Ухвала
від 24.07.2017 по справі 355/928/17
БАРИШІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 355/928/17

Провадження № 1-кс/355/177/17

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про надання дозволу на проведення позапланової перевірки

24 липня 2017 року слідчий суддя Баришівського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання прокурора відділу прокуратури Київській області юриста 2 класу ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015110040002779 від 18.11.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356, ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 382 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор відділу прокуратури Київській області ОСОБА_3 звернулась до суду з клопотанням про надання дозволу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (м. Київ, бульвар Л. України, 26-А) на проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на земельних ділянках, розташованих за адресою: Київська область, м.. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31.

В обґрунтування поданого клопотання зазначає, що у провадженні Баришівського відділення поліції Переяслав-Хмельницького відділу поліції ГУ Національної поліції в Київській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015110040002779 від 18.11.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356, ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 382 КК України.

У ході розслідування встановлено, що службові особи Ірпінської міської ради та її виконкому упродовж 2007-2015 років, діючи всупереч інтересам служби, з метою отримання неправомірної вигоди, забезпечили прийняття радою рішень про виділення із порушеннями земельного законодавства земельних ділянок в м. Ірпінь за адресами: вул. Єсеніна, 30, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , Чехова, 27, АДРЕСА_4 , Пушкінська, АДРЕСА_5 , Мінеральна, 7, АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 шосе, 8А, Тургеневська, 15, АДРЕСА_8 .

Зокрема, відповідно до розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 12.08.2015 №301 «Про утворення обласної робочої групи з проведення перевірок діяльності райдержадміністрацій, сільських, селищних, міських рад Київської області» 01.10.2015 членами обласної робочої групи було здійснено перевірку діяльності виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області щодо здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, з питань додержання земельного, водного, природоохоронного законодавства, законодавства у сфері містобудівної діяльності, організації роботи із розгляду звернень громадян. В ході перевірки проведено аналіз прийнятих рішень Ірпінською міською радою в галузі земельних відносин та вивчено стан дотримання вимог земельного законодавства при наданні Ірпінською міською радою земельних ділянок, а також питання дотримання вимог під час видачі містобудівних умов і обмежень на забудову земельних ділянок.

Відповідно до акту перевірки діяльності виконавчого комітету Ірпінської міської ради (питання дотримання вимог земельного законодавства, дотримання вимог під час видачі містобудівних умов і обмежень на забудову земельних ділянок, дотримання містобудівного законодавства) та досудовим розслідуванням встановлено, що відносно земельних ділянок, що розташовані за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31 (кадастрові номери 3210900000:01:170:0047 та 3210900000:01:170:0048), Ірпінською міською радою з метою проведення земельного аукціону з продажу трьох земельних ділянок по 0,5 га кожна під багатоповерхову житлову забудову в м. Ірпені по вул. Гайдара (район Ірпінською лісгоспу - вул. Єсеніна, 30, 31) було прийнято рішення від 27.04.2007 № 506-17-У «Про проведення експериментального земельного аукціону з продажу трьох земельних ділянок по 0,5 га кожна для багатоповерхової житлової забудови в м. Ірпінь (район Ірпінського лісгоспу - вул. Єсеніна). Загальна площа трьох земельних ділянок становить 1,5 га ( по 0,5 га кожна, код цільового призначення 2.1 - землі житлової та громадської забудови під житлову та громадську забудову).

Відомості про розроблення проекту землеустрою щодо земельних ділянок по вул. Єсеніна, 30 та 31 відсутні. Також відсутні відомості про проведення відповідного аукціону та затвердження вказаної документації із землеустрою, а як наслідок відсутні і відомості про оформлення в подальшому права комунальної власності на зазначені сформовані земельні ділянки, шляхом затвердження відповідної документації із землеустрою на сесії міської ради. Будь-яка документація із землеустрою на земельні ділянки за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30 та 31 в архіві управління Держземагентства у м. Ірпені відсутня. В копії проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом проведення земельного аукціону, наявний позитивний висновок державної експертизи.

Також встановлено, що розпорядженням Київської обласної державної адміністрації від 17.08.2007 «Про вилучення земельної ділянки» було затверджено проект землеустрою щодо передачі земельної ділянки до земель запасу Ірпінської міської ради під житлову та громадську забудову (район Ірпінського лісгоспу - вул. Єсеніна, 30, 31), розроблений комунальним підприємством «Ірпінське земельно-кадастрове бюро». Цим же розпорядженням вилучено із постійного користування державного підприємства «Київське лісове господарство» (Ірпінське лісництво, квартал 52) земельну ділянку лісогосподарського призначення площею 0,8161 га на території Ірпінської міської ради Київської області та віднесено її до земель запасу лісогосподарського призначення. Тобто, частиною першою розпорядження затверджується проект землеустрою щодо передачі земельної ділянки до земель запасу Ірпінської міської ради під житлову та громадську забудову, при цьому частиною другою розпорядження земельна ділянка лісогосподарського призначення площею 0,8161 га віднесено до земель запасу лісогосподарського призначення. Простежується колізія при прийнятті даного розпорядження, а саме не змінена категорія земель лісогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови, в зв`язку з чим не було нараховано та сплачено втрати лісогосподарського виробництва. Зазначений в розпорядженні КОДА проект землеустрою як у розробника, так і в Управлінні Держземагентства в м. Ірпінь відсутні. (Змінено форму власності на комунальну, хоча ділянка знаходиться за межами м. Ірпінь).

Відповідно до Індексно-кадастрової карти м. Ірпінь Київської області, затвердженої Ірпінським міським головою (2009 рік), та проектного плану формування території Ірпінської міської ради Київської області, що є складовою частиною технічної документації по складанню проекту формування території і встановлення меж Ірпінської міської ради Київської області, розробленої Київським відділенням інституту із землеустрою УААН, земельні ділянки по вул. Єсеніна, 30, 31 розташовані за межами населеного пункту м. Ірпінь.

Таким чином, Ірпінською міською радою права комунальної власності на земельні ділянки за зазначеними адресами набуто з порушенням вимог земельного законодавства, зміна цільового призначення земельних ділянок по вул. Єсеніна, 30 та 31 відбулася з порушенням статті 20 Земельного кодексу України.

Ірпінською міської радою надано в оренду строком на 25 років комунальному підприємству «Ірпіньжитлоінвестбуд» земельні ділянки по вул. Єсеніна, а саме: рішенням від 29.01.2015 № 4621-66-VI надано земельну ділянку площею 0,5000 га кадастровий номер 3210900000:01:170:0047 (за рахунок земель запасу міської ради) для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в АДРЕСА_9 ; рішенням від 25.06.2015 № 5178-74-VI надано земельну ділянку площею 0,5000 га кадастровий номер 3210900000:01:170:0048 (за рахунок земель запасу міської ради) для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в АДРЕСА_1 .

На підставі рішення Ірпінської міської ради від 29.01.2015 № 4621-66-VI між міською радою та КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» укладено договір оренди земельної ділянки від 12.03.2015. Розмір орендної плати становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Враховуючи, що КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» є комунальним підприємством, то відповідно до абзацу шостого частини другої статті 134 Земельного кодексу України право оренди земельних ділянок набувалося не на конкурентних засадах.

У подальшому рішенням 71 сесії 6 скликання Ірпінської міської ради від 29.04.2015 №5025-71-VI дозволено комунальному підприємству «Ірпіньжитлоінвестбуд» передати в суборенду ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» земельну ділянку площею 0,5000 га, кадастровий номер 3210900000:01:070:0047 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, яка знаходиться за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, без зміни цільового призначення. На підставі рішення Ірпінської міської ради від 29.04.2015 № 5025-71-VI між КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» та ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» укладено договір суборенди земельної ділянки від 13.05.2015 № 29 строком на 5 років. 19 січня 2015 року ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» з КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» укладений попередній договір про будівництво багатоповерхового житлового будинку. Відповідно до пункту 2.1. зазначеного договору КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» бере на себе зобов`язання до 31 травня 2015 року укласти із ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» договір суборенди земельної ділянки площею 0,5000 га, що знаходиться за адресою: Київська область, місто Ірпінь, вулиця Єсеніна, 30, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку у разі отримання вище зазначеної земельної ділянки в орендне користування. Встановлено, що зазначений попередній договір про будівництво укладено сторонами ще до розгляду на сесії міської ради питання надання земельної ділянки в оренду комунальному підприємству «Ірпінжитлоінвестбуд». Викладене свідчить про те, що єдиною метою комунального підприємства «Ірпіньжитлоінвестбуд» було отримати земельну ділянку в оренду з подальшою передачею її в суборенду іншому суб`єкту - ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП».

Таким чином, ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» уникло процедуру набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах, порушуючи частину 1 статті 134 Земельного кодексу України. Крім того, сплата збитків та втрат лісогосподарського виробництва всупереч вимог п. «г» ст. 95, ч. 2 та п. «г» ч. З ст. 152, ст. 156, ст. 157 та ст. 209 Земельного кодексу України не сплачені.

Внаслідок зазначених узгоджених спільних дій посадових осіб Ірпінської міської ради, КП «Ірпіньжитлоінвестбуд», Управління Держземагентства в м. Ірпінь та ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП», останнє уникло процедуру набуття права оренди земельної ділянки комунальної власності на конкурентних засадах. Враховуючи те, що відповідні земельні торги не проводились, ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ- ГРУП» набуло права оренди на земельну ділянку на безальтернативній основі. При цьому орендна плата за земельну ділянку в результаті аукціону могла б перевищувати максимальний розмір орендної плати у 12 відсотків від нормативної грошової оцінки, встановлений законодавством.

Таким чином, всупереч вимог ст. 19 Конституції України, ст.ст. 17, 38, 84 та п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, службові особи Ірпінської міської ради, зловживаючи владою та службовим становищем всупереч інтересам служби вчинили дії щодо прийняття рішень № 4621-66-VI від 29.01.15 та № 5025-71-VI від 29.04.15 на підставі яких передано в оренду та суборенду земельну ділянку державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047 площею 0,5 га, що розташована за межами населеного пункту м. Ірпінь, а службові особи Управління Держгеокадастру в м. Ірпінь зловживаючи владою та службовим становищем всупереч інтересам служби в порушення вимог ст.ст. 21, 24 Закону України «Про державний земельний кадастр», ст. 123 Земельного кодексу України, п.п. 54, 56, 67, 70 Порядку ведення Державного земельного кадастру, здійснили державну реєстрацію вищевказаних договорів оренди та суборенди земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047 у Державному земельному кадастрі, без розробки та затвердження відповідної документації із землеустрою та не зважаючи на те, що земельна ділянка відноситься до земель державної власності і розташована за межами населеного пункту, а рішення про її відведення в оренду та суборенду прийнято не уповноваженим на те органом.

Відповідно до інформації Управління Держгеокадастру у м. Ірпені Київської області від 26.08.2016 за № 99-1017-99.4-523/2-16 вищевказана земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047, яка розташована за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30. знаходиться за межами населеного пункту м. Ірпінь Київської області. Отже, з урахуванням вищевказаних положень законодавства повноваження щодо розпорядження земельною ділянкою державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047 не належить до компетенції Ірпінської міської ради Київської області.

Згідно інформації Інспекції ДАБК Ірпінської міської ради у Єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об`єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів наявна наступна інформація:

-20.11.2015 зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, за номером КС 083153241241 на об`єкт «Будівництво багатоквартирного житлового будинку»;

-26.10.2016 зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації об`єкта за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, за номером КС 143163001651 на об`єкт «Будівництво багатоквартирного житлового будинку»;

-06.05.2016 зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 31, за номером КС 08316127030 на об`єкт «Будівництво багатоквартирного житлового будинку»;

-27.02.2017 зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації об`єкта за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 31, за номером КС 143170581379 на об`єкт «Будівництво багатоквартирного житлового будинку».

Враховуючи, що земельні ділянки за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31 незаконно надані у користування ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП», без зміни цільового призначення, розміщення об`єктів будівництва - багатоквартирних житлових будинків на вказаних земельних ділянках суперечить вимогам містобудівної документації та не відповідає вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил.

З метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог містобудівного законодавства, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного кримінального правопорушення, спеціалістам Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області необхідно провести позапланову перевірку законності здійснення будівництва багатоповерхових будинків на земельних ділянках за адресами: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, АДРЕСА_1 .

Без проведення перевірки спеціалістами Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження передбачені ч.2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, та окрім того може призвести до приховування злочину.

Перевіривши надані матеріали клопотання та матеріали кримінального провадження за №12015110040002779 від 18.11.2015, дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши прокурора відділу прокуратури Київській області ОСОБА_3 , яка клопотання підтримала, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Орган державного архітектурно-будівельного контролю у своїй діяльності взаємодіє з органами Національної поліції, прокуратури, державної статистики та іншими правоохоронними і контролюючими органам.

Статтею 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 24 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2015 № 747) визначено, що декларацію про початок виконання будівельних робіт може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Враховуючи, що п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014, що унеможливило призначення позапланової ревізії за постановою слідчого, необхідно звернутися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про проведення позапланової перевірки, оскільки спеціалістами Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру вказані перевірки проводяться за рішенням суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ст. ст. 8,9 Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 № 76-19 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) здійснюються у період січня по червень включно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявою суб`єкта господарювання щодо його перевірки.

Проте, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 40 КПК України, постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»,-

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора відділу прокуратури Київській області юриста 2 класу ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015110040002779 від 18.11.2015, про надання дозволу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (м. Київ, бульвар Л. України, 26-А) на проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на земельних ділянках, що розташовані за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31, з кадастровими номерами 3210900000:01:170:0047 та 3210900000:01:170:0048, задовольнити.

Надати дозвіл Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (м. Київ, бульвар Л. України, 26-А) на проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на земельних ділянках, що розташовані за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31, з кадастровими номерами 3210900000:01:170:0047 та 3210900000:01:170:0048.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Баришівського районного суду ОСОБА_1

СудБаришівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення24.07.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу70069058
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —355/928/17

Ухвала від 28.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 28.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 28.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 25.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 28.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 28.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 28.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 25.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 25.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Ухвала від 25.07.2017

Кримінальне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні