Спра ва № 2а-414/09 Категорія
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«10» березня 2009 року
Луганський окружний адміністративний суд у складі
судді: Смішливої Т.В.
при секретарі: Гапоновій І.В.
представника позива ча: Найман А.В. (довіреніст ь №16/10-025 від 08.01.09 p .),
представника відпові дача: не з'явився,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Краснодонської об'єднаної державної податково ї інспекції Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Луганськшляхбуд » про стягнення податкового боргу за рахунок активі в,-
ВСТАНОВИВ:
24.07.2008 року до Луганського окр ужного адміністративного суду надійшов адмін істративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інсп екції Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Луганськшляхбуд» про стягнення податкового боргу з а рахунок активів. Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається на те, що відповідач, товариство з о бмеженою відповідальністю «Луганськшляхбуд» (дал і - ТОВ «Луганськшляхбуд») зареєстроване як суб'єкт підприємницької діял ьності Виконавчим комітетом Луганської міськ ої ради Луганської області про що видане свідоцтво від 30.06.2006р., номер запису 1 382 102 0000 008934.
Станом на 21.07.2008 р. за ТОВ «Луга нськшляхбуд» обліковується податковий борг у зв'язку з невчасним внесе нням до бюджету обов'язкових платежів зі збору за спецводовикористання в сумі 140,83 грн. в тому числі- основний борг 116,20 грн. та пеня 24,63 грн.
ТОВ «Луганськшляхбуд» не з абезпечило виконання зобов'язань перед бюджетом по сплаті податків та п огашенню податкового боргу за рахунок коштів на його розрахункових рах унках.
У судовому засіданні п редставник позивача позовні вимоги підтримав, просив стягнути загальну суму боргу - 140,83 грн. шляхом звернення стя гнення на активи.
Відповідач у судове з асідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив, заперечень проти позову не надав.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
ТОВ «Луганськшляхбуд» зареєст роване Виконавчим комітетом Луганської міської ради Луганської області про що видане свідоцтво від 30.06.2006р., номер запису 1 382 102 0000 008934.(а.с.10).
Станом на 21.07.2008 р. за ТОВ « Луганськшляхбуд» обліковується податковий борг перед бюджетом на зага льну суму 140,83 грн. По закінченню встановленого законом терміну сплати вказані суми не перераховані до бюджету.
Згідно податкової дек ларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 1952 від 31.01.2007 року, а також згідно обліков ої картки платника податків заборгованість ві дповідача перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державно ї і комунальної власності складає 140,83 грн., (а.с. 15,20-23), а сам е:
податковий борг по ос новному платежу - 116,20 грн.(а.с.20). залишок несплачено ї пені - 24,63 грн.(а.с.20).
Всупереч вимогам чинного законодавства у сфері оподаткування, вказані суми податкового зобов'яз ання ТОВ «Луганськшляхбуд» погашені не були.
У відповідності норм д іючого законодавства боржнику були надіслані 2 податкові вимоги: перша податкова вимога від 05.07.2007 р. № 1/223 та друга под аткова вимога від 02.06.2008 р. № 2/164, які, відповідно на підста ві Акту щодо неможливості вручення від 22.10.07 №76 та від 25.06.08 №56, були розміщені у відповідності до п.п.5.8.3п.5 На казу ДПА України від 03.07.01 №266 на дошці оголошень Красно донської ОДПІ.(а.с.13,14).
Зазначена у податкови х вимогах сума податкового боргу Відповідачем погашена не була.
Суд звертає увагу, що вказані перша та друга податкові вимоги в адміністративному або судовому порядку відповідачем не оскаржувалис ь та не скасовано у спосіб та відповідно до процедур и, що регламентована статтями 5 та 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетам и і державними цільовими фондами".
Тобто, сума зобов'яза ння визначена в податкових вимогах відповідно до статті 5 Закону № 2181 - III є узгодженою та в зв'язку з несплатою до бюджету в строки визначені законодавством набула статусу п одаткового боргу.
Відповідно до підпун ктів 5.2.1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків пере д бюджетами та державними цільовими фондами" п одаткове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим орга ном відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодже ним у день отримання платником податків податк ового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму пода ткового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить за конодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контр олюючого органу із скаргою про перегляд цього рішен ня, яке подається у письмовій формі та може супроводжуватися документам и, розрахунками та доказами, які платник податк ів вважає за потрібне надати.
Контролюючий орган зо бов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отр имання скарги платника податків на його адресу пошт ою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податкі в рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платни к податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, насту пних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого о ргану вищого рівня, а при повторному повному або час тковому незадоволенні скарги - до контролюючого
органу вищого рівня із дотрима нням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Відповідно до підпунктів 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"платник податків зобов'язаний самості йно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарн их днів, наступних за останнім днем відповідно го граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У р азі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає п одаткове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податко вого зобов'язання у строки, визначені у законі з відп овідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних дн ів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. У разі визначення податкового зобов'язання контро люючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а"- "в"підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти кале ндарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процеду ру апеляційного узгодження.
Відповідно до підпун кту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетам и та державними цільовими фондами" активи платника подат ків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податковог о боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках п латники податків самостійно визначають черго вість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, віл ьних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.
Відповідно до пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними ц ільовими фондами"узгоджена сума податкового з обов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією ста ттею, визнається сумою податкового боргу платника п одатків.
Пунктом 1.3 статті 1 Закону У країни "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюдж етами та державними цільовими фондами" передбачено, що податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов' язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узго джене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників под атків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюдже тів або державних цільових фондів відповідну с уму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими закона ми України.
Згідно підпункту 10.1.1 пун кту 10.1 статті 10 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетам и та державними цільовими фондами" у разі коли і нші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не да ли позитивного результату, податковий орган зд ійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення к оштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Відповідно до положень пункту 11 статті 11 Закону У країни «Про державну податкову службу в Україн і» фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосован і) органами державної податкової служби Україн и, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судово му порядку органами державної податкової служби.
Відповідно до підпунк ту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетам и та державними цільовими фондами" платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, на ступних за останнім днем відповідного граничного с троку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У раз і коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання пл атника податків за причинами, не пов'язаними із пору шенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплат ити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у закон і з відповідного податку, а за їх відсутності - п ротягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повід омлення про таке нарахування.
У строк, встановлений підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільовими фондами". Відповідач податкове зобов'яза ння, визначене рішеннями про застосування фінансових санкцій самостій но не сплатив. В адміністративному порядку зазначене вище рішення про застосування фінансових санкцій В ідповідач не оскаржував.
Відповідно до пункту 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в района х, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інс пекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнен ня в доход держави коштів, одержаних ними за такими у годами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом пі дстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Враховуючи, що обставини с прави, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами док азування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, Суд д ійшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свід чать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані Позивачем підтверджують обставини, на я кі Позивач посилається та їх обгрунтування.
Відповідно до статті 67 Кон ституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядк у і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої п овноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Укра їни передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Відповідно до вимог ч астини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгля д і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах зм агальності сторін та свободи в наданні ними су ду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного с удочинства України передбачено, що кожна сторо на повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та запере чення.
Таким чином, виходячи з меж заяв лених позовних вимог, системного аналізу положень ч инного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи Позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 ста тті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких по зивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладено го, керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочинства України, ст. ст. 3,5 Закону України „Про пор ядок погашення зобов'язань платників податків пере д бюджетами та державними цільовими фондами", суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов К раснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської об ласті до товариства з обмеженою відповідальністю «Луганськшляхбуд» пр о стягнення податкового боргу за рахунок актив ів задовольнити повністю.
Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальністю «Луганськшляхбуд»,- зареєстровано Виконавчим комітетом Луганської міської ради Луганської області про що видане свідоцтво від 30.06.2006р., номер запису 1 382 102 0000 008934, ЄДРПОУ 34449795 (91055, Луганська обл., м.Луганськ, вул. Совєтская,47) на користь Державн ого бюджету України суми податкового боргу у розмірі 140,83 грн., звернувши ст ягнення на активи платника податків.
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Код ексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скарга не була подана в стро к, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає за конної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути ос каржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністрат ивного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний стр ок з дня проголошення постанови заяви про апел яційне оскарження і поданням після цього протягом д вадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інста нції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2009 |
Оприлюднено | 09.12.2009 |
Номер документу | 6964056 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні