Ухвала
від 10.11.2017 по справі 2а-13172/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10

УХВАЛА

з питань заміни сторони виконавчого провадження

10 листопада 2017 року                                                   справа № 2а-13172/11/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.,

при секретарі Новак Л.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові заяву Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження щодо примусового виконання виконавчого листа № 2а-13172/11/1370 від 28.12.2011, виданого за постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2011 року у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «В.Г.Альфа» про стягнення заборгованості,-

в с т а н о в и в :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла заява Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження щодо примусового виконання виконавчого листа № 2а-13172/11/1370 від 28.12.2011, виданого за постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2011 року у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «В.Г.Альфа» про стягнення заборгованості. Заявник просить замінити стягувача у вищезгаданому виконавчому провадженні з Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області на Стрийську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області.

В обґрунтування заяви зазначило, що з 11.08.2013 набрав чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи”, яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Органів доходів і зборів.

Сторони явку уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, хоча належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.

Від заявника надійшло клопотання, в якому просить розглянути дану заяву без його участі.

Відповідності до вимог частини 2 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється у відповідності до вимог частини 1 статті 41 КАС України.

Судом встановлено, що постановою Львівського окружного адміністративного суду у справі № 2а-13172/11/1370 від 28 грудня 2011 року адміністративний позов задоволено повністю: стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «В.Г.Альфа»(Львівська область, м. Стрий, вул. Промислова, 6, ЄДРПОУ 22414624) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області (Львівська область, м. Стрий, вул. Олесницького, 4, ЄДРПОУ 37870392) заборгованість в сумі 7 352,19 грн. (сім тисяч триста п'ятдесят дві гривні 19 коп.).

Постанова сторонами в апеляційному порядку не оскаржена і набрала законної сили.

28 грудня 2011 року Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист № 2а-13172/11/1370, в якому стягувачем визначено управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області.

На підставі вищезгаданого виконавчого листа постановою державного виконавця від 17 червня 2013 року відкрито виконавче провадження № 38505664.

Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд дійшов до висновку, що вказана заява не підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 № 2464-VI.

Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи” від 04.07.2013 №4 06-VII внесено зміни до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”.

Згідно з частиною 4 статті 8 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” (в редакції Закону №406-VII) порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” (в редакції Закону №406-VII) органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.

Відповідно до частини 3 Прикінцевих положень Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи” заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України” від 04.07.2013 №404-VII (далі – Закон №404-VII) у зв'язку з проведенням адміністративної реформи.

Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України” набрав чинності 11.08.2013.

Відповідно до підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції Закону №404-VII) адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Частиною 5 Прикінцевих положень Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи” встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.

Зважаючи на викладене, органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи” процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.

Тобто, Стрийське об'єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області (управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області) є органом, який відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи” закінчує процедуру по стягненню заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з Товариства з обмеженою відповідальністю «В.Г.Альфа».

Відповідно до частини 1 статті 264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

При цьому, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї з сторін (стягувача або боржника), зокрема, внаслідок смерті або реорганізації. Заміна сторони полягає у вступі на її місце правонаступника (спадкоємця). Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов'язків від правопопередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення. Так, підставою правонаступництва є смерть громадянина, що був стороною виконавчого провадження, оголошення його померлим, реорганізація юридичної особи, відступлення права вимоги, переведення боргу (глава 47 ЦК).

Аналогічна норма передбачена положеннями Закону України “Про виконавче провадження”, згідно ч. 5. ст. 15 якого – у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Таким чином, з урахуванням наведеного, обов'язковою умовою для заміни сторони виконавчого провадження є вибуття однієї із сторін виконавчого провадження.

Згідно з частинами 1, 2 статті 15 Закону України “Про виконавче провадження” сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ. Боржником є фізична або юридична особа, визначена виконавчим документом.

Оскільки в Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області (управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області) зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом № 406-VII, відтак воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні № 38505664 з примусового виконання за виконавчого листа № 13172/11/1370, виданого 28.12.2011 Львівським окружним адміністративним судом.

За наведених вище обставин, суд вважає, що заява Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження не підлягає до задоволення.

Керуючись ст. ст. 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ухвалив :

У задоволенні зави Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження – відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на ухвалу подається протягом п'яти днів з дня отримання її копії до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя                                         Р.М. Брильовський

                                        

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2017
Оприлюднено14.11.2017
Номер документу70160413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13172/11/1370

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 13.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 03.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Постанова від 28.12.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 01.12.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні