Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
09 жовтня 2017 р. № 820/3997/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бадюков Ю.В.,
при секретарі судового засідання - Тереховій О.Ю.,
за участю представників сторін:
позивача - ОСОБА_1,
відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом
Приватного акціонерного товариства "УКРГАЗВИДОБУТОК" до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про визнання протиправними та скасування наказів, приписів та постанов,-
В С Т А Н О В И В :
Приватне акціонерне товариство "УКРГАЗВИДОБУТОК" (далі по тексту - позивач, ПрАТ "УКРГАЗВИДОБУТОК", товариство) звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області (далі по тексту - відповідач, Департамент, ДАБІ) в якому, з урахуванням збільшених позовних вимог, просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Наказ (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно будівельної інспекції у Харківській області № 97-П від 22.08.2017 р.;
- визнати протиправним та скасувати Припис № 276-Пр про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.08.2017р.;
- визнати протиправною та скасувати Постанову № 34/1020-5123 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.09.2017 р.;
- визнати протиправним та скасувати Наказ (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно будівельної інспекції у Харківській області № 98-П від 22.08.2017 р.;
- визнати протиправним та скасувати Припис № 277-Пр про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.08.2017 р.;
- визнати протиправною та скасувати Постанову № 34/1020-5124 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.09.2017 р.;
- визнати протиправним та скасувати Наказ (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно будівельної інспекції у Харківській області № 99-П від 22.08.2017 р.;
- визнати протиправним та скасувати Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил № 278-Пр від 29.08.2017 р.;
- визнати протиправною та скасувати Постанову № 34/1020-5125 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.09.2017 р.;
- визнати протиправним та скасувати Наказ (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно будівельної інспекції у Харківській області № 100-П від 22.08.2017 р.;
- визнати протиправним та скасувати Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил № 279-Пр від 29.08.2017 р.;
- визнати протиправною та скасувати Постанову № 34/1020-5126 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.09.2017 р.;
- визнати протиправним та скасувати Наказ (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно будівельної інспекції у Харківській області № 101-П від 22.08.2017 р.,
- визнати протиправним та скасувати Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил № 280-Пр від 29.08.2017 р.;
- визнати протиправною та скасувати Постанову № 34/1020-5127 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.09.2017 р.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивачем було прийнято рішення про недопущення до проведення перевірки посадових осіб відповідача на підставі оскаржуваних наказів, про що було складено акт № 211-А від 29 серпня 2017 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій.
Як вказує позивач на підставі листа СБУ від 05 липня 2017 року № 70/14-7459 було відповідачем винесено всього п'ять наказів від 22 серпня 2017 року та приписів, а саме:
- наказ № 97-П від 22.08.2017 р. та відповідний припис №276-Пр від 29.08.2017 р.;
- наказ № 98-П від 22.08.2017 р. та відповідний припис №277-Пр від 29.08.2017 р.;
- наказ № 99-П від 22.08.2017 р. та відповідний припис №278-Пр від 29.08.2017 р.;
- наказ № 100-П від 22.08.2017 р. та відповідний припис №279-Пр від 29.08.2017 р.;
- наказ № 101-П від 22.08.2017 р. та відповідний припис №280-Пр від 29.08.2017 р.
12.09.2017 року відповідачем були винесені оскаржувані постанови про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Вважає зазначені рішення відповідача незаконними, протиправними та такими, що вчинені з перевищенням наданих повноважень, оскільки, на думку позивача, лист правоохоронного органу не є підставою для позапланової перевірки, а питання дотримання законодавства під час виконання підготовчих та будівельних робіт на гірничих підприємствах регулюється спеціальним законодавством у сфері гірничих відносин.
Позивач в судовому засіданні заявлені вимоги позову підтримав у повному обсязі, просив позов задовольнити з підстав та мотивів, викладених у позовній заяві та додаткових письмових поясненнях.
Відповідач надав до суду письмові заперечення на адміністративний позов, в якому зазначив про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог. В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував та зазначив, що під час прийняття оскаржуваних рішень діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому позовні вимоги є незаконними, необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, встановив наступне.
Судом встановлено, що на підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 22.08.2017 року №277-Н на підприємство позивача направлено головних спеціалістів для здійснення позапланової перевірки на об'єкті за адресою: Свердловина №21 (кадастровий номер земельної ділянки 6324284500:02:001:0070) щодо дотримання суб'єктом містобудування ПрАТ "УКРГАЗВИДОБУТОК" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на підставі наказу (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 22.08.2017 №98-П та листа Служби безпеки України від 05.07.2017 р. № 70/14-7459 (а.с. 7).
Актом № 277-А від 29.08.2017 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій зафіксовано недопуск посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва - свердловина №21 (а.с. 9-10).
Підставами для недопущення до перевірки представником ПрАТ Укргазвидобуток ОСОБА_3 власноруч в акті про недопущення були зазначені наступні обставини: 1) відсутні підстави для проведення позапланових перевірок - лист СБУ № 70/14-7459 не містить вимоги про проведення позапланової перевірки (п. 7ПКМУ № 553); 2) З.У. Про Службу безпеки України не містить прав та обов'язків СБУ щодо призначення або вимоги про проведення позапланових перевірок; 3) свердловина та облаштування не є об'єктом, який може перевіряти Департамент ДАБІ у Харківській області.
29.08.2017 року відповідачем був складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с. 11-13).
Приписом №277-Пр від 29.08.2017 р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил зобов'язано усунути порушення шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення перевірки на Об'єкті в термін до 12 вересня 2017 року з наданням документів, пояснень, довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (а.с. 14-15).
На підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 22.08.2017 року №276-Н на підприємство позивача направлено головних спеціалістів для здійснення позапланової перевірки на об'єкті за адресою: УКПГ Бистрівського блоку Островерхівського ГКР (кадастровий номер земельної ділянки 6324284500:02:001:0008) щодо дотримання суб'єктом містобудування ПрАТ "УКРГАЗВИДОБУТОК" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на підставі наказу (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 22.08.2017 №97-П та листа Служби безпеки України від 05.07.2017 № 70/14-7459 (а.с. 28)
Актом №276-А від 29.08.2017 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій зафіксовано недопуск посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва (а.с.29-30).
Підставами для недопущення до перевірки представником ПрАТ Укргазвидобуток ОСОБА_3 власноруч в акті про недопущення були зазначені наступні обставини: 1) відсутні підстави для проведення позапланових перевірок - лист СБУ № 70/14-7459 не містить вимоги про проведення позапланової перевірки (п. 7ПКМУ № 553); 2) З.У. Про Службу безпеки України не містить прав та обов'язків СБУ щодо призначення або вимоги про проведення позапланових перевірок; 3) свердловина та облаштування не є об'єктом, який може перевіряти Департамент ДАБІ у Харківській області.
29.08.2017 року відповідачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.31-33).
Приписом №276-Пр від 29.08.2017 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил зобов'язано усунути порушення шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення перевірки на Об'єкті в термін до 12 вересня 2017 року з наданням документів, пояснень, довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (а.с. 34-35).
На підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 22.08.2017 року №278-Н на підприємство позивача направлено головних спеціалістів для здійснення позапланової перевірки на об'єкті за адресою: Свердловина №23 (кадастровий номер земельної ділянки 6324284500:02:001:0038) щодо дотримання суб'єктом містобудування ПрАТ "УКРГАЗВИДОБУТОК" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на підставі наказу (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 22.08.2017 №99-П та листа Служби безпеки України від 05.07.2017 № 70/14-7459 (а.с. 44).
Актом № 278-А від 29.08.2017 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій зафіксовано недопуск посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва (а.с.45-46).
Підставами для недопущення до перевірки представником ПрАТ Укргазвидобуток ОСОБА_3 власноруч в акті про недопущення були зазначені наступні обставини: 1) відсутні підстави для проведення позапланових перевірок - лист СБУ № 70/14-7459 не містить вимоги про проведення позапланової перевірки (п. 7ПКМУ № 553); 2) З.У. Про Службу безпеки України не містить прав та обов'язків СБУ щодо призначення або вимоги про проведення позапланових перевірок; 3) свердловина та облаштування не є об'єктом, який може перевіряти Департамент ДАБІ у Харківській області.
29.08.2017 року був складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.47-49).
Приписом № 277-Пр від 29.08.2017 р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил зобов'язано усунути порушення шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення перевірки на Об'єкті в термін до 12 вересня 2017 року з наданням документів, пояснень, довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (а.с. 50-51).
На підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 22.08.2017 року №279-Н на підприємство позивача направлено головних спеціалістів для здійснення позапланової перевірки на об'єкті за адресою: Свердловина №61 (кадастровий номер земельної ділянки 6324284500:02:001:0039) щодо дотримання суб'єктом містобудування ПрАТ "УКРГАЗВИДОБУТОК" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на підставі наказу (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 22.08.2017 №100-П та листа Служби безпеки України від 05.07.2017 № 70/14-7459 (а.с. 52).
Актом №279-А від 29.08.2017 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій зафіксовано недопуск посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва (а.с.53-54).
Підставами для недопущення до перевірки представником ПрАТ Укргазвидобуток ОСОБА_3 власноруч в акті про недопущення були зазначені наступні обставини: 1) відсутні підстави для проведення позапланових перевірок - лист СБУ № 70/14-7459 не містить вимоги про проведення позапланової перевірки (п. 7ПКМУ № 553); 2) З.У. Про Службу безпеки України не містить прав та обов'язків СБУ щодо призначення або вимоги про проведення позапланових перевірок; 3) свердловина та облаштування не є об'єктом, який може перевіряти Департамент ДАБІ у Харківській області.
29.08.2017 року відповідачем було складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.55-57).
Приписом №279-Пр від 29.08.2017 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил зобов'язано усунути порушення шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення перевірки на Об'єкті в термін до 12 вересня 2017 року з наданням документів, пояснень, довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (а.с. 58-59).
На підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 22.08.2017 року №280-Н на підприємство позивача направлено головних спеціалістів для здійснення позапланової перевірки на об'єкті за адресою: Свердловина №62 (кадастровий номер земельної ділянки 6324284500:02:001:0069) щодо дотримання суб'єктом містобудування ПрАТ "УКРГАЗВИДОБУТОК" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на підставі наказу (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 22.08.2017 №101-П та листа Служби безпеки України від 05.07.2017 № 70/14-7459 (а.с.60).
Актом №280-А від 29.08.2017 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій зафіксовано недопуск посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва (а.с.61-62).
Підставами для недопущення до перевірки представником ПрАТ Укргазвидобуток ОСОБА_3 власноруч в акті про недопущення були зазначені наступні обставини: 1) відсутні підстави для проведення позапланових перевірок - лист СБУ № 70/14-7459 не містить вимоги про проведення позапланової перевірки (п. 7ПКМУ № 553); 2) З.У. Про Службу безпеки України не містить прав та обов'язків СБУ щодо призначення або вимоги про проведення позапланових перевірок; 3) свердловина та облаштування не є об'єктом, який може перевіряти Департамент ДАБІ у Харківській області.
29.08.2017 року складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.63-65).
Приписом №280-Пр від 29.08.2017 р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил зобов'язано усунути порушення шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення перевірки на Об'єкті в термін до 12 вересня 2017 року з наданням документів, пояснень, довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (а.с. 66-67).
Згідно ч. 1 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю з порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Разом з тим, відповідно до положень ч. 1 ст. 3 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» (у редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» від 09.04.2015 р. N 320-VIII), встановлено, що справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються: 1) виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; 2) структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 3) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України № 439/2011 від 08.04.2011 року, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства є Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція).
Відповідно до п. 3 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, основними завданнями Держархбудінспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства, а саме: здійснення в межах своїх повноважень державного контролю за дотриманням законодавства, стандартів, нормативів, норм, порядків і правил із зазначених питань; виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві, ліцензування господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури; внесення Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України пропозицій щодо формування політики із відповідних питань.
Згідно з п.п. 8 п. 4 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, Держархбудінспекція України відповідно до покладених на неї завдань: здійснює в межах своїх повноважень державний контроль за дотриманням: юридичними і фізичними особами державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт, перепланування та реконструкції (дообладнання) житлового фонду, будівель громадського призначення, елементів упорядження територій для задоволення потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.
Як встановлено з матеріалів справи підставою для проведення позапланової перевірки позивача та видання спірних наказів від 22.08.2017 р. №98-П, №97-П, №99-П, №100-П, №101-П став лист Головного відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України в Харківській області від 05.07.2017 р. № 70\14-7459 за підписом заступника начальника Головного відділу ОСОБА_4 Щодо ознак порушень чинного законодавства у сфері містобудування , яким повідомлено відповідача щодо можливих порушень чинного законодавства та нормативних актів України у сфері містобудування ПрАТ «Укргазвидобуток» під час будівництва та експлуатації газових свердловин та УКПГ Бистрівського блоку Островерхівського ГКР, розташованих на земельних ділянках Нововодолазького та Харківського районів області:
1) Свердловина №21 (кадастровий номер земельної ділянки 324284500:02:001:0070);
2) Свердловина №23 (кадастровий номер земельної ділянки 324284500:02:001:0038);
3) Свердловина №24 (кадастровий номер земельної ділянки 632511700:05:001:0016);
4) Свердловина №61 (кадастровий номер земельної ділянки 6325185500:07:009:0039);
5) Свердловина №62 (кадастровий номер земельної ділянки 6324284500:02:001:0069);
6) УКПГ Бистрівського блоку Островерхївського ГКР (кадастровий номер
земельної ділянки 6324284500:02:001:0008) (а.с.8).
В останньому абзаці вказаного листа зазначено про інформування для проведення перевірки зазначених фактів та вжиття заходів правового реагування згідно чинного законодавства.
Водночас, вимог щодо призначення та проведення позапланової перевірки зазначених об'єктів у цьому листі не міститься.
Так, відповідно до п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ №553 (далі - Порядок №553) позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є:
подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;
необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;
виявлення факту самочинного будівництва об'єкта;
перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;
вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом;
звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;
вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Відповідно п. 10 Порядку №553 орган державного архітектурно-будівельного контролю у своїй діяльності взаємодіє з органами виконавчої влади, що здійснюють контроль за дотриманням природоохоронних, санітарно-гігієнічних, протипожежних вимог, вимог у сфері охорони праці, енергозбереження та інших вимог, передбачених законом, а також з органами державної статистики, органами Національної поліції, прокуратури та іншими правоохоронними і контролюючими органами.
Згідно ст. 1 Закону України "Про Службу безпеки України" від 25.03.1992 р. № 2229-XII (далі -Закон № 2229) Служба безпеки України - державний правоохоронний орган спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку України.
Відповідно до статті 24 Закону № 2229 встановлено, що Служба безпеки України відповідно до своїх основних завдань зобов'язана:
1) здійснювати інформаційно-аналітичну роботу в інтересах ефективного проведення органами державної влади та управління України внутрішньої і зовнішньої діяльності, вирішення проблем оборони, соціально-економічного будівництва, науково-технічного
прогресу, екології та інших питань, пов'язаних з національною безпекою України;
2) здійснювати заходи контррозвідувального забезпечення дипломатичних представництв, консульських та інших державних установ, а також заходи, пов'язані з охороною державних інтересів у сфері зовнішньополітичної та зовнішньоекономічної діяльності, безпекою громадян України за кордоном;
3) виявляти, припиняти та розкривати кримінальні правопорушення, розслідування яких віднесено законодавством до компетенції Служби безпеки України, проводити їх досудове розслідування; розшукувати осіб, які переховуються у зв'язку із вчиненням зазначених кримінальних правопорушень;
4) здійснювати контррозвідувальні заходи з метою попередження, виявлення, припинення і розкриття будь-яких форм розвідувально-підривної діяльності проти України;
5) забезпечувати захист державного суверенітету, конституційного ладу і територіальної цілісності України від протиправних посягань з боку окремих осіб та їх об'єднань;
6) здійснювати контррозвідувальне забезпечення оборонного комплексу, Збройних Сил України, інших військових формувань, дислокованих на території України, енергетики, транспорту, зв'язку, а також важливих об'єктів інших галузей господарства;
7) брати участь у розробці і здійсненні відповідно до Закону України "Про державну таємницю" та інших актів законодавства заходів щодо забезпечення охорони державної таємниці та здійснення контролю за додержанням порядку обліку, зберігання і
використання документів та інших матеріальних носіїв, що містять службову інформацію, зібрану у процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, сприяти у порядку, передбаченому законодавством, підприємствам, установам, організаціям та підприємцям у збереженні комерційної таємниці,
розголошення якої може завдати шкоди життєво важливим інтересам України;
8) здійснювати відповідно до законодавства профілактику правопорушень у сфері державної безпеки;
9) у межах визначеної законодавством компетенції забезпечувати захист особистої безпеки громадян і осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, у разі надходження від них, членів їх сімей та близьких родичів заяви, звернення керівника відповідного державного органу чи отримання оперативної та іншої інформації про наявність загрози їх життю, здоров'ю, житлу чи майну; брати участь у реабілітації і поновленні прав незаконно репресованих осіб;
10) сприяти Державній прикордонній службі України в охороні державного кордону України;
11) сприяти забезпеченню режиму воєнного та надзвичайного стану в разі їх оголошення, а також ліквідації наслідків стихійного лиха, значних аварій, катастроф, епідемій, епізоотій та інших надзвичайних ситуацій;
12) подавати наявними силами і засобами, в тому числі і технічними, допомогу органам Національної поліції, іншим правоохоронним органам у боротьбі із вчиненням кримінальних правопорушень;
13) брати участь у розробці заходів і вирішенні питань, що стосуються в'їзду в Україну та виїзду за кордон, перебування на її території іноземців та осіб без громадянства, прикордонного режиму і митних правил, приймати рішення про заборону в'їзду в Україну
іноземцю або особі без громадянства, про скорочення строку тимчасового перебування іноземця та особи без громадянства на території України, про примусове повернення іноземця або особи без громадянства в країну походження або третю країну;
15) проводити наукові дослідження і дослідно-конструкторські роботи, впроваджувати їх результати в практику діяльності Служби безпеки України;
16) виконувати за дорученням Президента України інші завдання, безпосередньо спрямовані на забезпечення внутрішньої та зовнішньої безпеки держави;
17) брати участь у розробленні та здійсненні заходів щодо фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, а також у проведенні спеціальної перевірки щодо допуску до особливих
робіт.
Також відповідно до ст. 25 Закону України «Про службу безпеки України» встановлено, що Службі безпеки України, її органам і співробітникам для виконання покладених на них обов'язків надається право:
1) вимагати від громадян та посадових осіб припинення правопорушень і дій, що перешкоджають здійсненню повноважень Служби безпеки України, перевіряти у зв'язку з цим документи, які посвідчують їх особу, а також проводити огляд осіб, їх речей і
транспортних засобів, якщо є загроза втечі підозрюваного або знищення чи приховання речових доказів злочинної діяльності;
2) подавати органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям усіх форм власності обов'язкові для розгляду пропозиції з питань національної безпеки, у тому числі із забезпечення охорони
державної таємниці;
3) одержувати на письмовий запит керівника відповідного органу Служби безпеки України від міністерств, державних комітетів, інших відомств, підприємств, установ, організацій, військових частин, громадян та їх об'єднань дані і відомості, необхідні для забезпечення державної безпеки України, а також користуватись з цією метою службовою документацією і звітністю. Отримання від банків інформації, яка містить банківську таємницю, здійснюється у порядку та обсязі, встановлених Законом України
"Про банки і банківську діяльність". Отримання від Центрального депозитарію цінних паперів, Національного банку України та депозитарних установ інформації, що міститься у системі депозитарного обліку цінних паперів, здійснюється в порядку та обсязі, встановлених Законом України "Про депозитарну систему України";
4) входити у порядку, погодженому з адміністрацією підприємств, установ та організацій і командуванням військових частин, на їх територію і в службові приміщення;
4-1) складати протоколи про адміністративні правопорушення, віднесені законом до компетенції Служби безпеки України, проводити особистий огляд, огляд речей, вилучення речей і документів, застосовувати інші передбачені законом заходи забезпечення
провадження у справах про адміністративні правопорушення;
6) використовувати з наступним відшкодуванням витрат та збитків транспортні засоби, які належать підприємствам, установам і організаціям, військовим частинам і громадянам (крім транспортних засобів дипломатичних, консульських та інших
представництв іноземних держав і організацій, транспортних засобів спеціального призначення), для проїзду до місця події, припинення злочинів, переслідування та затримання осіб, які підозрюються в їх вчиненні, доставки до лікувальних установ осіб, що потребують термінової медичної допомоги;
7) виключно при безпосередньому припиненні злочинів, розслідування яких віднесено законодавством до компетенції Служби безпеки України, переслідуванні осіб, що підозрюються у їх вчиненні, заходити в жилі, службові, виробничі та інші приміщення,
на території і земельні ділянки та оглядати їх в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;
8) проводити гласні і негласні оперативні заходи у порядку, визначеному Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність";
9) здійснювати співробітництво з громадянами України та іншими особами, в тому числі на договірних засадах, дотримуючись при цьому умов добровільності і конфіденційності цих відносин;
10) користуватися на договірних засадах службовими приміщеннями підприємств, установ, організацій, військових частин, а також жилими та іншими приміщеннями громадян;
11) направляти військовослужбовців Служби безпеки України для роботи на штатних посадах в інших установах, підприємствах і організаціях на час виконання конкретних завдань в інтересах контррозвідки, боротьби з корупцією та організованою злочинною
діяльністю; в окремих випадках у порядку, визначеному колегією Служби безпеки України, допускається направлення на роботу таких військовослужбовців в установи, підприємства і організації за ініціативою їх керівників;
12) в інтересах контррозвідки і оперативно-розшукової діяльності створювати інформаційні системи та вести оперативний облік в обсязі і порядку, що визначаються завданнями, покладеними на Службу безпеки України цим Законом;
13) морально і матеріально заохочувати співробітників Служби безпеки України та інших осіб за заслуги по забезпеченню державної безпеки; представляти їх у встановленому порядку до державних нагород;
14) позачергово придбавати квитки на всі види транспорту незалежно від наявності місць і поселятися в готелях при пред'явленні посвідчення про відрядження;
15) безплатного проїзду всіма видами міського пасажирського транспорту загального користування (крім таксі), залізничного та водного транспорту приміського сполучення та автобусами приміських маршрутів, а також попутним транспортом;
16) видавати у разі наявності небезпеки для життя і здоров'я особам, взятим під захист, відповідно до чинного законодавства зброю, спеціальні засоби індивідуального захисту та сповіщення про небезпеку.
У разі проведення заходів щодо боротьби з тероризмом і фінансуванням терористичної діяльності Служба безпеки України, її органи і співробітники мають також право:
1) одержувати в установленому законом порядку на письмову вимогу керівника органу або оперативного підрозділу Служби безпеки України від органів доходів і зборів, фінансових та інших установ, підприємств, організацій (незалежно від форми власності) інформацію і документи про операції, стан рахунків і руху коштів на них за конкретний проміжок часу (з розшифруванням сум, дати призначення та контрагента платежу), вклади, внутрішньо- та зовнішньоекономічні угоди, а також завірені копії документів, на підставі яких було відкрито рахунок конкретної юридичної або
фізичної особи. Отримання від банків відомості, яка містить банківську таємницю, здійснюється у порядку та обсязі, встановлених Законом України "Про банки і банківську діяльність". Документи та інформація повинні бути подані негайно,
а якщо це неможливо - не пізніш як протягом 10 діб;
2) залучати в установленому законодавством порядку до проведення перевірок, ревізій та експертиз кваліфікованих спеціалістів установ, організацій контрольних і фінансових органів;
3) одержувати в установленому законодавством порядку за письмовими запитами керівника органу або оперативного підрозділу Служби безпеки України інформацію з автоматизованих інформаційних і довідкових систем та банків даних, створюваних Верховним Судом України, Генеральною прокуратурою України, Національним банком
України, Антимонопольним комітетом України, Фондом державного майна України, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування України;
4) подавати за матеріалами оперативно-розшукової діяльності до суду заяви про скасування реєстрації і припинення діяльності суб'єктів підприємництва, а також за наявності підстав, передбачених законом, подавати до суду позови про визнання
недійсними угод у порядку, встановленому законодавством України;
5) входити за письмовим розпорядженням керівника органу або оперативного підрозділу Служби безпеки України за службовими посвідченнями на територію, у приміщення, склади та сховища підприємств, організацій і установ (крім іноземних дипломатичних представництв) незалежно від форми власності, на пункти пропуску
через державний кордон та митниць, а також у виробничі приміщення громадян, які займаються підприємницькою діяльністю;
6) за постановою слідчого та з санкції відповідного прокурора по нагляду за додержанням законів під час проведення оперативно-розшукової діяльності, а у невідкладних випадках - з наступним повідомленням прокурора протягом доби в разі загрози знищення, приховування або втрати предметів чи документів, які можуть бути використані в розкритті та розслідуванні злочинної діяльності, на строк до 10 діб опечатувати архіви, каси, приміщення (за винятком жилих) чи інші сховища, брати їх під охорону, а також вилучати предмети і документи в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;
7) ініціювати згідно із законом питання накладення на невизначений строк арешту на активи, що пов'язані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН,
зняття арешту з таких активів та надання доступу до них за зверненням особи, яка може документально підтвердити потреби в покритті основних та надзвичайних витрат.
З аналізу норм зазначеного закону встановлено, що до прав та обов'язків Служби безпеки України не віднесено повноважень щодо права вимоги проведення відповідачем позапланових перевірок суб'єктів господарської діяльності. Крім того, проведення такої перевірки зазначеним листом не вимагалося.
Твердження представника відповідача про розцінення ним вказаного листа, як звернення юридичної особи не приймається судом до уваги, через те, що СБУ, перш за все - державний правоохоронний орган (ст. 1 Закону № 2229), лист надійшов не від юридичної особи - Управління Служби безпеки України в Харківській області, а від структурного підрозділу УСБУ в Харківській області - Головного відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю за підписом заступника його начальника, статус юридичної особи має саме Управління (ч. 3 ст. 9 Закону № 2229) задля можливості поширення на цю юридичну особу публічного права положень Цивільного кодексу України у цивільних відносинах (регулювання майнових відносин, відносин власності тощо) (ст. 82 Цивільного кодексу України).
Суд зазначає, що усі рішення суб'єкта владних повноважень повинні бути прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами (ч. 2 ст. 19 Конституції України).
"На підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень, крім того, що має бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України, зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх. Під встановленими законом повноваженнями прийнято розуміти як ті, на наявність яких прямо вказує закон - так звані "прямі повноваження", так і повноваження, які прямо законом не передбачені, але безпосередньо випливають із положень закону і є необхідними для реалізації суб'єктом владних повноважень своїх функцій (завдань) так звані "похідні повноваження".
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.
Дослідивши зібрані докази та обставини у справі суд відзначає про порушення відповідачем приписів ст. 19 Конституції України, Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ №553 під час прийняття наказів "Про проведення позапланової перевірки" від 22.08.2017 року № 97-П, № 98-П, №99-П, № 100-П, № 101-П на підставі листа Головного відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України в Харківській області від 05.07.2017 р. № 70\14-7459 за підписом заступника начальника Головного відділу ОСОБА_4 Щодо ознак порушень чинного законодавства у сфері містобудування .
Також суд зазначає, що з матеріалів справи встановлено наступне.
ПрАТ «Укргазвидобуток» є власником Спеціального дозволу на користування надрами №4404 від 04 жовтня 2007 (а.с. 16) з правом видобування вуглеводнів на Островерхівському газоконденсатному родовищі, має основним видом економічної діяльності - видобування природного газу.
Правові та організаційні засади проведення гірничих робіт, забезпечення протиаварійного захисту гірничих підприємств, установ та організацій врегульовані Законом України "Гірничий закон України" від 06.10.1999, № 1127-XIV (далі по тексту - Гірничий закон, Закон № 1127).
Так, відповідно до ст. 1 Гірничого закону України:
гірниче підприємство - цілісний технічно та організаційно відокремлений майновий комплекс засобів і ресурсів для видобутку корисних копалин, будівництва та експлуатації об'єктів із застосуванням гірничих технологій (шахти, рудники, копальні, кар'єри, розрізи, збагачувальні фабрики тощо);
гірничий об'єкт - окрема гірнича виробка (система гірничих виробок) або виробка, що входить до складу гірничого чи іншого підприємства та використовується для видобутку корисних копалин та інших цілей, а також будівлі (споруди), які технологічно пов'язані з ними;
свердловина - циліндрична гірнича виробка, створена бурами або іншими буровими
інструментами.
Таким чином, будівлі (споруди), які пов'язані з свердловиною входять до складу гірничого об'єкту, який належить гірничого підприємству, будівництво та експлуатація яких входить до сфери регулювання Гірничим законом України.
Дія цього Закону поширюється на правовідносини у сфері діяльності гірничих підприємств, установ, організацій, гірничих об'єктів (далі - гірничі підприємства), що займаються розвідкою, розробкою, видобутком та переробкою корисних копалин і веденням гірничих робіт, будівництвом, ліквідацією або консервацією гірничих підприємств, науково-дослідною роботою, ліквідацією аварій у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, незалежно від їх форми власності та підпорядкування, а також підприємства, установи, організації, громадян України, іноземних юридичних та фізичних осіб, осіб без громадянства (ч. 1 ст. 2 Закону № 1127).
Як встановлено при судовому розгляді справи предметом позапланової перевірки позивача, згідно оскаржуваних наказів, є дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Суб'єктами гірничих відносин є юридичні та фізичні особи України, іноземні юридичні та фізичні особи, особи без громадянства, які здійснюють геологічне вивчення родовищ корисних копалин, проектування, будівництво (реконструкцію), експлуатацію, ліквідацію аварій та ліквідацію або консервацію підприємств з видобутку та переробки корисних копалин, а також проводять гірничі роботи (ст. 5 Закону №1127).
Статтями 14 та 15 Закону № 1127 щодо підготовки та організації будівництва гірничих підприємств визначено, що підготовка до будівництва гірничих підприємств забезпечується замовником (користувачем гірничого відводу) шляхом передачі підрядчику (будівельнику) будівельних майданчиків, відповідних дозволів на проведення робіт, проектно-кошторисної документації, топографо-геодезичної основи та маркшейдерських даних і фінансування будівельних робіт.
Будівництво гірничих підприємств, розташованих у гірничому масиві (виробці), здійснюється спеціалізованими гірничими організаціями, які мають ліцензію на виконання таких робіт, на підставі генерального договору - підряду відповідно до проекту.
Будівництво гірничих споруд на діючих гірничих підприємствах може здійснюватися спеціалізованими підрозділами цих підприємств за наявності відповідної ліцензії.
Будівництво гірничого підприємства здійснюється після затвердження проектно-кошторисної документації.
Відповідно до ст. 10 Гірничого закону державний нагляд у сфері гірничих відносин за додержанням гірничого законодавства під час проведення гірничих робіт, будівництва та експлуатації, ліквідації або консервації гірничих підприємств здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах охорони праці, державного гірничого нагляду (далі - орган гірничого нагляду), та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до законів України.
Відповідно до Постанови КМ України від 11 лютого 2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) у сфері гірничих відносин на підприємствах вугільної, гірничорудної та нерудної промисловості, під час проведення гірничих робіт, будівництва та експлуатації, ліквідації або консервації гірничих підприємств.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , здійснення заходів державного нагляду (контролю) різними органами державного нагляду (контролю) з одного й того самого питання заборонено.
Виходячи з вказаного, у відповідача відсутні повноваження щодо проведення перевірки з дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт гірничого підприємства, позаяк здійснення державного нагляду (контролю) у сфері будівництва гірничих об'єктів, зокрема свердловин та будівель (споруд), які технологічно пов'язані з ними належить Державній службі України з питань праці.
Крім того, судом встановлено, що на підставі спірних наказів (розпоряджень) відповідача щодо призначення перевірки, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил 12.09.2017 року відповідач виніс Постанови про накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 34/1020-5123, № 34/1020-5124, № 34/1020-5125, № 34/1020-5126, № 34/1020-5127, кожною на позивача з яких було накладено штраф в розмірі 50520,00 грн., а всього на загальну суму 251250, 00 грн. за вчинення правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» , за недопущення посадових осіб відповідача до перевірки (а.с. 158-167).
У зв'язку з тим, що накази від 22.08.2017 року № 97-П, № 98-П, №99-П, № 100-П, № 101-П. на підставі яких винесено приписи від 29.08.2017 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил № 276-Пр, № 277-Пр, № 278-Пр, № 279-Пр, № 280-Пр у зв'язку з протиправністю та безпідставністю їх прийняття суд визнає незаконними, а відтак й постанови Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 12.09.2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 34/1020-5123, № 34/1020-5124, № 34/1020-5125, № 34/1020-5126, № 34/1020-5127 є такими, що прийняті всупереч вимог чинного законодавства України, а тому є такими, що підлягають скасуванню.
Частиною 3 ст. 2 КАСУ встановлено критерії, яким мають відповідати як вчинені суб'єктом владних повноважень дії та бездіяльність, так і прийняті рішення, а саме у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Розглянувши зазначений спір по суті суд вказує на невідповідність оскаржених рішень Департаменту ДАБІ критеріям, встановлених ч. 3 ст. 2 КАСУ.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч. 3 ст. 86).
Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "УКРГАЗВИДОБУТОК" до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про визнання протиправними та скасування наказів, приписів та постанов - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати накази Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області "Про проведення позапланової перевірки" від 22.08.2017 року № 97-П, № 98-П, №99-П, № 100-П, № 101-П.
Скасувати приписи Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 29.08.2017 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил № 276-Пр, № 277-Пр, № 278-Пр, № 279-Пр, № 280-Пр.
Скасувати постанови Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 12.09.2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 34/1020-5123, № 34/1020-5124, № 34/1020-5125, № 34/1020-5126, № 34/1020-5127.
Стягнути з Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області (61145, м. Харків, вул. Космічна, 21-а) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРГАЗВИДОБУТОК" (01034, м. Київ, вул. Пушкінська, 7, код 25635581) у розмірі 20269,00 грн. (двадцять тисяч двісті шістдесят дев'ять гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бадюков Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2017 |
Оприлюднено | 12.10.2017 |
Номер документу | 69464548 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні