Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 вересня 2017 р. № 820/6043/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Боднар І.Ю.,
представника позивача - Мєхтієва Д.Б.,
представника позивача - Коробки І.С.,
представника відповідача - Блуашвілі Н.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-торгівельне підприємство "СНАБСЕРВІС" про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В :
Центральна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-торгівельне підприємство "Снабсервіс" (код 39069028) податковий борг у сумі 87759,44 грн з розрахункових рахунків, відкритих відповідачем у банках, що обслуговують такого платника.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-торгівельне підприємство "Снабсервіс" (код 39069028) відповідно до облікових даних контролюючого органу має податковий борг перед бюджетом в загальному розмірі 87759,44 грн., в тому числі 73997,16 грн основний платіж та 13762,28 грн - пеня. У зв'язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму боргу позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку.
Представник відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-торгівельне підприємство "Снабсервіс" у наданих до суду письмових запереченнях проти заявленого позову заперечував та зазначив, що з грудня 2014 року підприємство має спеціальний електронний рахунок для сплати та адміністрування ПДВ. При складенні та реєстрації податкової накладної сума ПДВ автоматично списується з рахунку ТОВ "РТП "Снабсервіс", бо в іншому випадку неможливо зареєструвати податкову накладну. У зв'язку з вказаними обставинами підприємством перераховуються додаткові кошти на спецрахунок, а відтак вимоги позивача про стягнення податкового боргу є протиправними. Крім того, представником відповідача вказано, що в позові позивач посилається на податкове повідомлення-рішення від 02.12.2014 року №0000752211 і зазначає різні суми, які загалом складають 30894,08 грн пені, що не відповідає дійсності, оскільки підприємством вказане податкове повідомлення-рішення було оскаржено в судовому порядку та на разі рішення по справі не прийнято, оскільки ухвалою Вищого адміністративного суду України від 17.06.2015 року було відкрито касаційне провадження за скаргою ТОВ "РТП "Снабсервіс".
Представники позивача в судове засідання прибули, позовні вимоги підтримали та просили суд задовольнити позов.
Представник відповідача в судове засідання прибув, проти заявленого позову заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях проти позову.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-торгівельне підприємство "Снабсервіс", код ЄДРПОУ - 39069028, зареєстровано як юридична особа 27.01.2014 та перебуває на обліку в Центральній об'єднаній державній податковій інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області.
Як вбачається із матеріалів справи, за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальній сумі 87759,44 грн, який виник на підставі: податкового повідомлення - рішення № 0000752211 від 02.12.2014 року у сумі 3823,13 грн.; податкового повідомлення - рішення № 0004491510 від 20.08.2015 року у сумі 24,03 грн.; податкової декларації № 9151538192 від 22.08.2016 року у сумі 516,00 грн.; податкової декларації № 9125245074 від 20.07.2016 року у сумі 12626,00 грн.; податкової декларації № 9102594109 від 21.06.2016 року у сумі 10934,00 грн.; податкової декларації № 9194183164 від 18.09.2015 року у сумі 14191,00 грн.; податкової декларації № 9175960596 від 20.08.2015 року у сумі 12116,00 грн.; податкової декларації № 9129813168 від 22.06.2015 року у сумі 4440,00 грн.; податкової декларації № 9149747795 від 16.07.2015 року у сумі 9119,00 грн.; уточнюючий розрахунок до декларації ПДВ № 9129913281 за 01.04.2015 року у сумі 242,00 грн.; штрафні санкції у сумі 5966; пеня у сумі 13762,28 грн.
Відповідно до п.п.19-1.1.1, 19-1.1.2, 19-1.1.7, 19-1.1.10, 19-1.1.34, 19-1.1.45 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; реєструють та ведуть облік платників податків, осіб, які здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків; забезпечують ведення обліку податків, зборів, платежів; забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством; здійснюють інші функції, визначені законами України.
Згідно з п.п. 20.1.4, 20.1.18 та 20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Під час судового розгляду справи судом встановлено, що контролюючим органом проведено у період з 05.11.2014 року по 12.11.2014 року документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "РТП "Снабсервіс" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з постачальниками ТОВ "Юрполіс-Компані" та ТОВ "Філакс" щодо придбання товарів (робіт, послуг) за період липень 2014року та подальшого використання у власній господарській діяльності або реалізації, за наслідками якої складено акт № 4188/20-33-22-01-07/39069028 від 19.11.2014 року.
На підставі висновків акту № 4188/20-33-22-01-07/39069028 від 19.11.2014 року податковим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.12.2014 року №0000752211, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість за основним платежем у сумі 57068,00 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у сумі 14267,00 грн.
ТОВ "РТП "Снабсервіс" з метою оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення звернулось до Харківського окружного адміністративного суду із позовом.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2015 року по справі №820/19950/14 залишено без задоволення адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно - торгівельного підприємства "Снабсервіс" до Західної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення - рішення № 0000752211 від 02.12.2014 року.
За результатами апеляційного оскарження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно - торгівельного підприємства "Снабсервіс" залишено без задоволення, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2015 року залишено без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 27.04.2015 року.
Представником позивача під час судового розгляду справи було надано пояснення а зазначено, що на підставі постанови Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2015 року по справі № 820/19950/14, якою визнано правомірним винесення податкового повідомлення - рішення від 02.12.2014 року №0000752211, сума боргу за вказаним податковим повідомленням-рішенням 03.06.2015 року була поновлена та відображена в інтегрованій картці платника.
З урахуванням часткової сплати податкового зобов'язання за податковим повідомлення-рішенням від 02.12.2014 року №0000752211 сума податкового боргу становить 3823,13 грн.
Також з матеріалів справи вбачається, що 20.08.2015 року контролюючим органом проведено камеральну перевірку ТОВ "РТП "Снабсервіс" з питання своєчасності та повноти сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість по декларації за лютий 2015 року, за результатами якої складено акт від 20.08.2015 року №162/20-33-15-01-08/39069028.
На підставі висновків акту від 20.08.2015 року №162/20-33-15-01-08/39069028 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.08.2015 року №0004291510, яким нараховано суму штрафу у розмірі 10% грошового зобов'язання, яка складає 24,03 грн.
Доказів оскарження чи скасування вказаного рішення відповідачем не надано.
Також з матеріалів справи вбачається, що підприємством самостійно подано до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість № 9151538192 від 22.08.2016 року; № 9125245074 від 20.07.2016 року; № 9102594109 від 21.06.2016 року; № 9194183164 від 18.09.2015 року; № 9175960596 від 20.08.2015 року; № 9129813168 від 22.06.2015 року; № 9149747795 від 16.07.2015 року у сумі 9119,00 грн.; уточнюючий розрахунок до декларації з податку на додану вартість № 9129913281 за 01.04.2015 року.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового Кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Пунктами 49.1. та 49.2 статті 49 Податкового Кодексу України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Також з інтегрованої картки платника податків ТОВ "РТП "Снабсервіс" вбачається, що за відповідачем рахується нарахована контролюючим органом пеня в розмірі 13762,28 грн.
Суд зазначає, що відповідно до п.1, п.2 ч.1 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно до п.1 ч.3 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
Згідно з положеннями ч.4 ст.129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Отже, відповідач має податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальній сумі 87759,44 грн, що підтверджується наданою контролюючим органом обліковою карткою (зворотній бік).
Відповідно до п.п.59.1 та 59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
У зв'язку з непогашенням відповідачем суми податкового зобов'язання протягом встановленого строку, позивачем винесено податкову вимогу № 10082-23 від 30.12.2015.
Відповідно до п.176.1е ст.176 Податкового кодексу України платники податку зобов'язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов'язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.
Грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. (Підпункт 14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України.)
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. (Підпункт 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України.)
Згідно з п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.
Щодо посилань представника відповідача на неприйняття рішення у справі №820/19950/14 та перебування вказаної справи на розгляді у Вищому адміністративному суді України, суд зазначає наступне.
За даними програми "Діловодство спеціалізованого суду (ДСС)" встановлено, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2015 року по справі №820/19950/14 залишено без задоволення адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно - торгівельного підприємства "Снабсервіс" до Західної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення - рішення № 0000752211 від 02.12.2014 року.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 27.04.2015 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно - торгівельного підприємства "Снабсервіс" залишено без задоволення, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2015 року залишено без змін.
Відповідно до ч. 3 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Згідно з приписами ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Відтак, у справі №820/19950/14 є судове рішення, яке набрало законної сили у відповідності до приписів Кодексу адміністративного судочинства.
Щодо посилань представника відповідача на здійснення своєчасної сплати за податковими зобов'язаннями визначеними відповідачем у податкових деклараціях, суд зазначає наступне.
Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року № 569 передбачено, що рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.
Поряд із цим пунктом 87.9 ст.87 Податкового кодексу України встановлено, що в разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом. Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Під час судового розгляду справи судом було встановлено, що контролюючим органом здійснювалось зарахування коштів платника податків в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.п. 137 п. 1 ст.14 Податкового кодексу України орган стягнення - Державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених Податковим кодексом України та законами України.
На час розгляду справи податковий борг в сумі 87759,44 грн відповідачем не сплачений, доказів самостійної сплати заборгованості у повному обсязі відповідачем до суду не надано.
Відповідно до ч.1 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на загальних засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-торгівельне підприємство "СНАБСЕРВІС" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-торгівельне підприємство "Снабсервіс" (61052, Харківська обл., місто Харків, вул. Карла Маркса, буд. 32, оф. 2, код ЄДРПОУ 39069028) податковий борг у сумі 87759 (вісімдесят сім тисяч сімсот п'ятдесят дев'ять) грн 44 коп. з розрахункових рахунків, відкритих відповідачем у банках, що обслуговують такого платника.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 29 вересня 2017 року.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2017 |
Оприлюднено | 01.10.2017 |
Номер документу | 69223242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні