ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" листопада 2017 р.Справа № 916/884/17 Одеський апеляційний господарський суд у складі:
Головуючого судді Принцевської Н.М.;
суддів : Колоколова С.І., Савицького Я.Ф.;
При секретарі судового засідання Бендерук Є.О.;
За участі представників сторін:
Від ОСББ "Радужний 11/1" - ОСОБА_1, паспорт серія КЕ №035097, від 13.10.95;
від ТОВ "Житлово-комунальний сервіс" - ОСОБА_2, довіреність №121-2017, від 13.10.17;
розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс»
на рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 року
у справі № 916/884/17
за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» , Одеська обл., с.Лиманка
до Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» , Одеська обл., с.Лиманка
про зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
В квітні 2017 року Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» (Далі - ОСББ Радужний 11/1 ) звернулось до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Житлово-комунальний сервіс (Далі - ТОВ Житлово-комунальний сервіс ), у якій просило суд зобов'язати ТОВ Житлово-комунальний сервіс передати ОСББ Радужний 11/1 примірник документації будинку №11/1, що розташований по масиву Радужний ж/м Ульянівка в с. Лиманка Овідіопольського району Одеської області, за списком, наведеним у позовній заяві.
Рішенням Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 (колегія суддів у складі: головуючого судді Д'яченко Т.Г., суддів: Волкова Р.В., Степанової Л.В.) позовні вимоги ОСББ Радужний 11/1 до ТОВ Житлово-комунальний сервіс задоволено в повному обсязі, зобов'язано Товариство з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» (65125, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м „Ульянівка» , масив Радужний, буд. 7-а; код 35999605) передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» (65125, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м „Ульянівка» , масив Радужний, 11/1 код 40639516) примірник документації будинку №11/1, що розташований по масиву Радужний ж/м Ульянівка в с. Лиманка Овідіопольського району Одеської області, за наступним списком: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998, № 56 (z0393-98), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за №393/2833; паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта; акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням Господарського суду Одеської області, ТОВ Житлово-комунальний сервіс звернулось з апеляційною скаргою до Одеського апеляційного господарського суду, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 по справі №916/884/17 та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, порушено норми процесуального права та неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, зокрема, не встановлено наявність рішення співвласників багатоквартирного будинку №11/1 ж/м Радужний щодо набрання форми управління цим будинком, не перевірено повноваження об'єднання щодо управління будинком, в тому числі для отримання технічної та іншої передбаченої чинним законодавством документації від попереднього балансоутримувача.
Скаржник зазначає, що при прийнятті оскаржуваного рішення судом першої інстанції було повністю проігноровано його доводи з приводу невідповідності переліку технічної документації на будинок, який повинен передаватися, переліку, передбаченому нормативними актами, зокрема п.2.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 №13.
Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 21.09.2017 апеляційну скаргу ТОВ Житлово-комунальний сервіс на рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 по справі №916/884/17 прийнято до провадження, судове засідання призначено на 25.10.2017.
Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 17.10.2017 у зв'язку з перебуванням головуючого судді Принцевської Н.М. у відпустці з 20.10.2017 по 26.10.2017 судове засідання по справі №916/884/17 відкладено на 08.11.2017.
У зв'язку з перебуванням суддів-учасників колегії ОСОБА_3, ОСОБА_4 у відрядженні з 05.11.2017 року по 11.11.2017 року здійснено повторний автоматизований розподіл справи, внаслідок якого для розгляду апеляційної скарги сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Принцевської Н.М., суддів: Колоколова С.І., Савицького Я.Ф.
Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 07.11.2017 року апеляційну скаргу ТОВ Житлово-комунальний сервіс на рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 по справі №916/884/17 прийнято до провадження колегією суддів у новому складі: головуючого судді Принцевської Н.М., суддів: Колоколова С.І., Савицького Я.Ф.
02.11.2017 року до Одеського апеляційного господарського суду від ОСББ Радужний 11/1 надійшов відзив, в якому позивач заперечував проти доводів апеляційної скарги, наполягав на залишенні рішення суду першої інстанції без змін, а скарги - без задоволення.
В судове засідання 08.07.2017 року з'явивлись представники сторін. Представник ТОВ Житлово-комунальний сервіс підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Представник ОСББ Радужний 11/1 заперечував проти доводів апеляційної скарги, просив залишити рішення суду першої інстанції без змін, а скаргу - без задоволення з підстав, викладених ним письмово у відзиві.
Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду відповідно до ст.101 Господарського процесуального кодексу України, на підставі встановлених фактичних обставин, повторно розглядає матеріали господарської справи та викладені в апеляційній скарзі доводи щодо застосування судом при розгляді норм матеріального та процесуального права, що мають значення для справи. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції встановила наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області від 30.10.2013 №748-VI вирішено призначити ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» балансоутримувачем новозбудованих багатоквартирних житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив «Радужний» Овідіопольського району Одеської області, яке здійснюватиме повноваження по забезпеченню управління вказаними будинками до прийняття будинків на баланс об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, створеним власниками квартир у цих житлових будинках у відповідності до чинного законодавства. (а.с. 21)
Відповідно до Закону України „Про об'єднання співвлісників багатоквартирного будинку» , в будинку №11/1 по масиву Радужний, що розташований в с. Лиманка, Овідіпольського району Одеської області, було створено ОСББ „Радужний 11/1» .
07.07.2016 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №15431020000003855 зареєстровано юридичну особу ОСББ „Радужний 11/1» .
Відповідно до Статуту ОСББ „Радужний 11/1» , затвердженого протоколом установчих зборів від 14 червня 2016 року, ОСББ „Радужний 11/1» створено власниками квартир та нежитлових приміщень (співвласниками) багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11/1. (а.с.4-19)
Згідно з п. 1 Статуту Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» , метою створення об'єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов'язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом.
Об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Господарче забезпечення діяльності об'єднання може здійснюватися власними силами об'єднання (шляхом самозабезпечення) або шляхом залучення на договірних засадах суб'єктів господарювання. (п. 2. Статуту).
Пунктом 3 Статуту визначено, що завданням та предметом діяльності об'єднання є забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном, забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами, забезпечення виконання співвласникам своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.
26.07.2016 ОСББ Радужний 11/1 звернулось до ТОВ Житлово-комунальний сервіс" з листом (вих. №003-2016) з вимогою, відповідно до Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , надати документацію на будинок та вчинити певні дії. (а.с. 22-25)
Відповідач відмовив у задоволенні вимог позивача, про що зазначив у листі від 23.08.2016 (вих. №353-2016). (а.с.28)
При цьому, у вказаному листі відповідач зазначив, що для виконання вказаних у листі вимог позивача, необхідне створення комісії у складі представників ОСББ Радужний 11/1 та ТОВ Житлово-комунальний сервіс" для об'єктивної та повноцінної співпраці щодо виконання поставлених вимог.
25.10.2016 позивач повторно скерував на адресу ТОВ „Житлово-комунальний сервіс» лист (вих. №007-2016) з повідомленням щодо необхідності передачі ОСББ Радужний 11/1 документації згідно з переліком. (а.с.26-27)
Листом від 23.11.2016 (вих. №429-2016) позивачу було відмовлено у задоволенні заявлених вимог з посиланням на лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.08.2015, в якому надано роз'яснення щодо Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку , а також, у зв'язку з тим, що частина документів була викрадена 29.10.2016 невстановленою особою з автомобіля, належного директору ТОВ Житлово-комунальний сервіс (а.с. 29-30)
Крім того, у відповіді відповідача заявлено про необхідність відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які ОСББ Радужний 11/1 вимагає надати.
З огляду на порушення, на думку ОСББ Радужний 11/1 , ТОВ „Житлово-комунальний сервіс» вимог Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» в частині забезпечення передачі у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж, ОСББ Радужний 11/1 звернулось до Господарського суду Одеської області з позовною заявою про зобов'язання відповідача вчинити певні дії, а саме, передати зазначену документацію
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог ОСББ Радужний 11/1 в повному обсязі з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 317 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Частиною 1 ст.319 Цивільного кодексу України встановлено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Згідно з ч. 1 ст. 369 Цивільного кодексу України співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними.
Відповідно до приписів ч.2 ст. 382 Цивільного кодексу України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Статтею 385 Цивільного кодексу України передбачено, що власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).
Відповідно до ст.1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку багатоквартирний будинок визначено як житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об'єктами нерухомого майна; допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення); співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку; спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.
Згідно зі ст.4 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку можуть бути фізичні та юридичні особи, територіальні громади, держава. Власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку.
Спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників. Спільне майно багатоквартирного будинку не може бути поділено між співвласниками, і такі співвласники не мають права на виділення в натурі частки із спільного майна багатоквартирного будинку (стаття 5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку).
Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , визначено форми управління багатоквартирним будинком, зокрема, управління багатоквартирним будинком співвласниками; управління багатоквартирним будинком управителем; управління багатоквартирним будинком об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку (асоціацією співвласників багатоквартирних будинків). (ст.9 Закону)
Управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а у випадку прийняття ним відповідного рішення - управителем чи об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку.
Таким чином, управління багатоквартирним будинком - це реалізація права спільної власності на спільне майно, прийняття рішень співвласниками щодо реалізації своїх прав.
Відповідно до ч.1 ст.10 Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Таким нормативно-правовим актом є Закон України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".
Згідно зі ст. 12 вказаного Закону управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.
За нормами ч.1 ст. 11 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" в редакції, яка діяла до 14.05.2015 , об'єднання, після набуття статусу юридичної особи, може прийняти на власний баланс весь житловий комплекс.
Законом України від 14.05.2015 №417-VIII Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку ст.. 11 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" виключено.
З огляду на зазначене, у зв'язку з прийняттям Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та виключенням ст.11 Закону Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку щодо утримання житлового комплексу на балансі ОСББ, Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 11.10.2009 №1521 Про реалізацію Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не може використовуватися.
Судова колегія Одеського апеляційного господарського суду зазначає, що, оскільки Закон України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та чинна редакція Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" не передбачає необхідності прийняття багатоквартирного будинку на баланс Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, відповідно до ст. 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення щодо передання управителю усіх або частини функцій з управління багатоквартирним будинком або всіх функцій Обєднанню співвласників багатоквартирного будинку є достатньою підставою для здійснення Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку функцій управителя будинку.
Таким чином, немає необхідності передачі житлового комплексу на баланс ОСББ Радужний 11/1 для виконання останнім функцій з управління багатоквартирним будинком. Тому доводи апеляційної скарги в цій частині не приймаються судом апеляційної інстанції до уваги.
Спеціальної процедури передачі примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок ні Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , ні Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку не передбачено.
Разом з тим, відсутність у законі спеціальної процедури передачі примірника технічної та іншої, передбаченої законодавством документації не може бути підставою для відмови у захисті передбаченого законом права позивача на одержання документації від зобов'язаної особи, оскільки це суперечить вимогам ст.ст. 15, 16 Цивільного кодексу України.
Відповідно до Закону України Про житлово-комунальні послуги наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 №13 були затверджені Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (зареєстровано в міністерстві юстиції України 27 квітня 2009 № 377/16393).
Пунктами 2.1, 2.3 зазначених Правил, зокрема передбачено, що для приймання-передачі обєкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком. Комісія визначає технічний стан обєкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об'єкта в управління. Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об'єкта, надається примірник акту приймання передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони юридичної особи. При передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином звірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах).
У разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складання акту приймання-передачі обєкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акту приймання-передачі.
Згідно з ч.ч. 18, 19 ст.6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.
Оскільки ОСББ Радужний 11/1 створене та зареєстроване в установленому законодавством порядку, відповідно до Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , після прийняття співвласниками на зборах рішення про форму управління будинком, між колишнім балансоутримувачем та ОСББ мало бути здійснено приймання-передача технічної документації на будинок з підписанням відповідного акта.
Колегією суддів Одеського апеляційного господарського суду розглянуто і відхилено доводи апеляційної скарги стосовно невідповідності визначеного позивачем переліку документації на будинок, з огляду на наступне.
Так, відповідно до п 1.2 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 №76, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 № 927/11207, визначено перелік технічної документації постійного зберігання, до якого включаються:
- технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок;
- проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо;
- акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію;
- паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень;
- паспорти ліфтового господарства;
- акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи Балансоутримувача.
Аналогічний за змістом перелік технічної та іншої документації на житловий будинок, визначено Правилами управління будинком, спорудами, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затвердженими Наказом Міністерства житлово-комунального господарства України №13 від 02.02.2009.
Згідно з цими Правилами, при передачі об'єкта в управління, здійснюється передача наступної документації:
І. Щодо технічного стану об'єкта, у тому числі:
- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 № 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за № 393/2833;
- паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;
- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;
- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;
- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);
- паспорти котельного господарства, котлові книги;
- паспорти ліфтового господарства;
- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;
- акти технічного огляду;
- журнали заявок мешканців об'єкта;
- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;
- протоколи огляду системи вентиляції;
ІІ. Щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.
Вищевказаними нормами передбачений вичерпний перелік технічної документації, який повинен передаватися попереднім балансоутримувачем при передачі об'єкта в управління.
Як зазначалося раніше, відповідно до п.2.3 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатку до акту приймання-передачі.
Оскільки відповідачем не передано позивачеві технічної документації, передбаченої вищенаведеними нормами чинного законодаства, суд першої інстанцій правомірно задовольнив позовні вимоги у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія вважає, що норми чинного законодавства місцевим господарським судом застосовані правильно, рішення відповідає приписам матеріального та процесуального права, а мотиви, з яких подана апеляційна скарга, не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції.
За таких обставин, апеляційна скарга ТОВ „Житлово-комунальний сервіс» задоволенню не підлягає, а рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 року по справі №916/884/17 залишається без змін.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на заявника апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 49, 99, 101-103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Одеський апеляційний господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» на рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 року по справі №916/884/17 залишити без задоволення.
Рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 року по справі №916/884/17 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.
Головуючий Н.М. Принцевська
Судді: С.І. Колоколов
ОСОБА_5
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2017 |
Оприлюднено | 10.11.2017 |
Номер документу | 70129952 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні