ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 жовтня 2009 року Справа № 2а-25186/09/1270
Категорія 2.11.17
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:
Судді: Борза ниці С.В.
при секретарі: Гапоновій І.В.
в присутності сторін: представник позивача - Б олото О.О.
представник відпо відача - Назаренко Н.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Пр иватного підприємства „ІСТ-Л УГАНСЬК-2006” до Ленінської міжрайонної державної пода ткової інспекції у місті Луг анську про зобов' язання Л енінську міжрайонну держа вну податкову інспекцію у м. Л уганську відновити реєстрац ію, -
В С Т А Н О В И В:
17 серпня 2009 року до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду надійшов позов Пр иватного підприємства „ІСТ-Л УГАНСЬК-2006” до Ленінської міжрайонної державної пода ткової інспекції у місті Луг анську про зобов' язання Л енінську міжрайонну держа вну податкову інспекцію у м. Л уганську відновити реєстрац ію.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що 29 ли пня 2009 року відповідачем Лен інською МДПІ у м. Луганську прийняте рішення про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану Приватного пі дприємства „ІСТ-ЛУГАНСЬК-2006”, оформлене актом про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість № 189 від 29.07.2009 року.
Підставою для анулювання с відоцтва платника податку на додану вартість, як зазначен о у акті, є „встановлений факт виписки податкових накладни х, по яким не задекларовано (не сплачено) податкові зобов'яз ання, обсяг яких за оподатков уваними операціями перевищу є суму, визначену підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 3 Закону Укр аїни „Про податок а додану ва ртість” від 03 квітня 1997 року № 168 /97-ВР (зі змінами та доповнення ми)”.
Позивач вважає такі дії від повідача неправомірними та т акими, що суперечать діючому законодавству України.
У зв' язку з чим позивач про сив суд:
- Зобов' язати Ленінську міжрайонну державну подат кову інспекцію у м. Луганську відновити реєстрацію Прив атного підприємства „ІСТ-ЛУГ АНСЬК-2006” (код ЄДРПОУ 34525289) як п латника податку на додану ва ртість з 29.07.2009 року.
Позивач в судовому засідан ні підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач заперечував пр оти заявлених позовних вимог , просив суд відмовити у за вдо воленні адміністративного п озову, суду пояснив, що статт ею 3 Закону України ?ро державн у податкову службу в Україні ” від 04.12.90. №509 (із змінами та допо вненнями) передбачено, що орг ани державної податкової слу жби України у своїй діяльнос ті керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної вл ади, також рішеннями Верховн ої Ради АРК і Ради міністрів А РК, органів місцевого самовр ядування з питань оподаткува ння, виданими у межах повнова жень.
Положеннями п. 9.8 ст.9 ЗУ ?ро под аток на додану вартість” від 03.04.97 р. №168/97 - ВР (із змінами та допо вненнями) визначено випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додан у вартість.
Підпунктом ?” цього пункту п ередбачено, що реєстрація ді є до дати її анулювання, яка ві дбувається у випадку, якщо ос оба, зареєстрована як платни к податку, реєструється як пл атник єдиного податку або ст ає суб' єктом інших спрощени х систем оподаткування, які в изначають особливий порядок нарахування чи сплати подат ку на додану вартість, відмін ний від тих, що встановлені ци м Законом, чи звільняють таку особу від сплати цього подат ку за рішенням суду або з будь -яких інших причин.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.07.09 р. №7 57 про деякі питання адміністр ування податків, зборів (обов ' язкових платежів) роз' ясн ено даний підпункт у частині ? будь-яких інших причин”, а са ме: третім абзацом пункту 2 роз порядження 757-р визначено, що у разі виявлення органами дер жавної податкової служби фак ту виписки податкових наклад них, згідно з якими не задекла ровано (не сплачено) податков і зобов' язання, обсяг яких з а оподатковуваними операція ми перевищує суму, визначено підпунктом 2.3.1. пункту 2.3 статті 2 Закону (загальна сума 300 тис. г рн. податку на додану вартіст ь), реєстрація платника подат ку на додану вартість анулює ться. Тобто, норми даного абза цу починають застосовуватис ь, якщо платником виписано по даткових накладних, не задек ларовані (несплачені) податк ові зобов'язання за якими пер евищують 300 тис. грн. податку на додану вартість.
Анулювання реєстрації пла тника податку згідно з цією н ормою передбачається для осо би, яка допустила виписуванн я податкових накладних та не включила такі податкові нак ладні до складу своїх податк ових зобов'язань, незалежно в ід визначеного в її податков ій звітності результату діял ьності за звітний період ( в по датковій декларації заповне но рядок 25.1 чи 25.2 або рядок 26, або рядок 27), стану її розрахунків з бюджетом оподаткування, як ий застосовується такою особ ою.
Саме для перерахованих кат егорій платників підставою д ля анулювання реєстрації є п ідпункт ?” пункту 9.8. статті 9 За кону, яким передбачено можли вість анулювання з будь-яких інших причин.
Згідно роз' яснення ДПА Ук раїни від 15.07.09 р. №14927/7/16-1517 податков ий орган в даному випадку зоб ов' язаний прийняти самості йне рішення про анулювання р еєстрації на підставах, визн ачених у підпункті ?” вказано го вище пункту.
Дане Розпорядження Кабін ету Міністрів України ніяким чином не суперечить Закону У країни ?ро податок на додану в артість”, а лише доповнює та р оз' яснює, що саме підпадає п ід категорію ?нших причин”.
18.09.2009 року розпорядженням № 559 начальника Ленінської М ДПІ зобов' язано скасувати а кт про анулювання реєстрації платника ПДВ № 189 від 29.07.2009 року, о днак до цього часу акт залиша ється не скасованим.
Заслухавши пояснення пред ставників позивача, відповід ача, дослідивши матеріали сп рави, суд вважає, що позов підл ягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 8 Констит уції України в Україні визн ається і діє принцип верхове нства права. Конституція України має найвищу юридичн у силу. Закони та інші нормати вно-правові акти приймаються на основі Конституції Ук раїни і повинні відповідати їй. Норми Конституції Укр аїни є нормами прямої дії.
Звернення до суду для захис ту конституційних прав і сво бод людини і громадянина без посередньо на підставі Кон ституції України гарантує ться.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У п. 1.3 ст. 1 Закону України ?ро п одаток на додану вартість” в ід 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР визна чено, що платник податку - це о соба, яка, згідно з цим Законом , зобов' язана здійснювати у тримання та внесення до бюдж ету податку, що сплачується п окупцем, або особа, яка імпорт ує товари на митну територію України.
Відповідно до пп. ?” п. 2.1 ст. 2 ць ого Закону платником податку є будь-яка особа, що здійснює, або планує здійснювати госп одарську діяльність та реєст рується за своїм добровільни м рішенням як платник цього п одатку.
Об' єктом оподаткування є , зокрема, операції платників податку з поставки товарів т а послуг, місце надання яких з находиться на митній територ ії України.
У ст. 9 Закону України ?ро пода ток на додану вартість” визн ачено порядок реєстрації осі б у якості платника податку н а додану вартість. Будь-якій о собі, яка реєструється як пла тник податку на додану варті сть, присвоюється індивідуал ьний податковий номер, який в икористовується для справля ння цього податку.
В судовому засіданні встан овлено, що Приватне підприєм ство „ІСТ-ЛУГАНСЬК-2006” зареєс троване виконавчим комітето м Луганської міської ради ві д 25.07.2006 року, має ідентифікаційн ий код 34525289.
Згідно свідоцтва № 17332011 про ре єстрацію платника податку на додану вартість позивач має індивідуальний податковий н омер 345252812364.
Місцезнаходження підприєм ства - м. Луганськ, вул. Ленін а, 38.
29 липня 2009 року Ленінською МДПІ у м. Луганську прийнят е рішення про анулювання реє страції платника податку на додану Приватного підприємс тва „ІСТ-ЛУГАНСЬК-2006”, оформле не актом про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість № 189 від 29.07.2009 року .
Підставою для анулювання с відоцтва платника податку на додану вартість, як зазначен о у акті, є „встановлений факт виписки податкових накладни х, по яким не задекларовано (не сплачено) податкові зобов' язання, обсяг яких за оподатк овуваними операціями переви щує суму, визначену підпункт ом 2.3.1 пункту 2.3 статті 3 Закону У країни „Про податок на додан у вартість” від 03 квітня 1997 рок у № 168/97-ВР (зі змінами та доповне ннями)”.
В даному акті зроблено висн овок про те, що відповідно до п ідпункту ?” п. 9.8 статті 9 Закону України ?ро податок на додану вартість” від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР (зі змінами та доповнен нями) Приватне підприємство „ІСТ-ЛУГАНСЬК-2006” не має підст ави для перебування у якості платника податку на додану в артість.
Відповідно до пп. ?” п. 9.8 ст. 9 За кону України „Про податок на додану вартість” від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР реєстрація особ и платником ПДВ діє до дати її анулювання, яке відбуваєтьс я у випадку, якщо „особа зареє стрована як платник податку, реєструється як платник єди ного податку, або стає суб' є ктом інших спрощених системи оподаткування, які визначаю ть особливий порядок нарахув ання чи сплати податку на дод ану вартість, відмінний від т их, що встановлені цим Законо м, чи звільняють таку особу ві д сплати цього податку за ріш енням суду або з будь-яких інш их причин”,
Як вбачається із матеріалі в справи Приватне підприємст во „ІСТ-ЛУГАНСЬК-2006” не стало с уб' єктом спрощеної системи оподаткування, або суб' єкт ом особливого порядку нараху вання чи сплати податку на до дану вартість; немає жодного рішення суду про звільнення Приватного підприємства „ІС Т-ЛУГАНСЬК-2006” від сплати ПДВ; в ідсутні будь-які інші причин и звільнення Приватного підп риємства „ІСТ-ЛУГАНСЬК-2006” ві д сплати ПДВ.
Також слід звернути увагу н а той факт, що фраза „з будь-як их інших причин” у цьому випа дку стосується звільнення та кої особи від сплати ПДВ, а не інших причин для анулювання реєстрації платника ПДВ.
Пп. 9.8 ст. 9 Закону України „Про податок на додану вартість» від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР вста новлює вичерпний перелік під став для анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість, який розширеному тлумаченню не підлягає. Сере д положень цього переліку не має підстави, яка зазначена в акті скасування реєстрації.
Жодних фактів виписки не за декларованих податкових нак ладних Позивачем не встановл ено.
Виходячи із загальних заса д положень Конституції У країни, суд вважає за необхід не застосовувати принцип вер ховенства права, згідно яког о закони та інші нормативно-п равові акти приймаються на о снові Конституції Украї ни і повинні відповідати їй. В даному випадку суд виходить з принципу верховенства зак ону над іншими нормативно - правовими актами, які повинн і відповідати закону та Кон ституції України.
Оскільки в судовому засіда нні достовірно встановлено, що відповідач відносно позив ача незаконно прийняв рішенн я про анулювання реєстрації Приватного підприємства „І СТ-ЛУГАНСЬК-2006” як платника по датку на додану вартість, том у адміністративний позов зая влений обґрунтовано, у зв' я зку з чим підлягає повному за доволенню.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Пр иватного підприємства „ІСТ-Л УГАНСЬК-2006” до Ленінської міжрайонної державної пода ткової інспекції у місті Луг анську про зобов' язання Л енінську міжрайонну держа вну податкову інспекцію у м. Л уганську відновити реєстрац ію задовольнити повністю.
Зобов' язати Ленінську міжрайонну державну податк ову інспекцію у м. Луганську відновити реєстрацію Прив атного підприємства „ІСТ-ЛУГ АНСЬК-2006” (код ЄДРПОУ 34525289) як п латника податку на додану ва ртість з 29.07.2009 року.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прог олошення, а в разі складення постанови у повному обсязі в ідповідно до ст.160 цього Кодек су - з дня складення в повном у обсязі. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом дв адцяти днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційн е оскарження, якщо скарга под ається у строк, встановлений для подання заяви про апеляц ійне оскарження.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана в строк, вс тановлений цим Кодексом, пос танова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя С.В. Бо рзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2009 |
Оприлюднено | 03.06.2010 |
Номер документу | 6986510 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Борзаниця Сергій Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Борзаниця Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні