Постанова
від 13.11.2017 по справі 813/512/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 листопада 2017 року № 813/512/17

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого cудді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання Присташ І.М.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління ОСОБА_3 фонду України у Личаківському районі м.Львова до Публічного акціонерного товариства Центр енергетичних інновацій про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява управління ОСОБА_3 фонду України в Личаківському районі м.Львова до Публічного акціонерного товариства Центр енергетичних інновацій про стягнення боргу по відшкодування витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України Про наукову і науково - технічну діяльність , і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з вересня 2015 року по грудень 2016 року у розмірі 276010,25 грн.

Ухвалою судді від 08.02.2017 року у даній адміністративній справі відкрито скорочене провадження.

Відповідно до ч.4 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), у разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.

У зв'язку з поданням відповідачем через канцелярію суду заперечення проти скороченого провадження у справі та керуючись приписами ч.4 ст.183-2 КАС України, суд ухвалою від 22.02.2017 року призначив справу до судового розгляду.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 23.03.2017 року провадження у даній адміністративній справі було зупинено.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 28.09.2017 року провадження у даній адміністративній справі було поновлено.

26.09.2017 року Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду було об'єднано в одне провадження для спільного розгляду адміністративну справу №813/2313/17 за позовом Личаківського об'єднаного управління ОСОБА_3 фонду України м.Львова до Приватного акціонерного товариства "Центр енергетичних інновацій" про стягнення заборгованості по відшкодування витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України Про наукову і науково - технічну діяльність , і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період січень-червень 2017 року у розмірі 81456,39 грн. з адміністративною справою №813/512/17.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що всупереч вимог Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність відповідач не перерахував до органу ОСОБА_3 фонду визначену йому у повідомленнях суму коштів фінансування різниці між фактичними витратами на виплату пенсій призначених згідного з даним Законом і сумою пенсій обчислених відповідно до інших законодавчих актів за період з вересня 2015 року по червень 2017 року. ж, позовна заява мотивована положеннями ст.24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» та Порядком фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 року за №372. Оскільки станом на день звернення до суду відповідач не відшкодував понесених позивачем витрат на виплату пенсій, призначених на пільгових умовах, то позивач просить їх стягнути в судовому порядку.

Представник позивача позовні вимоги підтримав. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача позов заперечив та зазначив, що відповідач не здійснює ні наукової, ні науково - технічної діяльності та не проходив і на даний час не проходить державної атестації наукових установ у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, не є науковою установою, а, отже, правові підстави для сплати відповідачем (і стягнення у судовому порядку позивачем) відповідних сум витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України "Про наукову і науково - технічну діяльність" і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, - відсутні. У зв'язку з чим, просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.. Просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини і відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що приватне акціонерне товариство "Центр енергетичних інновацій", код ЄДРПОУ 00114057, знаходиться за адресою: 79005, м. Львів, вул. Шота Руставелі, 7.

Відповідно до Закону України "Про наукову та науково - технічну діяльність" за період роботи у відповідача ОСОБА_3 органом призначена пенсія науковим працівникам ПрАТ "Центр енергетичних інновацій": ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11-І.В., ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20

На виконання вимог ст. 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та пункту 2 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково - технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 року № 372, відповідачу направлені повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову та науково - технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.

На підставі вказаних повідомлень підприємство самостійно визначає суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа повинно перерахувати дану суму органу ОСОБА_3 фонду за своїм місцезнаходженням.

Сума боргу ПрАТ "Центр енергетичних інновацій" для покриття суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову та науково - технічну діяльність" і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, за період з вересня 2015 року по грудень 2016 року та за січень - червень 2017 року становить 357 466,64 грн.

Кошти згідно надісланих повідомлень на рахунок управління не надходили, відтак, борг за період з вересня 2015 року по грудень 2016 року та за січень - червень 2017 року станом на дату розгляду справи не погашений та становить 357 466,64 грн.

Постановою КМ України № 372 від 24.03.2004 р. затверджено Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.

Пунктами 5-8 вказаного Порядку передбачено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами ОСОБА_3 фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком. Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу ОСОБА_3 фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках. У разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи ОСОБА_3 фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.

Науковим працівникам пенсії призначаються з урахуванням вимог Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність".

Відповідно до ст. 1 цього Закону, науковий працівник - це вчений, який за основним місцем роботи та відповідно до трудового договору (контракту) професійно займається науковою, науково-технічною, науково-організаційною або науково-педагогічною діяльністю та має відповідну кваліфікацію незалежно від наявності наукового ступеня або вченого звання, підтверджену результатами атестації.

Статтею 4 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" встановлено, що суб'єктами наукової і науково-технічної діяльності є: вчені, наукові працівники, науково-педагогічні працівники, а також наукові установи, наукові організації, вищі навчальні заклади ІІІ-ІV рівнів акредитації, громадські організації у науковій та науково-технічній діяльності.

Науковий працівник може, згідно ст. 6 зазначеного Закону, виконувати науково-дослідну, науково-педагогічну, дослідно-конструкторську, дослідно-технологічну, проектно-конструкторську, проектно-технологічну, пошукову, проектно-пошукову роботу та (або) організовувати виконання зазначених робіт у наукових установах та організаціях, вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації, лабораторіях підприємств. Науковий працівник зобов'язаний провадити наукові дослідження відповідно до укладених договорів (контрактів), представляти результати наукової і науково-технічної діяльності шляхом наукових доповідей, публікацій та захисту дисертацій, у встановленому порядку проходити атестацію на відповідність займаній посаді, постійно підвищувати свою кваліфікацію.

Відповідно до положень ст. 21 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" не рідше одного разу на п'ять років в наукових установах провадиться атестація наукових працівників з метою: оцінки рівня професійної підготовки наукового працівника, результативності його роботи; визначення відповідності кваліфікації наукового працівника займаній посаді; виявлення перспективи використання здібностей наукового працівника, стимулювання підвищення його професійного рівня; визначення потреби в підвищенні кваліфікації, професійної підготовки наукового працівника.

Частиною 1, 2 ст. 22-1 цього Закону визначено перелік посад наукових працівників наукових установ та організацій (їх філіалів, відділень тощо). До наукових працівників належать також особи, які мають науковий ступінь і працюють за спеціальністю відповідно до групи спеціальностей галузі науки, з якої присуджено науковий ступінь.

Зазначена правова норма поширюється на тих працівників, які мають науковий ступінь і працюють за спеціальністю відповідно до групи спеціальностей галузі науки, з якої присуджено науковий ступінь і які працюють на посадах, не включених до зазначеного переліку.

При цьому, в обов'язковому порядку місцем роботи таких наукових працівників має бути наукова установа або організація (їх філіал, відділення тощо).

Тобто, статтею 22-1 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність", яка визначає посади, що дають статус наукових працівників наукових установ та організацій (їх філіалів, відділень тощо), не встановлено підстав для поширення цієї норми, крім посад наукових установ, на будь-які посади на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності.

Особи, які мають науковий ступінь і працюють за спеціальністю відповідно до групи спеціальностей галузі науки, з якої присуджено науковий ступінь, і працюють не в наукових установах та організаціях (їх філіалах, відділеннях тощо) не виконують визначену статтею 21 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" обов'язкову вимогу щодо кожного наукового працівника, а саме проходження не рідше одного разу на п'ять років атестації.

При цьому, положення ч. 2 статті 22-1 Закону України "Про наукову науково-технічну діяльність" поширюються лише на працівників наукових установ та організацій (їх філіалів, відділень тощо) і не поширюються не працівників, що працюють на будь-яких посадах на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності, які не є науковими установами або які, будучи науковими установами недержавної форми власності, не пройшли державної атестації відповідно до положень статті 11 цього Закону.

Відповідно до ст. 24 Закону України "Про наукову науково-технічну діяльність", її дія поширюється на наукових (науково-педагогічних) працівників наукових установ та організацій недержавної форми власності, які пройшли державну атестацію згідно із цим Законом, недержавних вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, що діють відповідно до Закону України "Про вищу освіту", міжнародних наукових організацій, відкритих на території України відповідно до народних договорів, установчі документи яких затверджено Кабінетом Міністрів України, також на наукових (науково-педагогічних) працівників наукових установ і вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, що належали партійним та громадським організаціям колишніх Української РСР, інших республік СРСР та СРСР.

Згідно Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затв. пост. КМУ від 24.03.2004 р. № 372, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 % різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.

З урахуванням норм статті 24 Закону України "Про наукову науково-технічну діяльність", різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.

Отже, для призначення наукової пенсії необхідна атестація наукової установи, тобто підтвердження наукового напряму роботи даної установи.

Згідно ст. 12 Закону України "Про наукову науково-технічну діяльність", для надання державної підтримки наукових установ усіх форм власності, діяльність яких має важливе значення для науки, економіки та виробництва, створюється Державний реєстр наукових установ, яким надається підтримка держави. Положення про Державний реєстр наукових установ затверджується Кабінетом Міністрів України.

Крім цього, наукові установи включаються центральним органом виконавчої влади у сфері наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності до Державного реєстру наукових установ за умов проходження державної атестації.

Відповідно до п.1 Положення про Державний реєстр наукових установ, яким надається підтримка держави, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2001 р. № 380, Державний реєстр наукових установ, яким надається підтримка держави - це перелік науково-дослідних, науково-технічних установ усіх форм власності та вищих навчальних закладів III - IV рівня акредитації усіх форм власності, діяльність яких має важливе значення для розвитку науки, економіки і виробництва.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Судом встановлено, що Ухвалою Вищого адміністративного суду у справі К/800/49058/14 встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Центр енергетичних інновацій" (мало найменування в період з 1951 по 1982 роки - Львівське відділення Всесоюзного Державного проектного інституту "Теплоелектропроект", з 1982 по 1986 роки - Львівське відділення Всесоюзного Державного науково - дослідного і проектно - вишукувального інституту "Атомтеплоелектропроект", за період з 1986 по 1991 роки - Львівське відділення Всесоюзного Державного науково - дослідного і проектно - вишукувального інституту "Теплоелектропроект", за період з 1991 по 1994 роки - Львівський Державний науково - дослідний і проектно - вишукувальний інститут "Львівтеплоелектропроект", з 1994 по 2013 роки - відкрите акціонерне товариство "Науково - дослідний та проектно - вишукувального інституту "Львівтеплоелектропроект", з 2013 по 2017 року - публічне акціонерне товариство "Центр енергетичних інновацій". Починаючи з квітня 2017 року - приватне акціонерне товариство "Центр енергетичних інновацій"), не займалося науковою діяльністю, не внесене до Реєстру наукових установ України, у нього відсутня вчена рада та ним не подавалось до органів державної статистики звітність форми 1.2 - наука, не проходило атестацію згідно постанови КМУ "Про затвердження Положення про державну атестацію науково-дослідних (науково технічних) установ від 07.04.1998 року № 469, а тому ВАТ "Науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут "Львівтеплоелектропроект" не є науковою установою в розумінні Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність". Дана обставина встановлена рішенням Господарського суду Львівської області від 26.02.2010 року у справі № 6/244 яке набрало законної сили і є чинним станом на даний час.

Відтак, зазначені обставини у відповідності до наведеної процесуальної норми не підлягають доказуванню під час розгляду даної справи.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі вищенаведеного суд приходить до переконання, що заявлені позивачем вимоги є безпідставними і задоволенню не підлягають.

Відповідно до статті 94 КАС України судові витрати не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Сакалош В.М.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 17 листопада 2017 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2017
Оприлюднено19.11.2017
Номер документу70322384
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/512/17

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Постанова від 29.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Постанова від 13.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Постанова від 13.11.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні