Постанова
від 02.12.2009 по справі 6/161-09
КИЇВСЬКИЙ МІЖОБЛАСНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ МІЖОБЛАСНИЙ АП ЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


01033, м.Київ, вул.Жилянська 58-б тел. 284-37-31

Іменем України

П О С Т А Н О В А

02.12.09 р. № 6/161-09

Київський міжобласний ап еляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Ме льника С.М.,

суддів: Га врилюка О.М.,

Корсакової Г.В.,

при секретарі судово го засідання Лебедєвій С.В.,

за участю:

прокурора: Дутчин І.М. - за п освідченням,

від позивача 1: Карнаух О.В . - представник за довірені стю,

від позивача 2: не з' явилис ь,

від відповідача: Дзюба О.О . - представник за довірені стю,

розглянувши апеляційне по дання Міжрайонного природоо хоронного прокурора Київськ ої області та апеляційну ска ргу Державної екологічної ін спекції в Київській області на рішення господарського су ду Київської області від 20.08.2009 р . (підписане 18.09.2009 р.)

у справі № 6/161-09 (суддя Мал яренко А.В.)

за позовом Міжра йонного природоохоронного п рокурора Київської області, в інтересах держави в особі:

1. Державної екологічної інс пекції в Київській області,

2. Чабанівської селищної рад и

до Закрито го акціонерного товариства « А.Е.С. Київобленерго»

про стягне ння 43 729,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Міжрайонний природ оохоронний прокурор Київськ ої області, в інтересах держа ви в особі Державної екологі чної інспекції в Київській о бласті та Чабанівської селищ ної ради, звернувся до господ арського суду Київської обла сті з позовною заявою до Закр итого акціонерного товарист ва «А.Е.С. Київобленерго»про с тягнення 43 729,00 грн. збитків, зап одіяних порушенням законода вства про охорону навколишнь ого природного середовища.

Рішенням господарського с уду Київської області від 20.08.20 09 р. (підписане 18.09.2009 р.) в задоволе нні позовних вимог відмовлен о повністю.

Не погоджуючись з прийняти м рішенням, Міжрайонний прир одоохоронний прокурор Київс ької області вніс апеляційне подання, в якому просив скасу вати рішення місцевого госпо дарського суду і прийняти но ве рішення, яким задовольнит и позовні вимоги повністю.

Ухвалою Київського міжобл асного апеляційного господа рського суду від 14.10.2009 р. апеляц ійне подання Міжрайонного пр иродоохоронного прокурора К иївської області прийняте до провадження та призначене д о розгляду.

15.10.2009 р. до Київського міжобла сного апеляційного господар ського суду надійшла апеляці йна скарга Державної екологі чної інспекції в Київській о бласті на рішення господарсь кого суду Київської області від 20.08.2009 р. по справі № 6/161-09, в якій позивач 1 просив скасувати повністю рішення місцевого господарського су ду, прийняти нове рішення, яки м позов задовольнити повніст ю.

Ухвалою Київського міжобл асного апеляційного господа рського суду від 11.11.2009 р. апеляц ійна скарга Державної еколог ічної інспекції в Київській області прийнята до провадже ння та об' єднана в одне апел яційне провадження з апеляці йним поданням Міжрайонного п риродоохоронного прокурора Київської області.

Прокурор та представник по зивача 1 в судовому засіданні підтримали доводи та вимоги , які містяться в апеляційних поданні та скарзі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечи в проти вимог апеляційних по дання та скарги з підстав, нав едених у відзиві.

Чабанівська селищна рада н е направила в судове засідан ня своїх представників, про д ату, час та місце розгляду спр ави повідомлена належним чин ом, про причини неявки суд не п овідомила.

Колегія суддів вважає за мо жливе розгляд справи за наяв ними в ній матеріалами у відп овідності до ст. 75 ГПК України .

Відповідно до ст. 99 ГПК Украї ни в апеляційній інстанції с прави переглядаються за прав илами розгляду цих справ у пе ршій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у розділі ХІІ ГПК України. Апе ляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеля ційному порядку, користуєтьс я правами, наданими суду перш ої інстанції.

У відповідності до ст. 101 ГПК України у процесі перегляду справи апеляційний господар ський суд за наявними у справ і і додатково поданими доказ ами повторно розглядає справ у. Апеляційний господарський суд не зв' язаний доводами а пеляційної скарги (подання) і перевіряє законність і обґр унтованість рішення місцево го господарського суду у пов ному обсязі.

Дослідивши наявні в справі матеріали, розглянувши апел яційні подання та скаргу, зас лухавши пояснення присутніх представників учасників апе ляційного провадження, колег ія суддів Київського міжобла сного апеляційного господар ського суду вважає, що апеляц ійні подання та скарга підля гають частковому задоволенн ю, а рішення місцевого господ арського суду підлягає частк овому скасуванню з підстав п ередбачених п.п. 1, 3, 4 ст. 104 ГПК Укр аїни, а саме: неповне з' ясува ння обставин, що мають значен ня для справи, невідповідніс ть висновків, викладених у рі шенні місцевого господарськ ого суду, обставинам справи, п орушення або неправильне зас тосування норм матеріальног о чи процесуального права.

Суд першої інстанції, прийм аючи рішення про відмову у за доволенні позову, виходив з т ого, що позивачем не доведено належним чином наявності пр авопорушення, яке необхідне для настання відповідальнос ті у формі відшкодування зби тків. Але з таким висновком ко легія суддів не може погодит ись з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 02.10.2008 р. та 03.10.2008 р. Державно ю екологічною інспекцією в К иївській області були провед ені перевірки дотримання вим ог природоохоронного законо давства в с. Новосілки Києво-С вятошинського району Київсь кої області, під час яких, згід но актів перевірок, було вста новлено, що на земельній діля нці, яка перебуває в оренді у Т ОВ «Валентина і Анатолій »по вул. Озерній в с. Но восілки навколо ставка виявл ено вирубані дерева в кілько сті 22, згідно перелікової відо мості .

На підставі листа Державно ї екологічної інспекції в Ки ївській області від 15.10.2008 р. № 2456/09 -13, Міжрайонною природоохорон ною прокуратурою Київською о бласті була проведена переві рка щодо додержання природоо хоронного законодавства під час вирубки дерев навколо оз ера по вул. Озерна с. Новосілки Києво-Святошинського району Київської області, якою було встановлено, що вирубку дере в проведено працівниками ЗАТ «А.Е.С. Київобленерго».

Листом від 18.11.2008 р. № 08/3012 відпові дач повідомив прокурора що: з гідно з планом робіт служба п овітряних ліній ЗАТ «А.Е.С. Киї вобленерго»провела в 2008 році плановий огляд двоколової по вітряної лінії 110 кВ Н.Київськ а-Теремки 1,2; оглядом було вияв лено недопустиме наближення дерев до проводів ПЛ-110 кВ в меж ах с. Новосілки Києво-Святоши нського району; в декількох м ісцях від дерев до проводів в ідстань складала 0,5-1,0 метр і та кож були виявлені сліди пере криття від дії замикання еле ктричного струму на землю.

Також, у вказаному листі від повідач зауважив, що працівн ики ЗАТ «А.Е.С. Київобленерго» не перевищили своїх повноваж ень по вирізці дерев в охорон ній зоні ПЛ-110 кВ Н.Київська-Тер емки 1,2.

Постановою помічника міжр айонного природоохоронного прокурора Київської області про відмову в порушенні крим інальної справи від 31.03.2009 р. бул о встановлено, що: у вересні 2008 року працівниками відповіда ча проводилась вирубка 22 дере в поруч озера (ставка) по вул. О зерна в с. Новосілки Києво-Свя тошинського району Київсько ї області на земельній ділян ці, яка надана в оренду ТОВ «Ва лентина і Анатолій»на пі дставі договору оренди земел ьної ділянки, укладеного між Чабанівської селищною радою та ТОВ «Валентина і Анатол ій»; опитаний директор вказ аного товариства ОСОБА_4 п ояснив, що частина орендован ої земельної ділянки площею 0,6984 м2, на якій проводилась виру бка дерев є охоронною зоною л іній електропередач та вируб ка дерев ним особисто не пров одилась; працівниками ЗАТ «А .Е.С. Київобленерго»в порушен ня п. 3 ст. 28 Закону України «Про благоустрій населених пункт ів», п. 12 Правил охорони електр ичних мереж, затверджених По становою КМУ від 04.0397 № 209, та Поря дку видалення дерев, кущів, га зонів і квітників у населени х пунктах, затвердженого Пос тановою КМУ від 01.08.06 № 1045, здійсню валась вирубка дерев, які роз міщені в охоронній зоні ЛЕП, б ез отримання дозволу (лісору бського квитка, ордера) на зни щення зелених насаджень в ох оронній зоні.

Статтею 28 Закону України «П ро благоустрій населених пун ктів»передбачено, що охороні та відновленню підлягають у сі зелені насадження в межах населених пунктів під час пр оведення будь-якої діяльност і, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самос івом в охоронних зонах повіт ряних і кабельних ліній, тран сформаторних підстанцій, роз подільних пунктів і пристрої в. Охорона, утримання та відно влення зелених насаджень на об' єктах благоустрою, а так ож видалення дерев, які вирос ли самосівом, здійснюються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів залежн о від підпорядкування об'єкт а благоустрою, а на земельних ділянках, переданих у власні сть, наданих у постійне корис тування або в оренду, - за раху нок коштів їх власників або к ористувачів відповідно до но рмативів, затверджених у вст ановленому порядку. Видаленн я дерев, кущів, газонів і квітн иків здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Мін істрів України.

Згідно п. 7.1. Правил утримання зелених насаджень у населен их пунктах України, затвердж ених Наказом Міністерства бу дівництва, архітектури та жи тлово-комунального господар ства України, від 10.04.2006 р. № 105, охор оні та відновленню підлягают ь усі зелені насадження в меж ах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльн ості, крім зелених насаджень , які висаджені або виросли са мосівом в охоронних зонах по вітряних і кабельних ліній, т рансформаторних підстанцій , розподільчих пунктів і підп риємств та своєчасно видален і. У разі несвоєчасного видал ення насаджень в охоронних з онах, коли дерева біля корене вої шийки досягли діаметра 5 с м і більше, їх відновна вартіс ть стягується в установленом у порядку.

Охорона, утримання та відно влення зелених насаджень на об' єктах благоустрою, а так ож видалення дерев, які вирос ли самосівом, здійснюються з а рахунок державного або міс цевих бюджетів залежно від п ідпорядкування об' єкта бла гоустрою, а на земельних діля нках, переданих у постійне ко ристування або в оренду, - за р ахунок їх власників або орен дарів відповідно до норматив ів, затверджених у встановле ному порядку (п 7.2. Правил утрим ання зелених насаджень у нас елених пунктах України).

Згідно п. 8 Правил охорони ел ектричних мереж, затверджени х Постановою Кабінету Мініст рів України від 04.03.1997 р. № 209, забор оняється в охоронних зонах п овітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанці й, розподільних пунктів і при строїв виконувати будь-які д ії, що можуть порушити нормал ьну роботу електричних мереж , спричинити їх пошкодження а бо нещасні випадки, а саме: сад жати дерева та інші багаторі чні насадження, крім випадкі в створення плантацій новорі чних ялинок.

У відповідності до п. 12 Прави л охорони електричних мереж, затверджених Постановою Каб інету Міністрів України від 04.03.1997 р. № 209, роботи із запобіганн я аваріям в електричних мере жах, траса яких прокладена в м ежах багаторічних насаджень , слід виконувати після оформ лення належного дозволу (ліс орубного квитка) згідно з чин ним законодавством.

Згідно п. 2 Порядку видаленн я дерев, кущів, газонів і квітн иків у населених пунктах (дал і - Порядок), затвердженого П остановою Кабінету Міністрі в України від 01.08.2006 р. № 1045, видален ня зелених насаджень здійсню ється, зокрема, у разі знесенн я аварійних, сухостійних і фа утних дерев, а також самосійн их і порослевих дерев з діаме тром кореневої шийки не біль ш як 5 сантиметрів; проведення ремонтних та експлуатаційни х робіт в охоронній зоні пові тряних ліній електропередач і, на трансформаторній підст анції і розподільному пункті системи енергопостачання, м ережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекому нікаційній і кабельній елект ромережі.

У відповідності до п. 3 Поряд ку, видалення зелених насадж ень на території населеного пункту здійснюється за рішен ням виконавчого органу міськ ої, селищної, сільської ради н а підставі ордера.

Пунктом 4 Порядку передбаче но, що підставою для прийнятт я рішення компетентним орган ом є заява юридичної чи фізич ної особи про видалення зеле них насаджень. Компетентний орган протягом трьох днів пі сля надходження заяви затвер джує склад відповідної коміс ії. До складу комісії включаю ться представники заявника, власника земельної ділянки ( користувача), компетентного органу, а також інших заінтер есованих організацій. Комісі я у п' ятиденний строк після її затвердження визначає ст ан зелених насаджень, розташ ованих на земельній ділянці, і складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають вид аленню, за зразком, затвердже ним Мінбудом. Акт складаєтьс я у чотирьох примірниках і по дається на погодження з тери торіальним органом Мінприро ди у триденний строк. Три прим ірники погодженого акта пове ртається комісії, по одному з яких передається власнику (к ористувачу) земельної ділянк и і заявнику. Голова комісії г отує в триденний строк проек т рішення компетентного орга ну про видалення зелених нас аджень, в якому зазначаються дані про кількість зелених н асаджень, що підлягають вида ленню і що залишаються на зем ельній ділянці. Компетентний орган у тижневий строк після надходження зазначеного про екту приймає рішення про вид алення зелених насаджень і н аступного дня видає заявнику його копію для оплати віднов ної вартості зелених насадже нь, що підлягають видаленню.

Згідно п. 6 Порядку, сплата ві дновної вартості зелених нас аджень не проводиться у разі : знесення аварійних, сухості йних і фаутних дерев, а також с амосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів; про ведення ремонтних та експлуа таційних робіт в охоронній з оні повітряних ліній електро передачі, на трансформаторні й підстанції і розподільному пункті системи енергопостач ання, мережі водо-, теплопоста чання та водовідведення, тел екомунікаційній і кабельній електромережі.

Пунктом 8 Порядку передбаче но, що у процесі ліквідації на слідків стихійного лиха, ава рійної та надзвичайної ситуа ції, а також у разі, коли стан з елених насаджень загрожує жи ттю, здоров' ю громадян чи ма йну громадян та/або юридични х осіб, видалення зелених нас аджень здійснюється негайно з подальшим оформленням акт а обстеження відповідно до п ункту 4 цього Порядку.

До відповідальності за пор ушення законодавства у сфері благоустрою населених пункт ів в силу статті 42 Закону Укра їни «Про благоустрій населен их пунктів»притягаються осо би, винні у знищенні або пошко дженні зелених насаджень чи інших об' єктів озеленення н аселених пунктів. При цьому ш кода, заподіяна внаслідок по рушення законодавства про ох орону навколишнього природн ого середовища, підлягає ком пенсації, як правило, в повном у обсязі без застосування но рм зниження розміру стягненн я (ст. 69 Закону України «Про охо рону навколишнього середови ща»).

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.1999 № 559 «Про такси для обчислення ро зміру шкоди, заподіяної зеле ним насадженням у межах міст та інших населених пунктів» , до категорії знищених належ ать дерева та чагарники, зруб ані без спеціального на те до зволу або за дозволом, але не т і дерева чи чагарники, не на ти х ділянках, не в тій кількості , що передбачено дозволом.

Таким чином з вищевикладен ого вбачається, що видалення зелених насаджень на терито рії населеного пункту без ві дповідного рішенням виконав чого органу міської, селищно ї, сільської ради і за відсутн ості відповідного ордера є п ідставою для покладання на в инну особу відповідальності за заподіяну шкоду.

Відшкодування шкоди, запод іяної порушенням природоохо ронного законодавства, за св оєю правовою природою є відш кодування позадоговірної шк оди, тобто деліктною відпові дальністю.

Загальне положення про цив ільно-правову відповідальні сть за завдання позадоговірн ої шкоди втілено у ст. 1166 Цивіль ного кодексу України, відпов ідно до якої майнова шкода, за вдана неправомірними рішенн ями, діями чи бездіяльністю о собистим немайновим правам ф ізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну ф ізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному о бсязі особою, яка її завдала.

Підставою деліктної відпо відальності є протиправне шк ідливе винне діяння особи, як а завдала шкоду. Для відшкоду вання завданої шкоди необхід но довести такі факти як непр авомірність поведінки особи ; вина завдавача шкоди; наявні сть шкоди; причинний зв' язо к між протиправною поведінко ю та заподіяною шкодою.

Наявність всіх вищезазнач ених умов є обов' язковим дл я прийняття судом рішення пр о відшкодування шкоди. Відсу тність хоча б одного з цих еле ментів виключає відповідаль ність за заподіяну шкоду.

В деліктних правовідносин ах саме на позивача покладає ться обов' язок довести наяв ність шкоди, протиправність (незаконність) поведінки зап одіювача шкоди та причинний зв' язок такої поведінки із заподіяною шкодою, в свою чер гу, відповідач повинен довес ти, що в його діях (діях його пр ацівників) відсутня вина у за подіянні шкоди.

Факт здійснення ЗАТ «А.Е.С. К иївобленерго» порушення при родоохоронного законодавст ва, а саме незаконної вирубки земельних насаджень (дерев) б ез отримання у встановленому порядку ордеру, було встанов лено перевіркою, проведеною Міжрайонною природоохоронн ою прокуратурою Київської об ласті за матеріалами Державн ої екологічної інспекції в К иївській області щодо додерж ання природоохоронного зако нодавства під час вирубки де рев навколо озера по вул. Озер на с. Новосілки Києво-Святоши нського району Київської обл асті, постановою помічника м іжрайонного природоохоронн ого прокурора Київської обла сті про відмову в порушенні к римінальної справи від 31.03.2009 р.

При цьому, факт вирубки дере в у с. Новосілки без отримання ордеру відповідачем не запе речується та не спростовуєть ся.

Окрім того, відповідачем не доведено, що вирізані ним дер ева були аварійні та їх стан з агрожував життю, здоров' ю г ромадян та майну відповідача .

Посилання місцевого госпо дарського суду на лист Мініс терства палива та енергетики України від 25.07.2002 № 32-01/7-1101, як на док аз того, що відповідач не пови нен був оформлювати належний дозвіл на вирубку дерев, є без підставним, оскільки вказани й лист є роз' яснювальним, та не носить нормативно-правов ого характеру.

Згідно ст. 33 ГПК України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на які вона посила ється як на підставу своїх ви мог та заперечень.

Розмір шкоди, заподіяної зе леним насадженням у межах на селених пунктів обчислюєтьс я за таксами, що затверджені п остановою Кабінет Міністрів України від 08.04.1999 № 559 «Про такси для обчислення розміру шкод и, заподіяної зеленим насадж енням у межах міст та інших на селених пунктів»із змінами і доповненнями, внесеними пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 28.12.2001 № 1789. Пунктом 2 вка заної постанови установлено , що розмір шкоди, заподіяної з еленим насадженням у межах н аселених пунктів обчислюєть ся працівниками Міністерств а охорони навколишнього прир одного середовища та ядерної безпеки, його органів на місц ях та інших спеціально уповн оважених органів виконавчої влади, яким надано право розг лядати справи про адміністра тивні правопорушення.

Згідно Положення про Держа вну екологічну інспекцію в о бластях, містах Києві та Сева стополі, затвердженого наказ ом Міністерства охорони навк олишнього природного середо вища України від 19.12.2006 № 548, держа вна екологічна інспекція в о бластях, містах Києві та Сева стополі є спеціальним підроз ділом Мінприроди, який здійс нює державний контролю за до держанням вимог законодавст ва про охорону навколишнього природного середовища, раці ональне використання, відтво рення та охорону природних р есурсів, екологічну безпеку.

Проте, заявлені до стягненн я у позовній заяві збитки, зап одіяні порушенням законодав ства про охорону навколишньо го природного середовища, в р озмірі 43 729 грн. були нарахован і на підставі такс, затвердже них постановою Кабінету Міні стрів України від 23.07.2008 р. № 665 «Пр о затвердження такс для обчи слення розміру шкоди, заподі яної лісу», які застосовують ся для обчислення розміру шк оди, заподіяної лісовому фон ду, а також для обчислення шко ди, заподіяної знищенням, пош кодженням чи незаконною рубк ою окремих дерев, груп дерев, ч агарників на сільськогоспод арських угіддях, садибах, при садибних, дачних і садових ді лянках, що не належать до лісо вого фонду.

Статтею 4 Лісового кодексу У країни передбачено, що до ліс ового фонду України належать лісові ділянки, в тому числі з ахисні насадження лінійного типу, площею не менше 0,1 гектар а. До лісового фонду України н е належать: зелені насадженн я в межах населених пунктів, я кі не віднесені в установлен ому порядку до лісів; окремі д ерева і групи дерев, чагарник и на сільськогосподарських у гіддях, присадибних, дачних і садових ділянках.

З матеріалів справи не вбач ається, що вирубані дерева по вул. Озерна в с. Новос ілки відносились до лісового фонду, що також підтверджуєт ься постановою помічника між районного природоохоронног о прокурора Київської област і від 31.03.2009 р. Окрім того з догово ру оренди від 14.10.2005 р., укладеног о між Чабанівською селищною радою Києво-Святошинського р айону Київської області та Т ОВ «Валентина і Анатолій » стосовно земельної ділянк и, на якій були виявлені вируб ані дерева, вбачається, що пер едана в оренду земельна діля нка загальною площею 4,5182 га, у т ому числі багаторічні насадж ення - 2,5782 га, під водою (ставок ) - 1,9400 га, за її цільовим призна ченням є: зелені насадження (2, 5782 га) - землі природоохоронн ого значення; під водою (ставо к) (1,9400 га) - землі рекреаційног о призначення. Також, вказани м договором було встановлено , що частина земельної ділянк и площею 0,6984 га (охоронна зона Л ЕП) обтяжена правами третіх о сіб (використання земельної ділянки для ремонту ліній ел ектропередач).

З наведеного вбачається, що вирубані працівниками відпо відача дерева в с. Ново сілки не відносились до лісо вого фонду та не знаходились на сільськогосподарських уг іддях, садибах, присадибних, д ачних і садових ділянках, що н е належать до лісового фонду .

Враховуючи викладене, судо ва колегія вважає, що позивач ем при розрахунку суми відшк одування збитків, заподіяних порушенням законодавства пр о охорону навколишнього прир одного середовища, застосова но нормативно-правовий акт, к отрий не поширюється на спір ні правовідносини - постано ву Кабінету Міністрів Україн и від 23.07.2008 р. № 665 «Про затверджен ня такс для обчислення розмі ру шкоди, заподіяної лісу».

В даному випадку слід засто совувати постанову Кабінет М іністрів України від 08.04.1999 № 559 «П ро такси для обчислення розм іру шкоди, заподіяної зелени м насадженням у межах міст та інших населених пунктів»із змінами і доповненнями, внес еними постановою Кабінету Мі ністрів України від 28.12.2001 № 1789, ві дповідно до якої збитки, нане сені навколишньому природно му середовищу ЗАТ «А.Е.С. Київо бленерго»в результаті прове дення незаконної вирубки дер ев (зелених насаджень) в с. Нов осілки, згідно розрахунку, на даного на вимогу ухвали суду апеляційної інстанції від 11.1 1.2009 р. прокурором та позивачем, становлять 16 260,00 грн.

Таким чином, розрахунок шко ди, здійснений на підставі но рмативно-правового акту, яки й не поширюється на спірні пр авовідносини, при наявності таких фактів як неправомірні сть поведінки відповідача, й ого вина, наявність шкоди, при чинний зв' язок між протипра вною поведінкою та заподіяно ю шкодою, не може бути підстав ою для відмови у позові.

(Правова позиція з даного пи тання викладена в постанові Вищого господарського суду У країни від 31.03.2009 р. № 14/140).

За таких обставин, позовні в имоги прокурора підлягають з адоволенню частково, а саме с тягненню підлягають збитки, заподіяні порушенням законо давства про охорону навколиш нього природного середовища , в розмірі 16 260,00 грн., в частині с тягнення 27 469,00 грн. в позові від мовляється.

Враховуючи вищевикладене, судова колегія дійшла до вис новку, що апеляційні подання та скарга підлягають задово ленню частково, рішення місц евого господарського суду, я ке прийнято з порушенням чин ного законодавства, підлягає скасуванню частково, по спра ві приймається нове рішення про задоволення позовних вим ог в частині стягнення 16 260,00 грн .

У відповідності до ст. 49 ГПК У країни, судові витрати покла даються на відповідача пропо рційно розміру задоволених п озовних вимог.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 104, 105 Госп одарського процесуального к одексу України, Київський мі жобласний апеляційний госпо дарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційне по дання Міжрайонного природоо хоронного прокурора Київськ ої області на рішення господ арського суду Київської обла сті від 20.08.2009 р. у справі № 6/161-09 - задовольнити частково.

2. Апеляційну скаргу Д ержавної екологічної інспек ції в Київській області на рі шення господарського суду Ки ївської області від 20.08.2009 р. у сп раві № 6/161-09 - зад овольнити частково.

3. Рішення господарськ ого суду Київської області в ід 20.08.2009 р. у справі № 6/161-09 - с касувати частково.

4. Прийняти нове рішен ня, яким позовні вимоги задов ольнити частково.

5. Стягнути з Закритог о акціонерного товариства «А .Е.С. Київобленерго»на корист ь місцевого фонду охорони на вколишнього природного сере довища Чабанівської селищно ї ради Києво-Святошинського району Київської області 16 260,0 0 грн. збитків, заподіяних пору шенням законодавства про охо рону навколишнього природно го середовища.

6. В частині позовних в имог про стягнення 27 469,00 грн. зб итків, заподіяних порушенням законодавства про охорону н авколишнього природного сер едовища, відмовити.

7. Стягнути з Закритог о акціонерного товариства «А .Е.С. Київобленерго»в доход Де ржавного бюджету України 243,90 г рн. суми державного мита, 43,66 гр н. витрат на інформаційно-тех нічне забезпечення судового процесу.

8. Видачу відповідних наказів доручити господарсь кому суду Київської області.

9. Матеріали справи № 6/161-09 повернути до госпо дарського суду Київської області.

Головуючий суддя: С.М. Мельник

Судді: О.М. Гаврилюк

Г.В. Корсакова

Дата відправки 07.12.09

СудКиївський міжобласний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення02.12.2009
Оприлюднено20.12.2010
Номер документу6979134
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/161-09

Постанова від 02.12.2009

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С. М.

Ухвала від 11.11.2009

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С. М.

Ухвала від 24.09.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

Ухвала від 14.10.2009

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С.М.

Постанова від 12.10.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гордієнко М.І.

Ухвала від 30.06.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Маляренко А.В.

Рішення від 16.06.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваленко О.О.

Ухвала від 11.06.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Говор Н.Д.

Ухвала від 27.05.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Говор Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні