ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2018 рокуЛьвів№ 876/12367/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
головуючої судді Хобор Р.Б.
суддів: Іщук Л.П., Попка Я.С.,
з участю секретаря судового засідання Мацьків М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Личаківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року у справі № 813/512/17 за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Личаківському районі м. Львова до ПАТ "Центр енергетичних інновацій" про стягнення заборгованості,-
суддя в 1-й інстанції- Сакалош В.М.,
час ухвалення рішення - 11:07, 13.11.2017 року,
місце ухвалення рішення - м. Львів,
дата складання повного тексту рішення - 17.11.2017 року,
В C Т А Н О В И В:
УПФУ в Личаківському районі м. Львова звернулося з адміністративним позовом до ПАТ "Центр енергетичних інновацій" про стягнення боргу з відшкодування витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України Про наукову і науково технічну діяльність і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з вересня по грудень 2015 року та з січня по грудень 2016 року у розмірі 276010,25 грн.
На підтвердження позовних вимог покликається на те, що працівникам акціонерного товариства, правонаступником якого є ПАТ Центр енергетичних інновацій , призначено пенсії як науковим працівникам. Проте, всупереч вимогам статті 24 Закону України від 13 грудня 1991 року № 1977-ХІІ Про наукову і науково-технічну діяльність (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) (далі - ОСОБА_1 № 1977-XII), товариство з вересня по грудень 2015 року та з січня по грудень 2016 року не сплачувало УПФ різницю між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники. Позивач зазначив, що на виконання вимог статті 24 Закону № 1977-XII та пункту 2 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність , та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372 (далі - Порядок, постанова № 372 відповідно), за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та закладів у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів. Однак, відповідач добровільно не бажає відшкодувати зазначені витрати, а тому просить стягнути їх у судововому порядку.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погодившись із вказаною постановою, її оскаржило Личаківське обєднане управління Пенсійного фонду України, яке, покликаючись на те, що постанова є безпідставною, винесена з порушенням матеріального права, просить постанову Львівського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року скасувати та прийняти нову постанову, якою його позов задоволити повністю.
В обгрунтування апеляційної скарги вказує те, що суд помилково вважав що ПАТ Центр енергетичних іновацій не є науковою в розумінні Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» тому товариство зобов'язане сплачувати різницю між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла до висновку про те, що апеляційну скаргу слід задоволити з наступних підстав.
Судом першої інстанції вірно встановлено те, що приватне акціонерне товариство "Центр енергетичних інновацій", код ЄДРПОУ 00114057, знаходиться за адресою: 79005, м. Львів, вул. Шота Руставелі, 7.
Відповідно до Закону України "Про наукову та науково - технічну діяльність" за період роботи у відповідача призначена пенсія науковим працівникам ПрАТ "Центр енергетичних інновацій": ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_1-І.В., ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17
На виконання вимог ст. 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та пункту 2 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково - технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 року № 372, відповідачу направлені повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову та науково - технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.
На підставі вказаних повідомлень підприємство самостійно визначає суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховує дану суму органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням.
Сума боргу ПрАТ "Центр енергетичних інновацій" для покриття суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову та науково - технічну діяльність" і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, за період з вересня по грудень 2015 року а з січня по грудень 2016 року становить 276010,25 грн., оскільки вищевказані кошти, які мали бути сплачені на підставі надісланих повідомлень, на рахунок управління не надходили.
Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що ухвалою Вищого адміністративного суду у справі К/800/49058/14 встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Центр енергетичних інновацій" не займалося науковою діяльністю, не внесене до Реєстру наукових установ України, у нього відсутня вчена рада та ним не подавалось до органів державної статистики звітність форми 1.2 - наука, не проходило атестацію згідно постанови КМУ "Про затвердження Положення про державну атестацію науково-дослідних (науково технічних) установ від 07.04.1998 року № 469, а тому ВАТ "Науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут "Львівтеплоелектропроект" не є науковою установою в розумінні Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність", а тому прийшов до висновку про необхідність відмови в задоволенні позову.
Оцінюючи правовідносини, що виникли між сторонами апеляційний суд виходить з наступних міркувань.
Економічні, соціальні та правові гарантії наукової та науково-технічної діяльності визначено Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» .
Відповідно до положень, викладених у частині першій статті 24 вказаного Закону (далі - ОСОБА_14 України №1977-ХІІ) держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів. При цьому, як зазначено у частині дев'ятій цієї норми (у редакції Закону України від 08.07.2011 N 3668-VI, із змінами, внесеними згідно із Законом України від 16.10.2012 N 5460-VI) різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;
для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, на момент виникнення спірних правовідносин визначався Порядком фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України «про наукову і науково-технічну діяльність» , та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372. (далі - Порядок). Згідно із пунктом 4 цього нормативного акту у разі ліквідації або зміни власника підприємства, установи, організації чи вищого навчального закладу III- IV рівнів акредитації різниця у розмірі пенсії фінансується за рахунок коштів їх правонаступників у порядку, що діяв стосовно цих підприємств, установ, організацій та закладів до моменту ліквідації або зміни власника.
Аналізуючи вище зазначені норми права, Верховний Суд України в постанові від 5 червня 2012 року (справа № 21-78а12) вказав на те, що у випадках, коли відбувається перетворення в процесі приватизації державного підприємства у відкрите акціонерне товариство, до правонаступника переходять права і обов'язки державного підприємства, що приватизується, у тому числі й обов'язок зі сплати різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону № 1977-ХІІ, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.
Апеляційним судом встановлено те, що позивач є правонаступником ПАТ «Львівтеплоелектропроект» та ВАТ «Науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут «Львівтеплоелектропроект» , до якого перейшов обов'язок зі сплати різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України № 1977-ХІІ, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів. Відтак, судом не враховується твердження відповідача стосовно того, що відповідач не здійснює ні наукової, ні науково-технічної діяльності та не проходив і на даний час не проходить державної атестації наукових установ у встановленому порядку, оскільки вказані обставини жодним чином не впливають на обов'язок відповідача зі сплати різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України №1977-ХІІ, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.
Відповідно до Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» , та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 372, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.
Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» , про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Таким чином, на відповідача покладено обов'язок щодо сплати до Пенсійного фонду України різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право працівники відповідача.
Апеляційним судом встановлено те що, позивач на адресу відповідача надсилав повідомлення про сплату різниці між сумою пенсії, призначеної як науковим працівникам, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів. Однак, сума, що підлягає сплаті до Пенсійного фонду, ПрАТ «Центр енергетичних інновацій» не сплачена.
Таким чином, у ПрАТ «Центр енергетичних інновацій» є заборгованість зі сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України Про наукову і науково технічну діяльність і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, сума якої не погашена та становить за період з вересня по грудень 2015 року та з січня по грудень 2016 року 276010,25 грн.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.
З урахуванням встановлених у справі обставин, суд вважає, що позовні вимоги Личаківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова до приватного акціонерного товариства «Центр енергетичних інновацій» про стягнення коштів в сумі 276010,25 грн. є обґрунтованими, а тому вказані вимоги слід задоволити.
З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги відповідача є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, через що постанову суду слід скасувати та прийняти нове рішення про задоволення заявленого позову з вищевикладених мотивів.
Керуючись ст. ст. 308, 310, 315, 317, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Личаківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова задоволити.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року у справі № 813/512/17 скасувати та прийняти нову постанову, відповідно до якої позов задоволити.
Стягнути з приватного акціонерного товариства Центр енергетичних інновацій код ЄДРПОУ 00114057, місцезнаходження: вул. Шота Руставелі, 7, м. Львів, 79005 на користь Личаківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова код ЄДРПОУ 41250444, місцезнаходження: 79024, м. Львів, вул. Б. Хмельницького, 116 заборгованість в сумі 276010,25 грн. (двісті сімдесят шість тисяч десять гривень 00 копійок).
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуюча суддя ОСОБА_18 судді ОСОБА_19 ОСОБА_20
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72285054 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні