Справа № 2-3961/11
УХВАЛА
іменем України
01 червня 2011 року Амур-Нижньодніпровський районний суд м. Дніпропетровська у складі:
головуючого судді - Щербини-Почтовик І.В..,
при секретарі -Штонда О.О.
за участі представника позивача -ОСОБА_1,
за участі представника відповідача -ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпропетровську клопотання представника відповідача у цивільній справі за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_4 Акціонерного Товариства з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівний завод» , ТОВ «Стар-Авто» , ТОВ «Інтерконтакт-2»про захист прав споживачів, заміну фальсифікованого автомобіля OPEL-ASTRA- седан на аналогічний-новий, відшкодування майнової, моральної шкоди та стягнення неустойки,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні суду знаходиться цивільна справа за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_4 Акціонерного Товариства з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівний завод» , ТОВ «Стар-Авто» , ТОВ «Інтерконтакт-2»про захист прав споживачів, заміну фальсифікованого автомобіля OPEL-ASTRA- седан на аналогічний-новий, відшкодування майнової, моральної шкоди та стягнення неустойки, у судовому засіданні 01 червня 2011 року представником відповідача ОСОБА_4 Акціонерного Товариства з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівний завод»заявлено клопотання про призначення у справі комплексної судової інженерно-технічної експертизи, провадження якої просив доручити Донецькому науково-дослідницькому інституту судових експертиз (83087, м. Донецьк, вул. Дубравна, 1-б, тел. (062) 305-17-65). В клопотанні представник відповідача просив:
- зобов'язати експертів виїхати за місцем знаходження спірного автомобіля OPEL-ASTRA-G (кузов № НОМЕР_1) на спеціалізовану СТО ВАТ «Дніпропетровськ-Авто» ( м. Дніпропетровськ, пр. Труда, 16) для проведення експертного огляду автомобіля.
- Оплату всіх витрат, пов'язаних з проведенням експертизи, в тому числі попередню оплату роботи експертів відповідно виставленому експертною установою рахунку та оплату витрат експертів пов'язаних з відрядженням покласти на сторони порівну.
- Зобов'язати ЗАТ «ЗАЗ»забезпечити експертів всім необхідним для проведення експертизи діагностичним обладнанням, спецінструментом, нормативно-технічною документацією та кваліфікованим персоналом на СТО ВАТ «Дніпропетровськ-Авто»за узгодженням з Дистриб»ютерською Компанією по обслуговуванню автомобілів виробництва ЗАТ «ЗАЗ»
- У зв'язку з тим, що автомобіль, який підлягає експертному дослідженню, знаходиться у м. Дніпропетровську на СТО ВАТ «Дніпропетровськ-Авто» , зазначити в ухвалі суду конкретне місце проведення авто технічної експертизи спірного автомобіля : СТО ВАТ «Дніпропетровськ-Авто» ( м. Дніпропетровськ, пр. Труда, 16)
На вирішення вказаної експертизи поставити наступні питання:
1. Чи відповідають геометричні показники циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля OPEL Astra-G (кузов №WOLOTGF6945015264) нормативним значенням, зазначеним у нормативній документації виробника (інформації з обслуговування автомобілів OPEL TIS 2000), якщо ні, то яка причина невідповідностей та який характер носять ці невідповідності (виробничий чи експлуатаційний)? Чи можливо усунути невідповідності ( у випадку їх наявності) геометричних показників циліндро-поршневої групи двигуна в умовах спеціалізованого обслуговування автомобілів?Чи вимагає усунення цих невідповідностей значних працевитрат та часу (понад 14 днів)?
2. чи є які-небудь сліди підвищеного зношування на робочих поверхнях деталей кривошипно-шатунного механізму двигуна досліджуваного автомобіля, якщо так, то якого характеру причини (виробничого або експлуатаційного) виникнення цих слідів, чи пов'язане виникнення слідів підвищеного зношування на робочих поверхнях деталей кривошипно-шатунного механізму з використанням неякісних експлуатаційних матеріалів (палива, мастила)?
3. чи відповідає витрата мастила двигуном (замір робити за методикою, викладеної в TIS 2000, інформації з обслуговування автомобілів OPEL, після складання двигуна та установки його на автомобіль) спірного автомобіля нормативному значенню, зазначеному в нормативній документації виробника (інформації з обслуговування автомобілів OPEL TIS 2000)? Чи забороняють Правила дорожнього руху України експлуатацію автомобіля з підвищеною витратою мастила ( у випадку невідповідності фактичній витраті мастила нормативним вимогам TIS 2000) за його цільовим призначенням?
З метою забезпечення експертів необхідною нормативно-технічною документацією та діагностичним обладнанням, спеціальним вимірювальним інструментом та нормативно-технічною документацією до проведення експертизи залучити спеціалістів ЗАТ «ЗАЗ» .
Представник позивача категорично заперечував проти задоволення клопотання представника відповідача.
Представник відповідача підтримав заявлене клопотання та просилв його задовольнити.
Вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали цивільної справи, суд дійшов до висновку про наявність підстав для часткового задоволення клопотання, виходячи з наступного.
За ч. 1 ст. 143 ЦПК України для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд призначає експертизу за заявою осіб, які беруть участь у справі.
Таким чином, суд при вирішенні клопотання враховує, що між сторонами виник спір, який не було вирішено у позасудовому порядку, та вирішення судової справи по суті позовних вимог можливо лише шляхом вирішення питань, які потребують спеціальних знань, тому вважає за необхідне призначити проведення у справі судової експертизи.
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 8 жовтня 1998 року N 53/5 "Про затвердження Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень", а саме п. 1.13. Строк проведення експертизи встановлюється, у залежності від складності дослідження, з урахуванням експертного навантаження фахівців, керівником експертної установи (або заступником керівника чи керівником структурного підрозділу), з врахуванням наведеного, а також у зв'язку з тривалим розглядом цивільної справи, проведення експертизи встановити у межах 2-х місяців, у випадку не можливості проведення експертизи у зазначений строк, погодити розумний строк проведення експертизи з Амур-Нижньодніпровським районним судом м. Дніпропетровська.
Згідно зі змістом п. 5 ч. 1 ст. 202 ЦПК України суд може за заявою особи, яка бере участь у справі, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі, у тому числі у випадку призначення судом експертизи.
Керуючись ст.ст. 143, 144, п. 5 ч. 2 ст. 202, ч. 4. ст. 209, ст. 210 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання представника відповідача ОСОБА_4 Акціонерного Товариства з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівний завод»про призначення по справі комплексної судової інженерно-технічної експертизи у цивільній справі за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_4 Акціонерного Товариства з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівний завод» , ТОВ «Стар-Авто» , ТОВ «Інтерконтакт-2»про захист прав споживачів, заміну фальсифікованого автомобіля OPEL-ASTRA- седан на аналогічний-новий, відшкодування майнової, моральної шкоди та стягнення неустойки -задовольнити частково.
Призначити у зазначеній справі, яка розглядатиметься Амур-Нижньодніпровським районним судом м. Дніпропетровська, комплексну судову інженерно-технічну експертизу та на вирішення якої поставити наступні питання:
1. Чи відповідають геометричні показники циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля OPEL Astra-G (кузов №WOLOTGF6945015264) нормативним значенням, зазначеним у нормативній документації виробника (інформації з обслуговування автомобілів OPEL TIS 2000), якщо ні, то яка причина невідповідностей та який характер носять ці невідповідності (виробничий чи експлуатаційний)? Чи можливо усунути невідповідності ( у випадку їх наявності) геометричних показників циліндро-поршневої групи двигуна в умовах спеціалізованого обслуговування автомобілів?Чи вимагає усунення цих невідповідностей значних працевитрат та часу (понад 14 днів)?
2. чи є які-небудь сліди підвищеного зношування на робочих поверхнях деталей кривошипно-шатунного механізму двигуна досліджуваного автомобіля, якщо так, то якого характеру причини (виробничого або експлуатаційного) виникнення цих слідів, чи пов'язане виникнення слідів підвищеного зношування на робочих поверхнях деталей кривошипно-шатунного механізму з використанням неякісних експлуатаційних матеріалів (палива, мастила)?
3. чи відповідає витрата мастила двигуном (замір робити за методикою, викладеної в TIS 2000, інформації з обслуговування автомобілів OPEL, після складання двигуна та установки його на автомобіль) спірного автомобіля нормативному значенню, зазначеному в нормативній документації виробника (інформації з обслуговування автомобілів OPEL TIS 2000)? Чи забороняють Правила дорожнього руху України експлуатацію автомобіля з підвищеною витратою мастила ( у випадку невідповідності фактичній витраті мастила нормативним вимогам TIS 2000) за його цільовим призначенням?
Проведення експертизи доручити Донецькому науково-дослідницькому інституту судових експертиз (83087, м. Донецьк, вул. Дубравна, 1-б) попередити експертів про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 КК України тощо.
Надати експертам для проведення експертизи матеріали цієї судової справи в 4-х томах та копію ухвали суду від 01.06.2011 р.
Зобов'язати відповідача ОСОБА_5 Акціонерне Товариство з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівний завод» надати експертам за їхньою вимогою для виконання дій, пов'язаних із проведенням експертизи, доступ до спірного автомобіля OPEL Astra-G (кузов №WOLOTGF6945015264) та роз'яснити сторонам положення ст. 146 ЦПК України, зокрема, про те, що у разі ухилення особи, яка бере участь у справі, від подання експертам необхідних матеріалів, документів або від іншої участі в експертизі, якщо без цього провести експертизу неможливо, суд залежно від того, хто із цих осіб ухиляється, а також яке для них ця експертиза має значення, може визнати факт, для з'ясування якого експертиза була призначена.
Експертизу провести у присутності сторін -позивача ОСОБА_3 та відповідача ОСОБА_4 Акціонерного Товариства з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівний завод» , або представників сторін з підтвердженими для зазначених дій повноваженнями.
Оплату за проведення експертизи покласти на відповідача ОСОБА_5 Акціонерне Товариство з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівний завод» .
В іншій частині клопотання -відмовити.
Провадження у справі зупинити на час проведення судової експертизи.
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 8 жовтня 1998 року N 53/5 "Про затвердження Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень", а саме п. 1.13., проведення експертизи встановити у межах 2-х місяців, у випадку не можливості проведення експертизи у зазначений строк, погодити розумний строк проведення експертизи з Амур-Нижньодніпровським районним судом м. Дніпропетровська.
Ухвала суду у частині зупинення провадження може бути оскаржена в апеляційному порядку до апеляційного суду Дніпропетровської області через Амур-Нижньодніпровський районний суд м. Дніпропетровська шляхом подання протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали апеляційної скарги.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
В іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя І.В.Щербина-Почтовик
Суд | Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2011 |
Оприлюднено | 30.10.2017 |
Номер документу | 69784541 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська
Щербина-Почтовик І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні