Справа №766/16490/17
н/п 1-кс/766/10325/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.10.2017 року слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , слідчого ОСОБА_2 , розглянувши клопотання сторони кримінального провадження № 42017230000000208 старшого слідчого слідчого відділу прокуратури Херсонської області радника юстиції ОСОБА_2 про тимчасовий доступдоречей ідокументівта їх вилучення, -
В С Т А Н О В И В:
В провадження слідчого судді Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , надійшло клопотання сторони кримінального провадження № 42017230000000208 від 04.07.2017 року старшого слідчого слідчого відділу прокуратури Херсонської області радника юстиції ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: сейф-пакету № 000042596 із грошовими коштами в сумі 5800 (п`ять тисяч вісімсот) гривен та 50 (п`ятдесят) доларів США, вилучених 27.09.2017 при особистому обшуку підозрюваного ОСОБА_3 , з метою їх огляду, вилучення та долучення вказаних предметів до матеріалів кримінального провадження № 42016230000000208 від 04.07.2017 за ч. 3 ст. 369, ч. 1 ст. 364 КК України.
Мотивуючи клопотання, слідчий вказує, що слідчим відділом прокуратури Херсонської області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017230000000208 за фактом пропозиції та надання співробітнику правоохоронного органу, який займає відповідальне становище неправомірну вигоду, за ознаками злочину передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України та зловживання службовим становищем службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення тендерів всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших фізичних або юридичних осіб, що завдало істотної шкоди територіальній громаді міста Херсона за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_3 , будучи депутатом ІНФОРМАЦІЯ_2 VII скликання, обіймаючи посаду директора департаменту бюджету і фінансів ІНФОРМАЦІЯ_2 , пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, будучи особою, згідно із ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» уповноваженою на виконання функцій місцевого самоврядування, і таким чином відповідно до Примітки 1 до ст. 364 КК України будучи службовою особою, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, з особистих мотивів, з метою задоволення особистих фінансових інтересів, пов`язаних з діяльністю суб`єктів господарювання, які мають до нього відношення у зв`язку із займаною ним посадою, достовірно знаючи що ОСОБА_4 , на підставі наказу заступника Голови ІНФОРМАЦІЯ_3 начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 10.02.2017 № 42 о/с обіймає посаду начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 , має спеціальне звання полковника поліції, тобто відповідно до ст. 62 Закону України «Про Національну поліцію» є представником держави, законні вимоги якого є обов`язковими для виконання всіма фізичними та юридичними особами, відповідно до посадової інструкції начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 зобов`язаний і уповноважений зокрема:
- здійснювати безпосереднє керівництво роботою управління (у складі департаменту за всіма напрямами службової діяльності;
- планувати та визначати основні напрями діяльності управління (у складі департаменту);
- розподіляти обов`язки між міжрайонними підрозділами та працівниками управління (у складі департаменту), забезпечувати та погоджувати посадові інструкції його працівників;
- визначати ступінь відповідальності заступників начальника управління (у складі департаменту), керівників підрозділів у його складі;
- забезпечувати своєчасне та якісне виконання покладених на управління (у складі департаменту) завдань з реалізації державної політики щодо захисту прав і свобод громадян, інтересів суспільства та держави від протиправних посягань;
- забезпечувати організаційно-методичне керівництво роботою відповідних структурних підрозділів з напряму діяльності управління (в складі департаменту) з питань, що входять до компетенції управління (в складі департаменту);
- контролювати процес реалізації державної політики у відповідній сфері правоохоронної діяльності, виконання законодавчих і нормативних актів, розпоряджень і наказів МВС та Національної поліції України у межах наданих повноважень;
- координувати роботу управління (у складі департаменту) з іншими підрозділами департаменту та центральними органами МВС та Національної поліції України під час виконання покладених на управління завдань;
- вживати необхідних заходів щодо вдосконалення організації роботи управління за напрямом його діяльності;
- подавати в установленому порядку пропозиції керівництву департаменту про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників управління (у складі департаменту), своєчасне заміщення вакансій, заохочення та накладання стягнень;
- забезпечувати дотримання працівниками управління (у складі департаменту) законодавства щодо службової діяльності та боротьби з корупцією;
- підписувати організаційно-розпорядчі документи (накази, доручення), протоколи засідання експертних комісій та акти, які стосуються забезпечення режиму секретності в управлінні, а також документи щодо відрядження працівників;
- одержувати в установленому законодавством порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування інформацію, документи та матеріали, зокрема від органів статистики статистичні дані, необхідні для виконання покладених на управління завдань;
- порушувати перед керівництвом Департаменту питання фінансового і матеріально-технічного забезпечення діяльності управління, грошового забезпечення та заробітної плати його працівників, а також надання матеріальної допомоги;
- порушувати перед керівництвом Департаменту питання про заохочення працівників УЗЕ;
- в межах наданих повноважень вирішувати питання про притягнення працівників управління до дисциплінарної відповідальності, тобто є особою згідно із статтею 3 Закону України «Про запобігання корупції», уповноваженою на виконання функцій держави, і таким чином постійно здійснює функції представника влади, обіймає посаду керівника структурного підрозділу в органі державної влади, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, тобто відповідно до Примітки 1 до ст. 364 КК України є службовою особою, яка відповідно до Примітки 2 до ст. 368 КК України займає відповідальне становище, запропонував і надав йому неправомірну вигоду за невчинення в його інтересах дій з використанням наданої влади співробітниками очолюваного ОСОБА_4 структурного підрозділу, які відповідно до ст. 62 Закону України «Про Національну поліцію» під час виконання покладених на них обов`язків підпорядковуються тільки своєму безпосередньому та прямому керівнику, за наступних обставин.
Так, 12.07.2017 приблизно о 10 год. 50 хв. ОСОБА_3 , перебуваючи у кав`ярні « ІНФОРМАЦІЯ_5 », що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , у ході особистої зустрічі із ОСОБА_4 , особисто в усній формі повідомив останньому з достатньою очевидністю про своє бажання і готовність надавати йому неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів у розмірі 1000 доларів США щомісячно, що за курсом Національного банку України станом на 12.07.2017 еквівалентно 25972 гривням 1 копійці, за вирішення питання про невжиття співробітниками очолюваного ОСОБА_4 . ІНФОРМАЦІЯ_4 заходів реагування до суб`єктів господарювання, на яких буде зазначати ОСОБА_3 у ході їх подальшого спілкування.
Продовжуючи свої злочинні дії, які охоплюються єдиним умислом, спрямованим на надання неправомірної вигоди, 25.07.2017 у період часу з 11 год. 04 хв. до 11 год. 24 хв. ОСОБА_3 , перебуваючи у кав`ярні « ІНФОРМАЦІЯ_5 », що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , у ході особистої зустрічі із ОСОБА_4 об 11 год. 13 хв. надав останньому раніше обумовлену неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів у розмірі 2000 доларів США, що за курсом Національного банку України станом на 25.07.2017 еквівалентно 51 645 гривням 25 копійкам, за невжиття протягом червня-липня 2017 року, тобто по 1000 доларів США за кожен місяць, співробітниками очолюваного ОСОБА_4 . ІНФОРМАЦІЯ_4 в інтересах ОСОБА_3 заходів реагування до суб`єктів господарювання, які мають спільні із ОСОБА_3 фінансові інтереси.
Продовжуючи свої злочинні дії, які охоплюються єдиним умислом, спрямованим на надання неправомірної вигоди, 26.09.2017 приблизно о 16 годині ОСОБА_3 , перебуваючи у кав`ярні « ІНФОРМАЦІЯ_5 », що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , у ході особистої зустрічі із ОСОБА_4 надав останньому раніше обумовлену неправомірну вигоду у розмірі 1000 доларів США, що за курсом ІНФОРМАЦІЯ_6 станом на 26.09.2017 еквівалентно 26383 гривням 46 копійкам, за невжиття протягом серпня 2017 року співробітниками очолюваного ОСОБА_4 . Управління в інтересах ОСОБА_3 заходів реагування до суб`єктів господарювання, які мають спільні із ОСОБА_3 фінансові інтереси.
Таким чином, ОСОБА_3 за вищеописаних обставин надав начальнику ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_4 неправомірну вигоду на загальну суму 78028 грн. 71 коп.
З огляду на викладене ОСОБА_3 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, пропозиція та надання службовій особі, яка займає відповідальне становище, неправомірної вигоди за невчинення службовою особою в інтересах того, хто пропонує та надає таку вигоду, будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища.
26.09.2017 ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , о 16.20 год. затримано в порядку ст. 208 КПК України за підозрою у вчиненні злочину передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України.
27.09.2017 о 15 год. 05 хв. ОСОБА_3 повідомлено про підозру за пропозицію та надання службовій особі, яка займає відповідальне становище, неправомірної вигоди за невчинення службовою особою в інтересах того, хто пропонує та надає таку вигоду, будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України.
Ухвалою слідчого судді Херсонського місцевого суду від 28.09.2017 відносно підозрюваного ОСОБА_3 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою із визначенням застави в розмірі 84200 грн.
ОСОБА_3 29.09.2017 звільнено з-під варти із місць попереднього ув`язнення в зв`язку із внесенням застави.
Таким чином, ОСОБА_3 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, що відповідно до Примітки до ст. 45 КК України є корупційним, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від чотирьох до восьми років з конфіскацією майна або без такої.
Відповідно до показів свідка ОСОБА_5 27.09.2017 о 16 год. 20 хв. до ІТТ № 1 ГУНП в Херсонській області було доставлено затриманого в порядку ст. 208 КПК України ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України.
При проведенні співробітниками ІТТ № 1 ГУНП в області особистого обшуку в затриманого ОСОБА_3 в особистих речах виявлено та вилучено 5800 грн. та 50 доларів США.
Зазначені кошти у присутності ОСОБА_3 поміщено до сейф-пакету № 000042596 та передано на зберігання до металевого сейфу чергової частини ІНФОРМАЦІЯ_8 ГУНП в області.
За фактом вилучення у ОСОБА_3 грошей складено рапорт від 27.09.2017, протокол особистого обшуку особи взятої під варту від 27.09.2017 та відібрано пояснення в затриманого.
В протоколі особистого обшуку особи взятої під варту від 27.09.2017 та на сейф-пакеті з грошима № 000042596 ОСОБА_3 поставив особистий підпис, будь-яких скарг чи заяв щодо вилучених під час особистого обшуку грошей від останнього не надходило.
Посилаючись на вищевикладені обставини, з метою всебічного, повного та неупередженого проведення досудового розслідування, слідчий просить клопотання задовольнити.
На підставі ч.2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, з огляду на наявність достатніх підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення таких документів.
В судовому засіданні слідчий клопотання з викладених у ньому підстав підтримав, просив задовольнити.
Згідно норми ч.1 ст. 107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Вивчивши клопотання та додані до нього документи, вислухавши пояснення слідчого, слідчий суддя приходить до наступного.
Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Враховуючи, що слідчий в судовому засіданні пояснив, що вказаний тимчасовий доступ до речей і документів необхідно отримати з метою можливості виконання вироку суду по кримінальному провадженню № 42017230000000208 в частині конфіскації майна підозрюваного ОСОБА_3 , та враховуючи, що витребування вказаних у клопотанні грошових коштів повинно здійснюватися в іншому порядку, передбаченому КПК України, відповідно клопотання слідчого є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166 КПК України слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання сторони кримінального провадження № 42017230000000208 старшого слідчого слідчого відділу прокуратури Херсонської області радника юстиції ОСОБА_2 про тимчасовий доступдоречей ідокументівта їх вилучення, відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2017 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 69625522 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Гонтар Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні