ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 вересня 2017 рокуЛьвів№ 876/9024/17
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді: Улицького В.З.
суддів: Запотічного І.І., Кузьмича С.М.
при секретарі судового засідання: Керод Х.І.
за участі представника відповідача: ОСОБА_1, ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Первинної профспілкової організації Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2017 року про відмову у забезпечені позову у справі за позовом Первинної профспілкової організації Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України до Львівської обласної ради, Департаменту охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації про визнання незаконним і скасування рішення,-
ВСТАНОВИЛА:
У липні 2017 року позивач звернувся до суду з позовом до Львівської обласної ради, Департаменту охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації з вимогою визнати незаконним і скасувати рішення Львівської обласної ради № 401 від 21.03.2017 Про реорганізацію фтизіатричної служби у Львівській області . 03.07.2017 позивачем разом з позовною заявою подано клопотання про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Львівської обласної ради № 401 від 21.03.2017 Про реорганізацію фтизіатричної служби у Львівській області в частині припинення Комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня позалегеневого туберкульозу до набрання рішенням законної сили.
Зазначене клопотання обґрунтовано тим, що виконання оскаржуваного рішення № 401 від 21.03.2017 призведе до численних звільнень працівників - членів первинної профспілкової організації (позивача), які у подальшому будуть предметом судового оскарження з вимогами про поновлення та стягнення з бюджету завданої шкоди. Окрім цього, виконання рішення призведе до порушення статті 49 Конституції України в аспекті порушення прав громадян на охорону здоров'я та безкоштовну медичну допомогу.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2017 року у задоволені клопотання про забезпечення позову - відмовлено.
Ухвалу суду оскаржила Первинна профспілкова організація Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України. Вважає, що оскаржувана ухвала прийнята з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржувану ухвалу та прийняти нову, якою клопотання задоволити.
Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст. 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Згідно приписів ч.ч. 3 та 4 ст. 117 КАС України передбачено вичерпний перелік заходів забезпечення позову.
Так, предметом оскарження у справі є рішення Львівської обласної ради № 401 від 21.03.2017 Про реорганізацію фтизіатричної служби у Львівській області в цілому.
Необхідність вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення позивач обґрунтовує тим, що на даний час відповідачем вчиняються дії, спрямовані на реалізацію оскаржуваного рішення, яке містить очевидні ознаки протиправності, оскільки прийняте на підставі та на виконання нормативного акту, який скасовано в судовому порядку.
Разом з тим, на виконання даного рішення наказом Управління майном спільної власності Львівської обласної ради № 59-3 від 24.04.2017 Про комісію з припинення комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня позалегеневого туберкульозу зобов'язано головного лікаря лікарні попередити усіх працівників закладу про можливе майбутнє вивільнення відповідно до пункту 1 статті 40 КЗпП України.
29.05.2017 на виконання наказу від 24.04.2017 комісією з припинення лікарні було проведено повідомлення працівників про вивільнення, а також оформлено акт про відмову поставити підпис про ознайомлення з персональним попередженням про можливе майбутнє вивільнення відповідно до пункту 1 статті 40 КЗпП України.
Департаментом охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації та Управлінням майном спільної власності Львівської обласної ради прийнято наказ №439 від 22.06.2017 Про забезпечення діяльності фтизіатричної служби у Львівській області , відповідно до якого установлено місцезнаходження комунального закладу Львівської обласної ради Львівський протитуберкульозний диспансер за адресою м. Львів, вул. Бой-Желенського, 5. Зобов'язано комісію з припинення вжити невідкладних заходів, щодо переміщення закладу за новою адресою.
Відповідно до ч. 3 ст. 117 КАС України подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.
Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду.
Вжиття судом заходів забезпечення позову можливо лише за наявності підстав, визначених частиною першою статті 117 КАС України, а саме:
1) існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі;
2)неможливість захисту прав, свобод та інтересів позивача після набрання законної сили рішенням в адміністративній справі без вжиття заходів забезпечення позову;
3)необхідність докладання значних зусиль та витрат для відновлення прав позивача у майбутньому;
4) очевидність ознак протиправності рішення суб'єкта владних повноважень.
Разом з тим, апеляційний суд звертає увагу, що позивач в клопотанні не вказав на жодну з підстав, передбачених частиною першою статті 117 КАС України, які б зумовили вжиття заходів забезпечення позову у запропонований позивачем спосіб.
Відповідно не надано будь-яких доказів та не наведено жодних аргументів на необхідність вжиття заходів забезпечення позову.
Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування ухвали суду першої інстанції.
З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 160 ч.3, 195, 196, 199, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,-
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Первинної профспілкової організації Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2017 року у справі №813/2346/17 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
На ухвалу протягом двадцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя ОСОБА_3 судді ОСОБА_4 ОСОБА_5
Повний текст судового рішення виготовлено 27.09.2017 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2017 |
Оприлюднено | 28.09.2017 |
Номер документу | 69169299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні