Комінтернівський районний суд м.Харкова
Провадження № 2-а/641/180/2017 Справа №641/5832/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 жовтня 2017 року
Суддя Комінтернівського районного суду м. Харкова Чайка І.В.,роглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області про визнання дій протиправним та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом, в якому просить :
- Визнати протиправними дії Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області щодо не направлення до ГУПФУ в Харківській області документів для призначення позивачу пенсії за пільговою вислугою років;
- Визнати протиправними дії Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області щодо не призначення пенсії позивачу за пільговою вислугою років;
- Зобов'язати Головне Управління Пенсійного фонду України встановити позивачу пенсію за пільговою вислугою за пільговою вислугою 27 років 02 місяці 13 днів, відповідно до ЗУ Про Державну кримінально-виконавчу службу України ;
- Зобов'язати Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області направити до ГУПФУ в Харківській області для встановлення пенсії позивачу за пільговою вислугою 27 років 02 місяці 13 днів, відповідно до ЗУ Про Державну кримінально-виконавчу службу України .
Представником відповідача - Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області до суду поданні письмові заперечення проти позову , в яких він просить відмовити в його задоволенні, посилаючись на необґрунтованість позовних вимог.
Відповідач - Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області не скористався своїм правом на надання заперечень проти позову.
Справу розглянуто судом відповідно до п.2 ч.1 ст.183-2 КАС України на підставі наявних матеріалів та доказів, в порядку скороченого провадження.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідно до витягу з наказу Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області № 271/ОС-16 від 26.12.2016 року позивача по справі було звільнено з посади полковника внутрішньої служби, першого заступника начальника управління ДПтС України в Харківської області з 31.12.2016 року, у зв'язку зі скороченням штату. ( а.с.17)
Крім того, згідно вищевказаного наказу вислуга років на день звільнення позивача, в календарному обчисленні становить 21 рік 04 місяці 17 днів, а у пільговому обчисленні - 27 років, 02 місяці 13 днів.
12.06.2017 року позивач звернувся до Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області із заявою про оформлення документів необхідних для призначення позивачу пенсії за вислугою років. ( а.с.8)
Листом № 22-124 від 19.06.2017 року Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області відмовила позивачу у задоволені його заяви щодо оформлення документів необхідних для призначення йому пенсії, повідомивши позивача, що підстави для призначення пенсії відсутні, у зв'язку з відсутністю у нього необхідної вислуги років. ( а.с. 9)
12.07.2017 року позивач самостійно звернувся до Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області із заявою про призначення йому пенсії за вислугу років, до якої позивач додав необхідні документи. ( а.с.11-12)
Листом Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області № 16473-14/20 від 04.08.2017 року , позивача було повідомлено , що для визначення його права на пенсію, позивачу необхідно звернутися до органу за місцем служби, оскільки тільки цей орган має право направляти документи для розгляду питання про призначення йому пенсії ( а.с.10)
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Постанова Кабінету Міністрів України Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей від 17 липня 1992 р. № 393 не містить жодних норм, які б суперечили Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту
Так, відповідач по справі Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області безпідставно та помилково вбачає суперечність між приписами пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393 Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей та приписами пункту "а" ст.12 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ.
Так, Управління Державної пенітенціарної Служби України буквально трактує ст. 12 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб в частині існування в ній словосполучення календарних років . В той же час, Управління Державної пенітенціарної Служби України не звертає увагу, що вказана стаття Закону має назву умови призначення пенсій за вислугу років , тобто містить норми, які є загальними при застосуванні до спірних правовідносин, що склалися між позивачем та відповідачем.
При цьому, Управління Державної пенітенціарної Служби України не бере до уваги та взагалі не застосовує до спірних правовідносин норму, що міститься в ст. 17-1 Закону від 9 квітня 1992 року № 2262- ХІІ, яка передбачає, що порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Порядок щодо обчислення вислуги років при призначенні пенсії особам, звільненим з військової служби регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393 Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей .
Таким чином, норми ст. 17-1 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393 є спеціальними при застосуванні до спірних правовідносин.
Враховуючи вищевикладене, Управління Державної пенітенціарної Служби України повинно було застосувати до спірних правовідносин, з урахуванням обставин справи, відповідні норми чинного законодавства.
Так, відповідно до статті 1 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом, при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.
Пунктом а ст. 12 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб визначено, що пенсія за вислугу років призначається особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах "б" - "д" статті 1 - 2 цього Закону (крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону), незалежно від віку, якщо вони звільнені зі служби, зокрема, з 1 жовтня 2016 року по 30 вересня 2017 року і на день звільнення мають вислугу 23 календарних роки та більше. До календарної вислуги років зараховується також період, зазначений у частині другій статті 17 цього Закону.
В силу положень статті 17-1 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб , порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМ України від 17 липня 1992 року № 393 встановлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ" до вислуги років зараховуються, зокрема, служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.
Згідно п. 3 Порядку № 393, до вислуги років для призначення пенсій особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, зараховується на пільгових умовах:
в)один місяць служби за півтора місяця:
час проходження служби особами рядового і начальницького складу Державної кримінально- виконавчої служби в установах виконання покарань, призначених для тримання засуджених до довічного позбавлення волі, за переліком посад і в порядку, затверджуваних Міністерством юстиції (наказ Міністерства юстиції України № 669/5 від 04.2013 року Про затвердження переліку посад та порядку встановлення пільгового заліку вислуги років для призначення пенсій );
г)один місяць служби за сорок днів:
-особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ та кримінально - виконавчої системи, які проходять службу у виправно-трудових установах, слідчих ізоляторах, лікувально - трудових профілакторіях, ізоляторах тимчасового тримання, приймальниках-розподільниках для осіб, затриманих за бродяжництво, спеціальних приймальниках для осіб, підданих адміністративному арешту, підрозділах конвойної служби міліції, та військовослужбовцям постійного складу, які проходять службу у дисциплінарних частинах, за переліками посад і на умовах, затверджуваних відповідно Міністерством внутрішніх справ, Міністерством юстиції, Центральним управлінням служби безпеки, Міністерством оборони;
-час проходження служби особами рядового і начальницького складу Державної кримінально - виконавчої служби;
-час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах патрульної служби за переліком посад і умовами, що визначаються Міністерством внутрішніх справ.
Керуючись вищезазначеними нормами чинного законодавства, періоди служби позивача, визначені послужним списком, повинні бути зараховані позивачу до вислуги років на пільгових умовах відповідно до вказаного Порядку № 393.
Зі змісту Закону від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ та Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393 вбачається, що приписи останніх не ставлять в залежність набуття права на пенсію за вислугою років від наявності виключно календарної вислуги. Крім того, нормами вищевказаних нормативно - правових актів не встановлено виключень того, що роки вислуги в пільговому обрахуванні не можуть зараховуватись до вислуги років для призначення особі відповідної пенсії, а впливають лише на розмір пенсії.
Отже, пільгова вислуга враховується саме при призначенні пенсій згідно з п. а статті 12 Закону України Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб .
Аналогічна правова позиція висловлена в постанові ВАСУ від 05.11.2015р. у справі № К/800/46432/14.
Управління Державної пенітенціарної Служби України самостійно обрахувало та не заперечує, що вислуга років позивача у календарному обчисленні становить - 21 рік 04 міс. 17 днів, у пільговому обчисленні становить 27 років 02 місяці 13 днів.
Отже, станом на дату звільнення з органів внутрішніх справ вислуга позивача становить 27 років 02 місяці 13 днів, що є достатньою підставою набуття ним права на пенсію за вислугою років відповідно до норм Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відмова Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області щодо не направлення до ГУПФУ в Харківській області документів для призначення позивачу пенсії за пільговою вислугою років є протиправною, у зв язку з чим позов ОСОБА_1 в частині позовних вимог заявлених до Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області підлягають задоволенню.
Що стосується позовних вимог позивача щодо визнання дій Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області протиправним та зобов'язання вчинити певні дії, суд вважає, що в цій частині вимог позов задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Відповідно до п. 24 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 р. №3-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2007 року за №135/13402, про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі ст. 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб уповноважені структурні підрозділи зобов'язані у п'ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв'язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії, які в свою чергу протягом п'яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії. Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.
Таким чином, органи Пенсійного фонду України не наділені повноваженнями самостійно визначати розмір пенсії, а здійснюють її нарахування на підставі наданих їм відповідними органами документів.
Отже, суд вважає, що позовні вимоги позивача до Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області є передчасними, оскільки Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області не направило необхідні документи до ГУПФ України в Харківській області для призначення позивачу пенсії, а нормами чинного законодавства не передбачено призначення пенсії особам звільнених з військової служби за документами, які надані особою самостійно.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6-14, 86, 94, 159, 161, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області про визнання дій протиправним та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області щодо не направлення до Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області необхідних документів для призначення ОСОБА_1 пільгової пенсії за вислугою років.
Зобов'язати Управління Державної пенітенціарної Служби України в Харківській області направити до Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області необхідні документи для встановлення пільгової пенсії ОСОБА_1 за вислугою років.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Комінтернівський районний суд м. Харкова протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя - І. В. Чайка
Суд | Комінтернівський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2017 |
Оприлюднено | 11.10.2017 |
Номер документу | 69428720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Комінтернівський районний суд м.Харкова
Чайка І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні