ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 листопада 2017 року № 826/12586/16
Окружний адміністративний суд м.Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Васильченко І.П., суддів: Бояринцевої М.А., Вєкуа Н.Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу:
за позовом Комунального підприємства Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області
до відповідача Державної архітектурно-будівельної інспекції України
треті особи: Вишнева міська рада Києво-Святошинського району Київської області, Приватне підприємство Будспецсервіс , Товариство з обмеженою відповідальністю Білоцерківський домобудівельний комбінат
про скасування реєстрації сертифікатів,
В С Т А Н О В И В:
Комунальне підприємство Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області звернулось до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, треті особи: Вишнева міська рада Києво-Святошинського району Київської області, Приватне підприємство Будспецсервіс , Товариство з обмеженою відповідальністю Білоцерківський домобудівельний комбінат , в якому просить зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України скасувати реєстрацію Сертифікату серія IУ № 165142320045 від 19.08.2014 р., виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації (1 черга будівництва - 196 квартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями, ЗТП - закрита трансформаторна підстанція, нежитлова будівля по вул. Жовтнева в м.Вишневе Києво-Святошинського району Київської області та скасувати реєстрацію Сертифікату серія ІУ № 165153020128 від 29.10.2015 року, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації (2 черга будівництва - 176 квартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями) по вул. Жовтнева в м.Вишневе Києво-Святошинського району Київської області.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити, оскільки відповідачем самовільно зайнято та проведено будівельні роботи на земельній ділянці (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), тоді як позивач також розпочав будівельні роботи на вказаній земельній ділянці, яка належить йому на підставі Державного акту про право постійного користування земельною ділянкою.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував та просив суд відмовити в їх задоволенні, оскільки відповідачем у відповідності до вимог чинного законодавства було проведено перевірку, за результатами якої встановлено, що об'єкт по вул. Жовтнева в м.Вишневе Києво-Святошинського району Київської області в цілому відповідає проектній документації, вимогам будівельних норм, державних стандартів та правил. У зв'язку із відсутністю підстав для відмови у видачі сертифікатів, відповідачем було видано сертифікати серії ІУ № 165153020128 та IУ № 165142320045.
Представник третьої особи 1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.
Представник третьої особи 2 в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував.
Представник третьої особи 3 в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, докази чого містяться в матеріалах справи. Про причини неявки в судове засідання не повідомив, пояснень з приводу заявлених позовних вимог не надав.
Зважаючи на неявку в судове засідання 01.11.2017 р. представника третьої особи 3, суд ухвалив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши наявні у справі документи та матеріали, заслухавши пояснення присутніх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Рішенням ХХІ сесії Вишневої міської ради VI скликання № 1-01/ХХІ6-20 від 26.06.2012 р. Комунальному підприємству Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області затверджено проект землеустрою щодо відведення в постійне користування земельної ділянки під будівництво об'єктів соціально-культурного призначення по вул. Жовтнева в м. Вишневе.
На підставі вказаного рішення Управлінням Держкомзему у Києво-Святошинському районі Київської області виготовлено Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою від 15.11.2012 р., який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів за № 322240001000091.
За даним актом земельна ділянка знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Жовтнева, площею 0,5870 га (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), з цільовим призначенням: під будівництво об'єктів соціально-культурного призначення.
Між Вишневою міською радою Києво-Святошинського району Київської області та Комунальним підприємством Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області 10.07.2012 р. укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого комунальному підприємству надано в користування земельну ділянку площею 1,1906 га (кадастровий номер 3222410600:01:016:5001) за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Дана земельна ділянка є суміжною до земельної ділянки, що знаходиться на праві постійного користування у позивача (кадастровий номер 3222410600:01:016:5001).
Згідно договору суборенди земельної ділянки від 27.07.2012 р. КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області передано земельну ділянку (кадастровий номер 3222410600:01:016:5001) ПП Будспецсервіс для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
На підставі дозволу на виконання будівельних робіт від 18.06.2013 р., виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України замовнику ПП Будспецсервіс та генеральному підряднику ТОВ Білоцерківський домобудівельний комбінат , розпочато будівництво двох черг багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації не лише на земельній ділянці (кадастровий номер 3222410600:01:016:5001), яка передана ПП Будспецсервіс згідно договору суборенди від 27.07.2012 р., але й зайнято будівництвом частину суміжної земельної ділянки (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002) позивача, яка належить йому згідно Державного акту.
Таким чином, позивач зазначає, що ПП Будспецсервіс та TOB Білоцерківський домобудівельний комбінат самовільно без будь яких дозволів та погоджень з власником самовільно зайняли земельну ділянку (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002) та розпочали незаконне будівництво.
З пояснень позивача також вбачається, що земельна ділянка, яка належить Вишневій міській раді як комунальна власність територіальної громади міста Вишневе та виділена КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою, надана з цільовим призначенням під будівництво об'єктів соціально-культурного призначення, у зв'язку із чим позивачем розпочато роботи по проектуванню об'єкту соціально-культурного призначення, що мав знаходитися на земельній ділянці з кадастровим номером 3222410600:01:016:5002 та отримання всіх необхідних дозволів щодо початку будівельних робіт.
В подальшому, на замовлення Вишневої міської ради, як власника земельної ділянки, ТОВ ВВОСС розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по вул. Жовтнева в м. Вишневе.
Згідно вказаної технічної документації стало відомо про часткове самовільне зайняття ПП Будспецсервіс та TOB Білоцерківський домобудівельний комбінат земельної ділянки (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), яка належить КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області на праві постійного користування.
Тобто, ПП Будспецсервіс та TOB Білоцерківський домобудівельний комбінат без будь яких дозволів та погоджень з власником - Вишневою міською радою та землекористувачем - КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області самовільно зайнято частину земельної ділянки (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), що порушує права позивача та унеможливлює подальше виконання необхідних робіт та отримання дозволів для будівництва об'єкту соціально-культурного призначення.
Сертифікатом серія ІУ № 165142320045 від 19.08.2016 р., виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, засвідчується відповідність закінченого будівництвом об'єкта Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його вслуговуванню та експлуатації (1 черга будівництва - 196 квартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями, ЗТП - закрита трансформаторна підстанція, нежитлова будівля) по вул. Жовтневій в м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області .
Сертифікатом серія ІУ № 165153020128 від 29.10.2015 р., виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, засвідчується відповідність закінченого будівництвом об'єкта Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації (2 черга будівництва - 176 квартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями) .
Вважаючи, що Державною архітектурно-будівельною інспекцією України порушено права та законні інтереси позивача щодо користування земельною ділянкою, останній звернувся до суду із позовом.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 р. N 294 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. N 408) затверджено Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (надалі - Положення N 294), яким визначено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Відповідно до п.п. 2, 3 названого Положення Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Основним завданням Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема:
здійснення в межах повноважень, визначених законом, державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт;
здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об'єкти нагляду), під час провадження ними містобудівної діяльності;
виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві у визначених законодавством випадках.
Відповідно до пп. 9 п. 4 Положення N 294 Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї завдань приймає в установленому порядку в експлуатацію закінчені будівництвом об'єкти (видає відповідні сертифікати або відмовляє у їх видачі, реєструє декларації про готовність об'єкта до експлуатації, внесення змін до них, а також повертає такі декларації та скасовує їх реєстрацію).
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності, спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів регламентовано Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року N 3038-VI (надалі - Закон N 3038-VI), в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин.
Приписами ч. 5 ст. 26 названого Закону визначено, що проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;
6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Порядок отримання дозволу на виконання будівельних робіт визначено ст.ст. 34, 37 Закону N 3038-VI та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 466 від 13.04.2011 р. (надалі - Порядок N 466).
Відповідно до п. 5 Порядку № 466 будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) та об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, тобто щодо об'єктів IV і V категорії складності.
Як вбачається з матеріалів справи, 18.06.2013 р. Державною архітектурно-будівельною інспекцією України ПП Будспецсервіс на об'єкт будівництва Будівництво багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації видано дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ 115131690412.
Так, у відповідності до вимог п. 4 ст. 31 Закону N 3038-VI та п. 28 Порядку N 466 замовником будівництва - ПП Будспецсервіс до органу Держархбудконтролю було подано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації № 10-0279/13/П від 23.05.2013 р., в розділі 3.3 якого вказано, що генеральним планом передбачено розміщення об'єктів: І черга будівництва - житловий будинок (196 квартир), будівля для обслуговування житлових будинків, трансформаторна підстанція, ГРП та КНС (ТП 902-1-133.880; ІІ черга будівництва - житловий будинок (176 квартир).
Відповідно до ч. 2 ст. 39 Закону N 3038-VI прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до IV і V категорій складності, здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Акт готовності об'єкта до експлуатації підписується замовником, генеральним проектувальником, генеральним підрядником або підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), субпідрядниками, страховиком (якщо об'єкт застрахований).
Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (далі - об'єкти) визначено Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. N 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. N 750) (надалі - Порядок N 461).
Пунктом 25 названого Порядку визначено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає подані замовником заяву, акт готовності об'єкта до експлуатації та вчиняє дії у межах чинного законодавства щодо з'ясування питання достовірності відомостей у поданих документах, відповідності об'єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, за результатами яких складається довідка за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, 19.08.2014 р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області в присутності директора замовника будівництва - ПП Будспецсервіс та на підставі заяви ПП Будспецсервіс (вих. № 7/10-1808/5 від 18.08.2014 р.) про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта Багатоповерховий житловий будинок з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації по вул. Жовтневій, м.Вишневе, Києво-Святошинського району Київської області (1 черга будівництва - 196 квартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями, ЗТП- закрита трансформаторна підстанція, нежитлова будівля) за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, м.Вишневе, вул. Жовтнева, 34-Б проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, держаних стандартів і правил, про що складено акт від 19.08.2014 р.
За результатами перевірки встановлено, що об'єкт в цілому відповідає проектній документації, вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил.
Зважаючи на викладене вище, відповідачем було видано сертифікат ІУ № 165142320045 від 19.08.2014 р., яким засвідчено відповідність закінченого будівництвом вказаного вище об'єкта будівельним нормам, державним стандартам і правилам.
Відповідно до п.п. 24, 25 Порядку N 461 із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. N 750, для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття в експлуатацію об'єкта та видачу сертифіката за формою, наведеною у додатку 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об'єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає подані замовником заяву, акт готовності об'єкта до експлуатації та вчиняє дії у межах чинного законодавства щодо з'ясування питання достовірності відомостей у поданих документах, відповідності об'єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, за результатами яких складається довідка за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку.
На підставі викладеного, 23.10.2015р. ПП Будспецсервіс до Державної архітектурно-будівельної інспекції України було подано заяву (вх. №40-17456) про прийняття в експлуатацію будівництвом об'єкта Багатоповерховий житловий будинок з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації по вул. Жовтневій, м.Вишневе, Києво-Святошинського району Київської області (2 черга будівництва - 176 квартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями, ЗТП- закрита трансформаторна підстанція, нежитлова будівля) за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, м.Вишневе, вул. Жовтнева, 34-Б та видачу сертифікату. До вказаної заяви було надано акт готовності об'єкта до експлуатації від 22.10.2015р.
Згідно із положеннями ч. 4 ст. 39 Закону N 3038-VI прийняття рішення про реєстрацію (відмову у реєстрації) декларації про готовність об'єкта до експлуатації, видачу (відмову у видачі) сертифіката здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати подання відповідних документів.
Розглянувши документи замовника будівництва, відповідачем було видано довідку від 27.10.2015р., якою встановлено достовірні відомості у замовником будівництва документах, на підставі якої Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано сертифікат серії ІУ № 165153020128 від 29.10.2015р.
Виходячи із аналізу вищенаведених норм права та фактичних обставин справи, суд приходить до висновку, що видаючи оскаржувані сертифікати про введення названого вище об'єкта будівництва до експлуатації, відповідач діяв у спосіб та у відповідності до вимог чинного законодавства.
В той же час, суд вважає необґрунтованими посилання позивача на те, що частина спірного об'єкта збудована на самовільно зайнятій земельній ділянці (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), оскільки з наявного в матеріалах справи договору про надання права користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) від 12.11.2012 р., укладеного 12.11.2012 р. між КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області (суперфіціар) та ПП Будспецсервіс (суперфіціарій) вбачається, що земельна ділянка (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), яка знаходиться на території Вишневої міської ради за адресою: м.Вишневе, Києво-Святошинського району Київської області, вул. Жовтнева, передана та ПП Будспецсервіс для спільного володіння та користування земельної ділянки для забудови.
Факт передачі вказаної земельної ділянки підтверджується актом прийому-передачі про надання права спільного володіння та користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) підписаного сторонами 16.11.2012 р.
Доказів того, що вказаний договір визнано недійним чи було розірвано матеріали справи не містять.
Суд звертає увагу на те, що процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначено Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051 (надалі - Порядок N 1051).
Відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення (п. 10 вказаного Порядку).
Відповідно до п.п. 13, 14 Порядку N 1051 відомості Державного земельного кадастру підлягають відображенню у документах Державного земельного кадастру.
Відомості про об'єкти Державного земельного кадастру вносяться до нього відповідно до пунктів 66 - 137 цього Порядку.
Відомості про значення площі об'єкта Державного земельного кадастру вносяться до нього з точністю до чотирьох значущих цифр після коми.
Документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України "Про землеустрій" та у формі електронного документа відповідно до вимог Закону України "Про Державний земельний кадастр" (п. 15 цього Порядку).
Пунктом 29 Порядку N 1051 визначено, що кадастровим номером земельної ділянки є індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Кадастровий номер земельної ділянки присвоюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку, інших відомостей про неї кадастровий номер не змінюється.
У разі поділу чи об'єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер.
Аналіз наведених положень свідчить про те, що під час реєстрації земельної ділянки, зокрема, на підставі договору суперфіцію, останній присвоюється індивідуальний кадастровий номер, визначаються її межі та площа.
Отже, із заявлених позовних вимог суд вбачає спір про право щодо користування земельною ділянкою за кадастровим номером 3222410600:01:016:5002, яка знаходиться на території Вишневої міської ради за адресою: м.Вишневе, Києво-Святошинського району Київської області, вул. Жовтнева, що передана в користування ПП Будспецсервіс .
Згідно зі ч. 2 ст. 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.
Отже, суди розглядають справи за спорами про межі земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні заявників, які не погоджуються з рішенням органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Враховуючи, що питання щодо розподілу площі земельної ділянки (її меж) за кадастровим номером 3222410600:01:016:5002 є спірним та не вирішеним у порядку, передбаченому чинним законодавством, з урахуванням того, що позивач намагається скористатися правом щодо забудови цієї земельної ділянки, беручи до уваги той факт, що на спірній земельній ділянці ПП Будспецсервіс вже побудований багатоповерховий житловий будинок, який введений в експлуатацію, квартири в якому є викупленими та в ньому проживають люди, суд приходить до висновку про необхідність відмови у задоволенні позову з огляду на відсутність належних доказів, які визначають межі спірної земельної ділянки.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується (ч. 3).
Згідно з вимогами ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Також згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В судовому засіданні представником відповідача доведено правомірність прийнятих рішень. В свою чергу, позивачем не доведено обставини в обґрунтування заявлених позовних вимог з огляду на що останні не підлягають задоволенню.
Згідно до ст. 94 КАС України судові витрати не підлягають відшкодуванню.
Враховуючи вищенаведене в сукупності та керуючись ст.ст. 2, 71, 86, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У позові Комунального підприємства Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області відмовити.
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Головуючий суддя І.П.Васильченко
Судді: М.А.Бояринцева
Н.Г.Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2017 |
Оприлюднено | 19.11.2017 |
Номер документу | 70325314 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Васильченко І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні