Ухвала
від 24.10.2017 по справі 826/7054/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/7054/15 Головуючий у 1-й інстанції: Шрамко Ю.Т. Суддя-доповідач: Шелест С.Б.

У Х В А Л А

Іменем України

24 жовтня 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуюча суддя: Шелест С.Б.

Судді: Глущенко Я.Б., Пилипенко О.Є.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.17р. у справі №826/7054/15 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії

у с т а н о в и в:

Позивач звернулась до суду з позовом, у якому просила:

визнати протиправним та скасувати рішення ГУ Держземагентства до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, оформлене висновком від 21.01.15р. №19-26-0.3-619/2-15;

визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, оформлене висновком від 01.04.15р. №3796/0/01/27-15;

зобов'язати ГУ Держземагентства вчинити відповідні дії для погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (замовник: ОСОБА_2, розробник: ТОВ Ліга-Експерт , договір про надання послуг від 12.11.13р. № 97);

зобов'язати Департамент (ідентифікаційний код 26345558) вчинити відповідні дії для погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (замовник: ОСОБА_2, розробник: ТОВ Ліга-Експерт , договір про надання послуг від 12.11.13р. №97).

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.07.15р., залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 03.09.15р., адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (замовник ОСОБА_2, розробник - ТОВ Ліга-Експерт , договір про надання послуг від 12.11.13р. № 97); зобов'язано Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повторно розглянути та прийняти рішення по суті проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (замовник ОСОБА_2, розробник - ТОВ Ліга-Експерт , договір про надання послуг від 12.11.13р. № 97) в межах законодавства України станом на дату його (проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) подання.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 22.03.17р. постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.07.15р. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 03.09.15р. скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Підставою для скасування рішень судів попередніх інстанції слугувало те, що суди при наданні правової оцінки відмові відповідача-1 у погодженні проекту землеустрою не з'ясовували, а лише констатували той факт, що відповідач-1 встановив невідповідність поданого проекту землеустрою вимогам законів і прийнятим на їх виконання нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації; надаючи правову оцінку відмові відповідача-1, оформленої висновком від 21.01.15р. №19-26-0.3-619/2-15, суди попередніх інстанції застосували норми матеріального права, які набрали законної сили пізніше, аніж мали місце спірні правовідносини.

Щодо мотивів, на яких ґрунтується висновок Департаменту від 01.04.15р., то в цій частині, з огляду на правове регулювання спірних відносин, висновки судів попередніх інстанцій в обсязі встановлених в справі фактичних обставин є правильними.

За результатами нового розгляду, постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.17р. адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення (висновок) Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (замовник ОСОБА_2, розробник - ТОВ Ліга-Експерт , договір про надання послуг від 12.11.13р. № 97), оформлене листом від 01.04.15р. № 3796/0/01/27-15.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вказаною постановою, Позивач подала апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про задоволення адміністративного позову.

Вимоги апелянта мотивовані тим, що судом першої інстанції не повно з'ясовано обставини справи та не враховано, що висновки відповідача-1 за результатами розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 21.01.15р. є безпідставними і не містять вмотивованих пояснень того, у чому полягає невідповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, що регулюють відносини в цій сфері, документації із землеустрою та містобудівної документації (з посиланням на відповідні положення цих актів).

Розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу Позивача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як свідчать обставини справи та установлено судом першої інстанції, ОСОБА_2 з метою отримання земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (місцезнаходження: хутір Биківня Деснянського району м. Києва) подала на погодження (через проектну організацію - ТОВ Ліга Експерт ) до ГУ Держземагенства та Департаменту проект землеустрою щодо її відведення.

За результатами розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, ГУ Держземагенства у м. Києві підготовлено висновок до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 21.01.15р. №19-26-0.3-619/2-15 про непогодження.

Такий висновок ґрунтується на встановлених зауваженнях до документації із землеустрою, а саме:

- оформлення документів здійснити відповідно до вимог Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації - ДСТУ 4163-2003;

- проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки привести у відповідність до ст. 25 Закону України Про землеустрій , а саме, відповідність документації із землеустрою положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчити підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою;

- завдання на виконання робіт привести у відповідальність до типової форми згідно постанови КМ України від 04.03.04р. № 266 Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ;

- відповідно до рішення Київської міської ради від 22.05.13р. № 337/93944 Про деякі питання ведення реєстрів адрес, вулиць та інших поіменованих об'єктів у місті Києві , уточнити адресу земельної ділянки;

- в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки вказати код КВЦПЗ згідно з наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.10р. № 548 Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.10р. за № 1011/18306 (із змінами і доповненнями);

- процедуру відведення земельної ділянки привести у відповідність до ст. 118 ЗК України;

- акт приймання-передачі межових знаків на зберігання привести у відповідність до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.10р. за № 376 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.10р. за № 391/17686;

- відповідно до ст. 50 Закону України Про землеустрій , до проекту землеустрою долучити: доопрацьовані матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування; перелік обмежень у використанні земельних ділянок; акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель;

- обґрунтувати відповідність цільового призначення запланованої до відведення земельної ділянки чинній містобудівній документації з посиланням на відповідні документи;

- пояснювальну записку проекту землеустрою привести у відповідність до ст. 111 ЗК України.

Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) також відмовлено Позивачу у погодженні проекту землеустрою, з покликанням на відсутність детального плану території селища Биківня, що в силу положень п. 3 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , забороняє передачу земельних ділянок у власність чи користування для містобудівних потреб.

Не погоджуючись з відмовою відповідачів у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, Позивач звернулась з даним позовом до суду.

Задовольняючи адміністративний позов частково, суд першої інстанції виходив з того, що відмова з підстав відсутності детального плану території селища Биківня є необґрунтованою, з чим також погодився суд касаційної інстанції при перегляді рішень суду першої та апеляційної інстанції у даній справі.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відмова відповідча-1 у погодженні проекту землеустрою з підстав невідповідності такого проекту вимогам законодавства є обґрунтованою; вирішення питання затвердження проекту землеустрою є дискреційним повноваженням відповідачів.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.

Відповідно до статті 22 Закону України від 22.05.03р. № 858-IV Про землеустрій (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин; надалі Закон № 858-IV) землеустрій здійснюється на підставі: а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; в) судових рішень.

Статтею 25 Закону № 858-IV передбачено, що документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації.

Види документації із землеустрою: а) загальнодержавні й регіональні (республіканські) програми використання та охорони земель; б) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць; в) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць; г) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; д) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; е) проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань; є) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; ж) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; з) робочі проекти землеустрою щодо рекультивації порушених земель, землювання малопродуктивних угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, висушення, зсувів, ущільнення, закислення, забруднення промисловими та іншими відходами, радіоактивними та хімічними речовинами, покращання сільськогосподарських земель, підвищення родючості ґрунтів (далі - робочі проекти землеустрою); и) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); і) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок; ї) спеціальні тематичні карти і атласи стану земель та їх використання; й) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту.

Законами України та іншими нормативно-правовими актами можуть встановлюватися інші види документації із землеустрою.

Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою.

Документація із землеустрою формується і зберігається в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідність документації із землеустрою положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується: у паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою; в електронній формі - електронним цифровим підписом сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, згідно із законодавством про використання електронного цифрового підпису.

У відповідності до статті 50 Закону №858-IV, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці (за наявності таких об'єктів); розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Відповідно до ч.ч. 3-4 статті 123 Земельного кодексу України, умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 цього Кодексу.

Частиною 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту (ч. 4 ст. 186-1 Земельного кодексу України).

Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері (ч. 5 ст. 186-1 Земельного кодексу України).

Відповідно до ч. 6 ст. 186-1 Земельного кодексу України, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Обставини справи свідчать про невідповідність проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації, з огляду на таке.

Так, відповідно до п. 7.12 Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації - ДСТУ 4163-2003, оформлюючи документи на двох і більше сторінках, друга та подальші сторінки мають бути пронумеровані. Номери сторінок ставлять посередині верхнього берега аркуша арабськими цифрами без слова сторінка та розділових знаків.

Втім сторінки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не пронумеровано.

Відповідно до розділу І наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.10р. № 548 Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель , зареєстрованого в Мін'юсті 01.11.10р. за №1011/18306, код та цільове призначення земель застосовується для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі. КВПЦЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об'єктів.

Натомість, у наданому на погодження ГУ Держземагентства проекті землеустрою, а саме у складовій частині проекту землеустрою кадастровий план земельної ділянки в частині код цільового призначення не повністю вказано цільове призначення земельної ділянки, а саме не вказано секцію В розділу коду КВПЦЗ.

Згідно з п. 1.3 розділу І, п. 3., п. 3.2 розділу ІІІ Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 р. № 376, зареєстрованого в Мін'юсті 16.06.10р. за №391/17686, межовий знак - спеціальний знак встановленого зразка, яким закріплюється місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Кожний межовий знак має номер, що складається з чотирнадцяти символів, які розділяються між собою пунктиром за такою структурою ХХХХ.ХХ-ХХХ-ХХХХХ:

перші шість - арабські цифри, що визначають рік та місяць встановлення межових знаків;

другі три - арабські цифри, які відображають номер кадастрового кварталу;

останні п'ять - арабські цифри, що визначають порядковий номер межового знака відповідно до документації із землеустрою.

Втім, розробник у додатку до акту приймання-передачі межових знаків на зберігання у графі номер знака вказав номер меж знака, що не відповідає вимогам, а саме рік 2013 у перших шести цифрах, що визначають рік встановлення межових знаків. При цьому, акт приймання -передачі межових знаків на зберігання датований 12.12.14р.

Також у додатку не вказано, який вид межових знаків використовувався для закріплення меж земельної ділянки; опис місцезнаходження межових знаків відсутній.

Відповідно до ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України, Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 04 березня 2004 року № 266 Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки .

Додатком 1 до зазначеної постанови передбачено бланк складання Завдання на виконання робіт .

У зазначеному бланку Завдання на виконання робіт передбачено обов'язкові розділи, які мають бути зазначені та заповнені у Завданні . Зокрема, має бути зазначено: підставу для виконання таких робіт.

Як зазначалось вище, відповідно до п. а ч. 1 ст. 22 Закону №858-IV землеустрій здійснюється зокрема, на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою.

У іншому випадку, у завданні на виконання робіт, а саме у пункті підстава для виконання робіт має бути вказано норму законодавства, що передбачає розробку проекту землеустрою без дозволу відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

У завданні на виконання робіт, який є складовою частиною проекту землеустрою, а саме у пункті підстава виникнення робіт розробником (ТОВ Ліга Експерт ) вказано: повідомлення про початок розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки .

Так, за змістом ч.ч.6, 7 ст. 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування , який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа , зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу , про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Отже, за змістом наведених норм у разі не прийняття органом місцевого самоврядування у місячний строк з дня реєстрації клопотання відповідного рішення, зацікавлена особа автоматично набуває права на замовлення документації із землеустрою, без такого дозволу.

Поряд з цим, до доданого до проекту землеустрою повідомлення про початок розробки землеустрою щодо відведення земельної ділянки не додано доказів отримання такого повідомлення Київською міською радою.

Завдання на виконання робіт було складене з порушенням встановлених законодавством вимог, а саме невірно зазначено підставу для виконання робіт.

Згідно статті 111 Земельного кодексу України обтяження прав на земельну ділянку встановлюється законом або актом уповноваженого на це органу державної влади, посадової особи, або договором шляхом встановлення заборони на користування та/або розпорядження, у тому числі шляхом її відчуження.

Обтяження прав на земельні ділянки (крім обтяжень, безпосередньо встановлених законом) підлягають державній реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно у порядку, встановленому законом.

У пояснювальній записці до проекту землеустрою зазначено про те, що проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки на земельну ділянку, що відводиться, обтяження не встановлювались.

Поряд з цим, проект землеустрою не містить документів, що свідчать про відсутність обтяжень на земельну ділянку.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ГУ Держземагентства обґрунтовано відмовлено Позивачу у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з підстав його невідповідності вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації, а тому підстави для визнання протиправним та скасування висновку від 21.01.15р. № 19-26-0.3-619/2-15 та зобов'язання відповідача-1 вчинити дії по погодженню такого проекту - відсутні.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача-2 вчинити відповідні дії для погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (замовник: ОСОБА_2, розробник: ТОВ Ліга-Експерт , договір про надання послуг від 12.11.13р. №97), колегія суддів зазначає таке.

Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи N R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

При цьому, виходячи з положень статті 2 КАС України щодо компетенції адміністративного суду останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які Конституцією України віднесені до компетенції цього органу державної влади.

Отже, адміністративний суд, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, виконуючи завдання адміністративного судочинства щодо перевірки відповідності їх прийняття (вчинення), передбаченим ч. 3 КАС України, критеріям, не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.

Аналіз норм Кодексу адміністративного судочинства України свідчить про те, що завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень, оскільки ключовим його завданням є здійснення правосуддя.

З огляду на викладене, завдання, покладені на Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в тому числі щодо прийняття рішень про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, є його виключною компетенцією (дискреційними повноваженнями), тобто втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.

Вищевикладеним спростовуються доводи апеляційної скарги Позивача.

Зважаючи на те, що постанова суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог не оскаржується, підстави для перегляду рішення суду у цій частині у суду апеляційної інстанції відсутні.

Приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, підстави для задоволення апеляційної скарги - відсутні.

Керуючись ст.ст.195, 197, 200, 205, 206 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд

у х в а л и в:

апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.17р. у справі №826/7054/15 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.17р. у справі №826/7054/15 - без змін.

Дана ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку відповідно до вимог КАС України.

Головуюча суддя Шелест С.Б.

Судді : Глущенко Я.Б.

Пилипенко О.Є.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2017
Оприлюднено26.10.2017
Номер документу69761763
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7054/15

Ухвала від 24.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 08.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 31.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні