ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2011 року 15:10 Справа № 2а-0870/2211/11
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Татаринов Д.В.
при секретарі Сандига В.М.
за участю представників:
прокурора: не з'явився
від позивача: не з'явився
від відповідача: не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Прокурора Вільнянського району Запорізької області в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Запорізькій області
до: Приватного підприємства Агрофірма Прогрес
про: стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
12.04.2011 до Запорізького окружного адміністративного суду звернувся Прокурор Вільнянського району Запорізької області (далі - прокурор) в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Запорізькій області (далі - позивач) з адміністративним позовом до Приватного підприємства Агрофірми Прогрес (далі - відповідач), у якому позивач просить суд стягнути з відповідача фінансові санкції у розмірі 1 700,00 грн.
Прокурор та представник позивача в судове засідання не з'явились, проте надали до суду заяви про підтримання позовних вимог в повному обсязі та про розгляд справи без їх участі.
Представник відповідача у судове засідання вдруге не з'явився. Про місце, час та дату судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчать поштові повідомлення, які знаходяться в матеріалах справи. Поштову кореспонденцію суду отримала уповноважена особа Марінчук 31.05.2011. Про причини неявки у судове засідання суд не повідомлено, жодних заяв, клопотань або пояснень до суду не надходило.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників сторін.
Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Керуючись приписами ст. 41 КАС України суд розглянув справу без участі сторін на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Розглянувши матеріали позову, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що 27.10.2008 державними інспекторами Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті ОСОБА_1 та ОСОБА_2 проведено перевірку (за результатами, якої складено акт №093230) додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом марки МАЗ 642208, МАЗ 953000 номерних знаків АА9765НМ, АА0489ХР, серії та номера свідоцтва про реєстрацію ААС382370, ААС382369. Даним транспортним засобом керував ОСОБА_3, 04.04.1971 р. н., дорожній маршрут якого був встановлений дорожнім листом №523373, виданого відповідачем.
Згідно акту №093230 від 27.10.2008 встановлено порушення ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме здійснення перевезення вантажу без оформлення документів, тобто на момент перевірки у водія відсутній тимчасовий реєстраційний талон на півпричіп, а також у дорожньому листі немає відмітки про проходження передрейсового медичного огляду. Даний акт відповідач отримав 13.11.2008.
За вказане порушення на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт начальником Територіального управління Головавтотрансінспекції у Запорізькій області ОСОБА_4 було винесено постанову № 069176 від 18.11.2008 про застосування фінансових санкцій в сумі 1700грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт. Дану постанову відповідач отримав 27.11.2008.
Оскільки у добровільному порядку відповідачем сума фінансових санкцій не сплачена, прокурор звернувся до суду.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
У відповідності до ст. 121 Конституції України, прокуратура становить єдину систему, на яку покладається, зокрема, представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Згідно ст. 36-1 Закону України Про прокуратуру від 05.11.1991 № 1789-XII, представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою. Формами представництва є, зокрема, звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи,невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб; участь у розгляді судами справ. Прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законом.
Як свідчать приписи ст. 60 КАС України, прокурор, у випадках, встановлених законом, може звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Згідно п. 1 Положення про Головну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 №1190, головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку і йому підпорядковується.
Крім того, відповідно до п. 1 Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 14.12.2005 №888, територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в областях, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі є територіальними структурними підрозділами Головавтотрансінспекції без права юридичної особи, утворюються відповідно до Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.0904р. № 1190, мають печатку зі своїм найменуванням і зображенням малого Державного Герба України. Згідно п. 4 вказаного Положення основними завданнями територіальних управлінь у відповідному регіоні є:
- здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за дотриманням правил безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування;
- здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм власності нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування;
- забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування в автомобільному транспорті загального користування.
Тобто, суб'єктом, який представляє інтереси держави в суспільних відносинах в сфері здійснення контролю за додержанням вимог законодавства України на автомобільному транспорті, є Головна державна автомобільна інспекція та її територіальні органи.
Згідно з п. 5. Положення територіальні управління відповідно до покладених на них завдань у відповідному регіоні: здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, правил перевезень пасажирів і вантажів; дотриманням вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; здійснюють державний нагляд за забезпеченням безпеки перевезень суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування.
Суспільні відносини з приводу здійснення автомобільних перевезень регулюються Конституцією України, Законом Про автомобільний транспорт за № 2344 та Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567.
Відповідно до ст. 60 Закону України Про внесення змін до Закону Про автомобільний транспорт за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Із матеріалів справи вбачається, що відповідачем порушені приписи ст. 48 Закону №2344, а саме, на момент проведення перевірки у водія відсутній тимчасовий реєстраційний талон на напівпричіп, а також у дорожньому листі немає відмітки про проходження передрейсового медичного огляду.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що позивачем правомірно застосований штраф у розмірі 1 700,00грн.
Абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону №2344 передбачено, що документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб, є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
Проходження передрейсового медичного огляду керується Положенням про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів (далі - Положення), затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства внутрішніх справ України від 5 червня 2000 р. № 124/345, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 18 липня 2000 р. за № 435/4656.
Згідно п. п. 5.1 п. 5 даного Положення щозмінний передрейсовий медичний огляд проводиться для водіїв транспортних засобів підприємств, установ та організацій до їх виїзду на зміну.
Відповідно п. 5.3 Положення результат проведеного щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів фіксується в Журналі щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв, ф. № 137-2/о, після чого в шляховому листі ставиться штамп з висновком про придатність до керування транспортом. Штамп видається медичному працівнику в Державному підприємстві Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій Міністерства охорони здоров'я України та його філіалах після проходження навчання методам проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів.
Згідно із п. 3 Порядку №1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, мм. Києві та Севастополі.
Відповідно до приписів п. 37 Порядку №1567 керівник органу державного контролю має право,зокрема, виносити обов'язкові для виконання суб'єктами господарювання приписи і постанови.
Тобто, начальник Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Запорізькій області є тією посадовою особою, до компетенції якої входить винесення постанов про застосування фінансових санкцій.
Відповідно до п. 2 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Частиною 1 ст. 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи вищевикладене, судом встановлено наявність порушення виявленого Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Запорізькій області, яке не заперечується відповідачем. На час розгляду справи відповідач має несплачену заборгованість з фінансових санкцій у сумі 1 700,00 грн., у зв'язку з чим суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню і вказана сума фінансових санкцій стягненню з відповідача.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 161-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства Агрофірма Прогрес (код ЄДРПОУ 31312713) фінансові санкції у розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанову виготовлено у повному обсязі та підписано 14 червня 2011 року
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2011 |
Оприлюднено | 10.11.2017 |
Номер документу | 70130941 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні