Ухвала
від 19.10.2017 по справі 820/6964/16
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2017 р.Справа № 820/6964/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Жигилія С.П.

Суддів: Дюкарєвої С.В. , Перцової Т.С.

за участю секретаря судового засідання Ващук Ю.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду клопотання Державної фіскальної служби України про повернення судового збору в адміністративній справі за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2017р. по справі № 820/6964/16

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДП Котельні лікарняного комплексу"

до Державної фіскальної служби України

про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії ,

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДП Котельні лікарняного комплексу" (далі по тексту - позивач, ТОВ "ДП Котельні лікарняного комплексу") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач, ДФС України), в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України щодо незабезпечення автоматичного збільшення суми, на яку ТОВ "ДП Котельні лікарняного комплексу" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, включеної до податкового кредиту за касовим методом за січень 2016 року в розмірі 159949 грн. на підставі поданого ТОВ "ДП Котельні лікарняного комплексу" 04.11.2016 року уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за січень 2016 року та уточнюючого додатку 5 за січень 2016 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України збільшити у системі електронного адміністрування ПДВ, на яку ТОВ "ДП Котельні лікарняного комплексу" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину суми ПДВ, включеної до податкового кредиту за касовим методом за січень 2016 року в розмірі 159949 грн. на підставі поданого ТОВ " ДП Котельні лікарняного комплексу" 04.11.2016 року уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за січень 2016 року та уточнюючого додатку 5 за січень 2016 року.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2017 року по справі № 820/6964/16 адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "ДП Котельні лікарняного комплексу" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії - задоволено в повному обсязі.

Визнано протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України щодо незабезпечення автоматичного збільшення суми, на яку товариство з обмеженою відповідальністю "ДП Котельні лікарняного комплексу" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, включеної до податкового кредиту за касовим методом за січень 2016 року в розмірі 159949 (сто п'ятдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сорок дев'ять) грн 00 коп. на підставі поданого товариством з обмеженою відповідальністю "ДП Котельні лікарняного комплексу" 04.11.2016 уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за січень 2016 року та уточнюючого додатку 5 за січень 2016 року.

Зобов'язано Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197) збільшити у системі електронного адміністрування ПДВ, на яку товариство з обмеженою відповідальністю "ДП Котельні лікарняного комплексу" (код ЄДРПОУ 39304830) має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину суми ПДВ, включеної до податкового кредиту за касовим методом за січень 2016 року в розмірі 159949 (сто п'ятдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сорок дев'ять) грн. 00 коп. на підставі поданого товариством з обмеженою відповідальністю "ДП Котельні лікарняного комплексу" 04.11.2016 уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за січень 2016 року та уточнюючого додатку 5 за січень 2016 року.

Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ДП Котельні лікарняного комплексу" (код ЄДРПОУ 39304830) сплачену суму судового збору в розмірі 2756 (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197).

Відповідач, не погодившись із вказаною постановою, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, просив суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.217 року по справі № 820/6964/16 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 15.06.2017 року по справі № 820/6964/16 апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишено без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2017р. по справі № 820/6964/16 залишено без змін.

14.07.2017 року до Харківського апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання Державної фіскальної служби України про повернення надміру сплаченого судового збору.

Сторони в судове засідання апеляційної інстанції не прибули, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Згідно з ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши клопотання Державної фіскальної служби України, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, з огляду на наступне.

Як встановлено частиною 2 статті 87 КАС України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України "Про судовий збір".

За приписами ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір", за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір мінімальної заробітної плати; за подання апеляційної скарги на рішення адміністративного суду - 110% ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви. Отже, розмір ставки за подання апеляційної скарги на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2017 року по справі № 820/6964/16, становить 1515,80 грн..

Відповідно до ч.1 ст. 9 Закону України "Про судовий збір", судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.7 Закону України Про судовий збір , сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

У випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю (ч.2 ст.7 Закону України Про судовий збір ).

Згідно з ч.3 ст.7 Закону України Про судовий збір , повернення сплаченої суми судового збору здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної фінансової політики.

Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 року № 787 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів .

Цей Порядок розроблено на виконання статей 43, 45, 78 та 112 Бюджетного кодексу України, статті 43 Податкового кодексу України, статті 301 Митного кодексу України, статті 7 Закону України "Про судовий збір" та Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375.

Відповідно до п. 2 Порядку, останній визначає процедури повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії (далі - платежі).

Відповідно до п.5 розділу І Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 03.09.2013 року № 787, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2013 р. за N 1650/24182, повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили.

У разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до органу Казначейства подається оригінал або належним чином засвідчена копія ухвали суду.

Ухвала суду подається платником до органу Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету (у разі знаходження оригіналу документа на переказ, який підтверджує зарахування судового збору до бюджету, в матеріалах судової справи та зазначення про це в ухвалі суду).

Матеріалами справи підтверджено, що Державною фіскальною службою України при поданні апеляційної скарги було сплачено судовий збір згідно з платіжним дорученням № 482 від 11.05.2017 року в розмірі 1515,80 грн. Оригінал платіжного доручення долучено до матеріалів справи (а.с.83).

Матеріалами справи також підтверджено, що Державною фіскальною службою України при поданні апеляційної скарги було сплачено судовий збір згідно з платіжним дорученням № 593 від 06.06.2017 року в розмірі 1515,80 грн. Оригінал платіжного доручення долучено до матеріалів справи (а.с.118).

Разом з тим, як зазначено в ухвалі Харківського апеляційного адміністративного суду від 20.04.2017 року, судовий збір, який підлягав сплаті відповідачем за подання апеляційної скарги на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2017 року по справі № 820/6964/16, становить 1515,80 грн.

Таким чином, судовий збір в сумі 1515,80 грн. сплачено відповідачем помилково.

Зважаючи на викладене вище, колегія суддів вважає за необхідне клопотання Державної фіскальної служби України задовольнити та повернути помилково сплачений судовий збір в сумі 1515,80 грн..

Керуючись ст. 7 Закону України "Про судовий збір", ст. ст. 87, 98, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

У Х В А Л И Л А:

Клопотання Державної фіскальної служби України задовольнити.

Повернути Державній фіскальній службі України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04655) зайво сплачений судовий збір за подання апеляційної скарги згідно платіжного доручення від 06.06.2017 року № 593 в розмірі 1515 (одна тисяча п'ятсот п'ятнадцять) грн. 80 коп.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Жигилій С.П. Судді Дюкарєва С.В. Перцова Т.С.

Повний текст ухвали виготовлений 24.10.2017 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2017
Оприлюднено26.10.2017
Номер документу69724406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6964/16

Постанова від 16.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.10.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні