СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 вересня 2017 р. Справа № 818/1168/17
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Соколова В.М.,
за участю секретаря судового засідання - Заіченко А.М.,
позивача - ОСОБА_1
представника позивача - ОСОБА_2
представника відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/1168/17 за позовом ОСОБА_1 до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Сумській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1Г.) звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Сумській області (далі по тексту - позивач, Охтирська ОДПІ), в якому просить скасувати податкові повідомлення-рішення №117822-13 від 19.07.2017 про стягнення 26458,98 грн. за 2016 рік податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене фізичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості та № 117822/1-13 від 19.07.2017 про стягнення 23386,82 грн. за 2015 рік податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене фізичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що він є власником нежитлової двоповерхової будівлі майстерні, що розташована за адресою: площа Комсомолу, 5, с. Грунь, Охтирський район, Сумська область. Земельна ділянка під будівлею перебуває в оренді. 04.08.2017 позивач отримав оскаржені податкові повідомлення-рішення, він не погоджується із зазначеними рішеннями і вважає, що вони винесені із порушенням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню, оскільки рішенням 12 сесії 7 скликання Грунської сільської ради від 24.07.2017 прийнято рішення Про ставку податку на нерухоме майно (інші об'єкти нежитлової нерухомості) для фізичних осіб , яким визнано допущену помилку та відповідно до протоколу засідання постійної комісії сільської ради від 25.01.2015 року сільська рада вирішила: у пункті 8 додатку №3 (ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів нежитлової нерухомості) до рішення 74 сесії сільської ради 6 скликання від 26.01.2015 читати: (для фізичних осіб) 0,01% замість 1%.
У судовому засіданні позивач та його представники підтримали позовні вимоги та просили суд їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала з підстав, викладених у письмових запереченнях (а.с.126-127) та зазначила, що ставка податку на об'єкти нежитлової нерухомості встановлена в розмірі 1% до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року. Посилання позивача на рішення 12 сесії 7 скликання Грунської сільської ради від 24.07.2017 є неправомірним, оскільки порядок встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, встановленому п. 12.3.1 ст.12 Податкового Кодексу України, тобто в розмірі 1%.
Суд, заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
У судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 на підставі договору купівлі-продажу від 02.04.2008 є власником нежитлової двоповерхової будівлі майстерні з прибудовами літ. Е, е, е 1 , що розташована за адресою: Сумська область, Охтирський район, с. Грунь, площа Комсомолу, 5 (а.с.13).
Право власності на вказаний об'єкт нерухомого майна зареєстровано у державному реєстрі права власності на нерухоме майно, що підтверджується витягом № 19127393 від 09.06.2008 та витягом про реєстрацію в Державному реєстрі правочинів № 5712798 від 02.04.2008.
Відповідно до вказаного договору купівлі-продажу, нежитлова будівля майстерні розташована на земельній ділянці з кадастровим номером 5929382400:02:002:5199 площею 0,2468 га комунальної власності, яка знаходиться на території Грунської сільської ради Охтирського району Сумської області.
Згідно із витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5901058242014, виданого управлінням Держземагенства в Охтирському районі від 08.04.2014 зазначену земельну ділянку віднесено до земель сільськогосподарського призначення для надання послуг у сільському господарстві, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані.
Рішенням 64 сесії 6 скликання Грунської сільської ради Охтирського району від 30.05.2014 року вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення вищевказаної земельної ділянки у користування на умовах оренди ОСОБА_1 для надання послуг у сільському господарстві та надати позивачу земельну ділянку площею 0,2468 га (угіддя - забудовані землі, у т. ч. промисловості), кадастровий номер 5929382400:02:002:5199 в оренду терміном на 10 років для надання послуг у сільському господарстві із земель запасу Грунської сільської ради в с. Грунь, площа Комсомолу, 5 з розміром орендної плати 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Рішенням 74 сесії 6 скликання Грунської сільської ради від 26.01.2015 прийнято рішення про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яким сільська рада вирішила затвердити Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів нежитлової нерухомості на території Грунської сільської ради (додаток №3).
Згідно із п.8 вказаного додатку на інші об'єкти нежитлової нерухомості для фізичних осіб встановлено ставку податку (у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року) у розмірі 1%.
У подальшому рішенням 10 сесії 7 скликання Грунської сільської ради від 24.06.2016 року прийнято рішення, про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів нежитлової нерухомості (додаток №3). Відповідно до п.8 вказаного додатку на інші об'єкти нежитлової нерухомості для фізичних осіб встановлено ставку податку (у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року) у розмірі 1%.
04.08.2017 позивач отримав податкові повідомлення-рішення від 19.07.2017 за №117822-13, яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачених фізичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості у сумі 26 458,98 грн. за 2016 рік (а.с.10) та від 19.07.2017 за №117822/1-13, згідно з яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачених фізичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості у сумі 23 386,82 грн. за 2015 рік. (а.с.11).
Надаючи правову оцінку матеріалам справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до пп. 266.1.1 п. 266.1 ст.266 Податкового кодексу України № 2755 від 01.12.2010 р. ( далі по тексту Кодекс), платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Базою оподаткування, згідно пп. 266.3.1 п. 266.3 ст.266 Кодексу є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Пп. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 Кодексу визначено, що податок обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Обчислення сум податку, як зазначено пп. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Кодексу, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника нерухомості. В даному випадку, ОСОБА_1 проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1.
Як зазначалось вище, за ОСОБА_1 зареєстрований об'єкт нерухомого майна нежитлової нерухомості, а саме нежитлова будівля, розташована за адресою: пл. Комсомолу, 5, с. Грунь, Охтирського р-ну. Сумської області, загальною площею 1920,1кв.м., державна реєстрація якого проведена 09.06.2008р. згідно договору купівлі-продажу.
Органи сільських, селищних та міських рад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості, встановлюють ставки податку у розмірі, що не перевищує 3 ( норма діяла до 01.01.2017р), а з 01 січня 2017р. - 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Рішенням сімдесят четвертої сесії шостого скликання Грунської сільської ради від 26.01.2015р. (а.с. 29) встановлені ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості на 2015 рік, а рішенням від 24.06.16 (а.с. 81) року встановлені ставки податку на 2016р.
Згідно даних рішень, ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів нежитлової нерухомості , ставка податку на Інші об'єкти нежитлової нерухомості встановлена в розмірі 1% до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.
Таким чином, керуючись вищевказаними статтями Кодексу, даних АІС Податковий Блок , інформацією Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, посадовими особами Охтирської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області, здійснено обчислення сум податку з об'єкту нежитлової нерухомості за 2015-2016рр., що перебуває у власності гр. ОСОБА_1 виходячи із загальної площі об'єкта та з урахуванням ставки податку, встановленої органом місцевого самоврядування.
Сума податкового зобов'язання по податку на нерухоме майно за 2015 рік склала 23 386,82 грн. за 2016 рік - 26 458,98 грн.
При цьому, суд не може прийняти до уваги посилання позивача на рішення 12 сесії 7 скликання Грунської сільської ради від 24.07.2017 (а.с. 155-156), якими зменшено ставку податку з 1% до 0,01 %, оскільки порядок встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, встановленому Податковим Кодексом України (п. 12.3.1 ст.12ПКУ).
Так, відповідно до п.п.12.3.2. п.12.3 статті 12 ПКУ, при прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначенні статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору.
Відповідно до п.п. 12.3.3. п.п. 12.3 статті 12 ПКУ, копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів.
Відповідно до п.п. 12.3.4. п.п. 12.3 ст.12 ПКУ, рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Відповідно до п.п.12.3.5. п.п.12.3 ПКУ, у разі якщо сільська, селищна, міська рада або рада об'єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.
Рішення 12 сесії 7 скликання Грунської сільської ради прийнято після 15 липня 2017 року, офіційно не оприлюднене, та не має підстав змінювати ставки, встановлені Грунською сільською радою в 2015 році на 2016 рік. Тим більше, що такі рішення вже вичерпали свою дію.
Таким чином, Податковим кодексом України не передбачена можливість перерахунку податкового зобов'язання з податку на нерухоме майно на підставі рішення сільської ради, прийнятого з порушенням порядку прийняття такого рішення.
З огляду на викладені вище обставини, податкові повідомлення-рішення №117822-13 від 19.07.2017 та № 117822/1-13 від 19.07.2017 є правомірними, прийнятими у відповідності до норм податкового законодавства, у зв'язку з чим позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Сумській області про скасування податкових повідомлень-рішень №117822-13 від 19.07.2017 та № 117822/1-13 від 19.07.2017 - відмовити за необґрунтованістю.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.М. Соколов
Повний текст постанови складено 27.09.2017 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2017 |
Оприлюднено | 28.09.2017 |
Номер документу | 69168165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.М. Соколов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні