провадження №1-кс/279/1182/17
Справа № 279/3605/16-к
У Х В А Л А
І М Е Н ЕМ У К Р А Ї Н И
04 жовтня 2017 року місто Коростень
Слідчий суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Коростенської місцевої прокуратури ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12016060060000969 від 30.06.2017, ознаками злочинів, передбачених ст. ст. 191 ч. 2, 251 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів та їх вилучення,
У С Т А Н О В И В:
В клопотанні зазначено, що 30.06.2016 до чергової частини Коростенського ВП ГУНП в Житомирській області надійшло повідомлення від громадянина ОСОБА_4 про те, що 26.06.2016 року ним під час перебування в лісовому насадженні, що знаходиться неподалік с.Сингаї, Коростенського району, Житомирської області, виявлено порушення ветеринарних правил, а саме незаконне захоронення відходів тварин.
30.06.2016 слідчим відділом Коростенського ВП ГУНП в Житомирській області, відомості про вказане кримінальне правопорушення, були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 12016060060000969, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 251 КК України.
Крім цього посадові особи ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " шляхом зловживання службовим становищем за попередньою змовою з посадовими особами інших суб`єктів господарювання, які займаються виробництвом м`яса, оформлюють податкові документи та відображають у податковій звітності операції з продажу м`ясопродукції підприємствам з ознаками фіктивності, та в подальшому від імені вказаних підприємств виписують податкові документи про реалізацію м`ясних товарів та надання послуг, підтвердженням чого є подання фінансової звітністі про діяльність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ряду афілійованих підприємств до органів ДФС з однієї і тієї ж ІР-адреси, внаслідок чого останні привласнюють грошові кошти.
10.07.2016 слідчим відділом Коростенського ВП ГУНП в Житомирській області, відомості про вказане кримінальне правопорушення, були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань під №12017060060001219, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.191 ч.2 КК України.
12.07.2017 року кримінальні провадження були об`єднані в одне провадження, яком присвоєний єдиний номер 12016060060000969.
У ході проведення досудового розслідування було встановлено, що за адресою: АДРЕСА_1 розташоване товариство з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Юридична адреса розташування: АДРЕСА_2 . Основним із видів діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » займається виробництво м`яса свинини, оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами свинини.
Крім цього під час досудового слідства було встановлено, що посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за попередньою змовою з посадовими особами інших суб`єктів господарювання, які займаються виробництвом м`яса, оформлюють податкові документи та відображають у податковій звітності операції з продажу м`ясопродукції підприємствам з ознаками фіктивності. Далі, від імені вказаних підприємств виписуються податкові документи про реалізацію будь-яких товарів та послуг в тому числі і утилізацію відходів. При цьому, обов`язкова фінансова звітність про діяльність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ряду афілійованих підприємств подається до органів ДФС з однієї і тієї ж ІР-адреси.
Таким чином, посадові особи ТОВ Перший м`ясний дім « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснюють безтоварні операції внаслідок чого привласнюють державні кошти, які повинні бути сплачені до державного бюджету у вигляді податків та інших обов`язкових платежів.
Також під час здійснення досудового розслідування головним управління державною фіскальною службою у Житомирській області було проведено дослідне фінансово-господарських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Відповідно до вказаного дослідження було встановлено, що згідно фінансових результатів за 1-й квартал 2017 року (скорочення в понад 3 рази доходу від реалізації продукції), свідчать про згортання фінансово-господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та можливе її перенесення на інші підконтрольні СГД , в тому числі на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , на яке оформились після звільнення працівники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », та яке орендує виробничі та складські приміщення у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), придбані останнім в січні 2017 року у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » .
Згідно даних АРМ у «Єдиний реєстр податкових накладних - Архів звітності», в період з 01.01.2015 по 31.05.2017 зареєстровано податкові накладні на реалізацію підприємством ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » товарів (переважно м`яса та м`ясопродуктів) на загальну суму 130 805 989,62 гри, в т.ч. ПДВ - 21 800 998,5 грн.
Дослідженням даних АРМу «Єдиний реєстр податкових накладних - Архів звітності», а саме - ланцюгів формування податкового кредиту та податкових зобов`язань з ПДВ покупцями ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », інформації з відкритих джерел (, http://www.reyestr.court.gov.ua) встановлено, що підприємством ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з 01.01.2015 по 31.05.2017 основну частину реалізації м`яса та м`ясопродуктів на загальну суму 108 363 058,12 грн. (82,8%) оформлено на "транзитні" підприємства (З СГД) та СГД із ознаками "фіктивності" (34 СГД), які задіяні в протиправних схемних операціях мінімізації податкових зобов`язань, пособництва в ухиленні від сплати податків і надання податкової вигоди третім особам, та яким ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відповідно сформовано податковий кредит з ПДВ на загальну суму 18 060 509.89 гривень.
В період з січня до жовтня 2015 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » оформило податкові накладні на реалізацію м`яса та м`ясопродуктів на загальну суму 35 664 946,61 грн. в т.ч. ПДВ - 5 944 157,81 грн. на адресу 34-х покупців - СГД із ознаками фіктивності, які згідно Єдиного державного реєстру судових рішень (http://www.reyestr.court.gov.ua) є фігурантами кримінальних проваджень, щодо діяльності транзитно-конвертаційних груп, в т.ч. за фактами фіктивного підприємництва, пособництва в ухиленні від сплати податків в особливо великих розмірах, заволодіння бюджетними коштами та коштами державних підприємств, легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, та інш.
Дослідженням даних АРМ у «Єдиний реєстр податкових накладних - Архів звітності» встановлено, що вищевказані підприємства із ознаками фіктивності безпосередньо використовують схему «пересорту» по ланцюгу постачання та штучного формування податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки, які таким чином ухиляються від сплати податків та незаконно переводять грошові кошти у готівку .
Так, найбільшим за обсягами покупцем у вищевказаному періоді є ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код НОМЕР_3 , директор, головний бухгалтер та засновник - ОСОБА_5 , адреса - АДРЕСА_3 , вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля, стан- триває процедура припинення, направлені заперечення органу ДФС), якому ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з 20.06.2015 по 31.08.2015 року оформило податкові накладні на реалізацію м`яса та м`ясопродуктів на загальну суму 4 513 642,50 грн, в тому числі ПДВ - 752 273,77 гривень.
Дослідженням даних АРМ у «Єдиний реєстр податкових накладних - Архів звітності» встановлено, що в період з 01.06.2015 по 31.08.2015 року ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " сформувало податковий кредит з ПДВ в сумі 6 487 500,20 грн. за рахунок оформлення фінансово - господарських операцій на загальну суму 38 925 001,22 грн. (з ПДВ) із придбання переважно продуктів харчування (яйце куряче, Напої Кока-Кола, Фанта, Швеппс, вода Бонаква, Сік Річ, м`ясо та м`ясопродукти, Чай " ZaDinamo", Пиво різних сортів, Продукт сирний "Російський", Клубника, цибуля, кабачки, цукор, пшениця та інш.), а також інших товарів: Тетранатрій пірофосфат, Сорбат колія та інші хім.речовини, Корпус підшипника, Шпилька ступиці, Радіатор, Пісок, Розетки, Чохол сидіння, Труба стальна, Гума листова, Автозапчастини та інш.
В той же час, підприємством ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " сформовано податковий кредит з ПДВ для 9-ти СГД на загальну суму 6 852 832,05 грн шляхом оформлення податкових накладних на реалізацію товарів (робіт, послуг) на загальну суму 41 116 992,26 грн. (з ПДВ).
Таким чином, оформлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з 01.06.2015 по 31.08.2015 року податкових накладних з продажу підприємству ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " м`яса та м`ясопродуктів на загальну суму 4 513 642,50 грн. в тому числі ПДВ - 752 273,77 грн. має ознаки оформлення «безтоварних»
З врахуванням вищевказаних обставин, наявні ознаки використання підприємством ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " документів щодо придбання м`яса та м`ясопродуктів від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » для штучного формування податкового кредиту з податку на додану вартість в сумі 752 273,77 грн., що в подальшому надало можливість ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 ", за рахунок наявності штучно створеного податкового кредиту, оформлювати «безтоварні» операції із реалізації товарів інших товарних груп або робіт та послуг («пересорту» по ланцюгу постачання) та штучно сформувати податковий кредит з ПДВ по ланцюгу через «транзитні» СГД для підприємств реального сектору економіки.
Другим за обсягами покупцем у вищевказаному періоді є ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " (код НОМЕР_4 , директор, головний бухгалтер та засновник ОСОБА_5 , адреса - АДРЕСА_3 , вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля, стан- триває процедура припинення, направлені заперечення органу ДФС), якому ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з 13.05.2015 по 31.05.2015 року оформило податкові накладні на реалізацію м`яса та м`ясопродуктів на загальну суму З 973 268,52 грн, в тому числі ПДВ - 662 211,43 гривень.
Згідно дослідженням даних АРМ у «Єдиний реєстр податкових накладних - Архів звітності» встановлено ознаки використання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з січня 2015 року до жовтня 2015 року аналогічної схеми оформлення «безтоварних» операцій із реалізації м`яса та м`ясопродуктів на загальну суму 35 664 946,61 грн, в т.ч. ПДВ - 5 944 157,81 грн. для інших фірм із ознаками фіктивності, що в подальшому надало можливість цим СГД, за рахунок наявності штучно створеного податкового кредиту, оформлювати «безтоварні» операції із реалізації товарів інших товарних груп або робіт та послуг («пересорту» по ланцюгу постачання) та штучно сформувати податковий кредит з ПДВ по ланцюгу через «транзитні» СГД для підприємств реального сектору економіки.
Про пов`язаність та підконтрольність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вищевказаних СГД свідчить :у вказаних підприємств єдиним постачальником м`яса та м`ясопродуктів було ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », іншими видами діяльності, крім торгівлі м`ясопродуктами, вони не займались, серед покупців у цих фірм є ряд СГД, що припинили з жовтня 2015 року закуповувати м`ясо та м`ясопродукти безпосередньо у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а продовжили через вищевказані «транзитні» СГД саме: ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 (код НОМЕР_5 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код НОМЕР_6 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " (код НОМЕР_7 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " (код НОМЕР_8 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_10 " (код НОМЕР_9 ) та інші, ряд працівників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в послідуючому були оформлені на роботу та отримували заробітну плату від ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_11 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_12 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_13 ", податкова звітність подавалась із одних і тих же, або із майже ідентичних ІР адрес, засновниками ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_11 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_12 " є фізичні особи зареєстровані в Сумській області, ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_13 " - з Вінницької області, які одночасно працювали за основним місцем роботи на інших підприємствах в цих областях.
З врахуванням вищевказаних обставин, наявні ознаки оформлення «безтоварних» операцій підприємством ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » шляхом внесення службовими особами підприємства завідомо неправдивих відомостей до офіційних документів щодо реалізації м`яса та м`ясопродуктів на підприємства із ознаками «фіктивності» та "транзитні" СГД із ознаками підконтрольності з оформленням його подальшого перепродажу на СГД із ознаками «фіктивності», для штучного формування цим СГД податкового кредиту з податку на додану вартість в загальній сумі 15 884 984,46 грн. (5 944 157,81 грн. + 9 940 826,65 грн.), що в подальшому надало можливість останнім, за рахунок наявності штучно створеного податкового кредиту, оформлювати «безтоварні» операції із реалізації товарів інших товарних груп або робіт та послуг («пересорту» по ланцюгу постачання) та штучно сформувати податковий кредит з ПДВ та витрати по ланцюгу через «транзитні» СГД для підприємств реального сектору економіки, в тому числі, переможцям державних закупівель та державним підприємствам.
Кошти, отримані на рахунки в банківських установах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » безпосрередньо від підприємств із ознаками «фіктивності» та через "транзитні" СГД із ознаками підконтрольності, в оплату за ніби то поставлене м`ясо та м`ясопродукти, повертаються транзитно-конвертаційним групам у вигляді готівки, яка отримується ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » від фактичної реалізації м`яса та м`ясопродуктів за готівку із приховуванням від податкового та бухгалтерського обліку, за вичетом певної винагороди, яка отримується ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за виготовлення пакету документів для штучного формування податкового кредиту та витрат. В подальшому готівкові кошти транзитно-конвертаційними групами передаються кінцевим СГД - замовникам незаконної конвертації коштів у готівку.
Зокрема, у ході розслідування даного кримінального правопорушення на даний час виникла необхідність у встановленні, засновників та кінцевих бенефіціарних власників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 та подальшому їх допиті.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 зареєстровано за адресою: АДРЕСА_4 , засновником товариства являється ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » зареєстроване за адресою: АДРЕСА_5 .
Крім того під час досудового розслідування встановлено, що реєстраційна справа ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 знаходиться у ІНФОРМАЦІЯ_15 за адресою: АДРЕСА_6 .
З метою встановлення фізичних осіб власників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 , а також притягненням до відповідальності осіб які вчинили дане кримінальне правопорушення, встановлення істини у провадженні, необхідно отримати доступ до реєстраційної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 , яка знаходиться у ІНФОРМАЦІЯ_15 за адресою: АДРЕСА_6 .
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що воно не підлягає задоволенню, виходячи з таких підстав.
У відповідності до вимог ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом вилучити їх.
За правилами ч.4 ст.132 КПК України для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя зобов`язаний врахувати можливість без застосування заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані шляхом проведення слідчих дій, тобто без застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
Згідно вимог ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим кодексом.
Таким чином, застосування стороною кримінального провадження такого шляху збирання доказів як вилучення речей чи документів згідно з ч.7 ст.163 КПК України під час отримання доступу до речей і документів має здійснюватися у таких випадках: 1) особа, у володінні якої знаходяться речі або документи, не бажає добровільно передати їх стороні кримінального провадження або є підстави вважати, що вона не здійснить таку передачу добровільно після отримання відповідного запиту чи намагається змінити або знищити відповідні речі або документи;
В інших випадках сторона кримінального провадження може витребувати та отримати речі або документи за умови їх добровільного надання володільцем без застосування процедури, передбаченої главою 15 КПК України.
Клопотання про надання доступу до речей і документів обґрунтовано лише формально, не додано жодного доказу на обґрунтування викладених прокурором доводів.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.93, 159- 166 КПК України,
П О С Т А Н О В И В:
Відмовити прокурору Коростенської місцевої прокуратури ОСОБА_3 у задоволенні клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів та їх вилучення а саме: до реєстраційної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 , яка знаходиться у ІНФОРМАЦІЯ_15 за адресою: АДРЕСА_6 .
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Коростенського
міськрайонного суду
Житомирської області ОСОБА_6
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2017 |
Оприлюднено | 09.03.2023 |
Номер документу | 69317396 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Коваленко В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні