ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.09.2017Справа №910/8484/17
За позовом державного підприємства Центр державного земельного кадастру
До відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Глобал інтегрейшн груп
Про стягнення 175575,80 грн.
Суддя Ковтун С.А.
Представники сторін:
від позивача Макарчук Л.Л. (за дов.)
від відповідача Москаленко А.С. (за дов.)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До господарського суду міста Києва звернулося з позовом державне підприємство Центр державного земельного кадастру (далі - Центр ДЗК) до товариства з обмеженою відповідальністю Глобал інтегрейшн груп про стягнення 175575,80 грн. штрафу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач порушив строки гарантійного обслуговування. Так, у зв'язку із збоями в роботі серверів Dell PowerEdge R 815, серійний № BZQM55S та серійний № 4RSM55J, Центр ДЗК 22.11.2016 та 24.11.2016 звернувся до служби підтримки Dell Pro Support за наданням гарантійного обслуговування. Виходячи з умов договору № 100/10.16-П від 24.10.2016 відповідач повинен був відновити роботу обладнання 23.11.2016 та 25.11.2016 відповідно. Проте, відповідач своєчасно відновлення обладнання Dell не забезпечив, що призвело до негативних наслідків пов'язаних з тим, що Центр ДЗК не міг протягом цього часу виконувати належним чином одну із своїх статутних функцій, а саме: функцію адміністрування Державного земельного кадастру. Роботи з гарантійного обслуговування за були виконанні тільки 28.11.2016 (за заявкою від 22.11.2016) та 15.12.2016 (за заявкою від 24.11.2016), що, на думку позивача є підставою для покладення на відповідача штрафу.
Суд своєю ухвалою від 26.05.2017 порушив провадження у справі № 910/8484/17.
У відзиві відповідач послався на таке.
Позивач не надав доказів того, що він повідомляв відповідача про гарантійний випадок.
Так, згідно з умовами Договору відповідач зобов'язався надавати гарантійне обслуговування з межах, які встановлені виробником серверного обладнання (компанія Dell). Водночас, згідно з відповіддю представника компанії Dell в Україні - ТОВ Делл Україна , для серверів, які вийшли з ладу (сервісні номери 4RSM55J та BZQM55J) діє гарантійна підтримка типу ProSupport Next Business Day .
Відповідно до правил зазначеної гарантійної підтримки, ключовим моментом при наданні сервісних послуг рівня Next Business Day є той факт, що наступний робочий день є часом дієвої реакції на подію, що виникла, але не є часом гарантованого відновлення працездатності обладнання. Це пояснюється тим, що у даному типі сервісу не гарантується стовідсоткова наявність запчастин на локальних складах, про що інформується у детальному описі правил надання послуг, що діють у всіх країнах, де функціонує сервіс Dell. Згідно з зазначеними правилами, час для транзиту, що необхідний для переміщення запчастин з центрального на локальний склади, якщо виникає така необхідність, не включається в розрахунок часу надання послуги. За наявності запчастин в тому населеному пункті, де встановлене обладнання, а також за умови закінчення процедури діагностики, відповідні запчастини та інженер будуть направлені на місце виконання робіт на наступний робочий день. У випаду, якщо виникне необхідність доставки запчастин з центрального складу, то наступний робочий день буде обраховуватися з моменту доставки запчастин на локальний склад населеного пункту, в якому встановлене обладнання, що потребує ремонту.
За правилами гарантійної підтримки Dell, першим кроком під час виконання робіт є збір відповідної інформації з метою встановлення причин поломки та визначення необхідності заміни певних елементів обладнання. З цією метою інженер, який проводить вказану діагностику повинен отримати від власника обладнання відповідні логи, тобто спеціальні файли в якому накопичується зібрана службова та статистична інформація про події в системі - (програмі). Також інженер повинен отримати фотографії наліпок, розташованих на обладнанні, які містять Dell Part Number (P/N або DP/N). Зазначена інформація електронною поштою відправляється до регіонального сервісного центру (Європа, Близький Схід та Африка (ЕМЕА), де відповідні спеціалісти перевіряють висновки інженера та оформлюється відвантаження відповідних запчастин.
До заяви від 22.11.2016 технічні спеціалісти позивача відмовилися надати відповідні логи, але надали фотографію обладнання з відповідними наліпками. Завдяки цьому 24.11.2016 була оформлена заявка на заміну материнської плати (DPS#35322730904). Після надходження материнської плати зі складу Dell, 28.11.2016 ремонтні роботи були завершені.
До заяви від 24.11.2016 технічні спеціалісти позивача також відмовилися надавати логи, але надали фотографії обладнання з наліпками, які містять Dell Part Number. Після отримання відповідних фотографій регіональний сервісний центр прийняв рішення про заміну материнської плати, якої не було на складі в Києві. Зазначена материнська плата була доставлена 15.12.2016, в той самий день було відновлено працездатність обладнання.
Згідно з умовами сервісних послуг Dell, забезпечення запчастинами відбувається у плановому режимі та займає в середньому один місяць.
Також відповідач вважає, що акти від 15.12.2016 та від 28.11.2016 не є актами наданих послуг. Акт надання послуг за договором був підписаний уповноваженими представниками сторін 30.11.2016 (тобто після відновлення працездатності за заявкою від 22.11.2016 та під час очікування запчастин за заявкою від 24.11.2016). В зазначеному акті сторони підтвердили, що відповідач здійснив гарантійне обслуговування обладнання, воно працює в штатному режимі та те, що сторони взаємних претензій не мають.
24.07.2017 суд продовжив строк вирішення спору на п'ятнадцять днів та витребував дані щодо порядку здійснення замовлення на гарантійне обслуговування обладнання (у позивача); договір, на підставі якого товариство з обмеженою відповідальністю Делл Україна здійснювало гарантійне обслуговування обладнання позивача (у відповідача).
Відповідач зазначив, що не укладав з товариством з обмеженою відповідальністю Делл Україна окремого договору на гарантійне обслуговування обладнання позивача. Партнерські відносити між відповідачем та компанією Dell сформовано шляхом заповнення відповідної реєстраційної форми на веб-сайті http://dell.com, який належить компанії Dell.
У свою чергу, позивач пояснив таке:
- заявки зроблені за реквізитами, визначених договором № 100/10.16-П від 24.10.2016 - на електронну адресу Russian Core email@dell.com. Їм передували заявки за електронну адресу відповідача (ts@gigroup.com.ua) від 18.11.2016, які останній були проігноровані;
- договором № 100/10.16-П від 24.10.2016 не передбачено здійснення інших дій, крім подання заявки, для проведення гарантійного обслуговування;
- в акті від 30.11.2016 зазначається про виконання відповідачем послуг з технічного (поточного) обслуговування обладнання, а не гарантійного. За результатами надання таких послуг (гарантійних) були складені саме акти від 28.11.2016 та від 15.12.2016.
13.07.2017 відповідач подав клопотання про залучення до участі у справі як третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, товариство з обмеженою відповідальністю Делл Україна .
Суд відхилив клопотання, оскільки рішення у відповідачем не наведено обставин, які би свідчили про те, що рішення у справі вплине на права чи обов'язки товариства з обмеженою відповідальністю Делл Україна щодо однієї зі сторін.
24.07.2017 відповідач подав клопотання про витребування у товариства з обмеженою відповідальністю Делл Україна належним чином засвідчених правил гарантійної підтримки Next Business Day на обладнання, вироблене компанією Dell.
Суд відхилив клопотання, оскільки умови договору № 100/10.16-П від 24.10.2016 не містять посилань на правила гарантійної підтримки Next Business Day як на регуляторний акт, який підлягає застосуванню між сторонами.
Розглянувши надані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:
24.10.2016 державне підприємство Центр державного земельного кадастру (замовник) та товариство з обмеженою відповідальністю Глобал Інтегрейшн Груп (виконавець) уклали договір № 100/10.16-П (далі - Договір), відповідно до п. 1.1 якого виконавець зобов'язується надати послуги щодо технічної допомоги у сфері інформаційних технологій (забезпечення технічного обслуговування серверного обладнання Dell з продовженням гарантії) (ДК 016-2010 - 62.02.3, код CPV 021-2015-50312600-1) (далі - послуги), а замовник зобов'язується прийняти дані послуги та оплати ти їх. Під технічним обслуговуванням обладнання з подовженням гарантії слід розуміти перелік послуг, визначених у додатку 2 даного Договору.
В додатку № 2 до Договору сторони погодили перелік послуг з технічного обслуговування обладнання:
І. Перед прийняттям на гарантію виконавець повинен надати такі послуги:
1. Перевірка статусу та працездатності обладнання Dell.
2. Перевірка наявності і завантаження нового програмного забезпечення (firmware) з сайту виробника та завантаження обладнання Dell.
3. Перевірка та моніторинг функціонування системи моніторингу та контролю за серверами Dell.
4.Зовнішній огляд обладнання Dell
На таке обладнання:
№ рядНазваОд. виміруКільк. 1сервер, тип 1 DELL PowerEdqe M915 Blade Serwerшт 4 2сервер, тип 2 DELL PowerEdqe M710HD Blade Serwer, комутатор Power Connect M6220 2 шт, комутатор Power Connect М8428К 2 шт, корпус Power Edqe М1000Екомпл. 2 3сервер, тип 3 DELL PowerEdqe R815 Rack Chassisшт 10 4сервер, Тип 5 DELL PowerEdqe R510 Rack Chassisшт 2 5накопичувач на магнітній стрічці DELL PowerVault TL4000 Tape Libraryшт 1 6накопичувач на магнітній стрічці DELL PowerVault TL4000 Tape Libraryшт 1 Загалом: 20
та продовжити гарантію на таке обладнання, згідно з регламентами виробника, на один рік з моменту укладання Договору, але не раніше закінчення терміну дії попередньої гарантії, а саме: з 27 жовтня 2016 року до 01.11.2017:
1. сервер, тип 3 DELL PowerEdqe R815 Rack Chassis - 15 шт.;
2. сервер, тип 1 DELL PowerEdqe M915 Blade Serwer - 1 шт.;
3. сервер, тип 1 DELL PowerEdqe M915 Blade Serwer (у тому числі шасі PowerEdqe М1000 1 шт, комутатор Power Connect 6220 - 2 шт, комутатор Power Connect М8024 - 2 шт) - 1 шт);
4. накопичувач на магнітній стрічці DELL PowerVault TL4000 Tape Library - 1 шт.
ІІ. Виконавець здійснює гарантійне обслуговування обладнання згідно з вимогами стандартів та технічних умов (регламентів) виробника:
1. До гарантійного обслуговування обладнання входить ремонт і заміна несправних одиниць.
2. Виконавець забезпечує гарантійне обслуговування обладнання за місцем його розташування. Забезпечити час реакції на критичні несправності протягом двох годин з моменту виклику замовника.
3. Термін відновлення працездатності - протягом наступного робочого дня після розміщення заявки про несправність.
4. Гарантійне обслуговування включає надання консультацій по телефону, а в разі потреби виїзд фахівця до замовника, оновлення програмного забезпечення, встановленого на обладнання та відновлення працездатності обладнання протягом продовженого терміну гарантійного обслуговування.
5. На період усунення виявлених недоліків або дефектів перебіг гарантійного терміну експлуатації обладнання зупиняється. Після усунення виявлених недоліків або дефектів сторони підписують акт про усунення дефектів і перебіг гарантійного терміну експлуатації обладнання відновлюється.
Виконавець гарантує замовнику якісне та вчасне надання послуг протягом строку дії Договору та гарантійного обслуговування (п. 2.2 Договору).
Ціна Договору становить 877879,00 грн., у тому числі ПДВ - 146313,17 грн..
У розділі 5 Договору Надання послуг сторони погодили, що:
- виконавець зобов'язується за місцем знаходження обладнання надати послуги з 27 жовтня по 31 грудня 2016 року відповідно до переліку послуг з технічного обслуговування обладнання, що є додатком № 2 до Договору та подовжити гарантію (продовження терміну гарантійного обслуговування) на один рік на серверне обладнання, яке вказане в додатку № 1 до Договору, з моменту укладення цього Договору, але не пізніше 27 жовтня 2016 року (п. 5.1);
- за результатами наданих послуг виконавець складає та підписує акт наданих послуг та передає замовнику на перевірку та підписання. До акта наданих послуг виконавець додає сертифікат (гарантійне свідоцтво виробника/виконавця) на обслуговування обладнання (п. 5.5);
- виконавець безоплатно усуває недоліки, виявлені під час приймання послуг, а також безоплатно надає послуги чи відшкодовує замовнику витрати, пов'язані з усуненням недоліків, спричинених неналежним наданням послуг (п. 5.9).
Порядок та строки гарантійного обслуговування сторони погодили в 7 розділі Договору, а саме:
- гарантія на безперебійну роботу (функціонування) обладнання, вказаного в додатку № 1 цього Договору, діє протягом одного року, з моменту підписання цього Договору, але не раніше 27.10.2016. Протягом гарантійного обслуговування виконавець бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або зміни обладнання (комплектуючих). До гарантійного обслуговування обладнання входить ремонт і заміна несправних одиниць (п. 7.2);
- виконавець забезпечує гарантійне обслуговування обладнання за місцем його розташування (п. 7.3);
- виконавець зобов'язаний забезпечити час реакції (обробка замовлення від замовника та консультація засобами електронного або телефонного зв'язку) при несправностях обладнання, що вказано в додатку № 1 цього Договору, протягом двох годин з моменту отримання замовлення замовника відповідно до п. 7.6 Договору. Відновлення працездатності (усунення дефектів) обладнання Dell виконавець забезпечує протягом наступного робочого дня з моменту отримання замовлення замовника (п. 7.4);
- гарантійне обслуговування включає надання консультацій по телефону, а в разі потреби виїзд фахівця до замовника, оновлення програмного забезпечення, встановленого на обладнанні та відновлення працездатності обладнання протягом продовженого терміну гарантійного обслуговування (п. 7.5);
- замовлення на гарантійне обслуговування обладнання приймається службою підтримки Dell Pro Support за телефоном: 08005020340 по електронній пошті за адресою: Russian Core email@dell.com та через веб-ресурси (доступ через сайт до автоматизованої системи обробки сервісних запитів здійснюється шляхом стандартної процедури звернення по е- mail) (п. 7.6);
- на період усунення виявлених недоліків або дефектів перебіг гарантійного терміну експлуатації обладнання зупиняється. Після усунення недоліків або дефектів сторони підписують акт про усунення дефектів і перебіг гарантійного терміну експлуатації обладнання відновлюється (п. 7.7).
У зв'язку із збоями в роботі серверів Dell PowerEdge М915 серійний № Н4RТ55J та Dell PowerEdge R815 серійний № 4RSM55J, 18.11.2016 Центр ДЗК звернувся до відповідача з замовленням на гарантійне обслуговування за електронною адресою відповідача ts@gigroup.com.ua.
Цього ж дня позивач переслав дане звернення на електронну адресу Russian Core email@dell.com, після чого на електронну адресу Центру ДЗК надійшла відповідь, про те, що за його зверненням зареєстровано кейс № 939556739 (R815) від 22.11.2016.
Після поломки по серверу R815 з сервіс тегом BZQM55J, 24.11.2016 Центр ДЗК подав відповідну заявку про гарантійне обслуговування за допомогою засобів електронного зв'язку за адресою: Russian Core email@dell.com.
24.11.2016 до Центру ДЗК надійшов лист про те, що за зверненням Центру ДЗК відкрито кейс № 939700166 (по серверу R815 з сервіс тегом BZQM55J) від 24.11.2016.
Наведене свідчить про те, що позивача належним чином повідомив відповідача про гарантійні випадки. А тому, за умовами Договору, виконавець повинен був забезпечити відновлення обладнання 23.11.2016 та 25.11.2016 відповідно.
28.11.2016 виконавець та замовник підписали акт, про те, що о 13:00 28.11.2016 виконавець замінив непрацездатну материнську плату до серверу PowerEdge R 815 за відкритим 22.11.2016 кейсом № 939556739; послуги надавались в рамках договору від 24.10.2016 № 100/10.16-П між ТОВ Глобал інтегрейшн груп та ДП Центр ДЗК .
15.12.2016 виконавець та замовник підписали акт, яким засвідчили, що заміна непрацездатної материнської плати до серверу PowerEdge R 815 BZQM55J за відкритим кейсом № 939700166 була проведена виконавцем 15.12.2016; послуги надавались в рамках договору від 24.10.2016 № 100/10.16-П між ТОВ Глобал інтегрейшн груп та ДП Центр ДЗК .
Акт від 30.11.2016 є актом про надання відповідачем послуг з технічного обслуговування обладнання, які також є предметом регулювання Договору, а тому саме акти від 28.11.2016 та від 15.12.2016 засвідчують момент надання послуг з гарантійного обслуговування.
З огляду на викладене, за зверненням від 22.11.2016 № 939556739 прострочка відновлення працездатності серверу становить 6 днів, а по зверненню від 24.11.2016 № 939700166 - 21 день.
При цьому суд не приймає до уваги твердження відповідача про те, що Центр ДЗК під час своїх звернень від 22.11.2016 та 24.11.2016 не надав певної інформації, необхідної для ремонту обладнання Центру ДЗК.
Як зазначено вище, відповідно до п. 7.6 Договору замовлення на гарантійне обслуговування обладнання приймається службою підтримки Dell Pro Support за телефоном: 08005020340 по електронній пошті за адресою: Russian Core email@dell.com та через веб-ресурси (доступ через сайт до автоматизованої системи обробки сервісних запитів здійснюється шляхом стандартної процедури звернення по e-mail).
Жодних додаткових дій щодо надання конкретної інформації чи документів, що підтверджують звернення, умовами Договору не передбачено.
Також безпідставні посилання відповідача на технічні аспекти сервісних послуг рівня Next Business Day, оскільки умовами Договору не передбачено жодної прив'язки до того чи іншого пакету обслуговування, а прописані строки реагування відповідачем на звернення за гарантійними випадками (п. 7.4. - п. 7.7. Договору).
Згідно з нормами ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
Факт наявності прострочення відповідачем виконання зобов'язання з гарантійного обслуговування обладнання належним чином доведений, документально підтверджений та відповідачем не спростований.
Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
У разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, відшкодування збитків, сплата неустойки (ст. 611 Цивільного кодексу України).
Згідно з п. 8.5 Договору, у разі порушення умов та строків гарантійного обслуговування, передбачених цим договором, виконавець сплачує штраф у розмірі 10 відсотків від загальної ціни Договору, визначеної у п. 3.1 цього Договору.
За розрахунком позивача, до стягнення з відповідача підлягає стягненню 175575,80 грн. (877879,00*10% + 877879,00*10%).
Відповідно до ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги чи заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно зі ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Приймаючи рішення, суд зобов'язаний керуватись наданими сторонами доказами.
Позивачем належним чином доведене порушення його прав зі сторони відповідача.
Обставини, на які посилається позивач як на підставу своїх вимог, належним чином доведені і відповідачем не спростовані, а тому позовні вимоги позивача до останнього підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Глобал інтегрейшн груп (вул. Кутузова, 18/7, кімната 618-619, м. Київ, 01133, код 39189678) на користь державного підприємства Центр державного земельного кадастру (вул. Народного ополчення, 3, м. Київ, 03151, код 21616582) 175575,80 грн. штрафу, 2633,64 грн. судового збору.
Повний текст рішення складено 23.10.2017.
Суддя С. А. Ковтун
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2017 |
Оприлюднено | 27.10.2017 |
Номер документу | 69725925 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ковтун С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні