Ухвала
від 25.09.2017 по справі 816/1312/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

25 вересня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/1312/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Бурнаховської Ю.Р.,

представника позивача - ОСОБА_1,

третьої особи - ОСОБА_2,

представника третьої особи - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання третьої особи ОСОБА_2 про передачу справи за адміністративним позовом Приватного сільськогосподарського підприємства "Перемога" до державного реєстратора ОСОБА_4, треті особи: ОСОБА_2, ОСОБА_5 про визнання дій неправомірними та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

07 серпня 2017 року позивач ОСОБА_6 сільськогосподарське підприємство "Перемога" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до державного реєстратора ОСОБА_4, у якій, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 22 серпня 2017 року, просить визнати неправомірними дії державного реєстратора ОСОБА_4 при прийнятті рішення та проведенні 10.05.2017 державної реєстрації іншого речового права, індексний номер 35086614, а саме: права оренди земельної ділянки, що розташована на території Верхньо-Ланнівської сільської ради Карлівського району Полтавської області площею 4,0013 га, кадастровий номер 5321681000:00:002:0201 за ОСОБА_2 та скасувати рішення державного реєстратора ОСОБА_4 від 10.05.2017, індексний номер 35086614 про державну реєстрацію іншого речового права, а саме: права оренди земельної ділянки, що розташована на території Верхньо-Ланнівської сільської ради Карлівського району Полтавської області площею 4,0013 га, кадастровий номер 5321681000:00:002:0201 за ОСОБА_2.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2017 року провадження у справі за даним адміністративним позовом відкрито.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 22 серпня 2017 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2017 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_5.

20 вересня 2017 року до суду надійшло клопотання третьої особи ОСОБА_2 про передачу справи № 816/1312/17 /а.с. 97-98/, у якому він просить передати справу до Карлівського районного суду Полтавської області, посилаючись на те, що відповідно до відомостей з ЄДР Реєстраційна служба (код ЄДРПОУ 41159987), державним реєстратором якої є ОСОБА_4, згідно своєї організаційно-правової форми є комунальною організацією, засновником якої являється Ланнівська сільська рада Карлівського району Полтавської області. Вважає, що Реєстраційна служба є комунальною організацією органу місцевого самоврядування, а державний реєстратор ОСОБА_4 є службовою особою органу місцевого самоврядування, тому відповідно до частини 1 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України справа підсудна місцевому загальному суду, а саме, Карлівському районному суду Полтавської області.

Третя особа ОСОБА_2 у судовому засіданні підтримав клопотання про передачу справи іншому суду.

Представник позивача у судовому засіданні проти задоволення вказаного клопотання про передачу справи заперечував.

Представник третьої особи ОСОБА_5 у судовому засіданні підтримав клопотання третьої особи ОСОБА_2 про передачу справи іншому суду.

Відповідач у судове засідання не з'явився, хоча у матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи; про причини неявки у судове засідання не повідомив.

Вирішуючи клопотання третьої особи ОСОБА_2 про передачу справи № 816/1312/17, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Пунктом 1 частини 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Відповідно до приписів статті 1 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" посадова особа місцевого самоврядування - особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Згідно з частиною 1 статті 10 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 6 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що організаційну систему державної реєстрації прав становлять:

1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;

2) суб'єкти державної реєстрації прав :

виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації;

акредитовані суб'єкти;

3) державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори).

Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) набувають повноважень у сфері державної реєстрації прав відповідно до цього Закону у разі прийняття відповідною радою такого рішення.

Акредитованим суб'єктом може бути юридична особа публічного права, у трудових відносинах з якою перебуває не менше ніж три державні реєстратори, та яка до початку здійснення повноважень у сфері державної реєстрації прав уклала:

договір страхування цивільно-правової відповідальності з мінімальним розміром страхової суми у тисячу мінімальних розмірів заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року;

договір з іншим суб'єктом державної реєстрації прав та/або нотаріусом (у разі коли акредитований суб'єкт здійснює повноваження виключно в частині забезпечення прийняття та видачі документів у сфері державної реєстрації прав).

Акредитація суб'єктів та моніторинг відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації здійснюються Міністерством юстиції України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 10 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації прав .

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Реєстраційної служби (організаційно-правова форма - комунальна організація (установа, заклад)) засновником вказаної юридичної особи є Ланнівська сільська рада /а.с. 99-103/.

Відповідно до підпункту 3.4.1 пункту 3.4 розділу 3 Державного класифікатору "Класифікація організаційно-правових форм господарювання", затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 р. N 97, ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД) - організаційна структура, створена однією або кількома особами (засновниками), які не беруть участі в управлінні нею, шляхом об'єднання (виділення) їхнього майна для досягнення мети, визначеної засновниками, за рахунок цього майна. Особливості правового статусу окремих видів організацій, закладів, установ встановлюються законом.

Таким чином, орган місцевого самоврядування - Ланнівська сільська рада Карлівського району Полтавської області та суб'єкт державної реєстрації прав - Комунальна організація Реєстраційна служба, засновником якої є Ланнівська сільська рада, є окремими юридичними особами, а відповідач - державний реєстратор ОСОБА_4 перебуває у трудових відносинах із суб'єктом державної реєстрації прав - Комунальною організацією "Реєстраційна служба" та не є посадовою чи службовою особою органу місцевого самоврядування.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що клопотання третьої особи ОСОБА_2 про передачу справи № 816/1312/17, - необґрунтоване та задоволенню не підлягає.

Виходячи з вищевикладеного, керуючись статтями 18, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання третьої особи ОСОБА_2 про передачу справи № 816/1312/17 - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту постановлення.

Повний текст ухвали складено 06 жовтня 2017 року.

Суддя С.С. Сич

Дата ухвалення рішення25.09.2017
Оприлюднено10.10.2017
Номер документу69386234
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій неправомірними та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —816/1312/17

Постанова від 24.11.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 22.08.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 10.08.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні