав. Одним з основоположних аспектів верховенства права є принцип юридичної визначеності, згідно з яким у разі остаточного вирішення спору судами їхнє рішення, що набрало законної сили, не може ставитися під сумнів». «Принцип юридичної визначеності вимагає поваги до принципу res judicata, тобто поваги до остаточного рішення суду. Згідно з цим принципом жодна сторона не має права вимагати перегляду остаточного та обов'язкового до виконання рішення суду лише з однією метою — домогтися повторного розгляду та винесення нового рішення у справі» (справа «Ryabykh v. Russia» від 24 липня 2003 року). Так, відмовляючи у відкритті касаційного провадження по пункту 5 частини п'ятої статті 214 КАС України, суддя-доповідач надав оцінку доводам касаційної скарги, порівняв їх з висновками судів, викладеними в судових рішеннях та вирішив питання стосовно необхідності перевірки висновків судів на підставі матеріалів справи. Вищевказана правова позиція висловлена колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постанові від 09 грудня 2014 року (справа № 21-532а14). Разом з цим, слід зазначити, що подібна правова позиція також висловлена колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постанові від 22 вересня 2015 року (справа    № 21-1884а15), в якій вказано, що суд касаційної інстанції, відмовляючи у відкритті провадження по пункту 5 частини п'ятої статті 214 КАС України, фактично надавши оцінку доводам касаційної скарги, погодився з висновком суду апеляційної інстанції та залишив без змін судове рішення. За такого правового врегулювання, вирішуючи клопотання про повернення коштів по сплаті судового збору за даною касаційною скаргою, суддя, з урахуванням правової позиції   Верховного Суду України, яка полягає у поверненні суми судового збору у разі якщо справа не розглядається по суті та судом не здійснювалась перевірка доводів касаційної скарги, дійшов висновку про відмову у задоволенні такого клопотання. Керуючись статтею 7 Закону України «Про судовий збір», 87, 98 Кодексу адміністративного судочинства України, у х в а л и в : Відмовити Державній податковій інспекції у м.  Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області у задоволенні клопотання про повернення судового збору, сплаченого за подання касаційної скарги на ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2017 року. Ухвала оскарженню не підлягає. Суддя                                                                                                                С.В. Головчук

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення15.09.2017
Оприлюднено21.09.2017
Номер документу68980836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/323/16

Ухвала від 15.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 04.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 20.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 18.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 23.08.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 14.07.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні