КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/12586/16 Суддя (судді) першої інстанції: Васильченко І.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 лютого 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Літвіної Н.М.
суддів Федотова І.В.
Коротких А.Ю.
при секретарі: Архіповій Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Комунального підприємства Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2017 року у справі за адміністративним позовом Комунального підприємства Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, треті особи - Вишнева міська рада Києєво-Святошинського району Київської області, Приватне підприємство Будспецсервіс , Товариство з обмеженою відповідальністю Білоцерківський домобудівельний комбінат про скасування реєстрації, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, треті особи: Вишнева міська рада Києво-Святошинського району Київської області, ПП Будспецсервіс , ТОВ Білоцерківський домобудівельний комбінат , про: зобов'язання Державної архітектурно-будівельної інспекції України скасувати реєстрацію Сертифікату серія IУ № 165142320045 від 19 серпня 2014 року, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації (1 черга будівництва - 196 квартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями, ЗТП - закрита трансформаторна підстанція, нежитлова будівля по вул. Жовтнева в м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області та скасування реєстрації Сертифікату серія ІУ № 165153020128 від 29 жовтня 2015 року, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації (2 черга будівництва - 176 квартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями) по вул. Жовтнева в м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2017 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, позивач - КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області , подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить оскаржуване судове рішення скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.
У відзиві на апеляційну скаргу третя особа - ПП Будспецсервіс , зазначила, що доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови.
В свою чергу, Вишнева міська рада Києєво-Святошинського району Київської області вважає обґрунтованими вимоги апеляційної скарги позивача, а рішення суду першої інстанції незаконним.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, пояснення представників сторін та надані до суду відзиви на скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Рішенням ХХІ сесії Вишневої міської ради VI скликання № 1-01/ХХІ6-20 від 26 червня 2012 року КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області затверджено проект землеустрою щодо відведення в постійне користування земельної ділянки під будівництво об'єктів соціально-культурного призначення по вул. Жовтнева в м. Вишневе.
На підставі вказаного рішення Управлінням Держкомзему у Києво-Святошинському районі Київської області виготовлено Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою від 15 листопада 2012 року, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів за № 322240001000091.
За даним актом земельна ділянка знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Жовтнева, площею 0,5870 га (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), з цільовим призначенням: під будівництво об'єктів соціально-культурного призначення.
Між Вишневою міською радою Києво-Святошинського району Київської області та КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області 10 липня 2012 року укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого комунальному підприємству надано в користування земельну ділянку площею 1,1906 га (кадастровий номер 3222410600:01:016:5001) за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Дана земельна ділянка є суміжною до земельної ділянки, що знаходиться на праві постійного користування у позивача (кадастровий номер 3222410600:01:016:5001).
Згідно договору суборенди земельної ділянки від 27 липня 2012 року КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області передано земельну ділянку (кадастровий номер 3222410600:01:016:5001) ПП Будспецсервіс для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
На підставі дозволу на виконання будівельних робіт від 18 червня 2013 року, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України замовнику ПП Будспецсервіс та генеральному підряднику ТОВ Білоцерківський домобудівельний комбінат , розпочато будівництво двох черг багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації не лише на земельній ділянці (кадастровий номер 3222410600:01:016:5001), яка передана ПП Будспецсервіс згідно договору суборенди від 27 липня 2012 року, але й зайнято будівництвом частину суміжної земельної ділянки (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002) позивача, яка належить йому згідно Державного акту.
На переконання позивача, ПП Будспецсервіс та TOB Білоцерківський домобудівельний комбінат самовільно без будь яких дозволів та погоджень з власником самовільно зайняли земельну ділянку (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002) та розпочали незаконне будівництво.
З пояснень позивача також вбачається, що земельна ділянка, яка належить Вишневій міській раді як комунальна власність територіальної громади міста Вишневе та виділена КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою, надана з цільовим призначенням під будівництво об'єктів соціально-культурного призначення, у зв'язку із чим позивачем розпочато роботи по проектуванню об'єкту соціально-культурного призначення, що мав знаходитися на земельній ділянці з кадастровим номером 3222410600:01:016:5002 та отримання всіх необхідних дозволів щодо початку будівельних робіт.
В подальшому, на замовлення Вишневої міської ради, як власника земельної ділянки, ТОВ ВВОСС розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по вул. Жовтнева в м. Вишневе.
Згідно вказаної технічної документації стало відомо про часткове самовільне зайняття ПП Будспецсервіс та TOB Білоцерківський домобудівельний комбінат земельної ділянки (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), яка належить КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області на праві постійного користування.
Тобто, ПП Будспецсервіс та TOB Білоцерківський домобудівельний комбінат без будь яких дозволів та погоджень з власником - Вишневою міською радою та землекористувачем - КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області самовільно зайнято частину земельної ділянки (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), що порушує права позивача та унеможливлює подальше виконання необхідних робіт та отримання дозволів для будівництва об'єкту соціально-культурного призначення.
Сертифікатом серія ІУ № 165142320045 від 19 серпня 2016 року, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, засвідчується відповідність закінченого будівництвом об'єкта Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його вслуговуванню та експлуатації (1 черга будівництва - 196 квартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями, ЗТП - закрита трансформаторна підстанція, нежитлова будівля) по вул. Жовтневій в м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області .
Сертифікатом серія ІУ № 165153020128 від 29 жовтня 2015 року, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, засвідчується відповідність закінченого будівництвом об'єкта Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації (2 черга будівництва - 176 квартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями) .
Вважаючи, що Державною архітектурно-будівельною інспекцією України порушено права та законні інтереси позивача стосовно користування земельною ділянкою, останній звернувся до суду із позовом.
Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що питання щодо розподілу площі земельної ділянки (її меж) за кадастровим номером 3222410600:01:016:5002 є спірним та не вирішеним у порядку, передбаченому чинним законодавством, разом з тим, позивач намагається скористатися правом щодо забудови цієї земельної ділянки, незважаючи на той факт що на спірній земельній ділянці ПП Будспецсервіс вже побудований багатоповерховий житловий будинок, який введений в експлуатацію, квартири в якому є викупленими та в ньому проживають люди.
Колегія суддів погоджується з даним висновком, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 10 Закону України Про архітектурну діяльність встановлено, що для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, визначені ст. 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Статтею 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
До уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у ст. 13 Закону України Про архітектурну діяльність .
Відповідно до ст. 13 Закону України Про архітектурну діяльність до уповноважених органів містобудування та архітектури, зокрема, належать центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архітектури.
Згідно із пунктами 1, 3, 7 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 липня 2014 року № 294, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Основними завданнями Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві, ліцензування у визначених законодавством випадках.
Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Відповідно до п.п. 2, 3 названого Положення Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Відповідно до пп. 9 п. 4 Положення № 294 Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї завдань приймає в установленому порядку в експлуатацію закінчені будівництвом об'єкти (видає відповідні сертифікати або відмовляє у їх видачі, реєструє декларації про готовність об'єкта до експлуатації, внесення змін до них, а також повертає такі декларації та скасовує їх реєстрацію).
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності, спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів регламентовано Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (надалі - Закон № 3038-VI), в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин.
Приписами ч. 5 ст. 26 названого Закону визначено, що проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;
6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Порядок отримання дозволу на виконання будівельних робіт визначено ст.ст. 34, 37 Закону № 3038-VI та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 466 від 13 квітня 2011 року (надалі - Порядок № 466).
Відповідно до п. 5 Порядку № 466 будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) та об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, тобто щодо об'єктів IV і V категорії складності.
З матеріалів справи вбачається, що 18 червня 2013 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України ПП Будспецсервіс на об'єкт будівництва Будівництво багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації видано дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ 115131690412.
У відповідності до вимог п. 4 ст. 31 Закону № 3038-VI та п. 28 Порядку № 466 замовником будівництва - ПП Будспецсервіс до органу Держархбудконтролю було подано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації № 10-0279/13/П від 23 травня 2013 року, в розділі 3.3 якого вказано, що генеральним планом передбачено розміщення об'єктів: І черга будівництва - житловий будинок (196 квартир), будівля для обслуговування житлових будинків, трансформаторна підстанція, ГРП та КНС (ТП 902-1-133.880; ІІ черга будівництва - житловий будинок (176 квартир).
Відповідно до ч. 2 ст. 39 Закону № 3038-VI прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до IV і V категорій складності, здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Акт готовності об'єкта до експлуатації підписується замовником, генеральним проектувальником, генеральним підрядником або підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), субпідрядниками, страховиком (якщо об'єкт застрахований).
Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (далі - об'єкти) визначено Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 року № 750) (надалі - Порядок № 461).
Пунктом 25 названого Порядку визначено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає подані замовником заяву, акт готовності об'єкта до експлуатації та вчиняє дії у межах чинного законодавства щодо з'ясування питання достовірності відомостей у поданих документах, відповідності об'єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, за результатами яких складається довідка за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, 19 серпня 2014 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області в присутності директора замовника будівництва - ПП Будспецсервіс та на підставі заяви ПП Будспецсервіс (вих. № 7/10-1808/5 від 18 серпня 2014 року) про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта Багатоповерховий житловий будинок з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації по вул. Жовтневій, м.Вишневе, Києво-Святошинського району Київської області (1 черга будівництва - 196 квартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями, ЗТП- закрита трансформаторна підстанція, нежитлова будівля) за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, м.Вишневе, вул. Жовтнева, 34-Б проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, держаних стандартів і правил, про що складено акт від 19 серпня 2014 року.
За результатами перевірки встановлено, що об'єкт в цілому відповідає проектній документації, вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил.
Зважаючи на викладене вище, відповідачем було видано сертифікат ІУ № 165142320045 від 19 серпня 2014 року, яким засвідчено відповідність закінченого будівництвом вказаного вище об'єкта будівельним нормам, державним стандартам і правилам.
Відповідно до п.п. 24, 25 Порядку № 461 із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 року № 750, для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття в експлуатацію об'єкта та видачу сертифіката за формою, наведеною у додатку 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об'єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає подані замовником заяву, акт готовності об'єкта до експлуатації та вчиняє дії у межах чинного законодавства щодо з'ясування питання достовірності відомостей у поданих документах, відповідності об'єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, за результатами яких складається довідка за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку.
На підставі викладеного, 23 жовтня 2015 року ПП Будспецсервіс до Державної архітектурно-будівельної інспекції України було подано заяву (вх. №40-17456) про прийняття в експлуатацію будівництвом об'єкта Багатоповерховий житловий будинок з приміщеннями по його обслуговуванню та експлуатації по вул. Жовтневій, м. Вишневе, Києво-Святошинського району Київської області (2 черга будівництва - 176 квартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями, ЗТП- закрита трансформаторна підстанція, нежитлова будівля) за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Жовтнева, 34-Б та видачу сертифікату. До вказаної заяви було надано акт готовності об'єкта до експлуатації від 22 жовтня 2015 року.
Відповідно до ч. 4 ст. 39 Закону № 3038-VI прийняття рішення про реєстрацію (відмову у реєстрації) декларації про готовність об'єкта до експлуатації, видачу (відмову у видачі) сертифіката здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати подання відповідних документів.
Розглянувши документи замовника будівництва, відповідачем було видано довідку від 27 жовтня 2015 року, якою встановлено достовірні відомості у замовником будівництва документах, на підставі якої Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано сертифікат серії ІУ № 165153020128 від 29 жовтня 2015 року.
З огляду на зазначені вище обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що видаючи оскаржувані сертифікати про введення названого вище об'єкта будівництва до експлуатації, відповідач діяв в межах повноважень, у спосіб та у відповідності до вимог чинного законодавства.
З наявного в матеріалах справи договору про надання права користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) від 12 листопада 2012 року, укладеного між КП Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області (суперфіціар) ПП Будспецсервіс (суперфіціарій) вбачається, що земельна ділянка (кадастровий номер 3222410600:01:016:5002), яка знаходиться на території Вишневої міської ради за адресою: м. Вишневе, Києво-Святошинського району Київської області, вул. Жовтнева, передана та ПП Будспецсервіс для спільного володіння та користування земельної ділянки для забудови.
Факт передачі вказаної земельної ділянки підтверджується актом прийому-передачі про надання права спільного володіння та користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) підписаного сторонами 16 листопада 2012 року.
Разом з тим, наполягаючи на оскарженні постанови суду першої інстанції, апелянт зазначає про те, що зазначений договір не підписаний, не зареєстрований, позивач жодних договорів стосовно зазначеної вище земельної ділянки не укладав.
Між тим, будь яких доказів, які б підтвердили вказані у апеляційній скарзі обставини, апелянтом не надано.
При цьому, доказів того, що вказаний договір визнано недійним чи було розірвано матеріали справи не містять.
Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначено Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (надалі - Порядок № 1051).
Відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення (п. 10 вказаного Порядку).
Відповідно до п.п. 13, 14 Порядку N 1051 відомості Державного земельного кадастру підлягають відображенню у документах Державного земельного кадастру.
Відомості про об'єкти Державного земельного кадастру вносяться до нього відповідно до пунктів 66 - 137 цього Порядку.
Відомості про значення площі об'єкта Державного земельного кадастру вносяться до нього з точністю до чотирьох значущих цифр після коми.
Документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України Про землеустрій та у формі електронного документа відповідно до вимог Закону України Про Державний земельний кадастр (п. 15 цього Порядку).
Пунктом 29 Порядку № 1051 визначено, що кадастровим номером земельної ділянки є індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Кадастровий номер земельної ділянки присвоюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку, інших відомостей про неї кадастровий номер не змінюється.
У разі поділу чи об'єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер.
Аналіз наведених положень свідчить про те, що під час реєстрації земельної ділянки, зокрема, на підставі договору суперфіцію, останній присвоюється індивідуальний кадастровий номер, визначаються її межі та площа.
З огляду на зазначені вище обставини та заявлені позовні вимоги, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що в рамках спірних правовідносин вбачається наявність спору про право щодо користування земельною ділянкою за кадастровим номером 3222410600:01:016:5002, яка знаходиться на території Вишневої міської ради за адресою: м. Вишневе, Києво-Святошинського району Київської області, вул. Жовтнева, що передана в користування ПП Будспецсервіс .
Разом з тим, відповідно до ч. 2 ст. 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.
Отже, суди розглядають справи за спорами про межі земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні заявників, які не погоджуються з рішенням органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
З огляду на викладене колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, надав належну оцінку дослідженим доказам та прийняв законне і обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права. У зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Комунального підприємства Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2017 року - без змін.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, ч. 1 ст. 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Комунального підприємства Управління розвитку території Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2017 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст. 329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Н.М. Літвіна
Судді І.В. Федотов
А.Ю. Коротких
Повний текст постанови виготовлено 22 лютого 2018 року.
Головуючий суддя Літвіна Н. М.
Судді: Федотов І.В.
Коротких А. Ю.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2018 |
Оприлюднено | 23.02.2018 |
Номер документу | 72362207 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Літвіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні