Постанова
від 24.10.2017 по справі 802/2118/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

24 жовтня 2017 р. Справа № 802/2118/16-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Чернюк Алли Юріївни,

за участю:

секретаря судового засідання: Павліченко Аліни Володимирівни

представника позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення

до: товариства з обмеженою відповідальністю колективна телефонна компанія "Веко"

про: стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась Національна рада України з питань телебачення та радіомовлення до товариства з обмеженою відповідальністю колективна телефонна компанія "Веко" про стягнення заборгованості.

У позовній заяві та з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог позивач просив:

- стягнути з ТОВ "Веко" на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню, у розмірі 2810,56 грн.

Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив задовольнити заявлений адміністративний позов з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог.

Представник відповідача заперечував щодо заявленого адміністративного позову та просив відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю колективна телефонна компанія "Веко" здійснює свою діяльність у відповідності до ліцензії провайдера програмної послуги серія НР №0274-п від 15.06.2007 року.

18.05.2016 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення на підставі інформації зазначеної в акті робочої групи з опрацювання відомостей та документів про структуру власності телерадіоорганізації та провайдерів програмної послуги щодо неподання (несвоєчасного подання) інформації про структуру власності ТОВ КТК "ВЕКО" ухвалила рішення №744 про накладання штрафу на ТОВ КТК "ВЕКО" за порушення частини четвертої статті 12 та частини дев'ятої статті 40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" та на підставі статті 72 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" наклала штраф у розмірі 912.52 грн.

Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення на підставі частини четвертої статті 12 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" зазначено, що суб'єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону. Рішенням №2393 від 18.11.2016 року (а. с. 7-8), враховуючи рішення Національної ради від 18.05.2016 року №744 (а.с. 6 ), вирішено зокрема: визнати порушення ТОВ колективною телефонною компанією «Веко» пункту 22 рішення Національної ради від 18.05.2016 року №744; звернутися до суду про стягнення з ТОВ колективної телефонної компанії «Веко» м. Вінниця; управлінню фінансової та бухгалтерської служби нарахувати ТОВ колективній телефонній компанії «Веко» пеню за кожен день прострочення сплати.

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" (в редакції від 08.11.2016 року, що діяла на час прийняття рішення №2393 від 18.11.2016 року (а.с. 7)) законодавство України про телебачення і радіомовлення складається з Конституції України ( 254к/96-ВР ), Закону України "Про інформацію" (2657-12), цього Закону, законів України "Про суспільне телебачення і радіомовлення України" (1227-18), "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (538/97-ВР), "Про телекомунікації" (1280-15), "Про радіочастотний ресурс України" (1770-14), міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_2 України.

Згідно з ст. 1 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами. Національна рада є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Національна рада здійснює наглядові повноваження:

- нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення;

- нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства України щодо реклами та спонсорства у сфері телерадіомовлення;

- нагляд за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій;

- нагляд за дотриманням ліцензіатами визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів;

- нагляд за дотриманням стандартів та норм технічної якості телерадіопрограм;

- нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства України у сфері кінематографії;

- за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства України щодо частки національного аудіовізуального продукту;

- нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями, які здійснюють радіомовлення, вимог законодавства України щодо часток пісень (словесно-музичних творів) державною мовою та офіційними мовами Європейського Союзу в обсязі пісень, поширених протягом доби, а також протягом часових проміжків, визначених законом;

- нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями, які здійснюють радіомовлення, вимог законодавства України щодо обсягу ведення передач державною мовою;

- за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства у сфері захисту суспільної моралі;

- нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо складу їх засновників (власників), а також частки іноземних інвестицій у їх статутному капіталі;

- застосування в межах своїх повноважень санкцій відповідно до закону;

- офіційний моніторинг телерадіопрограм;

- контроль та нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог щодо розкриття інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), а за їх відсутності - про всіх власників та учасників телерадіоорганізації або провайдера програмної послуги і всіх фізичних осіб та власників і учасників юридичних осіб на всіх рівнях ланцюга володіння корпоративними правами телерадіоорганізації або провайдера програмної послуги, про пов'язаних осіб та про структуру власності телерадіоорганізації або провайдера програмної послуги. Контроль здійснюється шляхом подання Національною радою запитів про надання інформації до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб, запитів на отримання інформації з державних реєстрів, а також запитів про надання інформації до компетентних органів іноземних держав відповідно до міжнародних нормативно-правових актів, ратифікованих Верховною ОСОБА_2 України.

Норми ст. 21 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" визначають санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення Національна рада застосовує санкції до порушників законодавства про телебачення і радіомовлення відповідно до вимог Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

Як слідує зі змісту ст.2 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" дія цього Закону поширюється на відносини між суб'єктами діяльності в галузі телебачення і радіомовлення незалежно від їхньої форми власності, мети створення, виду статутної діяльності, а також від способу розповсюдження телерадіопрограм та передач, розрахованих на масове приймання споживачами.

Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада), ( положення ч.4 ст. 7 Закону України "Про телебачення та радіомовлення").

Положення статті 40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" визначає порядок ліцензування провайдерів програмної послуги. Для організації діяльності провайдера програмної послуги суб'єкт господарювання (провайдер або оператор телекомунікацій чи оператор кабельних мереж) повинен отримати ліцензію (дозвіл) у Національній раді. Ліцензування діяльності (мовлення) кабельного телебачення і радіомовлення здійснюється за реєстраційним принципом. Провайдер програмної послуги зобов'язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.

Відповідно до ст. 59 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" визначено обов'язки телерадіоорганізації, зокрема телерадіоорганізація зобов'язана: а) дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; б) виконувати рішення Національної ради та судових органів; в) поширювати об'єктивну інформацію.

Телерадіоорганізація зобов'язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності, в якому зазначаються: відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року; відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року; відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса). Форма звіту, порядок його складання та розгляду затверджуються Національною радою.

Санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення визначені статтею 72 Закону України "Про телебачення та радіомовлення", в якій зазначено, що санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради. Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону або ліцензійних умов. Національна рада застосовує санкції до провайдерів програмної послуги у разі порушення ними вимог цього Закону. У разі порушення законодавства про телебачення і радіомовлення іншими юридичними або фізичними особами Національна рада звертається до суду або до інших органів державної влади для усунення цих порушень у визначеному законодавством порядку. Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади. Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; подання до суду справи про анулювання ліцензії на мовлення. Рішення про оголошення попередження приймається у разі першого порушення законодавства чи умов ліцензії телерадіоорганізацією або першого порушення законодавства провайдером програмної послуги. Рішення про стягнення штрафу приймається: якщо після винесення попередження відповідні порушення не були усунені; якщо телерадіоорганізація за час після видачі (продовження) ліцензії вже отримала не менше трьох попереджень; якщо провайдер програмної послуги за час після сплати ним попереднього штрафу вже отримав не менше трьох попереджень. Штраф не може накладатися, якщо з часу останнього порушення законодавства минуло більше одного календарного року. Розміри штрафів встановлюються Національною радою за погодженням з Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог законодавства. За невиконання вимог, передбачених частинами першою, другою, третьою і п'ятою статті 9 цього Закону телерадіоорганізація, яка здійснює радіомовлення, сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми сплаченого ліцензійного збору за відповідною ліцензією. За неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев'ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону. Рішення про стягнення штрафу може бути оскаржене в судовому порядку. Якщо порушення не були усунені після попередження та стягнення штрафу, Національна рада подає до суду справу про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або справу про скасування державної реєстрації провайдера програмної послуги.

Так, суд звертає увагу, що у провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №802/133/17-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Колективна телефонна компанія "Веко" до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення №2393 від 18.11.2016 року.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду по справі №802/133/17-а в задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю колективна телефонна компанія "Веко" про скасування рішення Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення №2393 від 18.11.2016 року відмовлено.

Також, суд зазначає, що постанова по справі №802/133/17-а набула законної сили 22.08.2017 року.

Відповідно до статті 75 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» за кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі відмови ліцензіатом від сплати штрафу штраф стягується за рішенням суду.

А тому, враховуючи рішення Національної ради від 18.05.2016 №744, беручи до уваги інформацію управління представників Національної ради та інших структурних підрозділів Національної ради щодо стану виконання ліцензіатами рішень про накладення штрафів, керуючись статтями 12, 40, 72, 75 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» , статтями 13, 21 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» , Порядком подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності та відповідних форм документів телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, затвердженим рішенням Національної ради від 21.01.2016 №2, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.02.2016 року за №251/28381, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення прийняла рішення №2393 від 18.11.2016 року, пунктом першим якого визнала порушення ТОВ колективною телефонною компанією «Веко» пункту 2 рішення Національної ради від 18.05.2016 №744, пунктом другим звернулась до суду про стягнення штрафу з ТОВ колективної телефонної компанії «Веко» .

Відтак, суд вважає за необхідне стягнути з ТОВ "Веко" на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню в сумі 2810 грн. 56 коп. (дві тисячі вісімсот десять гривень п'ятдесят шість копійок).

Таким чином, повно, всебічно і об'єктивно дослідивши усі обставини справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного здобутого доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до переконання про наявність підстав для задоволення адміністративного позову Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення повністю.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ТОВ "Веко" (код ЄДРПОУ 23107433) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення ( код ЄДРПОУ 00063928) штраф та пеню в сумі 2810 грн. 56 коп. (дві тисячі вісімсот десять гривень п'ятдесят шість копійок).

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Чернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2017
Оприлюднено01.11.2017
Номер документу69859916
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2118/16-а

Постанова від 24.10.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 15.03.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні