ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м.Харків, пр.Науки, 5
У Х В А Л А
17.10.2017р. Справа № 905/99/16
Господарський суд Донецької області у складі судді Сковородіної О.М.,
при секретарі судового засідання Сапожніковій Ю.Б.,
розглянувши заяву: Приватного підприємства "АДАМАНТ-Я", м. Полтава
про: зміну способу та порядку виконання рішення
у справі за позовом: Приватного підприємства "АДАМАНТ-Я", м. Полтава
до відповідача: Розівської сільської ради Шахтарського району Донецької області, с.Розівка Донецька область
про: стягнення заборгованості у розмірі 1 372 269,54 грн., інфляційних витрат у розмірі 4 056,17 грн., 3 % річних у розмірі 37 671,62 грн.
за участю представників сторін:
від стягувача: ОСОБА_1 - адвокат;
від боржника: не з'явився;
від Казначейства: не з'явився
Рішенням господарського суду Донецької області від 01.03.2016 року у справі №905/99/16 позовні вимоги були задоволені у повному обсязі.
22.03.2016р. на виконання судового рішення був виданий відповідний наказ.
Приватне підприємство "АДАМАНТ-Я", звернулось до суду з заявою б/н від 19.09.2017р. про зміну способу та порядку виконання рішення шляхом проведення безспірного списання з Державного бюджету України, а саме рахунків, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішення суду.
В обґрунтування своєї заяви стягувач посилається на те, що рішення господарського суду Донецької області №905/99/16 від 01.03.2016 ГУ ДКС України у Донецькій області не виконується. Як вбачається з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідач до теперішнього часу перебуває у населеному пункті Донецької області, на території якого органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, в зв'язку з чим припинено казначейське обслуговування рахунків відповідача, що свідчить про неможливість виконання рішення суду. Виконання судових рішень гарантується державою, а державний бюджет є джерелом списання коштів відповідно до Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» , тому позивач звернувся до суду з відповідною завою.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 05.10.2017 призначено до розгляду заяву в судовому засіданні.
Представник позивача (заявника) у судове засідання з'явився, просив суд задовольнити заяву.
Представники відповідача та ГУ ДКС України у Донецькій області у судове засідання не з'явились.
04.10.2017р. на адресу суду від ГУ ДКС України у Донецькій області надійшли заперечення №12-16/2692 від 27.09.2017р., в яких зазначено, що заява позивача не підлягає задоволенню з огляду на те, що відповідач не є державною установою, а фінансувався за рахунок коштів місцевого бюджету, є органом місцевого самоврядування, тобто юридичною особою публічного права із комунальною формою власності, у зв'язку з чим, держава не може гарантувати коштами державного бюджету виконання рішення суду по цій справі.
Оскільки, відповідно до ст. 121 Господарського процесуального кодексу України заяви про зміну способу та порядку виконання рішення суду розглядаються у десятиденний строк, суд розглядає заяву стягувача за наявними в матеріалах справи документами.
Розглянувши матеріали заяви, судом встановлено наступне.
Рішенням господарського суду Донецької області від 01.03.2016 року по справі №905/99/16 задоволено позовні вимоги ПП "АДАМАНТ-Я", стягнуто на користь позивача з Розівської сільської ради Шахтарського району Донецької області заборгованість в сумі 1372269,54 грн., інфляційні втрати у розмірі 4056,17 грн., 3% річних у розмірі 37671,62 грн., витрати на правову допомогу адвоката у розмірі 14139,97 грн., витрати по сплаті судового збору в сумі 21209,98 грн.
Судове рішення набрало законної сили 22.03.2016 року і на його виконання 22.03.2016 року господарським судом Донецької області видано наказ про примусове виконання рішення суду.
ПП "АДАМАНТ-Я" направлявся для виконання ГУ ДКС України у Донецькій області наказ господарського суду Донецької області №905/99/16 від 22.03.2016 року.
Листом №09.2-08/2354 від 23.02.2017р. ГУ ДКС України у Донецькій області зазначений наказ повернуто без виконання з посиланням на приписи п.п.9, 24 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 845 від 03.08.2011року та Постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам та організаціям Донецької та Луганської області» №595 від 07.11.2014року.
Ухвалою господарського суду Донецької області №905/99/16 від 15.11.2016р. було частково задоволено вищевказану скаргу та визнано незаконними дії Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області повернення без виконання наказу господарського суду Донецької області №905/99/16 від 22.03.2016 року, зобов'язано ГУ ДКС України у Донецькій області прийняти до виконання наказ господарського суду Донецької області №905/99/16 від 22.03.2016 року.
15.12.2016р. позивач (стягувач) повторно направив на адресу Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області наказ господарського суду Донецької області №905/99/16 від 22.03.2016р.
13.02.2017р. представником позивача (стягувача) було направлено на адресу Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області адвокатський запит №13/02-1 з проханням повідомити про стан виконання наказу господарського суду Донецької області №905/99/16 від 22.03.2016р.
Головним управлінням Державної казначейської служби України у Донецькій області було надано відповідь №09.2-16/600 від 23.02.2017р., в якій зазначено наступне.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами передбачений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 № 845.
За змістом пункту 24 Порядку стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник , документи, визначені Порядком.
Розівська сільська рада Шахтарського району, як боржник по справі, на цей час не перебуває на обслуговуванні в Головному управлінні Донецькій області та в будь-якому іншому територіальному органі Казначейства Донецькій області.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» бюджетні установи зобов'язані були здійснити переміщення до 01.12.2014 на територію, що підконтрольна українській владі.
За інформацією, яка наявна в базах даних органів казначейства. Розівська сільська рада не перемістилася з території, що не контролюється українською владою. Згідно Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, затвердженого постановою Кабінету від 07.11.2014р. №595, казначейське обслуговування установ, які знаходяться на території, що не контролюється українською владою, здійснюється лише після повернення такої території під контроль української влади або переміщення на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі.
Орган казначейства на цей час не може здійснити заходи щодо безспірного списання коштів згідно Порядку, оскільки, організація - боржник не перебуває на розрахунково-касовому обслуговуванні в органах казначейства.
Після повернення території під контроль української влади територіальний орган казначейства за місцем обслуговування боржника матиме можливість здійснити виконання рішення суду у справі №905/99/16 згідно положень Порядку.
Згідно з даними, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців боржник у справі №905/99/16 - Розівська сільська рада Шахтарського району Донецької області є органом місцевого самоврядування, який зареєстрований за адресою: 86221, Донецька область, Шахтарський район, с. Розівка, вул. Щорса, 4. Відомості щодо перереєстрації юридичної особи відсутні.
Відповідно до ст. 121 Господарського процесуального кодексу України за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони виконавчого провадження або за власною ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови. За наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, господарський суд за власною ініціативою, за заявою сторони виконавчого провадження, за заявою виконавця, поданою на підставі заяви сторони виконавчого провадження, або за заявою державного виконавця, поданою з власної ініціативи, у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", суд, який видав виконавчий документ, може змінити спосіб та порядок виконання рішення, ухвали, постанови у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті.
За приписами ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування, зокрема є доходи місцевих бюджетів та інші кошти. Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів. Органи місцевого самоврядування з урахуванням місцевих умов і особливостей можуть перерозподіляти між собою на підставі договорів окремі повноваження та власні бюджетні кошти.
Відповідно до п. 12 ст. 1 Бюджетного кодексу України (далі - БК України) бюджетні установи - це органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.
Таким чином, органи місцевого самоврядування (у тому числі і Розівська сільська рада) відносяться до бюджетних установ, які повністю утримуються за рахунок відповідно місцевого бюджету.
05.06.2012 було прийнято Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", який набрав чинності з 01.01.2013.
Відповідно до ст. 1 вказаного закону він встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження" (далі - рішення суду), та особливості їх виконання.
Незважаючи на те, що судові рішення мають обов'язковий характер, Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" створено додатковий механізм їх гарантування. Так, частина перша статті 2 передбачає, що держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є державний орган, державні підприємство, установа, організація.
Отже, в розумінні норм вищевказаних законів, боржник - Розівська сільська рада Шахтарського району Донецької області не є суб'єктом, на якого розповсюджуються гарантії держави з виконання судового рішення.
Той факт, що фінансування робіт за договором №41 від 16.11.2012р., за якими стягнуто заборгованість, передбачалось за рахунок субвенцій державного бюджету, не породжує обов'язків у держави на виконання судового рішення у даній справі, оскільки, відповідно до п. 48 ч.1 ст. 2 Бюджетного кодексу України субвенції - міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному органом, який прийняв рішення про надання субвенції.
На підставі вищевикладеного, суд відмовляє у задоволенні заяви Приватного підприємства "АДАМАНТ-Я", м. Полтава про зміну способу та порядку виконання рішення шляхом проведення безспірного списання з Державного бюджету України, а саме рахунків, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішення суду.
Керуючись ст. ст. 86, 87, 121 ГПК України, господарський суд -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Приватного підприємства "АДАМАНТ-Я", м. Полтава про зміну способу та порядку виконання рішення шляхом проведення безспірного списання з Державного бюджету України, а саме рахунків, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішення суду - відмовити.
Суддя О.М. Сковородіна
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2017 |
Оприлюднено | 27.10.2017 |
Номер документу | 69725539 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
О.М. Сковородіна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні