Ухвала
від 26.09.2017 по справі 813/2346/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2017 рокуЛьвів№ 876/9027/17

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Запотічного І.І., Кузьмича С.М.

при секретарі судового засідання: Керод Х.І.

за участі представника відповідача: ОСОБА_1, ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Первинної профспілкової організації Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04.08.2017 року про закриття провадження у справі за позовом Первинної профспілкової організації Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України до Львівської обласної ради, Департаменту охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації про визнання незаконним і скасування рішення,-

ВСТАНОВИЛА:

У липні 2017 року позивач звернувся до суду з позовом до Львівської обласної ради, Департаменту охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації з вимогою визнати незаконним і скасувати рішення Львівської обласної ради № 401 від 21.03.2017 Про реорганізацію фтизіатричної служби у Львівській області .

Під час розгляду справи у суді першої інстанції представником відповідача заявлено клопотання про закриття провадження у справі на підставі пункту 1 частини 1 статті 157 КАС України.

Зазначене клопотання обґрунтовано тим, що відповідно до Статуту комунального закладу Львівської обласної ради Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу , засновником лікарні є управління майном спільної власності ЛОР, яке діє від імені власника - ЛОР. Згідно з пунктом 10.1 Статуту припинення лікарні (ліквідація та реорганізація) здійснюється за рішенням власника та наказів засновника і Департаменту в порядку, передбаченому законодавством України. Вказане свідчить про те, що приймаючи оскаржуване рішення, ЛОР діяла як власник, а не як суб'єкт владних повноважень, тому даний спір не є публчно-правовим..

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 04.08.2017 року клопотання задоволено. Провадження у справі за позовом Первинної профспілкової організації Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України до Львівської обласної ради, Департаменту охорони здоров'я Львівської обласної державної організації про визнання незаконним і скасування рішення - закрито.

Ухвалу суду оскаржила Первинна профспілкова організація Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України. Вважає, що оскаржувана ухвала прийнята з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржувану ухвалу та прийняти нову, якою справу направити на продовження розгляду до суду першої інстанції.

Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Пунктом 1 ч. 2 ст. 17 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 1 ст. 3 КАС України зазначено, що справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно пункту 1.2 Статуту комунального закладу Львівської обласної ради Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу Лікарня перебуває у спільній власності територіальних громад Львівської області. Засновником Лікарні є управління майном спільної власності ЛОР (далі - Засновник), яке діє від імені власника - ЛОР (далі - Власник). Галузеве управління Лікарнею здійснюється Департаментом охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації (далі - Департамент), з урахуванням відповідних рішень ЛОР.

Відповідно до п.10.1 Статуту припинення Лікарні (ліквідація та реорганізація -злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) здійснюється за рішенням Власника та наказів Засновника і Департаменту в порядку, передбаченому законодавством України.

За приписами статей 80-81 ЦК України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді. Юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права.

Так, комунальний заклад Львівської обласної ради Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу є юридичною особою приватного права.

Згідно ч.ч. 1-2 ст. 62 ГК України підприємство - самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами. Підприємства можуть створюватись як для здійснення підприємництва, так і для некомерційної господарської діяльності.

Частинами 1-3 статті 78 ГК України передбачено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами. Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Як вбачається з позовної заяви, предметом спору у даній справі є визнання протиправним та скасування Рішення ЛОР №401 від 21.03.2017, пунктом 1 якого вирішено припинити Комунальний заклад Львівської обласної ради Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу шляхом злиття в комунальний заклад Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер , пунктом 2 визначено правонаступника Лікарні, а пунктом 9 установлено строк заявлення кредиторами своїх вимог до КЗ ЛОР Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу .

Вказане свідчить про те, що позовні вимоги випливають із відносин, що мають приватноправовий характер, у яких ЛОР виступає як суб'єкт права власності, а не як суб'єкт владних повноважень.

Прийняття зазначеним органом Рішення №401 від 21.03.2017 та саме здійснення припинення Лікарні є етапом реалізації волі власника, не змінює правову природу спірних відносин і не перетворює цей спір у публічно-правовий.

Відтак, позов, предметом якого є перевірка правильності формування волі однієї зі сторін стосовно управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні обласних рад, не може бути розглянуто за правилами КАС України.

Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом України у постанові від 17 лютого 2009 року у справі за позовом в.о. прокурора Соснівського району м. Черкаси в інтересах Черкаської дитячої музичної школи №1 ім. М.В. Лисенка до Соснівської районної ради м. Черкаси, Відділу комунального майна виконавчого комітету Соснівської районної ради м. Черкаси, Товариства з обмеженою відповідальністю Рексолла , ОСОБА_5, треті особи: Черкаська міська рада та її виконавчий комітет, про визнання незаконним та скасування рішення Соснівської районної ради м. Черкас від 23 березня 2006 року, визнання недійсними договорів купівлі-продажу.

Разом з тим, враховано правові позиції, висловлені Верховним Судом України у постановах від 11 листопада 2015 року №21-2926а15, 17 лютого 2016 року №21-3987а15 та 17 травня 2016 року №21-331а16.

Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування ухвали суду першої інстанції.

З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 160 ч.3, 195, 196, 199, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Первинної профспілкової організації Львівської обласної лікарні позалегеневого туберкульозу профспілки працівників охорони здоров'я України залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04.08.2017 року у справі №813/2346/17 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

На ухвалу протягом двадцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя ОСОБА_3 судді ОСОБА_4 ОСОБА_5

Повний текст судового рішення виготовлено 27.09.2017 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2017
Оприлюднено28.09.2017
Номер документу69169326
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2346/17

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 01.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 01.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 04.08.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні