ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
УХВАЛА
10 листопада 2017 року Справа № 923/1184/16
Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліна Т.Г., при секретарі Степановій Н.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою Кредитора: Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області, м. Херсон вул. І.Кулика 143а, код ЄДРПОУ 39473382
до Боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Манго-Юг", місцезнаходження м. Херсон вул. Кірова, 24, код ЄДРПОУ 36684510
про банкрутство
за участю представників:
від кредитора - Кромп О.П., дов. № 1102/9/21-03-10-26 від 10.03.2017р.;
від боржника - не прибув.
в с т а н о в и в:
Херсонська ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області звернулась до Господарського суду Херсонської області із заявою про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Манго-Юг" (в подальшому - Боржник), на підставі ст.ст.10-12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою від 03 листопада 2016 року суд прийняв заяву про порушення справи про банкрутство до розгляду. Ухвалою від 01.12.2016 суд порушив провадження у справі про банкрутство Боржника, визнав вимоги ініціюючого кредитора до боржника, ввів мораторій на задоволення вимог кредиторів, призначив розпорядника майна арбітражного керуючого Потупало Н.І.
Відповідно до постанови від 17.02.2017 суд припинив процедуру розпорядження майном боржника, визнав Боржника банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру, призначив ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Потупало Наталію Ігорівну (Свідоцтво № 1167 від 02.07.2013р., адреса 50005, АДРЕСА_1).
На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України було опубліковане оголошення № 40492 від 17.02.2017 про визнання банкрутом ТОВ "Манго-Юг", строк заявлення грошових вимог встановлено 16.04.2017.
До суду надійшов звіт ліквідатора Потупало Н.І. вих. № 739-02-01-923/1184 від 17.08.2017 про виконану в ході ліквідаційної процедури роботу та ліквідаційний баланс підприємства-банкрута.
Також ліквідатором подано клопотання про затвердження нарахованої грошової винагороди ліквідатора у справі № 923/1184/16 про банкрутство ТОВ Манго - Юг в сумі 38252,54 грн. та видатки понесені ліквідатором під час виконання своїх повноважень у процедурі ліквідації в сумі 109,66 грн., стягнути з Херсонської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (код 39473382, адреса: 73008, Херсонська область, м. Херсон вул. І. Кулика, 143-а) на користь арбітражного керуючого Потупало Наталії Ігорівни (ідентифікаційний код НОМЕР_1; місцезнаходження: 50005, АДРЕСА_1) грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора у справі №923/1184/16 про банкрутство ТОВ Манго - Юг в сумі 38252,54 грн. та видатки понесені ліквідатором під час виконання своїх повноважень у процедурі ліквідації в сумі 109,66 грн., видати судовий наказ для примусового виконання.
Клопотання обґрунтоване нормами Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та судовою практикою Вищого господарського суду України (постанова від 10.12.2014 у справі № 5011-43/17913-2012).
Як вбачається з доданих ліквідатором документів, зокрема, протоколу засідання комітету кредиторів від 17.08.2017 (а.с. 80-81, т. 2) ініціюючий (він же єдиний у справі ) кредитор Херсонська об'єднана Державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області звіт ліквідатора про здійснення повноважень, про нарахування та виплату витрат та оплати послуг, ліквідаційний баланс боржника затвердив без зауважень.
Ухвалою від 20.10.2017 призначено розгляд клопотання ліквідатора. Ухвалою від 03.11.2017 розгляд клопотання ліквідатора відкладено на 10.11.2017.
Ліквідатор Потупало Н.І. в засідання суду 10.11.2017 не прибула, надіславши електронною поштою клопотання про розгляд справи без її участі у зв'язку з тим, що вона не має можливості прибути в засідання суду через участь у заздалегідь призначених зборах комітету кредиторів в іншій справі про банкрутство.
Представник кредитора в засіданні суду пояснив, що коштів на сплату грошової винагороди ліквідатору не передбачено. Разом з тим, ця обставина відповідно до приписів закону, не може слугувати підставою для покладення на арбітражного керуючого обов'язку здійснити свої повноваження безкоштовно, тому суд не приймає до уваги пояснення кредитора Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області .
Відповідно до приписів ч. 1 статті 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі за текстом - Закон ) арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду. Частиною 3 зазначеної статті Закону встановлено, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень . Оскільки встановити розмір середньомісячної зарплати керівника боржника за останні 12 місяців його роботи не виявилося можливим, мінімальним розміром грошової винагороди ліквідатора необхідно визначати подвійну мінімальну зарплату згідно норм чинного законодавства.
Приписами ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом передбачено, що арбітражний керуючий виконує покладені на нього судом обов'язки та, відповідно, здійснює діяльність арбітражного керуючого на платній основі. При цьому, стосовно порядку розподілу у справі про банкрутство витрат на оплату послуг ліквідатора, необхідно враховувати приписи ч.ч. 2, 5, 6, 7 ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , згідно яких, при невиявлені у боржника майна та за наявності рішення комітету кредиторів (суду) щодо розміру оплати, суми витрат та порядку розподілу між кредиторами витрат на оплату послуг ліквідатора у справі про банкрутство, відшкодування вказаних витрат покладається на всіх кредиторів у справі - пропорційно визнаних вимог кожного. Таким чином, невиявлення ліквідатором банкрута в процедурі ліквідації майна, інших активів та грошових коштів, за умови встановленого судом факту повноти та належності виконання ним своїх обов'язків у цій процедурі, жодним чином не впливає на оплату його грошової винагороди.
При цьому законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від розміру вимог кожного із кредиторів у справі, майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
Судова практика Вищого господарського суду України повною мірою підтверджує викладені вище доводи. Так, Вищий господарський суд України в Постанові від 11.02.2015р. по справі № 43/137 підтверджує необхідність стягнення оплати послуг арбітражного керуючого з податкового органу, як кредитора-заявника у справі, навіть за виконання повноважень ліквідатора, та зазначає, що законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кредиторів у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), а також: від джерел фінансування того чи іншого кредитора . Також прикладом судової практики ВГСУ з цього питання є Постанова Вищого господарського суду України по справі № 5011-43/17913-2012 від 10.12.2014р. та інші.
17.08.2017 відбулося засідання комітету кредиторів, на якому прийнято рішення схвалити звіт ліквідатора Потупало Н.І., в якому зокрема зазначено, що ліквідатором Потупало Н.І. у справі № 923/1184/16 про банкрутство ТОВ Манго - Юг нараховано грошову винагороду за період 17.02.2017 по 17.08.2017 в сумі 38252,54 грн. та видатки понесені ліквідатором під час виконання своїх повноважень у процедурі ліквідації в сумі 109,66 грн. Протокол підписано представником кредитора без заперечень.
За таких фактичних обставин та правових підстав, суд затверджує звіт про нарахування грошову винагороду ліквідатора Потупало Н.І. у справі № 923/1184/16 про банкрутство ТОВ Манго - Юг в сумі 38252,54 грн. та видатки понесені ліквідатором під час виконання своїх повноважень у процедурі ліквідації в сумі 109,66 грн.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 37 - 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
у х в а л и в:
1. Затвердити нараховану грошову винагороду ліквідатора Потупало Н.І. у справі № 923/1184/16 про банкрутство ТОВ Манго - Юг в сумі 38252,54 грн. та видатки понесені ліквідатором під час виконання своїх повноважень у процедурі ліквідації в сумі 109,66 грн.
2. Стягнути з Херсонської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (код 39473382, адреса: 73008, Херсонська область, м. Херсон вул. І. Кулика, 143-а) на користь арбітражного керуючого Потупало Наталії Ігорівни (ідентифікаційний код НОМЕР_1; місцезнаходження: 50005, АДРЕСА_1) грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора у справі № 923/1184/16 про банкрутство ТОВ Манго - Юг в сумі 38252,54 грн. та видатки понесені ліквідатором під час виконання своїх повноважень у процедурі ліквідації в сумі 109,66 грн.
3. Видати наказ на виконання зазначеної ухвали.
4. Ухвалу надіслати кредитору, ліквідатору.
Ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття відповідно до ч. 4 ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя Т.Г. Пінтеліна
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2017 |
Оприлюднено | 15.11.2017 |
Номер документу | 70227516 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Пінтеліна Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні