ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1036/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Хом'якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області до Приватного акціонерного товариства "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" про стягнення коштів з рахунків платника у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки,
встановив:
Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом, у якому просить стягнути кошти з рахунків публічного акціонерного товариства "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" (відповідач, ПАТ "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат") у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в погашення податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 184179,74 грн. Позивач зазначає, що заборгованість підприємства по ПДВ обліковується з 27.10.2016 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, які були нараховані податковими деклараціями з ПДВ за період жовтень 2016 року по травень-вересень 2017 року, та згідно податкових повідомлень - рішень від 11.05.2017 № 0011681201, від 30.08.2017 № 0041551201. Заявлена позивачем сума коштів, що просить стягнути з рахунків платника у банках та за рахунок готівки 184179,74 грн. складається із основного платежу у розмірі 141370,00 грн., нарахованих штрафних санкцій у розмірі 20748,88 грн. та пені у сумі 22060,86 грн. Оскільки на день звернення до суду відповідачем не сплачено заборгованість по ПДВ, заходи по погашенню податкового боргу щодо боржника вичерпано і не призвели до погашення боргу, що є підставою для звернення до суду про стягнення боргу в судовому порядку.
Представник позивача надав суду клопотання з проханням розглянути справу у порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити, справу розглянути у порядку письмового провадження.
Позиція відповідача щодо заявлених позовних вимог суду не відома, оскільки, останнім заперечень на позовну заяву суду не надано, повноважного представника у судове засідання не направлено. Судова кореспонденція була направлена відповідачу належним чином.
Згідно ч. 6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, суд вважає за можливе здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Як вбачається із позовної заяви, ПАТ "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" зареєстровано як юридична особа з 25.07.1994, код 02132616, взято на облік до Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області від 30.07.1994 року за №446, здійснює свою господарську діяльність у сфері ремонту і технічного обслуговування машин і устаткування промислового призначення.
За даними картки обліку ПАТ "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за відповідачем обліковується податковий борг з ПДВ станом на 04.10.2017 року у загальній сумі 184179,74грн., що складається із основного платежу у розмірі 141370,00 грн., нарахованих штрафних санкцій у розмірі 20748,88 грн. та пені у сумі 22060,86 грн.
Виходячи з позовних вимог позивача та матеріалів справи вбачається, що заявлена сума до стягнення виникла на рахунку платника ПАТ "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" починаючи з 27.10.2016 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, які нараховані згідно:
- податкової декларації з ПДВ від 18.10.2016 № 9195895688 на суму 16922,00 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 18.11.2016 № 9222580322 на суму 10220,00 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 18.12.2016 № 9244975797 на суму 6376,00 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 19.01.2017 № 9267274303 на суму 17358,00 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 19.03.2017 № 9044454626 на суму 9086,00 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 18.04.2017 № 9068368246 на суму 15611,00 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 19.05.2017 № 9092565020 на суму 12944,00 грн.;
- акту перевірки своєчасності сплати податків до бюджет у липні-грудні 2015 року та січні 2016 року від 06.04.2017 № 581/21-22-12-01/02132616 та податкового повідомлення-рішення від 11.05.2017 № 0011681201 на суму 12101,06 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 20.06.2017 № 9117447500 на суму 26597,00 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 19.07.2017 № 9140263573 на суму 4784,00 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 18.08.2017 №9166513672 на суму 21387,00 грн.;
- акту перевірки своєчасності сплати податків до бюджету за грудень 2015 року, січень-березень 2016 року від 14.08.2017 № 1687/21-22-12-01/02132616 та податкового повідомлення-рішення від 30.08.2017 № 0041551201 на суму 8647,82 грн.;
- податкової декларації з ПДВ від 13.09.2017 № 9186197485 на суму 85,00 грн.
За несвоєчасну сплату узгодженого грошового зобов'язання згідно п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України ПАТ "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" нараховано пеню в сумі 22060,86 грн.
Суд зазначає, що відповідачем не надано суду доказів сплати боргу в сумі 184179 грн. 74 коп.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.4.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
Пунктом 46.1 ст.46 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Згідно з п.54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Пунктом 56.18 ст. 56 ПК України встановлено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.
При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Доказів оскарження відповідачем вищезазначених податкових повідомлень-рішень суду не надано, а тому грошове зобов'язання з ПДВ є узгодженим.
Підпунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України податковим органом направлено відповідачу податкову вимогу від 04.11.2014 №11394-25, яка отримана відповідачем 11.12.2014 про що свідчить наявна в матеріалах справи копія поштового відправлення адресату.
Відповідно до п.95.1 та п. 95.4 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Підпунктом 20.1.34. п. 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
З наданих відомостей позивача вбачається, що ПАТ "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" має відкриті рахунки у банках: АТ "ОТП Банк" № 26004002358316, № 26051455001434 (українська гривня), Херсон. ф.ПАТ КБ "Приватбанк", м. Херсон № 26002060386765, № 26045060043087, № 26052060355597, № 26005052205765 (українська гривня).
За таких обставин, суд вважає, що відповідач не виконав обов'язку платника податку, передбаченого податковим законодавством, а саме, не сплатив у добровільному порядку податковий борг у сумі 184179 грн. 74 коп.
Таким чином, заборгованість відповідача в сумі 184179 грн. 74 коп. підтверджується наступними документами, а саме: розрахунком виникнення податкового боргу, податковими деклараціями з ПДВ за вересень 2016 року - серпень 2017 року, актом перевірки від 06.04.2017 №581/21-22-12-01/021326 "Про результатами перевірки своєчасності сплати податків до бюджету ПРАТ "Херсонський РМК" (код ЄДРПОУ 02132616) у липні, серпні, вересні, жовтні, листопаді, грудні 2015 року та січні 2016 року, податковим повідомленням - рішенням від 30.08.2017 №0041551201на суму 8647 грн. 82 коп; актом від 14.08.2017 № 1687/21-22-12-01/02132616 про результати перевірки своєчасності сплати податків до бюджету ПАТ "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" (код 02132616) за грудень 2015 року, січень-березень 2016 року, податковою вимогою від 04.11.2014 №11394-25.
Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності та виходячи з встановленого судом факту наявності у відповідача податкового боргу внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 128, 159-163, 167, 254 Кодексом адміністративного судочинства України, суд
постановив :
Позов задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків приватного акціонерного товариства "Херсонський ремонтно-монтажний комбінат" (код ЄДРПОУ 02132616) у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 184 179 грн. 74 коп. (сто вісімдесят чотири тисячі сто сімдесят дев'ять гривень сімдесят чотири копійки) до бюджету, код платежу 14010100.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 8.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2017 |
Оприлюднено | 19.10.2017 |
Номер документу | 69588612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні