Постанова
від 09.11.2017 по справі 812/1499/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 листопада 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1499/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Східно українська група про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Державної служби геології та надр України (далі - позивач, Держгеонадра) до Товариства з обмеженою відповідальністю Східно українська група (далі - відповідач, ТОВ Східно українська група ) з вимогами про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453, наданого ТОВ Східно українська група .

В обґрунтування вимог зазначено, що ТОВ Східно українська група виданий спеціальний дозвіл на користування надрами від 22.10.2013 № 4453, невід'ємною частиною якого є угода про умови користування надрами від 22.10.2013.

З моменту отримання спеціального дозволу у користувача надр виникають права та обов'язки встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615.

Посилаючись на статтю 24 Кодексу України про надра та Угоду про умови користування надрами, позивач стверджує, що відповідач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України (далі - ДНВП Геоінформ України ) щорічні звіти, як підтвердження експлуатації корисних копалин.

ДНВП Геоінформ України листом № 03/303-0296 від 24.01.2017 надало до позивача перелік суб'єктів господарювання, які не звітували щодо руху запасів за формою № 5-гр за 2015 рік, серед яких є ТОВ Східно українська група .

За результатами опрацювання вказаного листа установлено, що ТОВ Східно українська група у порушення вимог Угоди про умови користування надрами та статті 24 Кодексу України про надра не подано до ДНВП Геоінформ України щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин, за 2015 рік.

У зв'язку з цим та з метою запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр Держгеонадра, як орган, що здійснює державний геологічний контроль, відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2011 року № 1294, видало наказ від 16.11.2016 № 431 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами. Цим наказом встановлений строк для усунення порушень законодавства про надра з боку відповідача - 30 календарних днів.

У зв'язку з тим, що УДППЗ Укрпошта не здійснюються поштові відправлення до населених пунктів Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, у зв'язку з проведенням антитерористичної операції, Державною службою геології та надр України подано оголошення до офіційного вісника Урядовий кур'єр щодо зупинення спеціальних дозволів на користування надрами та надання 30 календарних днів для усунення порушень, у зв'язку з невиконанням щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за 2015 рік.

Окрім цього, наказом Держгеонадр від 16 серпня 2016 року № 257 встановлено ТОВ Східно українська група додатковий (10 календарних днів) термін для усунення вищенаведених порушень.

Наказом Держгеонадр від 10 січня 2017 року № 1 повторно встановлено ТОВ Східно українська група додатковий (до 01 березня 2017 року) термін для усунення порушень у сфері надрокористування.

Після спливу зазначеного строку жодної відповіді від відповідача не надходило.

Діючи на підставі пункту 6 статті 24 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, Держгеонадра розглянули питання щодо подальшої дії спеціального дозволу, виданого відповідачу, який не вжив заходів до усунення порушень, що стали підставою для зупинення дії дозволу.

Враховуючи, що відповідач порушив законодавство у сфері надрокористування, оскільки не подав звітність, передбачену Угодою, позивач дійшов висновку про наявність підстав для анулювання дозволу від 22.10.2013 № 4453 згідно зі статтею 26 Кодексу законів про надра України та пунктом 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами.

16 травня 2017 року в офіційному виданні Урядовий кур'єр за № 88 Держгеонадра оприлюднили оголошення з проханням повідомити у 15-денний строк з моменту опублікування оголошення власну позицію (згоду/не згоду) на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв'язку з порушенням вимог, передбачених спеціальним дозволом.

Позивач зазначив, що на час звернення до суду з цим позовом жодних листів чи інформації про усунення порушень від відповідача не надходило.

На підставі викладеного просив припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453, наданого відповідачу.

Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав клопотання про розгляд адміністративної справи у письмовому провадженні (арк. спр. 30).

Відповідач про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Так, згідно з довідкою Луганського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2017 року неможливо надіслати поштове відправлення у даній адміністративній справі відповідачу, зареєстрованому за адресою: площа Героїв ВВВ, 2, офіс 30, м. Луганськ, 91016, оскільки згідно з листом в.о. директора ЛД УДППЗ Укрпошта від 03.10.2016 № 2184/622 з 07 листопада 2014 року УДППЗ Укрпошта не здійснює пересилання пошти у Луганській області до/з, зокрема, м. Луганськ (арк. спр. 37).

З урахуванням зазначеного листа, повідомлення відповідача відбувалось шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Луганського окружного адміністративного суду adm.lg.court.gov.ua: інформації про відкриття провадження у даній адміністративній справі, повідомлення про виклик відповідача у судове засідання на 09.11.2017.

Альтернативні засоби зв'язку з відповідачем, суду не відомі, інший спосіб повідомлення відсутній.

Таким чином, судом вжито всіх заходів щодо належного повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду заяви.

Враховуючи положення частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України, суд встановив таке.

За даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ Східно українська група , ідентифікаційний код 38550607, зареєстроване як юридична особа з 16.01.2013 за № 13821020000024086, у стані припинення не перебуває, місцезнаходження юридичної особи: 91016, Луганська область, місто Луганськ, Ленінський район, площа Героїв ВВВ, будинок 2, офіс 30 (арк. спр. 24-26).

22 жовтня 2013 року Держгеонадра видала ТОВ Східно українська група спеціальний дозвіл на користування надрами № 4453 на геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислова розробка, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ), назва родовища: Західно-Кримська площа, місцезнаходження ділянки надр: Луганська область, Слов'яносербський, Попаснянський, Новоайдарський райони. Дозвіл виданий строком на 20 років (арк. спр. 6).

Дослідженням спеціального дозволу на користування надрами встановлено, що однією з особливих умов цього дозволу є щорічна звітність ТОВ Східно українська група перед Держгеонадра щодо дослідно-промислової розробки згідно форми 6-гр.

Невід'ємною частиною спеціального дозволу є Угода про умови користування надрами з метою геологічного вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ) від 22.10.2013 № 4453, укладена між Держгеонадра та ТОВ Східно українська група (арк. спр. 7-9).

Згідно з пунктом 7.2 розділу 7 Угоди надрокористувач зобов'язаний в установленому порядку подавати до ДНВП Геоінформ України щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності форми 6-гр.

Оскільки Угода визначена сторонами як невід'ємна частина спеціального дозволу на користування надрами, подання ТОВ Східно українська група до ДНВП Геоінформ України щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності форми 6-гр є особливою умовою користування надрами, обов'язковою до виконання надрокористувачем, про що також зазначено у пункті 3.6 Угоди.

Листом від 26 квітня 2016 року № 02/302-1493 ДНВП Геоінформ України повідомило Держгеонадра, що інформація від надрокористувачів Донецької та Луганської областей, зокрема й від ТОВ Східно українська група , щодо руху запасів (форма 6-гр) за 2015 рік не надходила (арк. спр. 40-41).

16 серпня 2016 року Держгеонадра наказом № 257 відповідно до пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік, встановило термін для усунення порушень законодавства про надра, згідно з переліком, наведеним у додатку до цього наказу, зокрема й ТОВ Східно українська група - 10 календарних днів (арк. спр. 15-16).

Перелік надрокористувачів, яким наказом Держгеонадра від 16 серпня 2016 року № 257 надано 10 календарних днів для усунення порушень, оприлюднений в офіційному друкованому виданні Урядовий кур'єр (арк. спр. 17).

Дослідженням оголошення встановлено, що до переліку надрокористувачів за номером 172 включено ТОВ Східно українська група .

16 листопада 2016 року Держгеонадра наказом № 431 відповідно до пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік, зупинило дію спеціальних дозволів на користування надрами згідно з переліком, наведеним у додатку 1 до цього наказу, зокрема й дію дозволу від 22.10.2013 № 4453, виданого ТОВ Східно українська група , встановивши термін для усунення порушень законодавства про надра - 30 календарних днів (арк. спр. 13-14).

10 січня 2017 року Держгеонадра наказом № 1 відповідно до пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами Луганської та Донецької областей особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік, встановило термін для усунення порушень законодавства про надра, згідно з переліком, наведеним у додатку до цього наказу, зокрема й ТОВ Східно українська група - до 01.03.2017 (арк. спр. 18-19).

16 травня 2017 року в офіційному друкованому виданні Урядовий кур'єр № 88 оприлюднено оголошення, яким Держгеонадра повідомила, що у разі незгоди користувачів на припинення права користування надрами, таке право буде припинено в судовому порядку. Запропоновано в 15-денний строк проінформувати Держгеонадра про згоду/незгоду на припинення права користування надрами щодо спеціальних дозволів на користування надрами відповідно до переліку. ТОВ Східно українська група включено до переліку за № 101 (арк. спр. 20).

Представник позивача зазначив, що на час звернення до суду з позовом, будь-якої інформації про усунення відповідачем законодавства про надра до нього не надходило.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин, суд застосовує нижченаведені правові норми.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін регулює Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі - Порядок № 615), дія якого поширюється на всі види користування надрами. Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності (пункт 1).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 615 дозволи надаються Держгеонадрами переможцям аукціонів з їх продажу та без проведення аукціонів у випадках, передбачених пунктом 8 цього Порядку, Держгеонадрами, крім корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим, дозволи на видобування яких надаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим згідно із цим Порядком.

Згідно з пунктом 10 Порядку № 615 орган з питань надання дозволу з метою раціонального та ефективного використання надр під час надання дозволу встановлює з урахуванням умов, перелічених у погодженнях органів, що зазначені у пункті 9 цього Порядку, особливі умови користування надрами щодо: правил і стандартів користування конкретними ділянками надр; якості продукції або робіт; технології видобування та переробки корисних копалин; порядку видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; видів, обсягів і строків виконання робіт на ділянці надр; припинення діяльності, пов'язаної з використанням ділянки надр.

Невід'ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем, і містить програму робіт, яка оформляється як додаток.

Відповідно до підпункту 1 пункту 22 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.

Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов'язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом.

Дія дозволу поновлюється органом з питань надання дозволу після усунення надрокористувачем причин, що призвели до зупинення його дії, і сплати сум фінансових санкцій, застосованих у зв'язку із зупиненням дії дозволу.

Згідно з пунктом 23 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності .

Контроль та нагляд за дотриманням умов дозволу здійснюють у межах своїх повноважень орган з питань надання дозволу, Держекоінспекція, Держпраці, Міненерговугілля, МОЗ, ДПС, а також органи місцевого самоврядування (пункт 28 Порядку № 615).

Відповідно до частини другої статті 24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов'язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано (пункт 1); виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції (пункт 5).

За приписами пункту 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.

Відповідно до частини другої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

За приписами частини сьомої статті 4-1 Закону України від 06.09.2005 № 2806-IV Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 2806-IV) дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;

2) здійснення суб'єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру.

У разі якщо анулювання документа дозвільного характеру здійснюється дозвільним органом, рішення про анулювання документа дозвільного характеру видається особисто або надсилається суб'єкту господарювання поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п'яти робочих днів із дня прийняття (винесення) рішення, якщо інше не передбачено законом.

Згідно з статтею 9 Закону № 2806-IV уповноважений орган: узагальнює практику застосування законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, готує та подає пропозиції щодо його вдосконалення; здійснює методологічне забезпечення діяльності дозвільних органів; здійснює в межах своєї компетенції контроль за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1174 (далі - Положення), Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно з пунктом 4 Положення Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням, зокрема за дотриманням нормативів, стандартів та інших вимог щодо геологічного вивчення і використання надр, умов спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами) та угод про умови користування надрами (у тому числі угод про умови користування нафтогазоносними надрами) (підпункт 12); проводить планові та позапланові перевірки надрокористувачів, за результатами яких (у разі виявлення порушень вимог законодавства) складає акти, видає обов'язкові для виконання вказівки (приписи) про усунення виявлених недоліків і порушень вимог законодавства (підпункт 14).

Держгеонадра на час виникнення спірних правовідносин здійснювали державний контроль за геологічним вивченням надр у Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 № 1294 (далі - Порядок № 1294), який втратив чинність 15.04.2017 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 239.

Відповідно до пункту 1 Порядку № 1294 цей Порядок визначає механізм проведення державного геологічного контролю з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно з пунктом 4 Порядку № 1294 органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за, зокрема дотриманням нормативів, стандартів та інших вимог щодо геологічного вивчення і використання надр, умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами.

За приписами пункту 5 Порядку № 1294 державний геологічний контроль здійснюється шляхом проведення органами державного геологічного контролю планових і позапланових перевірок надрокористувачів.

Порядком № 1294 визначено підстави та порядок проведення Держгеонадрами планових та позапланових перевірок надрокористувачів.

Пунктом 15 Порядку № 1294 визначено, що за результатами проведення планової або позапланової перевірки надрокористувача посадовими особами органу державного геологічного контролю складається акт перевірки за формою, затвердженою Держгеонадрами.

Посадова особа органу державного геологічного контролю зазначає в акті стан виконання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та використання надр, а в разі невиконання зазначених вимог - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідне положення акта законодавства.

У разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр на підставі акта перевірки протягом п'яти робочих днів з дати її завершення складається припис або розпорядження за формою, затвердженою Держгеонадрами (пункт 16 Порядку № 1294).

З вище зазначених правових норм суд встановив, що Держгеонадра є органом з питань надання дозволу на користування надрами, який у межах своїх повноважень здійснює державний геологічний контроль, зокрема за дотриманням умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами.

Як вже вище вказано, державний геологічний контроль здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Відповідно, й контроль за дотриманням надрокористувачем умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами, як складова державного геологічного контролю, має здійснюватися шляхом проведення планових та позапланових перевірок надрокористувачів.

Ухвалою від 31 жовтня 2017 року суд зобов'язав Держгеонадра надати до матеріалів справи матеріали перевірки ТОВ Східно українська група з питань своєчасності і правильності державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов, за результатами проведення якої встановлено порушення ТОВ Східно українська група умов спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453, у тому числі: наказ про перевірку, направлення на перевірку, акт перевірки, припис про усунення порушень, тощо; інші документи, якими зафіксовано порушення ТОВ Східно українська група умов спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453; документи, що стали підставою для прийняття наказів щодо зупинення ТОВ Східно українська група дії спеціального дозволу на користування надрами і виконання передбачених ними умов від 22.10.2013 № 4453.

На виконання вимог ухвали суду позивачем надано додаткові пояснення, у яких зазначено, що Держгеонадра перевіряє дотримання надрокористувачами Угоди. Листом від 26.04.2016 № 02/302-1493 ДНВП Геоінформ України надало до Держгеонадра перелік суб'єктів господарювання, які не звітували щодо руху запасів за формою № 6-гр за 2015 рік, серед яких є ТОВ Східно українська група . З посиланням на пункт 22 Порядку № 615, яким визначено підстави для зупинення дії дозволу, позивач зазначив, що Порядком № 615 не передбачено зупинення дії спеціального дозволу лише за результатами проведення перевірки (арк. спр. 38-39). До пояснень додано лише копію листа ДНВП Геоінформ України від 26.04.2016 № № 02/302-1493 (арк. спр. 40-41).

З вищевикладеного судом з'ясовано, що позивач не проводив будь-якої перевірки з питань дотримання відповідачем умов спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453, Угоди та не складав відповідних актів.

Відповідно, судом з'ясовано, що Держгеонадра встановлено та оформлено порушення ТОВ Східно українська група умов спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453 не у спосіб, визначений законодавством про проведення державного геологічного контролю.

Твердження позивача про можливість встановлення порушення надрокористувачами умов Угоди в інший спосіб, відмінний від проведення перевірок, суд вважає безпідставними, оскільки чинним законодавством не визначено будь-якого іншого способу здійснення державного геологічного контролю, окрім як шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Таким чином, судом встановлено, що позивач діяв з порушенням вимог частини другої статті 19 Конституції України.

Суд також вважає за необхідне зауважити, що в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази вручення ТОВ Східно українська група наказів Держгеонадра від 16.08.2016 № 257, від 16.11.2016 № 431, від 10.01.2017 № 1.

Відповідно, судом встановлено, що відповідач у належний спосіб не ознайомлений зі змістом цих наказів та позбавлений можливості виконання вимог цих наказів про усунення порушень вимог Угоди, а твердження Держгеонадра про не усунення відповідачем порушень у визначений строк є безпідставними.

Розміщення переліку надрокористувачів, яким наказом Держгеонадра від 16 серпня 2016 року № 257 надано 10 календарних днів для усунення порушень, в офіційному друкованому виданні Урядовий кур'єр , суд не вважає належним та допустимим доказом, оскільки, по-перше, законодавством не визначений такий спосіб вручення наказів Держгеонадра, а, по-друге, офіційне друковане видання Урядовий кур'єр не розповсюджується на тимчасово неконтрольованій українською владою території, де знаходиться відповідач.

Більш-того, суд зауважує, що оголошення в офіційному друкованому виданні Урядовий кур'єр стосується тільки одного з трьох вище наведених наказів.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що позивачем до суду не надано, а судом не виявлено доказів незгоди ТОВ Східно українська група на припинення права користування надрами відповідно до спеціального дозволу від 22.10.2013 № 4453.

Відсутність будь-яких відомостей від ТОВ Східно українська група на розміщену у друкованому виданні Урядовий кур'єр Держгеонадра інформацію з проханням надати письмову згоду/незгоду у 15 денний строк з моменту розміщення такої інформації, не може бути визнана судом як незгода ТОВ Східно українська група з припиненням його права користування надрами на підставі спеціального дозволу від 22.10.2013 № 4453 з вище описаних міркувань, а також з огляду на відсутність такої процедури у Кодексу України про надра, Законі України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , за приписами яких здійснюється припинення права користування надрами.

Відсутність незгоди ТОВ Східно українська група на припинення права користування надрами на підставі спеціального дозволу від 22.10.2013 № 4453, обумовлює й відсутність підстав для припинення цього права користування у судовому порядку.

Відповідно до частини першої статті 25 Кодексу України про надра права користувачів надр охороняються законом і можуть бути обмежені лише у випадках, передбачених законодавством України.

Зважаючи на всі вищеописані порушення Держгеонадра вимог законодавства під час здійснення державного геологічного контроль за дотриманням ТОВ Східно українська група умов спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453 та Угоди, яка є невід'ємною частиною цього спеціального дозволу, з метою захисту прав надрокористувача, які можуть бути обмежені лише у законний спосіб, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Східно українська група про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 22.10.2013 № 4453 відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2017
Оприлюднено09.11.2017
Номер документу70113080
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1499/17

Постанова від 23.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 03.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 09.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 19.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні