ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2018 рокуЛьвів№ 876/11868/17
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді: Улицького В.З.
суддів: Гулида Р.М., Кузьмича С.М.
при секретарі судового засідання: Герман О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 10.11.2017 року з питань заміни сторони виконавчого провадження (ухвала прийнята у м. Львові судом у складі головуючого судді Брильовського Р.М.) у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю В.Г.Альфа про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИЛА:
02.11.2017 року до суду першої інстанції надійшла заява Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження щодо примусового виконання виконавчого листа № 2а-13172/11/1370 від 28.12.2011, виданого за постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2011 року у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю В.Г.Альфа про стягнення заборгованості. Просить замінити стягувача у вищезгаданому виконавчому провадженні з Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області на Стрийську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області.
На обґрунтування заяви, заявник зазначив, що з 11.08.2013 набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи , яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Органів доходів і зборів.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10.11.2017 року у задоволенні заяви Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження відмовлено.
Ухвалу суду першої інстанції оскаржило Стрийське об'єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області. Вважає, що оскаржувана ухвала прийнята з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та прийняти нову, якою вимоги заяви про заміну сторони виконавчого провадження задоволити.
Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред'явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.
Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції встановлено, що 28 грудня 2011 року Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист № 2а-13172/11/1370, в якому стягувачем визначено управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області.
Згідно виконавчого листа постановою державного виконавця від 17 червня 2013 року відкрито виконавче провадження № 38505664.
Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи внесено зміни до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .
Згідно із ч. 4 ст. 8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до п. 3-1 ч. 1 ст. 1 того ж Закону органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.
В силу ч. 3 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи , заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи". Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Колегія суддів зазначає, що Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи набрав чинності 11 серпня 2013 року.
Відповідно до пп. 14.1.1-1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом".
Частиною 5 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи передбачено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
Беручи до уваги вищевикладене колегія суддів приходить до висновку, що органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності вищевказаним Законом процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.
За таких обставин, Стрийське об'єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області (управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області) є органом, який відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи закінчує процедуру по стягненню заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з Товариства з обмеженою відповідальністю В.Г.Альфа .
Відповідно до ч. 1 ст. 264 КАС України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Також, згідно із ч. 1 ст. 379 КАС України (в редакції чинній на момент прийняття судового рішення апеляційним судом) у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що підстав для заміни сторони виконавчого провадження немає, оскільки в Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області (управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області) зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом № 406-VII, відтак воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні № 38505664 з примусового виконання за виконавчого листа № 13172/11/1370, виданого 28.12.2011 Львівським окружним адміністративним судом.
Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для відмови у задоволені заяви.
З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 312, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Стрийського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10.11.2017 року у справі №2а-13172/11/1370 - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.
На Постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя ОСОБА_1 судді ОСОБА_2 ОСОБА_3 Повне судове рішення складено 14.02.2018 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72285299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Журомська Майя Вікторівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Журомська Майя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні