ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
УХВАЛА
про відстрочення сплати судового збору
12 жовтня 2017 року № 813/3337/17
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Карп`як О.О. розглянувши у письмовому провадженні клопотання про відстрочення сплати судового збору у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “РОЗМІД” до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними рішень та зобов'язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
До суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю “РОЗМІД” до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними рішень : №59835/41302570 від 10.08.2017, №59863/41302570 від 10.08.2017, №59861/41302570 від 10.08.2017, №149914/41302570 від 11.09.2017, №139035/41302570 від 05.09.2017, №141668/41302570 від 06.09.2017, №141669/41302570 від 06.09.2017, №149915/41302570 від 11.09.2017, №149916/41302570 від 11.09.2017, №149921/41302570 від 11.09.2017 №149922/41302570 від 11.09.2017, №149923/41302570 від 11.09.2017 та зобов'язання вчинити дії.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Як вбачається з матеріалів позовної заяви, позивачем до позовної заяви не додано документу про сплату судового збору в повному обсязі.
За змістом ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Ухвалою суду від 02.10.2017 позовну заяву було залишено без руху, оскільки позивачем не сплачено судовий збір.
11.10.2017 позивачем подано клопотання про відстрочення сплати судового збору, яке мотивоване тим, що підприємство перебуває у скрутному матеріальному становищі, що підтверджується відомостями бухгалтерського обліку, зокрема, у відповідача обліковуються значні суми дебіторської та кредиторської заборгованості. Таким чином у позивача немає можливості сплатити судовий збір.
Питання про відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати регулюється Законом України "Про судовий збір".
Так, положеннями статті 8 вказаного Закону передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судовому збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Аналогічні положення містить стаття 88 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі – КАС України).
Пленум Вищого адміністративного суду України в Постанові № 2 від 23 січня 2015 року “Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI “Про судовий збір” зазначив, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.
Статтею 8 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. При цьому суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
У зв'язку із цим при здійсненні правосуддя в адміністративних справах суди повинні вирішувати питання, пов'язані з судовими витратами (зокрема, щодо відстрочення та розстрочення судових витрат, зменшення їх розміру або звільнення від їх сплати), у чіткій відповідності до ст.ст.87-88 КАС України, Закону України “Про судовий збір”, а також інших нормативно-правових актів України, забезпечуючи при цьому належний баланс між інтересами держави у стягненні судового збору за розгляд справ, з одного боку, та інтересами позивача (заявника) щодо можливості звернення до суду, з другого боку.
З аналізу вищевказаних норм слідує, що єдиною підставою для вчинення судом зазначених в ст.88 КАС України та ст. 8 Закону України “Про судовий збір” дій є майновий стан заявника. Обґрунтування пов'язаних з цим обставин, які свідчать про неможливість або утруднення в здійсненні оплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на цю особу.
Як встановлено судом, в даному випадку суб'єктом звернення є юридична особа, фінансування якої відбувається за рахунок господарської діяльності, яка на даний час є обмеженою.
На підтвердження скрутного матеріального становища позивачем до матеріалів справи долучено: картки рахунків, довідку з банку №72 від 11.10.2017 про те, що на рахунках позивача обліковується лише 8,56 грн.
З наведеного суддя дійшов висновку, що надані позивачем докази достатнім чином підтверджують його незадовільний майновий стан, який унеможливлює своєчасну сплату останнім судового збору в повному розмірі.
Відтак, для забезпечення належного балансу між інтересами держави у стягненні судового збору та правом позивача на звернення до суду з адміністративним позовом, слід відстрочити позивачу строк для сплати судового збору до ухвалення рішення по суті.
Керуючись ст. 88, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя –
у х в а л и в:
1. Клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору - задоволити.
2. Відстрочити Товариству з обмеженою відповідальністю “РОЗМІД” (код ЄДРПОУ – 41302570) сплату судового збору у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “РОЗМІД” до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними рішень та зобов'язання вчинити дії до ухвалення рішення по суті.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 5-денний строк з дня проголошення ухвали (якщо ухвалу було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то в 5-денний строк з дня отримання цією особою копії ухвали) апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Карп`як О.О.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2017 |
Оприлюднено | 18.10.2017 |
Номер документу | 69494771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні