ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" жовтня 2017 р. Справа № 809/1200/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Григорука О.Б.,
при секретарі Назарук В.М.,
за участю: представника позивача - Солонини Р.Д., представників відповідача - Дутки-Гефко Х.М., Гандзюка Д.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень №0006671401, №0006681401 від 18.08.2017 та вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-0006661401 від 18.08.2017, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень №0006671401, №0006681401 від 18.08.2017 та вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-0006661401 від 18.08.2017.
Позовні вимоги мотивовано тим, що товариство з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ по операціях з фізичними особами-підприємцями згідно цивільно-правових договорів не є платником податку в розумінні пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та не повинно подавати звітність по єдиному податку за травень-жовтень та грудень 2016 року, як це зазначено в частині 1 статті 5 вказаного Закону.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представники відповідача щодо задоволення позову заперечили з мотивів, викладених у письмовому запереченні (а.с.35-36). В обґрунтування своєї правової позиції зазначили, що відповідач діяв в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений нормами діючого законодавства. У задоволені позову просили відмовити.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, судом встановлено наступне.
Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведено документальну планову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ з питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 25.11.2015 по 21.07.2017.
За результатами перевірки складено акт за №838/09-19-14-01-01/40137305 від 04.08.2017 (а.с.7-19), згідно з висновками якого товариством з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ порушено: пункт 1 частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (чинного на час виникнення спірних правовідносин), внаслідок чого встановлено, що страхувальником ненараховано єдиного внеску на заробітну плату на суму 55988,96 грн., в тому числі за травень 2016 року в сумі 5176,42 грн., червень 2016 року в сумі 9450,55 грн., липень 2016 року в сумі 1655,80 грн., серпень 2016 року в сумі 3643,22 грн., вересень 2016 року в сумі 14525,00 грн., жовтень 2016 року в сумі 422,40 грн., листопад 2016 року в сумі 14040,45 грн., грудень 2016 року в сумі 7075,11 грн.; частину 1 статті 5 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (чинного на час виникнення спірних правовідносин), а саме не подано звітність по єдиному соціальному внеску за травень-жовтень та грудень 2016 року.
За результатами розгляду матеріалів документальної перевірки, оформленої актом №838/09-19-14-01-01/40137305 від 04.08.2017, з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відповідачем 18.08.2017 надіслано товариству з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ вимогу про сплату про сплату боргу (недоїмки) №Ю-0006661401 в сумі 55988,96 грн.; у зв'язку з зафіксованим порушенням пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (чинного на час виникнення спірних правовідносин), відповідачем 18.08.2017 прийнято рішення №0006671401, яким підставі пункту 3 частини 11 статті 25 вказаного Закону застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ штрафні санкції в сумі 27994,49 грн. Також, 18.08.2017 відповідачем прийнято рішення №0006681401 про застосування штрафних санкцій за неподання звітності по єдиному соціальному внеску за травень-жовтень та грудень 2016 року в розмірі 1190,00 грн. (а.с.20-22).
З матеріалів справи вбачається, що за період з 01.05.2016 по 31.12.2016 товариство з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ здійснювало операції по влаштуванню зупинок, проведенню капітального та поточного ремонту тротуару скверів та вулиць Франківського району міст Львова, Івано-Франківська, Тисмениці на загальну суму 2522520,00 грн.
Зокрема, підставою для донарахування відповідачем 55988,96 грн. єдиного внеску та застосування штрафних санкцій, згідно оскаржуваних рішень, було зазначення товариством з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ в актах виконаних робіт окремою графою сум заробітних плат працівників, які виконували вищезазначені роботи на загальну суму 257295,27 грн. (а.с.13-14, 38-40, 43-45, 48-50, 54-56, 60-62, 66-68, 72-74, 78-80, 84-87, 91-93, 97-99, 103-105, 109-111, 115-119, 123-125, 129-131, 135-137, 141-143, 147-150, 154-156, 166-169, 172-174).
При цьому, позивач стверджує, що в графі заробітна плата актів приймання виконаних підрядних робіт зазначені суми оплат послуг виконавців фізичних осіб-підприємців ОСОБА_4 та ОСОБА_5 згідно договорів, оскільки у формі первинних документів з обліку в будівництві №КБ-2в не міститься графа з витрат на послуги виконавців фізичних осіб-підприємців.
Пунктом 1 частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (чинного на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно частини 4 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (чинного на час виникнення спірних правовідносин), орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Пунктом 3 частини 11 статті 25 цього Закону визначено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Відповідно до частини пункту 1 статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (чинного на час виникнення спірних правовідносин), платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Отже, не є платниками єдиного внеску роботодавці, які використовують працю фізичних осіб на умовах цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Згідно довідок та актів здачі-приймання робіт (надання послуг) позивачем була здійснена виплата сум за надання послуг та виконання будівельних робіт фізичним особам-підприємцям ОСОБА_4 та ОСОБА_5, а виконувані роботи та надавані послуги відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців вказаних фізичних осіб-підприємців (а.с.37, 41-42, 46-47, 51-53, 57-59, 63-65, 69-71, 75-77, 81-83, 88-90, 94-96, 100-102, 106-108, 112-114, 120-122, 126-128, 132-134, 138-140, 144-146, 151-153, 157-159, 163-165, 170-171, 175).
Інших доказів, які б підтверджували факт виплати товариством саме заробітної плати вищевказаним фізичним особам-підприємцям, крім як відомостей з графи форми первинних документів з обліку в будівництві №КБ-2в відповідачем суду не надано.
Згідно частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування визначення товариства з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ платником єдиного внеску у вищевказаних правовідносинах з виконання цивільно-правових договорів, укладених з фізичними особами- підприємцями, як наслідок не довів правомірності прийнятих ним оскаржуваних вимоги та рішень.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, судом не встановлено, а відповідачем не доведено наявності первинних документів, які б підтверджували визначення органом фіскальної служби порушень пункту 1 частини 2 статті 6 та частини 1 статті 5 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (чинного на час виникнення спірних правовідносин), через що неправомірно донараховано позивачу недоїмку зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та штрафні санкції.
За таких обставин, рішення від 18.08.2017: №0006671401 - про застосування штрафних санкцій за необґрунтоване донарахування Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області своєчасно не нарахованого єдиного внеску в сумі 27994,49 грн., №0006681401 - про безпідставне застосування штрафних санкцій за неподання звітності по єдиному соціальному внеску за травень-жовтень та грудень 2016 року в розмірі 1190,00 грн. та вимогу №Ю-0006661401 про сплату боргу (недоїмки) в сумі 55988,96 грн., наявність якого спростовано позивачем, слід визнати протиправними та скасувати.
Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути з Головного управління ДФС в Івано-Франківській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1600,00 грн.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №0006671401 від 18.08.2017.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №0006681401 від 18.08.2017.
Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про сплату боргу (недоїмки) №Ю-0006661401 від 18.08.2017.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (код 39394463) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Нове Місто-ІФ (код 40137305) сплачений судовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Григорук О.Б.
Постанова складена в повному обсязі 09.10.2017.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2017 |
Оприлюднено | 09.10.2017 |
Номер документу | 69390767 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні