КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 711/2891/17 Головуючий у 1-й інстанції: Кондрацька Н.М. Суддя-доповідач: Кучма А.Ю.
У Х В А Л А
09 жовтня 2017 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого-судді: Кучми А.Ю.
суддів: Аліменка В.О., Безименної Н.В.,
при секретарі: Козловій І.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи на ухвалу Придніпровського районного суду м. Черкаси від 13.07.2017 у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Ай-Тодор" до Державного реєстратора Виконавчого комітету Звенигородської міської ради Черкаської області Бунденкова Олександра Юрійовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_3, ОСОБА_4, Українське товариство охорони природи, Черкаська обласна організація Українського товариства охорони природи, про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И Л А:
Ухвалою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 13.07.2017 у задоволенні клопотання представника згідно доручення Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи Лікінчук Р.А. про передання адміністративної справи до іншого адміністративного суду відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, третя особа - Черкаська обласна організація Українського товариства охорони природи подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу суду від 13.07.2017 та прийняти нову ухвалу, якою клопотання про передання справи з одного адміністративного суду до іншого задовольнити.
У судове засідання - 09.10.2017 з'явились представники позивача та відповідача.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а ухвала суду - без змін.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 199, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд першої інстанції дійшов висновку про відмову у задоволенні клопотання про передання адміністративної справи до іншого адміністративного суду, з чим погоджується колегія суддів, з огляду на наступне..
Відповідно до п. 2 частини першої статті 22 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі виявилося, що провадження у справі відкрито без дотримання правил предметної підсудності. Питання про передачу адміністративної справи розглядається судом у судовому засіданні з повідомленням осіб, які беруть участь у справі..
Відповідно до п. 1 частини першої статті 18 КАС України місцевим загальним судам, як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Частиною другою наведеної статті встановлено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Відповідно до п. 7 ст. 3 КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно частиною першою статті 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні система місцевого самоврядування включає: сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Рішенням Звенигородської міської ради Черкаської області № 4-43/VI від 26.02.2016 Про відділ державної реєстрації бізнесу та нерухомості виконавчого комітету Звенигородської міської ради створено в структурі апарату виконавчого комітету Звенигородської міської ради відділ державної реєстрації бізнесу та нерухомості, затверджено в його складі, зокрема, посаду державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем по справі при зверненні до суду з даним позовом позивач зазначив Державного реєстратора Виконавчого комітету Звенигородської міської ради Черкаської області Бунденкова Олександра Юрійовича, що має статус посадової особи органу місцевого самоврядування.
Проаналізувавши зміст позовної заяви, колегія суддів вважає, що позивач, фактично просить суд скасувати рішення посадової особи органу місцевого самоврядування.
Крім того, колегія суддів звертає увагу на те, що ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 31.03.2017 позовну заяву приватного підприємства Ай-Тодор до державного реєстратора виконавчого комітету Звенигородської міської ради Черкаської області Бунденкова Олександра Юрійовича, треті особи ОСОБА_3, ОСОБА_4, Українське товариство охорони природи, Черкаська обласна організація Українського товариства охорони природи, про визнання протиправними та скасування рішень повернено позивачеві разом із усіма доданими до неї матеріалами, у зв'язку з тим, що дана справа, згідно з п. 1 частини першої ст. 18 КАС України, підсудна Звенигородському районному суду Черкаської області як адміністративному суду.
Згідно частини восьмої ст. 22 КАС України спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.
Отже при винесенні оскаржуваної ухвали судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.
Дана ухвала суду є остаточною та оскарженню не підлягає, як така, що не перешкоджає подальшому провадженню у справі.
З урахуванням вищевикладеного та приписів ст. 159 КАС України колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а ухвалу суду залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 168, 195, 199, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи залишити без задоволення, а ухвалу Придніпровського районного суду м. Черкаси від 13.07.2017 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали виготовлено: 17.10.2017.
Головуючий суддя А.Ю. Кучма
Судді В.О. Аліменко
Н.В. Безименна
Головуючий суддя Кучма А.Ю.
Судді: Аліменко В.О.
Безименна Н.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2017 |
Оприлюднено | 17.10.2017 |
Номер документу | 69537211 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Звенигородський районний суд Черкаської області
Гончаренко Т. В.
Адміністративне
Звенигородський районний суд Черкаської області
Гончаренко Т. В.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Кучма А.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні