Справа № 520/11903/17
Провадження № 1-кс/520/2592/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.10.2017 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 , власника майна ОСОБА_4 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 12017160000000493 від 05.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
13.10.2017 року в провадження слідчого судді надійшло клопотання про арешт тимчасово вилученого майна.
Як вбачається з клопотання, Одеською місцевою прокуратурою № 1 та прокуратурою Одеської області здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 12017160000000493 від 05.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.
Вказане кримінальне провадження розпочато за матеріалами ДЗЕ НП України розпочато кримінальне провадження стосовно службових осіб органів місцевого самоврядування - Одеської міської ради, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради та ІДАБК в Одеській області, які за попередньою змовою із забудовником, розробили та втілюють у життя злочинний план з незаконного будівництва багатоповерхівок, у тому числі за адресою: АДРЕСА_1 та інших, з порушенням вимог містобудівного та земельного законодавства, що спричинило тяжкі наслідки у вигляді ухилення забудовника від сплати пайової участі до бюджету у розвиток інфраструктури м. Одеси та становить небезпеку для життя та здоров`я людей.
Земельна ділянка за вказаною адресою площею 0,0903 га відведена із земель територіальної громади м. Одеси у приватну власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із забороною зміни цільового призначення.
Вказана земельна ділянка 17.03.2016 відчужена попереднім власником на користь ОСОБА_5 , яким набуто 1/10 прав на вказаний об`єкт та ОСОБА_6 , якою набуто 9/10 прав на вказаний об`єкт. Кадастровий номер земельної ділянки: 5110137500:49:003:0011.
Наразі на вказаній земельній ділянці здійснюється зведення житлової багатоповерхівки (зведено 2-і секції по 7-м поверхів) за відсутності підіймального башеного крану, іншої спеціальної будівельної техніки. Облаштування паркану навколо будівельного майданчику проведено впритул до самого споруджуваного будинку, однією стороною впритул до суміжних землекористувачів та їх будинків, тобто без додержання вимог пунктів 3.8, 3.13, 3.19 * ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», затверджених наказом Держкоммістобудування від 17.04.1992 року за № 44, якими зокрема визначені вимоги щодо необхідності здійснення відступу більше ніж на 20 метрів від найближчих споруд при новому будівництві об`єктів понад як у 4 поверхи, а також недотримані протипожежні вимоги, нормативи щодо освітлення, інсоляції, мінімальної розрахункової площі.
Навколо вказаного об`єкту нерухомості розташовано здебільшого приватні одно та двоповерхові жилі садиби, власники яких потерпають від вказаних чисельних порушень, щоденно ризикуючи власним здоров`ям та життям.
Будівництво здійснюється також і у порушення п. 12 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» від 13.04.2011 № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 26.08.2015 № 747) за відсутності інформаційного стенду про замовника, підрядника будівництва, зареєстровану декларацію, орган ДАБІ, що здійснив її реєстрацію, відповідальних за будівництво осіб.
За результатами моніторингу Реєстру дозвільних документів ДАБІ, встановлено, що ІДАБК в Одеській області зареєстровано декларацію про початок будівельних робіт за № ОД 083143370837, за 3 категорією складності об`єкта будівництва «Будівництво шестиповерхового 2-х секційного житлового будинку з улаштуванням підземного паркінгу та благоустроєм прилеглої території за рахунок знесення існуючого домоволодіння та надвірних споруд: АДРЕСА_1 ».
З метою з`ясування інформації про декларанта, який є замовником будівництва, підрядника, у тому числі осіб, які здійснюють технічний і авторський нагляд, а також суб`єкта, якому надані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, отримання інформації про планувальні та архітектурні вимоги до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, у тому числі щодо граничнодопустимих параметрів забудови, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою із дотриманням чинних нормативних документів на підставі ст. 93 КПК України до ІДАБК в Одеській області та Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради (головному архітектору) надані письмові запити про надання інформації щодо декларанта, забудовника, та з інших питань.
Однак, співробітниками ІДАБК в Одеській області, незважаючи на чисельні нагадування про необхідність надання інформації відповідь до цього часу не надано.
У той же час Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради надано лист від 17.05.2017 № 01-15/242п в якому запитувана інформація наявна лише частково. Так, у відповіді не наведено відомостей про осіб яким видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: м.Одеса, вул.Педагогічна, 20-А, відомостей про проведену роботу зі спонукання до укладення договору зі сплати коштів до місцевого бюджету у вигляді пайової участі. У вказаній відповіді зазначено, що доступ до вказаних документів буде надано виключно у порядку тимчасового доступу до речей та документів, визначених КПК України.
З реклами, розміщеної у мережі Інтернет, а саме у соціальній мережі «Facebook.com» та на сайті «dom.ria», з`ясовано що вказаний житловий комплекс має назву « ІНФОРМАЦІЯ_1 », із запланованим розміщення на кожному поверсі вказаного двосекційного будинку 12 окремих квартир (загалом не менше 84 квартир, та 3430 кв.м.). Проект має мансарду. Ціна за квартиру, що пропонуються до продажу у цьому будинку станом на 29.05.2017 починається від 686тис.грн, у тому числі 22570 грн. (840 дол. США) за 1 кв.м., що виключає його належність до будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла.
Отже, вказаний об`єкт житлової нерухомості розрахований на одночасне перебування щонайменше 300 осіб та у разі аварії або неможливості (недоцільності) подальшої експлуатації: можуть бути спричинені збитки в обсязі понад 15000 мінімальних розмірів заробітних плат покупцям майнових прав на нерухомість, що відносить вказаний об`єкт будівництва до іншої категорії складності (щонайменше IV категорії), яка вимагає оформлення дозвільних документів у ДАБІ України (м. Київ) у відповідності до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» від 13.04.2011 № 466.
Таким чином, із публічно доступної інформації вбачається, що замовником будівництва та забудовником занижено категорію складності будівництва, наведено недостовірні відомості у декларації, будівництво здійснюється із порушенням норм ДБН, містобудівного та земельного законодавства, яке стало можливим за участі у протиправній схемі зі зведення багатоповерхівки службових осіб Одеської міської ради, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради та ІДАБК в Одеській області, які не лише ухиляються від виявлення чисельних порушень, а й перешкоджають органу досудового розслідування установленню відомостей про замовника, забудовника будівництва, шляхом вчинення дії з приховування інформації про планувальні та архітектурні вимоги до проектування і будівництва вказаного об`єкту, у тому числі з метою заподіяння збитків покупцям нерухомості, власного збагачення, шляхом одночасного ошукування потенційних покупців та територіальної громадим. Одеси, у тому числі через не визначення та не внесенням коштів до місцевого бюджету у вигляді внесків на розвиток інфраструктури населеного пункту (пайової участі), який має становити щонайменше 2 млн.грн., а також не притягнення до відповідальності замовника будівництва за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
На теперешній час, за зазначеною адресою, на земельній ділянці площєю 0.0903 га, що має кадастровий номер 5110137500:49:003:0011 яка на праві спільної власності належить гр-м: 1/10 - ОСОБА_5 , паспорт НОМЕР_1 та 9/10 - ОСОБА_6 ,паспорт НОМЕР_2 , не зваючи на цільове призначення (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівль і споруд), здійснюється будівництво семи поверхового багатоквартирного будинку.
За наявною інформацією, у тому числі, що підтверджується показаннями свідків фінансування зазначенного будівництва здійснює гр-н Російської Федерації ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєст.: АДРЕСА_2 , паспорт гр-на РФ НОМЕР_3 , має посвідку НОМЕР_4 , на тимчасове проживання на территорії України. Будівництво зазначеного об`єкта здійснюється з порушенням будівельних норм та державних стандартів, з заниженням фактичної категорії складності обяєкта будівництва (зводиться семи поверхова будівля), без будівельного паспорту та дозволу на початок робіт. Останній користується мобільним телефоном що має наступний абонентський номер: НОМЕР_5 . У якості засобу пересування, останній постійно використовує BMW-X6 2015 року випуску, сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_6 , який зареєстровано на гр-на ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , паспорт НОМЕР_7 , мешкає за адресою: АДРЕСА_3 .
Встановлено, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєст.: АДРЕСА_2 , паспорт гр-на РФ НОМЕР_3 , разом із дружиною та донькою мешкає в одній з квартир, яка розташова в чотирьохповерховому будинку, за адресою: АДРЕСА_4 .
Більшість будівельних майданчиків, на яких ОСОБА_4 здійснює незаконне будівництво багатоповерхових об`єктів нерухомості розміщено у Київському районі м. Одеси, про що останній повідомив особисто. Таким чином, кримінальне правопорушення та організація до його вчинення здійснюється у Київському районі м. Одеси.
Одним з доказів протиправних дій перелічених осіб є первинні документи, документи бухгалтерського та податкового обліку та фінансової звітності, чорнові записи, носії електронної інформації, які відображають об`єми, хронологію та інші дані про фактичні фінансово-господарські операції, що є об`єктами оподаткування, засоби мобільного зв`язку, товарно матеріальні цінності, об`єкти які реалізовуються та інші предмети і речі, які можуть мати значення доказів у вказаному кримінальному провадженні.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 мешкає та веде облік операцій пов`язаних з незаконною діяльність за адресою: АДРЕСА_4 , де знаходиться первинна бухгалтерська документація, «чорнова бухгалтерія», комп`ютерні носії інформації, засоби мобільного зв`язку та інші предмети і речі, які мають значення доказів по вказаному кримінальному провадженню.
Так, 11.10.2017 на підставі ухвал слідчого судді Київського районного суду м. Одеси від 04.10.2017 проведено обшук у квартирі особи, яка може бути причетна до вчинення зазначеного кримінального правопорушення ОСОБА_4 , за адресою АДРЕСА_5 , під час якого виявлено та вилучено вказані у клопотанні речі та документи.
Прокурор звертається з клопотання про арешт тимчасово вилученого майна, обґрунтовуючи клопотання тим, що вилучені речі та документи містять відомості щодо вчинення кримінального правопорушення, підтверджують викладені у клопотанні факти організації незаконного будівництва об`єктів нерухомості зазначеними у клопотанні особами, у зв`язку з чим мають доказове значення.
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання в повному обсязі та просив слідчого суддю клопотання про арешт тимчасово вилученого майна задовольнити.
Власник майна в судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечував, вказавши, що дане кримінальне провадження в рамках кримінального судочинства розгляду не підлягає. По вказаному у клопотанні факту можливе максимум складення протоколу про адміністративне правопорушення.
Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думку учасників судового засідання, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання прокурорапідлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п. 1, 2 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
При цьому, у відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 5 ст. 171 КПК України, у разі тимчасового вилучення майна під час обшуку, огляду, здійснюваних на підставі ухвали слідчого судді, передбаченої статтею 235 цього Кодексу, клопотання про арешт такого майна повинно бути подано слідчим, прокурором протягом 48 годин після вилучення майна, інакше майно має бути негайно повернуто особі, в якої його було вилучено.
Як вбачається з долучених до клопотання копій протоколів обшуку, вилучення майна в ході проведення слідчої (розшукової) дії у вигляді обшуку на підставі ухвали слідчого судді здійснювалося 11.10.2017 року, а з самим клопотанням про арешт тимчасово вилученого майна прокурор звернувся 13.10.2017 року, що вказує на те, що строки звернення з таким клопотанням пропущені не були.
В судовому засіданні встановлено наявність обґрунтованої підозри щодо можливого вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КПК України, а також можливого використання в якості доказів речей та документів, які були тимчасово вилучені під час проведення обшуку, оскільки відомості які містяться в них, мають суттєве значення для встановлення обставин можливого вчинення кримінального правопорушення.
З урахуванням викладеного, в цілях забезпечення повноти, всебічності та неупередженості досудового розслідування, проведення в рамках кримінального провадження необхідних процесуальних дій, запобігання можливості приховування вилучених в ході проведення обшуку речей та документів, їх пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження, враховуючи, що тимчасово вилучені речі та документи можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні для встановлення важливих обставин, які підлягають доказуванню, слідчий суддя, беручи до уваги правове обґрунтування клопотання прокурора, приходить до переконання про необхідність задоволення клопотання прокурора та накладення арешту на тимчасово вилучене майно.
Керуючись ст. ст. 170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 12017160000000493 від 05.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України задовольнити.
Накласти арешт на вилучені 11.10.2017 в ході проведення обшуку у ОСОБА_4 за адресою АДРЕСА_5 речі та документи:
-технічний паспорт , договір та реєстр документів на кв. 48, 48, 49, 49, 7,7, 9,9, 10, 47, 47, 29, 29, 29, 30, 30, 31, 31, 32, 33,33, АДРЕСА_6 , 3, 4, 5, 6, АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , 15, 16, 18, АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 , 19, 23, 21, 20, 4, 14, 2, АДРЕСА_11 ;
-блокнот з жовтою обкладинкою із записами про прибутки за результатами продажу квартир із записами (1000000$ та 3000000 $, малюнками з плануванням квартир, записів про придбання землі);
-квитанція про нарахування плати за електроенергію за адресою АДРЕСА_7 ;
-квитанція про оплату електропостачання (показники лічильника) АДРЕСА_12 ;
-аркуш паперу із відомостями про Київський відділ ДВС та записами від руки про борг у 441279, 25 грн.;
-копія державного акту на право власності на земельну ділянку на ім`я ОСОБА_8 по вул. Педагогічна 20А у м.Одесі на 1 арк.;
-копія декларації про початок виконання будівельних робіт по вул. Педагогічна 20 А у м.Одесі на 3 арк.;
-копія містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на 4 арк. за адресою вул. Педагогічна 20 А у м.Одесі;
-копії реєстраційних та технічних документів на об`єкт нерухомості за адресою м.Одеса, вул. Рожева 12;
-копія договору про наміри від 02.11.2015;
-аркуш із друкованою табличкою із сумами вартості будівництва у кількості 2 шт.;
-запит до КП «Право» щодо визначення прав на об`єкт по вул. Подвойського 18 у м.Одесі;
-копія державного акту на земельну ділянку по вул. Невського 66 у м.Одесі;
-копія листа Київської районної ради від 29.04.1991 щодо садової земельної ділянки № НОМЕР_8 садівничого товариства союзу письменників;
-підшивка копій документів на об`єкт нерухомості по вул. Вєтрова 13А у м.Одесі;
-копія схеми об`єкту, розміщеного по вул. Фонтанська дорога 95/5 у м.Одесі;
-копії документів на об`єкт по вул. Костанді 87 у м.Одесі на 105 арк.;
-товарно-транспорту накладну від 28.05.2017 ТОВ «Юпітер» про відпуск газобетону на 1 арк.;
-копія заяви приєднання до умов договору розподілу природного газу об`єкту по вул. Ромашкова 49 Б у м.Одесі;
-копія заяви нотаріусу від ОСОБА_9 на зворотній стороні якої виконано розписку ОСОБА_10 по АДРЕСА_13 , 95/5б на 1 арк.;
-повідомлення про передачу від 31.05.2017 на 1 арк.;
-вимога про погашення кредитної заборгованості на 1 арк.;
-фотокопії сторінок з розрахунками вартості будівництва на 5 арк.
Виконання ухвали покласти на слідчого або прокурора.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до апеляційного суду Одеської області.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 69515431 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Чаплицький В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні