ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1017/17
09 жовтня 2017 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
при секретарі судового засідання Заблоцька І.І.
за участю:
представників позивача Луців В.П.,Саф'янюк Л.Р.
представника відповідача Чорна Н.М.
представника третьої особи
Обслуговуючого кооперативу
"ЖБК Надія-2017" Луців В.П.
представника третьої особи
Обслуговуючого кооперативу
"ЖБК "Збудуй своє житло" Федорович В.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "САД-40" до Тернопільської районної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору і виступають на стороні позивача Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-Д", Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Надія-2017", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору і виступають на стороні відповідача Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області, Обслуговуючий кооператив "Житлово- будівельний кооператив "Збудуй своє житло" про скасування містобудівних умов та обмежень,
ВСТАНОВИВ:
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "САД-40" (надалі позивач, ОСББ Сад-40 ) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Тернопільської районної державної адміністрації (надалі відповідач, Тернопільська РДА), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору і виступають на стороні позивача Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-Д" (надалі ОСББ Мрія-Д ), Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Надія-2017" (надалі ЖБК Надія-2017 ), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору і виступають на стороні відповідача Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області (надалі Управління ДАБІ), Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Збудуй своє житло" (надалі ЖБК Збудуй своє житло ), в якому просить скасувати містобудівні умови та обмеження від 21.12.2016 №51-3-15/16 на об'єкт будівництва Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями соцкультпобутового призначення на вул.Микулинецька, 30а у селищі В.Березовиця Тернопільського району, видані відділом містобудування та архітектури Тернопільської районної державної адміністрації
Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили задовольнити їх у повному обсязі. Вважають, що Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, які надані третій особі ЖБК Збудуй своє житло як замовнику будівництва багатоквартирного житлового будинку по вул.Микулинецька, 30а у селищі В.Березовиця Тернопільського району порушують права, свободи та інтереси ОСББ Сад-40 , ОСББ Мрія-Д та мешканців мікрорайону Індустріальний селища В.Березовиця, оскільки будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул.Микулинецька, 30а у селищі В.Березовиця Тернопільського району є незаконним і проводиться по підробленій документації щодо проектування, часткового самозахоплення земель громади селища В.Березовиця та знищенням майна громади. При цьому, зазначають, що по наданій в оренду земельній ділянці ОСББ Збудуй своє житло проходить зовнішня (центральна) каналізаційна труба, яка забезпечує водовідведення мікрорайону Індустріальний . Відтак, членами ОСББ Сад-40 , ОСББ Мрія-Д спільно за власні кошти збудовано електропідстанцію КТП-630 та проведено лінію електропередач, прокладено каналізаційну мережу від будинків до розподільчого колектору та закуплено флекальні лічильники, виділено кошти на закупку та встановлено головку водонапірної башти, чим частково було вирішено проблему із водопостачанням. Зазначили, що оспорюваними містобудівними умовами та обмеженнями порушено п.1 ч.5 ст.26, п.2.ч.1 ст.29, частини 1,2,3,4 ст.30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст.9 Закону України Про архітектурну діяльність . Згідно ч.3 ст.24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , у разі відсутності плану зонування або детального плану території, передача земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичними особам для містобудівних потреб забороняється. Великоберезовицькою селищною радою відповідна містобудівна документація до сьогодні не затверджена, проте, рішення сесії про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою від 21.05.2014 року № 522 та про затвердження проекту землеустрою від 07.10.2016 року №155 прийнято за її відсутності. Отже, містобудівні умови та обмеження №51-3-15/16 від 21.12.2016 року не відповідають змісту проекту землеустрою та висновкам уповноважених на погодження землевпорядної документації органів РДА та рішенню сесії №522 від 21.05.2014 року. Також, дані містобудівні умови не відповідають затвердженим техніко-економічним показникам Детального плану центральної частини селища. Не відповідає погодженому Детальному плану центральної частини селища В.Березовиця граничнодопустимій висоті будівель до 32 м, також не відповідає вказана щільність забудови цьому ж погодженому Детальному плану центральної частини селища. Крім цього, просять врахувати, що будівництво ЖБК Збудуй своє житло розпочато на межі двох ділянок, без дотримання охоронних зон та обмежень, що є недопустимим, а також захоплено деяку територію центральної дороги. Тому вважають, що містобудівні умови та обмеження №51-3-15/16 від 21.12.2016 року на об'єкт будівництва по вул.Микулинецька, 30а у селищі В.Березовиця Тернопільського району, що ведеться ЖБК Збудуй своє житло видані відділом містобудування та архітектури Тернопільської РДА необґрунтовано, упереджено, недобросовісно, нерозсудливо та в інтересах третіх осіб, і не відповідають положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, а тому підлягають до скасування.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечила, просила відмовити у його задоволенні у повному обсязі. При цьому зазначила, що процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки визначено Законом України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст (надалі - Порядок №109), затвердженим Наказом Мінрегіонбуду України від 07.07.2011 року №109 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.07.2011 року за №912/19650. Просить врахувати, що для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки ЖБК Збудуй своє житло було надано пакет документів відповідно до вимог п.2.2 Порядку. Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимога містобудівної документації. Підкреслила, що оскаржувані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не є дозвільним документом, а відповідно до ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності є одним із складових вихідних даних для проектування. Вважає, що містобудівні умови і обмеження видані на підставі належних містобудівних розрахунків, розроблених ПП ВолКаС та ФОП ОСОБА_8, які надійшли з центру надання адміністративних послуг Тернопільського району ЖБК Збудуй своє житло . А відтак, містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки відповідають намірам забудови земельної ділянки та вимогам містобудівної документації.
Представник третьої особи ОСББ Мрія-Д в судове засідання не прибув, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, подав заяву про розгляд справи за відсутності представника.
Представник третьої особи ЖБК Надія-2017 у судовому засіданні зазначив, що 31 член даного кооперативу є власником майнових прав на житлові приміщення у незавершеному будівництвом житлового будинку по вул.Микулинецька, 30а у селищі В.Березовиця Тернопільського району. Тобто, також є жителями мікрорайону Індустріальний у селищі В.Березовиця, а тому їхні права та інтереси також порушені виданими містобудівними умовами.
Представник третьої особи Управління ДАБІ у Тернопільській області у судове засідання не прибули, належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи, подали письмове клопотання про розгляд справи за відсутності представника.
Представник третьої особи ЖБК Збудуй своє житло в судовому засіданні вказав, що земельні ділянки, що надані у користування ЖБК Збудуй своє житло для будівництва та ОСББ Сад-40 не межують, а розташовані на значній відстані одна від одної. Господарська діяльність ЖБК Збудуй своє житло та ОСББ Сад-40 жодним чином не перетинаються, і з цього приводу немає суперечок. Вважає, що оскільки земельні ділянки позивача та ЖБК Збудуй своє житло розташовані на значній відстані одна від одної, відповідно ЖБК Збудуй своє житло , проводячи будівництво, не порушує жодних прав та законних інтересів ОСББ Сад-40 . А тому, видача містобудівних умов і обмежень на це будівництво не порушує жодних прав та законних інтересів позивача ОСББ Сад-40 . Просить врахувати, що згідно витягу з Державного земельного кадастру від 21.12.2015 року, зазначене цільове призначення ділянки - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки - не зареєстровані. Звернув увагу, що позивач у позовній заяві не довів, що техніко-економічні показники, викладені в оскаржуваних містобудівних умовах і обмеженнях, суперечать будь-яким нормативним актам, в тому числі, Державним будівельним нормам 36-0-92** Містобудування. Плануванні і забудова міських і сільських поселень .
Спірні правовідносини регулюються у відповідності до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженим Наказом Мінрегіонбуду України від 07.07.2011 року №109 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.07.2011 року за №912/19650 та відповідними Державно-будівельними нормами.
Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки містобудівні - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
У відповідності до ст.186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташований об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури.
Згідно ст.6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , місцеві державні адміністрації є органом, що здійснює управління у сфері містобудівної діяльності.
У відповідності до ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; витяг із Державного земельного кадастру. Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об'єкта будівництва.
Містобудівні умови і обмеження є складовою частиною вихідних даних для проектування і будівництва.
Спеціальним нормативно-правовим актом, що регулює відносини щодо отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки є Порядок №109, який деталізує перелік документів, подання яких є необхідним для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
У відповідності до пункту 2.2. вказаного Порядку № 109, для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.
Вказаний перелік є вичерпним і не підлягає широкому трактуванню. Дана вимога кореспондується також з нормами статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.
ЖБК Збудуй своє житло для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки було подано до уповноваженого органу наступні документи: архітектурно-планувальне рішення, аналіз містобудівної ситуації, яка склалась та характеристика земельної ділянки, основні техніко-економічні показники об'єкта містобудування, які характеризують намір забудови, Договір оренди землі від 07 жовтня 2017 року, укладений між Великоберезовицькою селищною радою (орендодавець) та Обслуговуючим кооперативом Житлово-будівельний кооператив Збудуй своє житло (орендар), ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням), містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва, викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000 (В.Березовиця Тернопільського району Тернопільської області).
З огляду на зазначене вище, подані документи повністю відповідають вказаному у п.2.2.Порядку №109 переліку.
Відтак, для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщення соцкультпобутового призначення на вулиці Микулинецька, 30а у селищі Велика Березовиця Тернопільського району Тернопільської області, ЖБК Збудуй своє житло були надані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №51-3-15/16 від 21.12.2016 року.
У відповідності до ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації.
Судом не здобуто доказів, а позивачем їх не представлено, що намір забудови земельної ділянки ЖБК Збудуй своє житло не відповідає вимогам містобудівної документації, оскільки намір забудови відповідає Генеральному плану селища Велика Березовиця Тернопільського району, розробленого Тернопільською філією проектного інституту Діпроцивільпромбуд у 1975 році та актуалізованого рішенням сесії Великоберезовицькою селищної ради від 11.08.2011 року №135, так як територія, про яку йдеться, визначена для багатоповерхового житлового будівництва та розміщення громадського центру. У 2004 році проектною організацією МПВП Вектор було розроблено ПДП центральної частини селища Велика Березовиця, який охоплює, в тому числі територію житлового мікрорайону Енергетичний та земельну ділянку об'єкта розгляду житлово-громадського призначення. Розроблена на місцевому рівні, зазначена містобудівна документація була погоджена управлінням містобудування та архітектури Тернопільської обласної державної адміністрації 07.12.2004 року та погоджена рішенням сесії Великоберезовицької селищної ради від 26.04.2005 року №261.
При цьому, суд приймає до уваги п.3.1.3 та п.3.2.1 Містобудівного розрахунку з техніко-економічними показниками, розробленого ПП ВолКаС , ФОП ОСОБА_9, що подавався ЖБК Збудуй своє житло до уповноваженого органу для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, у яких вказано, що цільове призначення земельної даної земельної ділянки - для будівництва і обслуговування багатоквартирного будинку, а сучасне функціональне використання - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
При прийнятті рішення по суті судом береться до уваги той факт, що земельні ділянки ОСББ Сад-40 та ЖБК Збудуй своє житло не межують, і знаходяться на значній відстані одна від одної. З огляду на це, діяльність вказаних суб'єктів господарювання жодним чином не можете бути пов'язаною, а тому в даному випадку, на думку суду, відсутнє будь-яке порушення прав чи охоронюваних законом інтересів позивача.
У відповідності до ч.2 ст.8 Кодексу адміністративного судочинства України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
Відтак, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини, викладену в рішенні справи Ейрі проти Ірландії (Airey v. Ireland, рішення від 9.10.1979) в якій сформульовано правову позицію - Конвенція гарантує не теоретичні та ілюзорні права, а права, що мають практичний вплив і є ефективними . З огляду на це, суд захищає реально порушені права, а не ілюзорні.
Також суд підкреслює, що ОСББ Сад-40 не наділений правом представляти інтереси громади селища В.Березовиця, а таке право надане відповідному органу місцевого самоврядування, а тому суд не приймає до уваги твердження позивача про те, що будуть порушені права громади на будову будівель соцкультпобутового призначення, а також на користування дороги загального призначення.
Суд також не приймає до уваги твердження позивача про те, що щільність забудови, яка вказана у спірних містобудівних умовах та обмеженням 110-170 л./га не відповідає дійсності, оскільки вона є набагато більшою. Однак, належних та допустимих доказів у розумінні ст.70 КАС України позивачем не подано, а судом не здобуто. Наведене твердження, на думку суду, є міркуваннями позивача, і не підтверджене будь-якими висновками спеціаліста чи експерта.
Щодо твердження позивача про те, що при закінченні будівництва будуть відсутні під'їзні шляхи до ОСББ Сад-40 , суд зазначає, що позивач не позбавлений права звертатися до суду загальної юрисдикції для захисту порушених, на його думку, земельних прав.
У відповідності до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України .
Згідно ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За наведених обставин, враховуючи зазначене вище, оскільки при наданні спірних містобудівних умов обмежень відповідачем враховані вимоги ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.2.2 Порядку №109, а також те, що охоронювані законом права та інтереси позивача ОСББ Сад-40 реально не були порушені, суд приходить до переконання, що Тернопільська РДА діяла в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України, відтак, позовні вимоги ОСББ Сад-40 до задоволення не підлягають.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "САД-40" до Тернопільської районної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору і виступають на стороні позивача Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-Д", Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Надія-2017", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору і виступають на стороні відповідача Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області, Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Збудуй своє житло" про скасування містобудівних умов та обмежень - відмовити.
Копію постанови надіслати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-Д", Обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Надія-2017", Управлінню державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 13 жовтня 2017 року.
Головуючий суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2017 |
Оприлюднено | 14.10.2017 |
Номер документу | 69516553 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні