ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 листопада 2017 року справа № 813/3149/17
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Кухар Н.А.
при секретарі судового засідання Шавель М.М.
за участю:
представників позивача - Соколовського І.О., Кириєвського О.Б..
представника відповідача - Жеребецького Н.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Сан Гарден" до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними дій,-
в с т а н о в и в :
На розгляді Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява за позовом Дочірнього підприємства "Сан Гарден" до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними дій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем було скеровано на адресу позивача лише повідомлення ГУ ДФС у Львівській області № 133 від 23 березня 2017 року, з якого вбачається що проведення перевірки здійснюється на підставі наказу № 986 від 22 березня 2017 року. Однак копія наказу № 986 від 22.03.2017 року всупереч вимогам ст. 79 ПК України не була вручена позивачу, відтак вважають такі дії відповідача протиправними.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, просили позов задоволити.
Позиція відповідача викладена у письмовому запереченні на позов та обґрунтовується тим, що відповідачем було виконано в повному обсязі ст. 351 Митного кодексу України, оскільки повідомлення від 31.03.2017 року № 133 та наказ від 22.03.2017 року за № 986 Про проведення документальної невиїзної перевірки ДП Сан Гарден скеровано позивачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення 23.03.2017 року, завчасно, в якому вказано підставу перевірки, дату та місце її здійснення. Крім того, зазначає, що згідно Митного кодексу України, наказ на проведення перевірки не потрібно скеровувати.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, з підстав наведених у запереченні на адміністративний позов.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.
22 березня 2017 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області видано наказ № 986 Про проведення документальної невиїзної перевірки ДП Сан Гарден (ЄДРПОУ 32568687). Даний наказ було видано на виконання доповідної записки заступника начальника Головного управління ДФС у Львівській області Шахрайчук Л.Є., від 15.03.2017 року № 55/13-01-14-11-13.
Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області виписано ДП Сан Гарден повідомлення від 23.03.2017 року № 133 про проведення документальної невиїзної перевірки дотримання законодавства України з питань державної митної справи ДП Сан Гарден . В повідомленні зазначено наказ № 986 від 22.03.2017 року.
Позивач зазначає, що відповідачем наказ йому не скеровувався, відповідач посилається на поштову квитанцію від 23 березня 2017 року, та стверджує, що скеровував на адресу позивача наказ про проведення перевірки та повідомлення. (а.с.101).
Не погоджуючись з діями відповідача щодо невручення копії наказу № 986 від 22.03.2017 року про проведення документальної невиїзної перевірки позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправними дій.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з такого.
Згідно з п.79.1, п. 79.2 ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Відповідно до п. 42.2 ст. 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.
Вичерпний перелік підстав проведення документальних перевірок визначений статтею 78 ПК України.
Пунктом 1 ч.2 ст.351 МК України передбачено, що предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.
Документальна невиїзна перевірка проводиться у разі:
1) виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів;
2) надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих органу доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.
Документальна виїзна перевірка проводиться на підставі наказу органу доходів і зборів.
Відповідно до ч.4 ст.351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу доходів і зборів в приміщенні цього органу за умови направлення керівнику відповідного підприємства або відповідному громадянину рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особистого вручення зазначеним особам чи уповноваженим ними представникам під розписку письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки.
Відповідно до ст. 5 ПК України встановлено, що поняття, правила та положення, установлені цим Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 цього Кодексу. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу. Інші терміни, що застосовуються у цьому Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
За змістом пункту 79.2 статті 79 ПК України та ст.351 Митного кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Виходячи з наведених законодавчих норм податкового та митного законодавства, право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків у контролюючого органу виникає лише після вручення копії наказу під розписку про проведення документальної позапланової перевірки.
Головним управлінням ДФС у Львівській області не надано доказів надіслання позивачу рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної невиїзної перевірки до початку проведення вказаної перевірки.
Суд вважає, що поштова квитанція від 23 березня 2017 року та повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 101) не є належним доказом скерування позивачу наказу про проведення перевірки, так як з них неможливо встановити, які документи скеровувались позивачу, інших доказів відповідачем не надано.
Отже, не вручення позивачеві наказу про проведення позапланової перевірки є порушенням порядку проведення позапланової перевірки.
Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду України від 27.01.2015 року у справі №21-425а14, де визначено, що нормами ПК, з дотриманням балансу публічних і приватних інтересів, встановлені умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок, зокрема документальних позапланових невиїзних. Лише їх дотримання може бути належною підставою наказу про проведення перевірки. З наказом про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення платник має бути ознайомлений у встановлений законом спосіб до її початку.
Відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДП "Сан Гарден" є підставні і обґрунтовані, відтак підлягають до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до встановлених обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у вигляді судового збору слід стягнути з відповідача.
Керуючись ст. ст. 7-14, 69 - 71, 158-163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області щодо невручення Дочірнього підприємства Сан Гарден копії наказу № 986 від 22 березня 2017 року Про проведення документальної невиїзної перевірки ДП Сан Гарден .
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області в користь Дочірнього підприємства Сан Гарден судові витрати в сумі 1600 грн. (одна тисяча шістсот гривень).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови складено та підписано 13 листопада 2017 року.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2017 |
Оприлюднено | 14.11.2017 |
Номер документу | 70185184 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні