Справа№751/5083/17
Провадження №1-кс/751/2986/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2017 року місто Чернігів
Слідчий суддя Новозаводського районного суду м.Чернігова ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2
за участю слідчого ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого заступника начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Чернігівській області майора податкової міліції ОСОБА_3 , погодженого процесуальним керівником у кримінальному провадженні прокурором відділу прокуратури Чернігівської області радником юстиції ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий заступник начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Чернігівській області майор податкової міліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової перевірки.
В обґрунтування клопотання зазначено, що у слідчому управлінні фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Чернігівській області перебувають матеріали кримінального провадження №32016270000000105 відносно службових осіб ТОВ «Торговий Дім «Галс Агро» (код ЄДРПОУ 37109854) за фактом умисного ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
Так встановлено, що службові особи ТОВ «Фастівка» завищили «реалізацію» цукру та сформували ТОВ «Торговий Дім «Галс Агро» ризиковий податковий кредит з податку на додану вартість на суму 7 399, 2 тис. грн.
Із диспозиції ч. 3 ст. 212 КК України випливає, що умисним ухиленням від сплати податків є такі діяння особи, які призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великих розмірах.
Відповідно до положень ст. 91 КПК України, вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, підлягає доказуванню у кримінальному провадженні. В цілях доказування фактів чи обставин, що встановлюються у кримінальному провадженні можуть використовуватись документи висновки ревізій та акти перевірок (п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України).
ТОВ «Торговий Дім «Галс Агро» відповідно до баз даних фіскальної служби, перебуває на обліку у Прилуцькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області, та на час взаємовідносин з ТОВ «Фастівка» являлось платником податку на додану вартість.
Для з`ясування питання щодо достовірності, нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість та податку на прибуток за період з 01.01.2015 по 31.12.2016 ТОВ «Торговий Дім «Галс Агро» при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Фастівка», відшкодування завданих державі збитків, виникла необхідність у проведенні документальної позапланової перевірки платника податків.
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав.
Фіксування судового розгляду клопотання за допомогою технічних засобів, згідно ст. 107 КПК України, не здійснювалось.
Відповідно до п. п. 11 п. 1 ст. 78 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями), документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності отриманого рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, або постанови органу, що здійснює оперативно - розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Також, відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 9 КПК України, у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють, або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст. 7 цього Кодексу.
При цьому, Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-УІ, яким передбачений порядок призначення та проведення позапланової перевірки, не суперечить загальним засадам кримінального провадження.
Водночас, відповідно до ч. 3 ст. 91 КПК України, до обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні належать вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.
Обов`язок доказування обставин, передбачених ст. 91 КПК України, покладається на слідчого та прокурора.
З об`єктивної сторони злочин, передбачений ст. 212 КК України, характеризується нанесенням суспільно небезпечних наслідків у вигляді фактичного ненадходження до бюджету чи державних цільових фондів коштів у значних розмірах.
Також, пунктом 15 Постанови Пленуму Верховного Суду України №15 від 08.10.2004 «Про деякі питання застосування законодавства про відповідальність за ухилення від сплати податків зборів інших обов`язкових платежів» визначено, що злочин, передбачений ст. 212 КК України є закінченим з моменту фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів, які мали бути сплачені у строки та в розмірах, передбачених законодавством з питань оподаткування, тобто сум узгоджених податкових зобов`язань.
Відповідно до п.6 ч.2 ст. 242 КПК України, слідчий або прокурор зобов`язаний звернутися до експерта для проведення експертизи щодо визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.
Однак, відповідно до п. 1.1 розділу III «Економічна експертиза» Науково - методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 26.12.2012 № 1950/5), проведення ревізійних дій (визначення експертами-економістами будь-яких економічних показників без попереднього проведення документальних перевірок фінансово-господарської діяльності суб`єктом контролю) не належить до завдань економічної експертизи.
Тобто, для того щоб констатувати фактичне ненадходження до бюджету певної суми податків, визначено обов`язок контролюючого органу попередньо визначити податкове зобов`язання платника податку (з посиланням на норму порушеного податкового закону) та належним чином оформити податкові повідомлення-рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Поясненнями слідчого та клопотанням про проведення позапланової документальної перевірки платника податків ТОВ «Торговий Дім «Галс Агро» з питань дотримання вимог податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств за період з 01.01.2015 по 31.12.2016 по взаємовідносинам з ТОВ «Фастівка», доведено наявність підстав вважати, що проведення позапланової документальної перевірки є єдиним можливим правовим способом встановити вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням під час здійснення досудового розслідування, а тому клопотання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст. 1-3, 7-29, 40, 110, 309, 310 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого заступника начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Чернігівській області майора податкової міліції ОСОБА_3 , погодженого процесуальним керівником у кримінальному провадженні прокурором відділу прокуратури Чернігівської області радником юстиції ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки задовольнити.
Призначити документальну позапланову виїзну перевірку платника податків ТОВ «Торговий Дім «Галс Агро» (код ЄДРПОУ 39351131, юридична адреса: Чернiгiвська область, Прилуцький район, смт. Линовиця, вул. Заводська, буд. 4) з питань дотримання вимог податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року по взаємовідносинам з ТОВ «Фастівка» (код ЄДРПОУ 3755437)
Тривалість перевірки, не повинна перевищувати 10 робочих днів, виконання доручити ГУ ДФС у Чернігівській області.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий cуддя ОСОБА_1
Суд | Новозаводський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 69811423 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Новозаводський районний суд м.Чернігова
Мороз К. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні