РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" жовтня 2017 р. Справа № 918/463/17
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючий суддя Павлюк І. Ю.
суддя Крейбух О.Г. ,
суддя Савченко Г.І.
при секретарі Кушніруку Р.В.
за участю представників сторін:
від позивачів:
- Рівненської ОДА: ОСОБА_1 - представник за довіреністю від 22.06.2017р.
№3670/0/01-22/17
- Гощанської РДА: ОСОБА_2 - представник за довіреністю від14.09.2017р. №619/01-67
від відповідача: ОСОБА_3 - представник за довіреністю від 16.08.2017р.
від третіх осіб:
- Бочаницької сільської ради: не з'явився
- Жаврівської сільської ради: не з'явився
за участю прокурора: Прищепи О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Заступника прокурора Рівненської області
на рішення господарського суду Рівненської області
від 21.08.17 р. у справі № 918/463/17 (суддя Політика Н.А.)
за позовом керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Рівненської обласної державної адміністрації, м.Рівне та Гощанської районної державної адміністрації, смт.Гоща Рівненської області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Арвіда", м.Рівне
за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Бочаницької сільської ради, с.Бочаниця, Гощанського району Рівненської області та Жаврівської сільської ради, с.Живрів Гощанського району Рівненської області
про внесення змін до договору оренди землі
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Рівненської області від 21.08.2017р. по справі №918/463/17 у задоволенні позову керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Рівненської обласної державної адміністрації та Гощанської районної державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю "Арвіда", за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Бочаницької сільської ради та Жаврівської сільської ради про внесення змін до договору оренди землі, - відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Заступник прокурора Рівненської області звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить оскаржене рішення скасувати та прийняти нове, яким позов задовольнити у повному обсязі.
Мотивуючи апеляційну скаргу, скаржник зазначає, зокрема, наступне:
- вважає рішення місцевого господарського суду незаконним та необґрунтованим, таким, що прийняте з порушенням норм матеріального права та процесуального права;
- стверджує, що висновки суду щодо відсутності підстав для внесення змін у договір в частині розміру орендної плати є безпідставними;
- вказує, що судом зазначено, що прокурором вказано на необов'язковість нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної власності для передачі її в оренду, однак не погоджується з такими доводами суду, оскільки предметом позову по вказаній справі є внесення змін до договору оренди земельної ділянки з метою приведення останнього у відповідність до вимог чинного законодавства, а не визнання його недійсним у зв'язку з не проведенням нормативної грошової оцінки під час його укладення. Водночас, ані в позовній заяві, ані в ході судового розгляду справи прокурором вказане не зазначалось;
- додає, що крім цього, суд прийшов до висновку про те, що оскільки рішення органів місцевого самоврядування, якими встановлено та затверджено ставки земельного податку на 2017 рік, у відповідних засобах масової інформації оприлюднені не були, то керуючись ст.57 Конституції України, ст.12 Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", вказані рішення органів є невинними, при цьому обґрунтовує те, що вказані висновки суду є безпідставним, оскільки: по-перше, законодавець позбавив органи місцевого самоврядування обов'язку щодо оприлюднення подібних рішень; по-друге, сільські ради оприлюднили рішення №67 від 06.02.2017р. та №47 від 17.02.2017р., якими визначено ставки орендної плати за землю шляхом розміщення їх на відповідних інформаційних стендах, про що неодноразово наголошувалось в суді;
- зауважує, що доказів оскарження та скасування зазначених рішень органів місцевого самоврядування не надано, відтак вони є чинними. Окрім цього, судом безпідставно відмовлено у задоволенні позовних вимог прокурора щодо внесення змін у спірний договір в частині заміни орендодавця, а саме: "Гощанську районну державну адміністрацію" на "Рівненську обласну держану адміністрацію";
- констатує, що Рівненська обласна державна адміністрація на даний час є уповноваженим органом державної влади на розпорядження спірною земельною ділянкою водного фонду. Відтак, пред'явлення прокурором вказаної позовної вимоги спрямоване на приведення спірного договору у відповідність до вимог чинного законодавства, в частині визначення органу уповноваженого державою на здійснення повноважень у спірних правовідносинах;
- також, вважає, що судом першої інстанції жодним чином не обґрунтовано підстави відмови в задоволенні позовної вимоги щодо внесення змін в договір оренди в частині зазначення кадастрових номерів орендованих земельних ділянок.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 14.09.2017р. апеляційну скаргу прийнято до провадження та призначено її до розгляду на 26.09.2017р..
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 26.09.2017р. розгляд апеляційної скарги відкладено на 10.10.2017р.. Крім того, даною ухвалою запропоновано скаржнику надати суду зокрема: - пояснення щодо відповідності площ земельних ділянок згідно кадастрових номерів 5621280800:03:003:0003, 5621280800:03:003:0001, 5621280800:03:003:0002, 5621280800:03:003:0004, 5621282700:03:001:0001 площам земельних ділянок згідно договору оренди землі від 20.08.2004р.; - відомості з Держгеокадастру щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами 5621280800:03:003:0003, 5621280800:03:003:0001, 5621280800:03:003:0002, 5621280800:03:003:0004, 5621282700:03:001:0001; - розрахунок орендної плати за орендовані земельні ділянки згідно договору оренди землі від 20.08.2004р..
09.10.2017р. до суду від представника ТОВ "Арвіда" надійшов письмовий відзив від 09.10.2017р. по справі, в якому останній просить рішення господарського Рівненської області від 21.08.2017р. по справі №918/463/17 залишити без змін, а апеляційну скаргу Заступника прокурора Рівненської області - без задоволення.
10.10.2017р. до суду від ТОВ "Арвіда" надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи, зокрема копії рішення Бочанської сільської ради від 12.07.2017р. №81.
10.10.2017р. до суду від скаржника на виконання ухвали Рівненського апеляційного господарського суду від 26.09.2017р. надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових документів.
Представник скаржника в судовому засіданні 10.10.2017р. підтримала доводи апеляційної скарги та надала пояснення в обґрунтування своєї позиції. Вважає рішення місцевого суду незаконним та необґрунтованим. Просить суд рішення господарського суду Рівненської області від 21.08.2017р. по справі №918/463/17 скасувати та прийняти нове, яким позов яким позов задовольнити у повному обсязі.
Представники Рівненської обласної державної адміністрації та Гощанської районної державної адміністрації в судовому засіданні 10.10.2017р. підтримали позицію скаржника, яка викладена в апеляційній скарзі.
Представник відповідача в судовому засіданні 10.10.2017р. заперечив проти доводів апеляційної скарги, вважаючи її безпідставною та необґрунтованою. Просить суд рішення господарського Рівненської області від 21.08.2017р. по справі №918/463/17 залишити без змін, а апеляційну скаргу Заступника прокурора Рівненської області - без задоволення.
Позивачі та треті особи не скористалися правом подачі письмових відзивів на апеляційну скаргу, що, у відповідності до ч.2 ст.96 ГПК України, не перешкоджає перегляду рішення місцевого господарського суду.
Інші учасники судового процесу в судове засідання 10.10.2017р. не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили.
Згідно п.3.9.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Водночас, з матеріалів справи вбачається, що ухвала суду про відкладення розгляду апеляційної скарги направлена належним чином усім учасникам судового процесу та повідомлено про дату, час та місце розгляду справи.
Враховуючи приписи ст.101 ГПК України про межі перегляду справ в апеляційній інстанції та той факт, що неявка в засідання відсутніх представників учасників судового процесу, належним чином та відповідно до законодавства повідомлених про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає перегляду оскарженого судового акту, судова колегія розглянула апеляційну скаргу за відсутності представників останніх.
Заслухавши пояснення присутніх представників учасників судового процесу, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи, відповідність висновків, викладених у рішенні місцевого господарського суду, обставинам справи, правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при прийнятті оскарженого рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі розпорядження голови Райдержадміністрації від 11.08.2004р. №402 (а.с.26), 20.08.2004р. між Гощанською районною державною адміністрацією (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Арвіда" (орендар) укладено договір оренди землі (далі - договір), згідно п.1 якого, орендодавець надає та орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для рибогосподарських потреб, сінокосіння, культурно-оздоровчих та спортивних цілей, яка знаходиться на території Бочаницької та Жаврівської сільських рад Гощанського району Рівненської області (а.с.23-25).
У відповідності до п.2 договору, в оренду передається земельна ділянка площею 146,8 га із земель запасу, в т.ч.: на території Бочаницької сільської ради площею 98,0316 га: - для рибогосподарських потреб за рахунок земель водного фонду площею 87,3264 га, у т.ч.: забудовані землі - 1,5002 га; відкриті заболочені землі - 6,2930 га; під ставками - 79,5332 га; - для культурно-оздоровчих і спортивних цілей за рахунок земель лісового фонду та водного фонду площею 10,0819 га, в т. ч.: ліси та інші лісовкриті площі - 8,7001 га; відкриті заболочені землі - 1,0858 га; піски - 0,2960 га; - для сінокосіння за рахунок земель водного фонду площею 0,6233 га, в т.ч.: сільськогосподарські угіддя - 0,6233 га. На території Жаврівської сільської ради для рибогосподарських потреб за рахунок земель водного фонду загальною площею 48,7684 га, в т.ч.: під ставками - 42,3345 га; прибережна захисна смуга (відкриті заболочені землі) - 6,4339 га.
Відповідно до п.5 договору, нормативно-грошова оцінка земельної ділянки - не встановлена.
Згідно п.8 договору, його укладено на 49 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення дії договору письмово повідомити орендодавця про намір продовжити його дію.
Пунктом 9 договору сторони встановили, що орендна плата вноситься у формі та розмірі 8 808 грн. в рік, у тому числі: на розрахунковий рахунок Бочаницької сільської ради - 5 886 грн. та на розрахунковий рахунок Жаврівської сільської ради - 2 922 грн..
Орендна плата вноситься щомісячно протягом десяти днів після закінчення звітного місяця (п.11 договору).
Пунктом 43 договору визначено, що остання набирає чинності після підписання сторонами та її державної реєстрації.
Договір оренди землі від 20.08.2004р. підписаний уповноваженими представниками його сторін, скріплений печатками вказаних юридичних осіб, а також зареєстрований у Гощанському районному відділі Рівненської регіональної філії ДП "Центр ДЗК" при Держкомземі України, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 20.08.2004р. №6, 8.
17.02.2017р. та 06.02.2017р. відповідно Бочаницькою та Жаврівською сільськими радами Гощанського району Рівненської області були прийняті рішення, якими на території даних органів місцевого самоврядування встановлено та затверджено ставки земельного податку на 2017 рік. Згідно наведених рішень ставки податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів (до яких відноситься орендована Товариством земельна ділянка), було встановлено в розмірі 5% від нормативно-грошової оцінки одиниці площі ріллі по Рівненській області, яка у свою чергу станом на 1 січня 2017 року становить 31 405 грн. 86 коп. за 1 га.
В подальшому Департамент екології та природних ресурсів Рівненської обласної державної адміністрації 28.04.2017р. до ТОВ "Арвіда" звернувся з листом про внесення змін до договору землі.
Однак, відповіді на вказаний лист до Рівненської обласної державної адміністрації не надходило.
За вказаних обставин, керівник Здолбунівської місцевої прокуратури звернувся до господарського суду Рівненської області в інтересах держави в особі Рівненської обласної державної адміністрації та Гощанської районної державної адміністрації з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Арвіда" про внесення змін до договору оренди землі (а.с.2-11).
Обґрунтовуючи позовну заяву, Керівник Здолбунівської місцевої прокуратури посилається на те, що 20.08.2004р. між Райдержадміністрацією та ТОВ "Арвіда" був укладений договір оренди землі, за умовами якого вказаний позивач передав останьому у строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 146,8 га, що знаходяться на території Бочаницької та Жаврівської сільських рад Гощанського району Рівненської області. Вказаною угодою розмір нормативно-грошової оцінки цієї земельної ділянки встановлений не був. Водночас 17.02.2017р. та 06.02.2017р. відповідно Бочаницькою та Жаврівською сільськими радами Гощанського району Рівненської області були прийняті рішення, якими на території даних органів місцевого самоврядування встановлено та затверджено ставки земельного податку на 2017 рік. Згідно наведених рішень ставки податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів (до яких відноситься орендована відповідачем земельна ділянка), було встановлено в розмірі 5% від нормативно-грошової оцінки одиниці площі ріллі по Рівненській області, яка у свою чергу станом на 1 січня 2017 року становить 31 405 грн. 86 коп. за 1 га. Оскільки розмір орендної плати за орендовану відповідачем земельну ділянку, з урахуванням вказаних рішень Бочаницької та Жаврівської сільських рад, за розрахунком прокурора, склав 230 518 грн. 57 коп., і ТОВ "Арвіда" у добровільному порядку відмовилося вносити відповідні зміни в договір оренди землі від 20.08.2004р. в частині орендної плати, прокурор, посилаючись на ст.ст.632, 651, 652 Цивільного кодексу України, ст.ст.284, 277, 287, 288 Податкового кодексу України, ст.ст.21, 30 Закону України "Про оренду землі", просив суд внести зміни до пунктів 2 та 9 укладеного між Райдержадміністрацією та Товариством спірного договору оренди землі, і викласти їх у наступній редакції:
"… пункт 2. В оренду передається земельна ділянка площею 146,8 га із земель запасу, у тому числі:
2.1. на території Бочаницької сільської ради площею 98,0316 га: - для рибогосподарських потреб за рахунок земель водного фонду площею 87,3264 га, у т.ч.: забудовані землі - 1,5002 га; відкриті заболочені землі - 6,2930 га; під ставками - 79,5332 га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621280800:03:003:0003; - для культурно-оздоровчих і спортивних цілей за рахунок земель лісового фонду та водного фонду площею 10,0819 га, в т. ч.: ліси та інші лісовкриті площі - 8,7001 га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621280800:03:003:0001; відкриті заболочені землі - 1,0858 га; піски - 0,2960 га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621280800:03:003:0002; - для сінокосіння за рахунок земель водного фонду площею 0,6233 га, в т.ч.: сільськогосподарські угіддя - 0,6233 га. Кадастровий номер земельної ділянки: 5621280800:03:003:0004.
2.2. На території Жаврівської сільської ради для рибогосподарських потреб за рахунок земель водного фонду загальною площею 48,7684 га, в т.ч.: під ставками - 42,3345 га; прибережна захисна смуга (відкриті заболочені землі) - 6,4339 га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621282700:03:001:0001".
"… пункт 9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься в формі та розмірі 230 518 грн. 57 коп. (двісті тридцять тисяч п'ятсот вісімнадцять гривень 57 копійок) в рік, у тому числі: розрахунковий рахунок 332198128000068 Бочаницької сільської ради в УДКУ в Рівненській області, МФО 833017, код 22588643 - 153 938 грн. 04 коп. (сто п'ятдесят три тисячі дев'ятсот тридцять вісім гривень 4 копійки) в рік, та на розрахунковий рахунок 332148128000074 Жаврівської сільської ради в УДКУ в Рівненській області, МФО 833017, код 22588643 - 76 580 грн. 53 коп. (сімдесят шість тисяч п'ятсот вісімдесят гривень 53 копійки) ".
Також, прокурор просить суд замінити у тексті спірного договору орендодавця з "Гощанська районна державна адміністрація" (вул. Незалежності, 72, смт. Гоща, Гощанський р-н, Рівненська обл., 35400, код ЄДРПОУ: 04057787) на "Рівненська обласна державна адміністрація" (м-н Просвіти, 1, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ: 13986712).
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 03.07.2017р. позовну заяву керівника Здолбунівської місцевої прокуратури прийнято до розгляду, порушено провадження у справі №918/463/17 та призначено її до слухання.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 07.08.2017р. залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Бочаницьку та Жаврівську сільські ради.
21.08.2017р. до господарського суду Рівненської області надійшов відзив Товариства на позовну заяву від 21.08.2017р. (а.с.86-88), в якому останнє заперечило проти задоволення вимог прокурора з огляду на те, що рішення Бочаницької та Жаврівської сільських рад про встановлення ставок земельного податку на 2017 рік не були у встановленому законом порядку оприлюднені, а відтак останні згідно положень ст.57 Конституції України є нечинними та не можуть породжувати жодних прав та обов'язків для відповідача.
Розгляд справи неодноразово відкладався.
Як вже зазначалося, рішенням господарського суду Рівненської області від 21.08.2017р. по справі №918/463/17 у задоволенні позову відмовлено (а.с.91-99).
Колегія суддів апеляційного господарського суду погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.
Згідно п.3 ст.131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Статтею 2 ГПК України передбачено, що господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
У відповідності до п.4 мотивувальної частини рішення Конституційного суду України №3-рп/99 у справі № 1-1/99 від 08.04.1999р. прокурор або його заступник самостійно визначає з посиланням на чинне законодавство в чому полягає порушення інтересів держави, обґрунтовуючи в позовній заяві необхідність їх захисту, та визначає орган, який уповноважений державою виконувати відповідні функції в спірних правовідносинах.
За приписами ч.2 ст.29 ГПК України у разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави, в якій зазначено про відсутність органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або про відсутність у такого органу повноважень щодо звернення до господарського суду, прокурор набуває статусу позивача.
Відповідно до п.2 резолютивної частини рішення Конституційного суду України №3-рп/99 у справі №1-1/99 від 08.04.1999р. під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах" потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.
Згідно ч.1 ст.23 Закону України "Про прокуратуру", представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу (частина 3 наведеної статті).
У даному випадку, як зазначає керівник Здолбунівської місцевої прокуратури, необхідність захисту інтересів держави обумовлено тим, що позивачами не вживалися заходи щодо перегляду розміру орендної плати за користування спірною земельною ділянкою державної власності, що свідчить про невиконання обов'язку щодо захисту майнових інтересів держави та призводить до недоотримання бюджетом значної суми коштів.
З огляду на вищевикладене, виходячи з предмету та підстав позову, суд дійшов висновку про обґрунтованість звернення керівника Здолбунівської місцевої прокуратури з даним позовом до суду.
В силу ст.124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Здійснюючи правосуддя, суд забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами України прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, інтересів суспільства і держави.
Гарантуючи судовий захист з боку держави, Конституція України, водночас, визнає право кожного будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань і це конституційне право не може бути скасоване або обмежене (ч.5 ст.55 Конституції України).
Згідно ст.1 Господарського процесуального кодексу України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності, мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Відповідно до п.2 ст.15 Цивільного кодексу України, кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства. Статтею 16 ЦК України передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Згідно ст.11 ЦК України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки, й серед підстав виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, передбачає договори та інші правочини.
У відповідності до п.1 ст.12 ЦК України, особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.
Як встановлено ст.67 Господарського кодексу України, відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів. Підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.
У статтях 3, 6, 203, 626, 627 ЦК України визначено загальні засади цивільного законодавства, зокрема поняття договору і свободи договору, та сформульовано загальні вимоги до договорів як різновиду правочинів (вільне волевиявлення учасника правочину).
Відповідно до ч.1 ст.202 ЦК України, правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Згідно ч.1 ст.93 Земельного кодексу України, ст.1 Закону України "Про оренду землі", право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Статтею 2 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Як свідчать матеріали справи, на підставі розпорядження голови Райдержадміністрації від 11.08.2004р. №402, 20.08.2004р. між Гощанською районною державною адміністрацією (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Арвіда" (орендар) укладено договір оренди землі (далі - договір), згідно п.1 якого, орендодавець надає та орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для рибогосподарських потреб, сінокосіння, культурно-оздоровчих та спортивних цілей, яка знаходиться на території Бочаницької та Жаврівської сільських рад Гощанського району Рівненської області.
За умовами договору в оренду передано земельну ділянку площею 146,8 га із земель запасу, в тому числі на території Бочаницької сільської ради площею 98,0316 га, та на території Жаврівської сільської ради площею 48,7684 га.
Також, встановлено річну орендну плату за земельну ділянку встановлено в формі та розмірі 8008 грн. в рік, в тому числі на розрахунковий рахунок Бочаницької сільської ради - 5886 грн., та розрахунковий рахунок Жаврівської сільської ради - 2992 грн. в рік.
Згідно ст.206 ЗК України, використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
За приписами ст.13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до ст.15 Закону "Про оренду землі", однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
У відповідності до ч.ч.1, 2 ст.21 Закону України "Про оренду землі", п.14.1.136. ст.14 Податкового кодексу України, орендна плата за землю, це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до ПК України).
Згідно ч.1 ст.124 ЗК України, в редакції чинній на момент укладення договору оренди землі від 20.08.2004р., передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
У зв'язку із прийняттям 21.12.2016р. Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", внесено зміни до ПК України, зокрема в частині мінімального розміру орендної плати.
Відповідно до розділу Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" встановлено, що у 2017 році в частині плати за землю вимоги підпунктів 4.1.9 п. 4.1 та п. 4.5 ст. 4, підпунктів 12.3.4 п. 12.3, підпунктів 12.4.3 п. 12.4 та п. 12.5 ст. 12 ПК України та Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" не поширюються на рішення органів місцевого самоврядування, які прийняті на виконання вказаного закону.
Згідно ч.ч.5, 11 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.
Порядок оприлюднення рішень органів місцевого самоврядування, у тому числі нормативно-правового характеру, регламентується Законом України "Про доступ до публічної інформації".
У відповідності до ст.5 Закону України "Про доступ до публічної інформації", доступ до публічної інформації забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України у справі №918/1410/15 від 17.08.2016р..
Як встановлено судом в ході розгляду даної справи, сільські ради оприлюднили рішення №67 від 06.02.2017р. та №47 від 17.02.2017р., якими визначено ставки орендної плати за землю шляхом розміщення їх на відповідних інформаційних стендах.
Слід зазначити, що доказів оскарження та скасування зазначених рішень органів місцевого самоврядування суду не надано та у матеріалах справи відсутні, відтак вони є чинними.
За приписами п.277.1 ст.277 ПК України, ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.
Пунктом 288.1. ст.288 ПК України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до пп.288.5.1, п.288.5, ст.288 ПК України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.
Згідно ст.12.3 ПК України, сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
До місцевих податків згідно із ст.10 ПК України належить плата за землю, яка на підставі ст.14.1.147 ПК України включає і орендну плату за земельні ділянки.
17.02.2017р. прийнято рішення сесії Бочаницької сільської ради Гощанського району №47 "Про встановлення та затвердження ставок земельного податку на 2017 рік". Вказаним рішенням затверджено Порядок справляння плати за землю, в частині земельного податку.
Згідно п.6.1 цього Порядку ставки податку за інші земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативно-грошову оцінку яких не проведено встановлюються у розмірі 5 % від нормативно-грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.
Також, 06.02.2017р. прийнято рішення сесії Жаврівської сільської ради Гощанського району №67 "Про затвердження місцевих податків та зборів". Вказаним рішенням внесено зміни до Положення про земельний податок, яке затверджено рішенням сесії сільської ради №185 від 19.01.2015р..
Згідно п.7.2 цього Порядку (в редакції від 06.02.2017р.), ставки податку за інші земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюються у розмірі 5 % від нормативно-грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.
Факт не проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наданої ТОВ "Арвіда" свідчить інформація Гощанської РДА №27-02-2017 від 03.03.2017р..
Також, слід зазначити, що п.5 договору оренди землі від 20.08.2004р. передбачено, що нормативно-грошова оцінка не встановлена.
З матеріалів справи вбачається, що станом на 01.01.2017р. нормативна грошова оцінка 1 га ріллі по Рівненській області становить 31405,86грн..
Отже, мінімальна ставка орендної плати на території Жаврівської та Бочаницької сільської ради (за межами населених пунктів нормативно-грошова оцінка яких не проведена), повинна становити (31405,86 * 5% = 1570,29грн. за 1 га; 1570,29 * 146,8га = 9965,55грн.) - 230 518,57грн. за орендовану земельну ділянку, в тому числі на розрахунковий рахунок Жаврівської сільської ради - 76580,53грн., та розрахунковий рахунок Бочаницької сільської ради -153938,04грн. в рік.
Департаментом екології та природних ресурсів Рівненської ОДА 28.04.2017р. до ТОВ "Арвіда" скеровано лист про внесення змін до договору оренди землі.
Однак, відповідь на адресу Рівненської ОДА не надходила.
За приписами ч.ч.1, 2 ст.651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до ст.632 ЦК України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Згідно п.13 договору оренди земельної ділянки від 20.08.2004р., розмір орендної плати щоквартально переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої ділянки не з вини орендаря, що підтверджується документами; в інших випадках, передбачених законодавчими актами України.
У відповідності до ч.1 ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін, а у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.
Отже, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до ст.652 ЦК України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором.
Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду встановленого умовами договору розміру орендної плати (постанова Верховного Суду України від 06.12.2010р. по справі №2-1/10068-2008.
Внаслідок внесення змін до законодавства про мінімальний розмір орендної плати за земельні ділянки комунальної та державної власності, умови договору оренди землі підлягають перегляду.
Порядок внесення змін до господарських договорів закріплений ст.188 ГК України, де вказано, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Однак, досудове врегулювання спору шляхом направлення стороні договору пропозиції про внесення змін до договору в порядку ст.188 ГК України є правом, а не обов'язком позивача та не може бути перепоною у пред'явленні позову до суду.
Зокрема, згідно рішення Конституційного Суду України від 09.07.2002р. №15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що положення частини другої статті 124 Конституції України стосовно поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.
Відповідна правова позиція знайшла своє відображення в інформаційному листі Вищого господарського суду України №01-06/1624/2011 від 21.11.2011р. "Про практику застосування Вищим господарським судом України у розгляді справ окремих норм матеріального права".
В силу ст.13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Статтею 14 Конституції України встановлено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради відповідно до закону вирішуються питання регулювання земельних відносин.
Пунктом 4 ст.11 ЦК України передбачено, що у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
В силу ст.144 Конституції України, органи місцевого самоврядування, в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, а тому в разі прийняття відповідним органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за земельні ділянки та затвердження нових коефіцієнтів, які застосовуються в розрахунку орендної плати за земельні ділянки, ці обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення в установленому законом порядку.
Аналогічні містяться у п.2.19. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин".
Рішення Жаврівської сільської ради Гощанського району № 67 та Бочаницької сільської ради Гощанського району № 47 набрало чинності і не скасовано.
Слід зазначити, що відповідно до п.3 ст.653 ЦК України, у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни; якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Отже, виходячи з вказаної правової норми, зобов'язання щодо зміненого розміру річної орендної плати у договорі оренди землі встановлюється з моменту набрання законної сили рішенням у даній справі.
Водночас, договір оренди укладений на строк в 49 років, а тому відносини платного використання землі, які з нього випливають, мають триваючий характер.
Згідно вимог Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", який набрав чинності з 01.01.2013р., землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими. Землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, які перебувають у комунальній власності чи на яких розташовані об'єкти нерухомого майна комунальної власності, є землями державної власності.
Відповідно до ч.4 ст.122 ЗК України, районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених ч. 4 і 8 цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів- культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог ч.7 вказаної статті; в) індивідуального дачного будівництва.
За приписами ч.5 ст.122 ЗК України, обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.
Отже, Рівненська обласна державна адміністрація на даний час є уповноваженим органом державної влади на розпорядження спірною земельною ділянкою.
Відтак, пред'явлення прокурором вказаної позовної вимоги спрямоване на приведення спірного договору у відповідність до вимог чинного законодавства в частині визначення органу уповноваженого державою на здійснення повноважень у спірних правовідносинах.
За приписами ст.15 Закону України "Про оренду землі", істотними умовами договору оренди землі є, в тому числі, об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки).
Згідно оновленої інформації наданої скаржником з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, в якому міститься інформація про кадастровий номер присвоєний орендованій земельній ділянці площею 48,7684 га на території Жаврівської сільської ради (5621282700:03:001:0001), а також про кадастровий номер присвоєний орендованій земельній ділянці на території Бочаницької сільської ради площею 87,3264 га - 5621280800:03:003:0003; площею 0,6233 га - 5621280800:03:003:0004; площею 1.3818 га -5621280800:03:003:0002, площею 8.7001 га - 5621280800:03:003:0001.
Отже, з врахуванням вищевикладеного в сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Згідно з ч.1 ст.32, ч.1 ст.33 та ч.2 ст.34 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до ч.1 ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Наведена норма зобов'язує суд у кожному конкретному випадку оцінювати наявні докази в їх сукупності, з урахуванням повноти встановлення всіх обставин справи, які необхідні для правильного вирішення спору, на основі вичерпних та достеменно підтверджених висновків, визначитись чи потребуються спеціальні знання для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору.
Відповідно до пунктів 1, 2 постанови пленуму Вищого господарського суду України "Про судове рішення" №6 від 23.03.2012р., рішення з господарського спору повинно прийматись у цілковитій відповідності з нормами матеріального і процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими господарським судом, тобто з'ясованими шляхом дослідження та оцінки судом належних і допустимих доказів у конкретній справі.
Відтак, дослідивши зміст доводів апеляційної скарги та надавши юридичну оцінку доказам, які містяться у справі, колегія суддів вважає, що рішення господарського суду Рівненської області від 21.08.2017р. у справі №918/463/17 не відповідає вимогам щодо законності та обґрунтованості.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга Заступника прокурора Рівненської області підлягає задоволенню, в свою чергу, керуючись п.3 ч.1 ст.104 Господарського процесуального кодексу України, рішення господарського суду Рівненської області від 21.08.2017р. у справі №918/463/17 слід скасувати, прийнявши нове судове рішення, яким позов задовольнити.
Судові витрати апеляційний суд розподіляє з урахуванням положень ст.ст.44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст.101, 103 - 105 Господарського процесуального кодексу України, Рівненський апеляційний господарський суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Заступника прокурора Рівненської області задовольнити.
2. Рішення господарського суду від 21.08.2017р. у справі №918/463/17 скасувати.
Прийняти нове рішення.
Позов задовольнити.
Внести до укладеного 20.08.2004р. між Гощанською районною державною адміністрацією та ТОВ "Арвіда" договору оренди земельної ділянки водного фонду, зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 20.08.2004р. за №6, такі зміни:
- пункт 2 договору викласти у наступній редакції:
"2. В оренду передається земельна ділянка площею 146,8 га із земель запасу в т.ч.:
2.1. На території Бочаницької сільської ради площею 98,0316 га:
- для рибогосподарських потреб за рахунок земель водного фонду площею 87,3264 га, в т.ч.: забудовані землі - 1,5002 га; відкриті заболочені землі - 6,2930 га; під ставками - 79,5332 га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621280800:03:003:0003;
- для культурно-оздоровчих і спортивних цілей за рахунок земель лісового фонду та водного фонду площею 10,0819 га, в т.ч.: ліси та інші лісовкриті площі - 8,7001га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621280800:03:003:0001; відкриті заболочені землі - 1,0858 га; піски - 0,2960 га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621280800:03:003:0002.
- для сінокосіння за рахунок земель водного фонду площею 0,6233 га, в т.ч.: сільськогосподарські угіддя - 0,6233 га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621280800:03:003:0004.
2.2. На території Жаврівської сільської ради для рибогосподарських потреб за рахунок земель водного фонду загальною площею 48,7684 га, в т.ч.: під ставками - 42,3345 га; прибережна захисна смуга (відкриті заболочені землі) - 6,4339 га. Кадастровий номер земельної ділянки - 5621282700:03:001:0001.";
- пункт 9 Договору викласти у наступній редакції:
"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься в формі та розмірі 230 518,57 грн. (двісті тридцять тисяч п'ятсот вісімнадцять гривень 57 копійок) в рік, в тому числі: розрахунковий рахунок 33219812800068 Бочаницької сільської ради в УДКУ в Рівненській області, МФО 833017, код 22588643 - 153 938,04 грн. (сто п'ятдесят три тисячі дев'ятсот тридцять вісім гривень 4 копійки) в рік, та на розрахунковий рахунок 33214812800074 Жаврівської сільської ради в УДКУ в Рівненській області, МФО 833017, код 22588643- 76 580,53грн. (сімдесят шість тисяч п'ятсот вісімдесят гривень 53 копійки).
Замінити у тексті договору орендодавця з "Гощанська районна державна адміністрація (вул. Незалежності, 72, смт. Гоща, Гощанський р-н, Рівненська обл., 35400, код ЄДРПОУ: 04057787)" на "Рівненська обласна державна адміністрація (м-н. Просвіти, 1, м. Рівне, 33028 код ЄДРПОУ: 13986712).".
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Арвіда" (33028, м.Рівне, вул.Кавказька, 2, код ЄДРПОУ 32171247) на користь Прокуратури Рівненської області (33028, м.Рівне, вул.16 Липня, 52, 35214079015371, МФО 820172, ЗКПО 02910077, банк одержувача - Державка казначейська служба України, м.Київ, код класифікації видатків бюджету - 2800) 1600грн. 00коп. витрат зі сплати судового збору за подання позовної заяви.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Арвіда" (33028, м.Рівне, вул.Кавказька, 2, код ЄДРПОУ 32171247) на користь Прокуратури Рівненської області (33028, м.Рівне, вул.16 Липня, 52, 35214079015371, МФО 820172, ЗКПО 02910077, банк одержувача - Державка казначейська служба України, м.Київ, код класифікації видатків бюджету - 2800)) 1760грн. 00коп. витрат зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги.
4. Видачу наказів на виконання даної постанови доручити господарському суду Рівненської області.
5. Справу №918/463/17 повернути до господарського суду Рівненської області.
Головуючий суддя Павлюк І. Ю.
Суддя Крейбух О.Г.
Суддя Савченко Г.І.
Віддрук. прим.:
1 - до справи,
2 - керівнику Здолбунівської місцевої прокуратури
(35400, Рівненська обл., Гощанський р-н., смт.Гоща, вул.Лесі Українки, 4)
3 - Рівненській ОДА (33000, м.Рівне, м-н.Просвіти, 1),
4 - Гощанської РДА (35400, Рівненська обл., Гощанський р-н., смт.Гоща, вул.Незалежності, 72),
5 - ТОВ "Арвіда" (33028, м.Рівне, вул.Кавказька, 2),
6 - Бочаницькій сільській раді
(35409, Рівненська обл., Гощанський р-н., с.Бочаниця, вул.Клімчук, 49)
7 - Жаврівській сільській раді
(35454, Рівненська обл., Гощанський р-н., с.Жаврів, вул.Шкільна, 59)
8 - заступнику прокурора Рівненської області (33028, м.Рівне, вул.16 Липня, 52),
9 - в наряд.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2017 |
Оприлюднено | 15.10.2017 |
Номер документу | 69520171 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Павлюк І. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні