Постанова
від 30.10.2017 по справі 822/2170/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2170/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2017 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Громадської організації "Відродження-2015 РН" до Хмельницького міського центру зайнятості , Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення компенсації, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Хмельницького міського центру зайнятості, Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить:

- визнати протиправними дії Хмельницького міського центру зайнятості щодо відмови у поверненні в якості компенсації заробітної плати громадській організації "Відродження-2015 РН" ;

- визнати незаконним та скасувати наказ Хмельницького міського центру зайнятості №183 від 12.07.2017 "Щодо компенсації роботодавцю фактичних витрат на оплату праці";

- стягнути з Хмельницького міського центру зайнятості на користь громадської організації "Відродження-2015 РН" в якості компенсації заробітної плати ОСОБА_3 в сумі 20 055,85 грн (двадцять тисяч п'ятдесят п'ять гривень 85 копійок) за період з травня по жовтень 2017.

В обґрунтування позовних вимог зазначає про те, що позивач є громадською, неприбутковою організацією, яка об'єднує вимушених переселенців - інвалідів зі сходу Донецької, Луганської областей, АР Крим. 03 травня 2017 на роботу в ГО "Відродження -2015 РН" була прийнята внутрішньо переміщення особа, інвалід ІІІ групи ОСОБА_3 на посаду діловода, її заробітна плата складає 3500,0 грн на місяць. Відповідно листа позивача з Хмельницьким міським центром зайнятості здійснювалось попереднє погодження про працевлаштування ОСОБА_3 на роботу в ГО "Відродження -2015 РН". За період з 3 травня по жовтень 2017 року працівнику ГО "Відродження -2015 РН" ОСОБА_3 була виплачена заробітна плата в загальній сумі 20055,85 грн. Позивач звернувся до Хмельницького міського центру зайнятості з запитом про повернення в якості компенсації виплаченої заробітної плати. Однак, отримав відмову від 13.07.2017 № 23-05/1853 у поверненні цих коштів, пославшись на відсутність коштів для здійснення компенсації заробітної плати працевлаштованого працівника - ВПО. Вважає вказану відмову протиправною.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з тих же підстав, що вказані у позовній заяві.

Представник Хмельницького міського центру зайнятості в задоволенні позову просив відмовити, на підтвердження чого були подані письмові заперечення. Зазначив, що у Хмельницького міського центру зайнятості недостатністю кошторисних призначень на виплату компенсації за виплачену заробітну плату, про що було повідомлено позивача.

Представник Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів в попередньому засіданні також заперечив проти задоволення позовних вимог. Надав суду письмові заперечення, в яких зазначив, що у Паспорті бюджетної програми на 2017 не передбачено виплату компенсації заробітної плати ВПО. Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів зверталося з листом-запитом до головного розпорядника бюджетних коштів, Фонду соціального захисту інвалідів щодо надання роз'яснень по вказаному питанню на який отримали відповідь про те, що кошти Фонду, що обліковуються у загальному та спеціальному фондах державного бюджету мають чітке цільове спрямування тому надання Фондом вказаної у позовній заяві компенсації роботодавцям можливе після внесення відповідних змін до нормативно-правових актів стосовно розширення напрямків використання сум адміністративно-господарских санкцій та пені . Вважає, що не був дотриманий певний порядок компенсації витрат роботодавцю на оплату праці за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів, оскільки регіональний центр зайнятості передає узагальнені відомості територіальному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів для виплати компенсації роботодавцям витрат на оплату праці (до 15 числа місяця, що настає за "місяцем подання звітності").

Однак, Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів від регіонального центру зайнятості ніяких відомостей не отримувало, крім листа-запиту Хмельницького обласного центру зайнятості № 22-03/1022 від 04.05.2017 р. щодо надання відповіді про можливість ГО "Відродження - 2015 РН" отримати компенсацію оплати праці за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду і дослідивши докази по справі, суд прийшов до наступних висновків.

Суд встановив, що 03.05.2017 на підставі наказу №3/к від 24.05.2017, на підставі направлення на працевлаштування №22231704100002001 від 11.04.2017, на роботу в ГО "Відродження - 2015 РН" була прийнята внутрішньо переміщення особа, інвалід ІІІ групи ОСОБА_3 на посаду діловода.

04.05.2017 позивач звернувся до Фонду соціального захисту інвалідів Хмельницьке відділення із запитом на повернення компенсації заробітної плати та 01.06.2017 отримав відмову в якій зазначено, що кошти фонду, які обліковуються у загальному та спеціальному фондах державного бюджету мають чітке цільове призначення та затверджені в паспорті бюджетної програми на 2017. Напрямок використання бюджетних коштів, а саме компенсація роботодавцю витрат на оплату праці, в даному паспорті відсутні.

13.07.2017 позивач отримав відмову Хмельницького міського центру зайнятості про повернення в якості компенсації виплаченої заробітної плати внутрішньо переміщеній особі, в якій зазначено, що у зв'язку з відсутністю достатньої кількістю коштів виділених Хмельницькому обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів призначених на ці цілі.

12.07.2017 Хмельницький міський центр зайнятості наказом №183 прийняв рішення про відмову у компенсації фактичних витрат на оплату праці ГО "Відродження - 2015 РВ", яка працевлаштувала безробітну з числа внутрішньо переміщених осіб, інваліда ІІІ групи ОСОБА_3 03.05.2017, у зв'язку із недостатністю коштів.

28.08.2017 Хмельницький міський центр зайнятості надіслав листа в якому вказав, що залишок невикористаних коштів по кошторису призначений для погашення раніше взятих зобов'язань.

29.08.2017 директору Хмельницького міського центру зайнятості направлено лист Хмельницьким ОЦЗ, в якому зазначено, що залишок невикористаних коштів передбачений на фінансування роботодавців які звернулись до 01 липня 2017 за відшкодуванням оплати праці за працевлаштованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб. Перевищення кошторисних призначень не очікується.

Оцінюючи спірні правовідносини суд виходив з наступного.

Положеннями статті 1 ЗУ "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" визначено, що внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Частина 2 статті 7 ЗУ "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" передбачає, що Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв'язання проблем, пов'язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Статтею 24-1 ЗУ "Про зайнятість" запроваджено заходи сприяння зайнятості запроваджуються для внутрішньо переміщених осіб з числа зареєстрованих безробітних.

До заходів сприяння зайнятості внутрішньо переміщених осіб, які працевлаштовуються за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, зазначених у частині першій цієї статті, належить, зокрема:

компенсація витрат роботодавця на оплату праці (але не вище середнього рівня заробітної плати, що склався у відповідному регіоні за минулий місяць) за працевлаштування зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб на умовах строкових трудових договорів тривалістю не більше шести календарних місяців, за умови збереження гарантій зайнятості такої особи протягом періоду, що перевищує тривалість виплати у два рази.

Тривалість компенсації витрат роботодавця, який працевлаштовує внутрішньо переміщених осіб з числа категорій громадян, зазначених у частині першій статті 14 цього Закону, понад шість місяців, але не більше дванадцяти календарних місяців, визначається рішенням регіональних координаційних комітетів сприяння зайнятості за погодженням з відповідними територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Згідно частини 3 статті 24-1 ЗУ "Про зайнятість" фінансування заходів сприяння зайнятості, визначених цією статтею, здійснюється в межах коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фонду соціального захисту інвалідів України (у разі працевлаштування інваліда, зареєстрованого в установленому порядку як безробітний та якому допомога по безробіттю призначена відповідно до частини другої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття") після працевлаштування зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 № 696 затверджено Порядок здійснення заходів сприяння зайнятості, повернення коштів, спрямованих на фінансування таких заходів, у разі порушення гарантій зайнятості для внутрішньо переміщених осіб.

Пунктом 4 встановлено, що компенсація витрат, зазначених в абзацах четвертому та п'ятому пункту 3 цього Порядку, роботодавцю не здійснюється у разі, коли роботодавець:

має заборгованість із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування;

визнаний в установленому порядку банкрутом або стосовно нього порушено справу про банкрутство.

Компенсація витрат роботодавцю на оплату праці виплачується в межах коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) та Фонду соціального захисту інвалідів (у разі працевлаштування інваліда, зареєстрованого в установленому порядку як безробітний, якому допомога по безробіттю призначена відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» ) після працевлаштування зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб за направленням базових центрів зайнятості.

Для компенсації витрат роботодавцю на оплату праці за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів:

роботодавець подає базовому центру зайнятості відомість за формою згідно з додатком 1 (не пізніше ніж через п'ять днів після виплати працівникові заробітної плати);

базовий центр зайнятості складає відомість за формою згідно з додатком 2 та передає регіональному центру зайнятості (до 10 числа місяця, що настає за місяцем подання звітності територіальним органам ДФС, передбаченої статтею 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - звітність);

регіональний центр зайнятості передає узагальнені відомості територіальному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів для виплати компенсації роботодавцям витрат на оплату праці (до 15 числа місяця, що настає за місяцем подання звітності).

Компенсація витрат роботодавця на оплату праці виплачується щомісяця в розмірі фактичних витрат на оплату праці осіб, прийнятих за направленням базових центрів зайнятості, але не вище середнього розміру заробітної плати штатного працівника, що склався у відповідному регіоні за минулий місяць, або обчисленої з неї відповідної суми в разі, коли особа працювала неповний місяць.

Для отримання компенсації роботодавець не пізніше ніж через п'ять робочих днів після виплати працівникові заробітної плати, на підставі якої визначається розмір компенсації витрат роботодавця на оплату праці, подає базовому центру зайнятості відомість за формою згідно з додатком 1.

Відповідно до пункту 11 Порядку роботодавець, який працевлаштував зареєстрованого безробітного з числа внутрішньо переміщених осіб за направленням базового центру зайнятості на умовах строкового трудового договору, для отримання компенсації протягом двох місяців з дня працевлаштування подає центру зайнятості заяву про компенсацію витрат на оплату праці довільної форми та копії трудового договору між ним і працівником або розпорядчого акта про прийняття на роботу, завірені в установленому порядку.

Рішення про компенсацію витрат роботодавця на оплату праці або відмову в компенсації приймається базовим центром зайнятості протягом десяти робочих днів з дати отримання всіх даних на підставі:

документів, зазначених в абзаці першому цього пункту;

персональних даних про особу, якими володіє базовий центр зайнятості;

даних ДФС та її територіальних органів щодо відсутності у роботодавця заборгованості із сплати єдиного внеску;

даних органів Пенсійного фонду України про дату працевлаштування особи та відсутність у роботодавця заборгованості із сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування;

даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо відсутності порушеної справи про банкрутство або визнання роботодавця банкрутом.

Обмін зазначеними даними здійснюється в установленому законодавством порядку.

У разі неможливості отримання відомостей про роботодавця, зазначених в абзацах п'ятому - сьомому цього пункту, в електронному вигляді базовий центр зайнятості робить запит до зазначених органів для отримання необхідної інформації.

В судовому засіданні представник позивача надав суду наказ №3/к від 24.04.2017 про прийняття на роботу ОСОБА_3 з 0.05.2017, акт №22 перевірки відомостей поданих роботодавцем, що є підставою для визначення розміру компенсації витрат роботодавця на оплату праці працевлаштованої особи із числа ВПО та виконання умов договору, відомість про нараховану та виплачену заробітну плату, сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та використання робочого часу працівника, за якого здійснюється компенсація витрат на оплату праці ОСОБА_3 відмості про нараховану заробітну плату ОСОБА_3, копії табелів, поточну інформацію по рахунку ГО "Відродження -2015 РВ" про нарахування та виплату заробітної плати ОСОБА_3 та усіх передбачених податків і зборів.

Отже, аналізуючи норми законодавства та оцінюючи надані докази, суд вважає, що у відповідача були відсутні підстави для відмови від виплати компенсації заробітної плати через відсутність інформації про виплату заробітної плати, оскільки порядком прямо передбачено обов'язок базового центру зайнятості робити запит до органів для отримання необхідної інформації у разі її відсутності.

Стосовно посилання відповідача на відсутність коштів у кошторисі, суд зазначає, що законом не передбачено право відмови у наданні такої компенсації через необхідність до фінансування та не передбачають отримання згоди на компенсацію заробітної плати від Фонду інвалідів, а тому були відсутні підстави для прийняття наказу від 12.07.2017 №183.

Крім того, суд звертає увагу на те що чинним законодавством передбачено порядок компенсації витрат роботодавцю на оплату праці за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів, однак, Хмельницький регіональний центр зайнятості ніяких відомостей не направляв.

Частиною 1 ст.71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст.72 цього Кодексу.

Визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з'ясування всіх обставин у справі і обов'язок суб'єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб'єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів, що діяв у межах закону, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов задовольняється.

Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при подачі позовної заяви було сплачено судовий збір в розмірі 1600 гривень, а тому ці витрати, згідно вимог КАС України, слід присудити на його користь.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Хмельницького міського центру зайнятості щодо відмови у поверненні в якості компенсації заробітної плати громадській організації "Відродження-2015 РН" .

Визнати незаконним та скасувати наказ Хмельницького міського центру зайнятості №183 від 12.07.2017 "Щодо компенсації роботодавцю фактичних витрат на оплату праці".

Стягнути з Хмельницького міського центру зайнятості на користь громадської організації "Відродження-2015 РН" в якості компенсації заробітної плати ОСОБА_3 в сумі 20 055,85 грн (двадцять тисяч п'ятдесят п'ять гривень 85 копійок) за період з травня по жовтень 2017.

Стягнути на користь громадської організації "Відродження-2015 РН" судовий збір в сумі 1600,0 грн за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницького міського центру зайнятості.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 06 листопада 2017 року

Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2017
Оприлюднено11.11.2017
Номер документу70160767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2170/17

Рішення від 09.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Постанова від 30.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні