Постанова
від 06.10.2017 по справі 812/750/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 жовтня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/750/17

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Кисельової Є.О.,

при секретарі судового засідання: Бутенко К.В.,

за участю:

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

позивача не прибув,

відповідача не прибув,

представників третьої особи не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Марківської селищної ради Марківського району Луганської області до державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса ОСОБА_3, третя особа - сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Деркул» про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Керівник Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Марківської селищної ради Марківського району Луганської області (далі -позивач) звернувся до суду із адміністративним позовом до державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса ОСОБА_3 (далі -відповідач, державний реєстратор), третя особа - сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Деркул» (далі - СТОВ Деркул , третя особа) про визнання протиправним та скасування рішення.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що Старобільською місцевою прокуратурою Луганської області в ході вивчення стану дотримання законодавства органами місцевого самоврядування при виявленні та передачі в комунальну власноість безхазяйного нерухомого майна встановлено, що 14.07.2016 уповноваженою особою СТОВ Деркул ОСОБА_4 подано державному реєстратору прав на нерухоме майно - приватному нотаріусу Марківського районного нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3 заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності на єдиний майновий комплекс), а саме реєстрацію виникнення права приватної спільної часткової власності СТОВ Деркул на об'єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13.

Державним реєстратором на підставі заяви і документів, поданих уповноваженою особою СТОВ Деркул ОСОБА_4, 15.07.2016 прийнято рішення № 30475490 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, здійснено відкриття розділу в Державному реєстрі прав та внесено до нього відомості про право приватної спільної часткової власності СТОВ Деркул на об'єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, до якого входять: нежитлова будівля, адміністративна будівля, А-2; нежитлове приміщення, ганок,А; нежитлова будівля, База, Г; нежитлова будівля, склад,С; нежитлова будівля, тамбур, С-1; нежитлова будівля, мехмайстерня,О,Б; нежитлова будівля, тамбур,б; гараж,Ж-1; навіс,Н; огорожа,№1,№2,№3; ворота,№4; башта Рожновського,В; Артезіанська свердловина,ОСОБА_5 об'єкту нерухомого майна присвоєно реєстраційний номер 972750844225.

Посилається на статтю 17 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) та зазначає, що згідно внутрішнього опису документів, реєстраційна справа № 972750844225 містить дев'ять документів на п'ятнадцяти аркушах, а саме: заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на одному аркуші; квитанцію про сплату адміністративного збору на одному аркуші; інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна від 14.07.2016 № 63435427 на трьох аркушах; список майна, що виділено засновниками СТОВ Деркул для створення статутного фонду на одному аркуші; установчий договір про створення СТОВ Деркул з додатком на трьох аркушах; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на двох аркушах; технічний паспорт на одинадцятьох аркушах; інформаційна довідка на трьох аркушах.

Вивченням матеріалів, зазначеної реєстраційної справи, встановлено, що вони не містять правовстановлюючих документів, які б підтверджували право власності учасників СТОВ Деркул на майно, яке передане ними до статутного фонду СТОВ Деркул .

Проте, державним рестратором всупереч вимогам Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , якою затверджено порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, здійснено державну реєстрацію права приватної спільної часткової власності за СТОВ Деркул на єдиний майновий комплекс, розташований за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13.

Крім того, обгрунтовуючи підстави представництва прокуратурою інтересів держави в суді з даним позовом, зазаначає, що посадовими особами Марківської селищної ради Марківського району Луганської області в порушення вимог Закону України Про місцеве самоврядування не здійснюються повноваження щодо виявлення на території ради безхазяйного нерухомого майна, та протягом року не вживаються заходи щодо передачі у комунальну власність нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13.

У зв'язку з наведеним просить: визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса ОСОБА_3 від 15 липня 2016 року індексний номер 30475490 про державну реєстрацію за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Деркул" права приватної спільної часткової власності на єдиний майновий комплекс, розташований за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13.

В судовому засіданні представники позивача - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 позовні вимоги підтримали, просили позов задовольнити, надали аналогічні пояснення, викладеним в адміністративному позові.

В судове засідання, призначене на 06.10.017, представник Марківської селищної ради Марківського району Луганської області не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) подано заяву від 05.10.2017 про розгляд справи без участі уповноваженого представника Марківської селищної ради (том 2 а.с. 155).

В судове засідання, призначене на 06.10.2017, відповідач не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином. 07.08.2017 через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) подано письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просив у задоволенні позову відмовити, та розгляд справи проводити за його відсутністю (том 1 а.с.245-246).

В судове засідання представники третої особи - СТОВ Деркул не прибули, судом вживалися заходи щодо належного повідомлення про дату, час та місце судового розгляду справи, призначеної на 06.10.2017. Через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) представником третьої особи ОСОБА_6 подано заяву про розгляд справи без участі уповноваженого представника СТОВ Деркул , призначеної на 06.10.2017 (том 2 а.с.156).

Ухвалами суду від 13.07.2017, 16.08.2017, 07.09.2017, 27.09.2017 зупинялося провадження у справі за клопотаннями представника третьої особи з метою надання часу для підготування додаткових доказів у справі в обгрунтування заперечень на адміністративний позов (том 1 а.с. 186, том 2 а.с. 7, 129, 147). Наданим судом часом для підготування та надання доказів у справі, представники третьої особи не скористалились та доказів в обгрунтування заперечень на адміністративний позов не надали, тому суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними у справі письмовими доказами.

Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, судом встановлено наступне.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно статті 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов'язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб'єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини другої статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами для представництва інтересів громадянина або держави.

Прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Прокурор, який звертається до адміністративного суду з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді (незалежно від форми, в якій здійснюється представництво), повинен обґрунтувати наявність підстав для здійснення такого представництва, передбачених частинами другою або третьою статті 23 Закону України "Про прокуратуру".

Приписи наведених статтей зобов'язують прокурора попередньо, до звернення до суду, повідомити відповідного суб'єкта владних повноважень щодо наміру представництва в суді законних інтересів держави та навести обґрунтування наявності таких підстав.

Відповідно до статті четвертої Закону України Про місцеве самоврядування одним із основних принципів місцевого самоврядування є судовий захист прав місцевого самоврядування.

Частиною першою статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Судом встановлено, що 22.07.2016 Марківським відділом поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області розпочато досудове розслідування за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 382 Кримінального кодексу України, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016130480000210 (том 1 а.с. 165).

В рамках вказаного досудового розслідування, Марківським відділом поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області 07.12.2016 за вих. № 10109/111/38-2016 до Марківського відділу Старобільської місцевої прокуратури Луганської області направлено для погодження клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню № 12016130480000210, порушеному за ч.1 ст. 382 Кримініального кодексу України. Вказане клопотання, отримано прокуратурою 08.12.2016 (том 1 а.с.179.).

09.12.2016 за вих. № 03/104-2993вих Марківським відділом Старобільської місцевої прокуратури Луганської області повернуто Марківському відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області погоджене клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 12016130480000210, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 22.07.2016, за фактом невиконання судового рішення посадовими особами сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Деркул , за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 382 Кримінального кодексу України (том 1 а.с.178).

26 грудня 2016 року заступником начальника слідчого відділу Марківського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області ОСОБА_7 в приміщенні центру адміністративних послуг Марківської райдержадміністрації, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, провулок Південний,2, на підставі статтей 103-107, 165 КПК України, у присутності державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Марківської райдержадміністрації: ОСОБА_8, за участі понятих: ОСОБА_9, ОСОБА_10, на підставі ухвали слідчого судді Марківського районного суду від 13.12.2016 по справі № 417/3497/16-к про тимчасовий доступ до речей і документів реєстраційної справи № 972750844225 здійснено доступ до матеріалів реєстраційної справи № 972750844225, яку було вилучено, та долучено до матеріалів кримінального провадженя № 12016130480000210 (том 1 а.с. 166-169).

В судовому засіданні представником позивача ОСОБА_2 надано пояснення, що 26 грудня 2016 року, після здійснення начальником слідчого відділу Марківського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області ОСОБА_7 тимчасового доступу до речей і документів реєстраційної справи № 972750844225 та вилучення відповідної реєстраційної справи, мав змогу ознайомитися з матеріалами вказаної реєстраційної справи, оскільки як прокурор здійснює нагляд за додержанням законів під час досудового розслідування в рамках кримінального провадження у формі процесуального керівництва, та у відповідності до вимог ст. 36 КПК України має право повного доступу до матеріалів кримінального провадження. Після здійснення тимчасового доступу до речей і документів реєстраційної справи № 972750844225, слідчий Горбатенко О.В. доповів, що реєстраційну № 972750844225 вилучено та долучено до матеріалів кримінального провадження № 12016130480000210, у зв'язку з чим ОСОБА_2 мав змогу ознайомитися з матеріалами, зазначеної реєстраційної справи.

Таким чином, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Марківському відділу Старобільської місцевої прокуратури Луганської області стало відомо про здійснення реєстрації державним реєстратором прав на нерухоме майно - приватним нотаріусом Марківського районного нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3 права приватної спільної часткової власності за СТОВ Деркул на об'єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, саме 26.12.2016, тобто після здійснення тимчасового доступу до речей і документів реєстраційної справи № 972750844225 та вилучення відповідної реєстраційної справи.

Також судом встановлено, що Старобільською місцевою прокуратурою Луганської області вживалися заходи щодо вивчення стану дотримання законодавства органами місцевого самоврядування при виявленні та передачі в комунальну власність безхазяйного нерухомого майна.

Так, 17 березня 2017 року за вих. № 03/1011-755вих-17 на адресу селищного голови Марківської селищної ради Марківського райну Луганської області, Марківським відділом Старобільської місцевої прокуратури Луганської області з метою встановлення наявності підстав для представництва держави в суді, визначення стану додержання законодавства при виявленні та передачі в комунальну власність безхазяйного нерухомого майна, спрямовано запит про надання інформації стосовно нерухомої речі, а саме будівель, розташованих за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна (Радянська) 13, в якому просили надати: копію рішення селищної ради про взяття на облік майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна (Радянська) 13, з відповідними додатками; копію оголошення в газеті Вісті Марківщини ( Радянське слово ) про взяття на облік даної безхазяйної речі; інформацію щодо звернень до селищної ради фізичних та юридичних осіб з приводу даної безхазяйної нерухомої речі, за наявності, додати копії відповідних звернень; витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про взяття на облік даного безхазяйного нерухомого майна; документи, що підтверджують передачу вказаного безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність територіальної громади Марківської селищної ради. Серед іншого зазначено, що у разі, якщо безхазяйне нерухоме майно, розташоване за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна (Радянська) 13, не передано у комунальну власність територіальної громади Марківської селищної ради Марківського району Луганської області, вказати причини цього (том 2 а.с.108-109).

На запит від 17 березня 2017 року за вих. № 03/1011-755вих-17 Марківською селищною радою Марківського району Луганської області надано інформацію стосовно того, що єдиний майновий комплекс, розташований за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна (Радянська) 13, зареєстрований 14.07.2016 на праві спільної часткової приватної власності за СТОВ Деркул (том 1 а.с.39).

Також в ході розгляду справи встановлено та підтверджено матеріалами адміністративної справи, що на адресу Марківської селищної ради Марківського району Луганської області надійшов лист Марківського міжрайонного відділу управління Служби безпеки України в Луганській області від 21.05.2015 за вих. № 63/39/224, в якому повідомляється, що на земельній ділянці кадастровий номер 4422555100:15:017:0021, розташованій на території: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Радянська, встановлено наявність безхазяйного майна (адміністративна будівля, ангари, складські приміщення та товарно-матеріальні цінності), у зв'язку з чим, відповідно до норм чинного законодавства України, просять розпочати процедуру визнання вказаного майна безхазяйним. До вказаного листа також надано акт обстеження земельної ділянки від 20.05.2015 (том 2 а.с. 157)

22 травня 2015 року виконавчим комітетом Марківської селищної ради Марківського району Луганської області на підставі листа Марківського міжрайонного відділу управління Служби безпеки України в Луганській області від 21.05.2015 за вих. № 63/39/224, акту обстеження земельної ділянки кадастровий номер 4422555100:15:017:0021, відповідно до статтей 335, 336, 338, 347 Цивільного кодексу України, статтей 43, 60 Закону України Про місцеве самоврядування , з метою оформлення правовстановлюючих документів на вказану адміністративну будівлю, ангари, складських приміщень та товарно-матеріальних цінностей на земельній ділянці кадастровий номер 4422555100:15:017:0021, прийнято рішення № 28 про надання оголошення в газеті Радянське слово про виявлення безхазяйного майна (том 1 а.с.40).

09 червня 2015 року за вих. № 169 Марківською селищною радою Марківського району Луганської області направлено лист на адресу газети Радянське слово , в якому Марківська селищна рада прохає редактора газети Радянське слово опублікувати оголошення про визнання нерухомого майна безхозним. Вказане оголошення опубліковано у газеті Радянське слово (том 1 а.с.41, 42).

Крім того, Марківським відділом Старобільської місцевої прокуратури Луганської області 13.04.2017 за № 03/104-984 вих-17 на адресу Марківського РБТІ напралено запит щодо надання інформації: реєстрації права власності на об'єкти нерухомості СТОВ Деркул , розташованих за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна (Радянська) 13; виготовлення технічної документації на вказаний об'єкт нерухомого майна.

На запит від 13.04.2017 за № 03/104-984 вих-17 Марківським РБТІ надано відповідь від 20.04.2017 за вих. № 104, в якому повідомлено про наступну інформацію: реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна СТОВ Деркул , розташованих за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна (Радянська) 13, не проводилась, праві документи відсутні; інвентаризаційна справа заведена 27.05.2015 на підставі заяви директора СТОВ Деркул ОСОБА_4; технічний паспорт на вказане нерухоме майно виготовлений на підставі заяви, поданої директором СТОВ Деркул ОСОБА_4, договору виконання робіт та надання послуг від 05.06.2015 № 25 і пакету документів, наданих СТОВ Деркул .

В ході розгляду справи встановлено та не заперечувалося представниками третьої особи, що до 05.06.2015 на об'єкти нерухомого майна, розташованих за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна (Радянська) 13, технічна документація у СТОВ Деркул була відсутня та не виготовлялась.

Таким чином, судом встановлено, що Марківською селищною радою Марківського району Луганської області процедуру передачі у комунальну власність нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, стосовно якого розміщено оголошення в газеті Радянське слово про виявлення безхазяйного майна, не завершено та станом на час звернення керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі: Марківської селищної ради Марківського району Луганської області не вчинено дій щодо передачі вказаного об'єкту нерухомості у комунальну власніть територіальної громади.

Вирішуючи питання щодо наявності або відсутності порушень з боку відповідача, суд виходить з такого.

Оцінюванню по справі на предмет відповідності нормам чинного законодавства України підлягає рішення відповідача від 15.07.2016 про реєстрацію права приватної спільної часткової власності за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Деркул на об'єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, 19 березня 2002 року загальними зборами Марківської МШПМК-36 Марківського району Луганської області (далі - Марківська МШПМК-36) прийнято рішення про реорганізацію Марківської МШПМК-36 в сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Деркул (далі - СТОВ Деркул ), про що складено протокол загальних зборів Марківської МШПМК-36 №1 (том 1 а.с.196).

27 березня 2002 року загальними зборами членів Марківської МШПМК-36 прийнято рішення про затвердження статуту, установчого договору СТОВ Деркул та обрання керівництва СТОВ Деркул , про що складено протокол загальних зборів Марківської МШПМК-36 №2. Майно, що виділено власникам СТОВ Деркул для створення стутного фонду, наведено у списку, складеному 27.03.2002, який є додатком до акту розрахунку пайового фонду по СТОВ Деркул (том 1 а.с.197, 199-202).

27 березня 2002 року на підставі рішення членів Марківської МШПМК-36 та протоколу загальних зборів Марківської МШПМК-36 від 27.03.2002 затверджено статут сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Деркул (далі - статут), який зареєстровано Марківською райдержадміністрацією 29.03.2002, реєстраційний № 04051556Ю0010057 (том 1 а.с.205-216).

Оглядом вказаного статуту встановлено, що СТОВ Деркул (далі - товариство) є підприємством, утвореним на засадах угоди громадянами України шляхом об'єднання майнових паїв, власних коштів та підприємницької діяльності у сільському господарстві з метою одержання прибутку. Товариство створене відповідно до Законів України Про господарські товариства , Про колективне сільськогосподарське підприємство , Про оренду землі , Про підприємництво та іншого законодавства України та указу Президента і являється правонаступником Марківської МШПМК-36.

Пунктом 1.11 статуту визначено, що склад учасників товариства, порядок формування стутного фонду, розміри частки кожного учасника, строки та порядок внесення ними вкладів визначаються установчим договором про створення товариства.

Пунктом 7.1 статуту визначено, що для забезпечення діяльності товариства в ньому створюється статутний фонд у розмірі 101911,87 грн. Статутний фонд створюється за рахунок майнових паїв учасників та грошових внесків. Товариство має право змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір статутного фонду.

27 березня 2002 року засновниками та учасниками СТОВ Деркул укладено установчий договір про створення СТОВ Деркул (далі - установчий договір), в якому зазначено, що учасники, керуючись Законом України Про господарські товариства , Законом України Про підприємництво домовились про наступне.

Зокрема, у пункті першому установчого договору зазначено про створення на засадах цієї угоди шляхом об'єднання майна та підприємницької діяльності учасників товариства з обмеженою відповідальністю Деркул (том 1 а.с.129-131).

14 липня 2016 року уповноважена особа СТОВ Деркул ОСОБА_4 звернувся

до державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса Марківського районного нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3 із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності на єдиний майновий комплекс), а саме реєстрацію виникнення права приватної спільної часткової власності СТОВ Деркул на об'єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13 (том 1 а.с. 15).

До зазначеної заяви ОСОБА_4 надано: квитанцію від 14.07.2015 № 0.0.583320762.1 про сплату адміністративного збору за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно у сумі 552,00 грн; копію списку майна, що виділено засновниками СТОВ Деркул для створення стутного фонду від 27.03.2002; копію установчого договору про створення СТОВ Деркул (нова редакція) від 27.05.2010; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 12.07.2016 за № НОМЕР_1; копію технічного паспорту, виготовленого станом на 02.06.2015, на комплекс нежитлових будівель виробничого призначення, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, вул. Радянська,13 (том 1 а.с. 15-34).

14 липня 2016 року відповідачем до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна внесено відомості про подану заяву ОСОБА_4, та для виявлення можливих обтяжень, зазначеного вище нерухомого майна, по якому подано заяву та документи для реєстрації права власності, одержано інформаційну довідку за № 63435427 із вказаного реєстру, оглядом якої встановлено наступне.

31 липня 2015 року до спеціального розділу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна державним реєстратором реєстраційної служби Марківського районного управління юстиції ОСОБА_11, на підставі постанови відділу державної виконавчої служби Марківського районного управління юстиції від 31.07.2015 за № 18416373, внесено запис про арешт нерухомого майна та оголошення заборони на його відчуження, що належить боржнику (СТОВ Деркул ) на праві власності, яке розташоване за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, вул. Радянська,13 (том 1 а.с.17-18, том 2 а.с. 137).

15 липня 2016 року відповідачем на підставі пункту 14 статті 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень прийнято рішення за індексним № 30475490 про державну реєстрацію права приватної спільної часткової власності на єдиний майновий комплекс, розташований за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13 (вулиця Радянська,13), до якого входять: нежитлова будівля, адміністративна будівля, А-2; нежитлове приміщення, ганок,А; нежитлова будівля, База, Г; нежитлова будівля, склад,С; нежитлова будівля, тамбур, С-1; нежитлова будівля, Мехмайстерня,О,Б; нежитлова будівля, тамбур,б; гараж,Ж-1; навіс,Н; огорожа,№1,№2,№3; ворота,№4; башта Рожновського,В; Артезіанська свердловина,Д, за власником СТОВ Деркул з відкриттям відповідного розділу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна. У відкритий розділ зазаначеного реєстру перенесено обтяження (арешт) зі спеціального розділу на зазаначений майновий комплекс (том 1 а.с. 17-18,35-37, том 2 а.с. 138-142).

Крім того, відповідачем у письмових запереченнях, які були долучені до матеріалів адміністративної справи, зазначено, що під час, поданої представником СТОВ Деркул заяви про реєстрацію права власності на вказане вище нерухоме майно, було надано для огляду бухгалтерські документи, зокрема: головна книга; річний баланс СТОВ Деркул , які підтверджували, що нерухуме майно (адміністративна будівля та виробничі будівлі) знаходяться на балансі СТОВ Деркул . Також було надано договір оренди земельної ділянки, укладений між СТОВ Деркул та Марківською селищною радою, згідно якого встановлено, що на орендованій земельній ділянці, розташовані будівлі, які належать СТОВ Деркул . Були оглянуті платіжні документи, які підтверджували сплату СТОВ Деркул податку на нерухоме майно до місцевого бюджету Марківської селищної ради (том 2 а.с.245).

Судом в ході розгляду справи досліджено матеріали реєстраційної справи № 972750844225, копії яких долучено до матеріалів адміністративної справи, в якій згідно із внутрішнім описом документів, міститься дев'ять документів на п'ятнадцяти аркушах, а саме: заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на одному аркуші; квитанція про сплату адміністративного збору на одному аркуші; інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстр прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна від 14.07.2016 № 63435427 на трьох аркушах; список майна, що виділено засновниками СТОВ Деркул для створення статутного фонду на одному аркуші; установчий договір про створення СТОВ Деркул з додатком на трьох аркушах; витяг з Єдиного де.ржавного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на двох аркушах; технічний паспорт на одинадцятьох аркушах; інформаційна довідка на трьох аркушах.

Проте, зазначена реєстраційна справа не мість правовстановлюючого документу, підтверджуючого право власності за МШПМК-36 на нерухоме майно, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна, 13, яке рішенням зборів учасників передано його правонаступнику - СТОВ Деркул .

Крім того, судом досліджено матеріали реєстраційної справи сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Деркул від 29.03.2002, копії яких долучено до матеріалів адміністративної справи, в яких також відсутній правовстановлюючтй документ, підтверджуючий право власності за МШПМК-36 на нерухоме майно, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна, 13.

Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV, зі змінами і доповненнями від 01.01.2016 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон), регулюються відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Статтею 4 цього Закону визначено перелік прав, які підлягають державній реєстрації, зокрема, державній реєстрації підлягає право власності.

Статтею 5 Закону визначено щодо якого майна проводиться державна реєстрація, зокрема, у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Відповідно до частини першої статті 10 цього Закону державним реєстратором є нотаріус.

Частиною третьою цієї статті визначено, що державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі;

4) під час проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки використовує відомості Державного земельного кадастру шляхом безпосереднього доступу до нього у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до нього записи про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав;

6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації прав;

7) виготовляє електронні копії документів та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);

8) формує документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;

9) формує та веде реєстраційні справи у паперовій формі.

Ведення реєстраційної справи у паперовій формі здійснюється виключно державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах з виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, за місцезнаходженням відповідного майна;

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно із частиною першою статті 12 цього Закону державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, речові права на об'єкти незавершеного будівництва та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав, документи, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав.

Частиною другою статті 13 цього Закону закріплено, що розділ Державного реєстру прав складається з чотирьох частин, які містять відомості про: 1) нерухоме майно; 2) право власності та суб'єкта (суб'єктів) цього права; 3) інші речові права та суб'єкта (суб'єктів) цих прав; 4) обтяження прав на нерухоме майно та суб'єкта (суб'єктів) цих обтяжень.

У разі відсутності відкритого на об'єкт нерухомого майна розділу у Державному реєстрі прав відомості про інші речові права та суб'єкта (суб'єктів) цих прав, обтяження прав на нерухоме майно та суб'єкта (суб'єктів) цих прав вносяться до спеціального розділу Державного реєстру прав, крім випадків, коли така державна реєстрація проводиться одночасно з державною реєстрацією права власності.

Після відкриття на об'єкт нерухомого майна розділу у Державному реєстрі прав відомості про інші речові права та суб'єкта (суб'єктів) цих прав, обтяження прав на нерухоме майно та суб'єкта (суб'єктів) цих обтяжень переносяться до такого розділу.

Відповідно до частини першої статті 15 цього Закону реєстраційним номером об'єкта нерухомого майна є індивідуальний номер, який присвоюється кожному індивідуально визначеному об'єкту нерухомого майна при проведенні державної реєстрації права власності на нього вперше, не повторюється на всій території України і залишається незмінним протягом усього часу існування такого об'єкта.

Статтею 17 цього Закону визначено порядок ведення реєстраціної справи.

Відповідно до частини першої цієї статті реєстраційна справа формується у паперовій формі після відкриття розділу на об'єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав та внесення до нього відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав та зберігається протягом всього часу існування об'єкта.

Згідно статті 18 цього Закону державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:

1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав;

3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд;

4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації;

6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;

7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником;

8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до частини четвертої цієї статті державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Згідно із статтею 19 цього Закону державна реєстрація права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс проводиться у строк, що не перевищує 14 робочих днів.

Частиною першою статті 20 цього Закону визначено, що заява про державну реєстрацію прав та оригінали документів, необхідні для відповідної реєстрації, подаються заявником у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до вимог частини першої статті 22 цього Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно статті 23 цього Закону розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у таких випадках:

1) подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством;

2) неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному у пункті 3 частини третьої статті 10 цього Закону, інформації про зареєстровані до 1 січня 2013 року речові права на відповідне нерухоме майно, якщо наявність такої інформації є необхідною для державної реєстрації прав.

Державний реєстратор у строк, встановлений для державної реєстрації прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та невідкладно повідомляє про це заявника.

Якщо заявник протягом 30 робочих днів з моменту отримання рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав виконав вимоги державного реєстратора, зазначені у відповідному рішенні, розгляд заяви відновлюється на підставі рішення державного реєстратора про відновлення розгляду заяви.

Відповідно до статті 24 цього Закону у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою;

3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом;

4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження;

5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;

6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно;

7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав;

9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі;

11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

2. За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.

Стаття 27 цього Закону визначає підстави для державної реєстрації прав власності та інших речових прав, яка проводиться на підставі, зокрема, інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин)(далі - Порядок) визначає умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об'єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

Відповідно до пункту 46 Порядку для державної реєстрації права власності у зв'язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок (внесення майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду), вступні, членські та цільові внески членів кооперативу тощо) подаються:

1) документ, що посвідчує право власності особи на майно, що передається у власність юридичної особи (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

2) акт приймання-передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна;

3) рішення органу або особи, уповноваженого установчими документами юридичної особи або законом (у разі, коли передача майна здійснюється іншою юридичною особою);

4) письмова згода всіх співвласників (у разі, коли передача здійснюється щодо майна, що перебуває у спільній власності).

Тобто, даний пункт містить чіткий перелік документів, що подаються державному реєстратору під час державної реєстрації права власності у зв'язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок.

З аналізу наведених норм слідує, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень проводиться державним реєстратором на підставі заяви, поданої уповноваженою особою, документів, які надають змогу встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно, та після перевірки повноважень особи і документів, що посвідчують право власності на майно, державним реєстратором здійснюються заходи щодо виявлення заборон реєстрації прав власності на майно, стосовно якого подано відповідну заяву, та за наслідками приймається обгрунтоване рішення про реєстрацію права власності на майно або зупинення чи відмову у реєстрації права власності з обов'язковим мотивуванням підстав зупинення або відмови у відповідній реєстрації об'єкту нерухомого майна.

Як вже зазначалося судом раніше, уповноважена особа СТОВ Деркул ОСОБА_4 14.07.2016 звернувся до державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса Марківського районного нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3 із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності на єдиний майновий комплекс), а саме реєстрацію виникнення права приватної спільної часткової власності СТОВ Деркул на об'єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, до якої надано такі документи: квитанцію від 14.07.2015 № 0.0.583320762.1 про сплату адміністративного збору за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно у сумі 552,00 грн; копію списку майна, що виділено засновниками СТОВ Деркул для створення стутного фонду від 27.03.2002; копію установчого договору про створення СТОВ Деркул (нова редакція) від 27.05.2010; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 12.07.2016 за № НОМЕР_1; копію технічного паспорту, виготовленого станом на 02.06.2015, на комплекс нежитлових будівель виробничого призначення, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, вул. Радянська,13.

В судовому засіданні представниками третьої особи в обгрунтування правомірності рішення, прийнятого відповідачем, яким проведено реєстрацію права власності за СТОВ Деркул на нерухоме майно, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, на підставі поданих документів, додатково надано копії наступних документів: інвентаризаційні картки обліку основних засобів МШПМК-36, головна книга МШПМК-36, СТОВ Деркул за період: 2002-2016; бухгалтерський звіт за 2002 рік; журнал обліку основних засобів за період: 2002-2005; податкову декларацію на нерухоме майно за 2017 рік; обіг основних засобів станом на 01.01.2016, фінансовий звіт (баланс) за період 2002-2017; баланси СТОВ Деркул за перод: 2002-2016; квитанції про сплату земельного податку; план реорганізації МШПМК-36; витяг з протоколу загальних зборів колективу МШПМК-36 від 27.09.2001 №8; перелік робітнків МШПМК-36; кадастровий план земельної ділянки (том 2 а.с. 20-106,117-120).

Проте, оглядом зазначених вище документів, встановлено, що вони не містять відомостей щодо набуття права власності ані МШПМК-36, ані СТОВ Деркул на майновий комплекс, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна, 13. Тобто, документи, надані представниками СТОВ Деркул , в обгрунтування набуття права власності на зазначене нерухоме майно, у зв'язку із реорганізацією МШПМК-36, правонаступником якого є СТОВ Деркул , не дають змоги встановити набуття, зміну чи припинення речових прав на вказане нерухоме майно та їх обтяження ані МШПМК-36, ані СТОВ Деркул . Крім того, перелік майна, наданий в якості доказу набуття права власності СТОВ Деркул , не є належним доказом та правовстановлюючим документом, на підставі якого відповідачем зарєстровано право власності на зазначене нерухоме майно.

Оскільки судом встановлено, що документи, подані уповноваденою особою СТОВ Деркул ОСОБА_4 разом із завою від 14.07.2016 про державну реєстрацію виникнення права приватної спільної часткової власності СТОВ Деркул на об'єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, не містять відомостей щодо набуття, зміни чи припинення речових прав на вказане нерухоме майно та їх обтяження ані МШПМК-36, ані СТОВ Деркул , та під час реєстрації права власності на зазначений об'єкт, державному реєстратору не було надано правовстановлюючого документу на майновий комплекс, тому відповідач у відповідності до вимог пункту четвертого статті 24 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень повинен був відмовити заявнику у проведенні державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Тверження відповідача стосовно того, що до спеціального розділу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна державним реєстратором реєстраційної служби Марківського районного управління юстиції ОСОБА_11 внесено запис про арешт нерухомого майна та оголошення заборони на його відчуження, що належить боржнику (СТОВ Деркул ) на праві власності, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, вул. Радянська,13, накладений постановою відділу державної виконавчої служби Марківського районного управління юстиції від 31.07.2015 за № 18416373, у зв'язку з чим під час проведення державної реєстрації права власності, на вказаний об'єкт нерухомості, не виникало сумніву, що зазначене нерухоме майно, належить саме СТОВ Деркул на праві власності, яке передано останньому від МШПМК-36 в процесі реорганізаціїї, судом визнаються незмістовними, з огляду на таке.

Державною виконавчою службою Марківського районного управління юстиції в рамках виконавчого провадження № 18416373 накладено арешт на все майно, що належить СТОВ Деркул , але державним виконавцем окремо не приймалося рішення про накладення арешту безпосередньо на нерухоме майно, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, вул. Радянська,13, та зі змісту постанови від 31.05.2015 про накладення арешту на все майно СТОВ Деркул не можливо встановити на яке саме майно накладено арешт, і що вказаний майновий комплекс належить СТОВ Деркул , на який також накладено арешт відповідною постановою державного виконавця.

Таким чином, в судовому засіданні достовірно встановлено, що ані під час проведення державної реєстрації права приватної спільної часткової власності СТОВ Деркул на об'єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, ані під час розгляду справи в суді, представниками третьої особи не надано правовстановлюючого документу на зазначений майновий комплекс, а відтак рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса ОСОБА_3 від 15 липня 2016 року індексний номер 30475490 про державну реєстрацію за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Деркул" права приватної спільної часткової власності на єдиний майновий комплекс, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, є протиправним та підлягає скасуванню.

З урахуванням встановлених обставин у справі та доказів, наданих представниками сторін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса ОСОБА_3 від 15 липня 2016 року індексний номер 30475490 про державну реєстрацію за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Деркул" права приватної спільної часткової власності на єдиний майновий комплекс, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13, є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 11, 69, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Марківської селищної ради Марківського району Луганської області до державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса ОСОБА_3, третя особа - сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Деркул» про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно - приватного нотаріуса ОСОБА_3 від 15 липня 2016 року індексний номер 30475490 про державну реєстрацію за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Деркул" права приватної спільної часткової власності на єдиний майновий комплекс, розташованого за адресою: Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, площа Спортивна,13.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 11 жовтня 2017 року.

Суддя ОСОБА_12

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2017
Оприлюднено13.10.2017
Номер документу69494468
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/750/17

Постанова від 31.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Постанова від 06.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні