ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2017 року (об 11 год. 45 хв.)Справа № 808/3242/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області до Комунальної установи Токмацька центральна районна лікарня про стягнення капіталізованих платежів,
ВСТАНОВИВ:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Комунальної установи Токмацька центральна районна лікарня про стягнення капіталізованих платежів 698 685,10 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було призначено страхові виплати по відшкодуванню шкоди, завданої здоров'ю потерпілим ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 внаслідок нещасного випадку на виробництві Комунальної установи Токмацька центральна районна лікарня . На даний час відповідач перебуває у стані припинення без правонаступництва, у зв'язку з чим сума належних до виплати потерпілим платежів підлягає капіталізації та становить 698 685,10 грн. Враховуючи те, що відповідно до чинного законодавства у випадку ліквідації страхувальників фінансування витрат Фонду здійснюється за рахунок капіталізованих платежів, позивач просить стягнути суму капіталізованих платежів 698685,10 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, проте 15.11.2017 надав до суду клопотання (вх. № 31413) про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання також не прибув, 15.11.2017 надав до суду клопотання (вх. № 31414) про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження. 13.11.2017 на адресу суду надійшло клопотання (вх. № 31158) про закриття провадження у справі у зв'язку із зверненням до відповідача з пропозицією укладення трьохстороннього договору про переведення боргу. Ухвалою суду від 15.11.2017, у задоволенні клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі відмовлено.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Враховуючи подані клопотання представників сторін, відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу за відсутності сторін у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що Комунальна установа Токмацька центральна районна лікарня (код ЄДРПОУ 01993003) зареєстрована як юридична особа 27.11.2003 за № 11021200000000079 (а.с.40-46).
На час розгляду адміністративної справи відповідач з 24.07.2017 знаходиться у стані припинення за рішенням Токмацької міської ради № 2 від 20.07.2017. Строк для пред'явлення кредиторських вимог - до 24.09.2017.
Комунальна установа Токмацька центральна районна лікарня є платником страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, та перебуває на обліку у позивача.
28.08.2017 позивач звернувся до відповідача із заявою № 348 про грошові вимоги по капіталізації, в якій просив визнати та відшкодувати грошові вимоги Фонду у розмірі 698685,10 грн. (а.с.35-36).
У заяві позивач зазначив, що на обліку у Токмацькому відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області перебувають ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які мають право на страхові виплати як постраждалі внаслідок нещасного випадку у Комунальній установі Токмацька центральна районна лікарня ,
Позивачем надано до матеріалів адміністративної справи акти про нещасний випадок № 1 від 29.01.2002, № 1 від 28.12.2001, б/н від 30.10.1989 (а.с.11-12, 16-17, 23); виписки із Акта огляду МСЕК АБ № 0033881 від 09.08.2017, АВ № 003593 від 30.01.2008, АВ № 008158 від 10.04.2013 (а.с.9, 14, 19).
Постановою Фонду № 0828/517/517/43 від 23.08.2017 Про продовження раніше призначеної щомісячної страхової виплати , з 08.08.2017 продовжено потерпілому ОСОБА_1 раніше визначену щомісячну страхову виплату у сумі 593,28 грн. (а.с.8).
Постановою Фонду № 0828/35/35/12 від 31.03.2017 Про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01 березня 2017 року , ОСОБА_2 встановлено розмір щомісячної грошової суми (вид виплати 410, КЕКВ 2730.03) у розмірі 579,39 грн. (а.с.13).
Постановою Фонду № 0828/5/5/61 від 31.03.2017 Про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01 березня 2017 року , ОСОБА_3 встановлено розмір щомісячної грошової суми (вид виплати 410, КЕКВ 2730.03) у розмірі 1186,56 грн. (а.с.18).
Позивачем наданий розрахунок потреби у капіталізації коштів відповідача для розрахунку з потерпілими на виробництві станом на 23.08.2017, відповідно до якого потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілими ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 становить 698685,10 грн. (а.с.24).
Листом вих. № 03/1886 від 18.10.2017 відповідач повідомив Фонд про те, що в бюджеті установи не заплановано кошти для погашення зобов'язань та діяльність установи припиняється без правонаступництва - до головного розпорядника коштів направлено листи (вих.№03/1574 від 11.09.2017, № 03/1681 від 25.09.2017) про додаткове виділення коштів. Однак, 17.10.2017 (вх.№25/3014, 025/3015) отримано відповідь від виконавчого комітету Токмацької міської ради з пропозицією розглянути питання щодо укладення трьохстороннього договору про переведення боргу між КУ Токмацька ЦРЛ, КП Токмацька багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування та управлінням ВДФСС України у Запорізькій області, так як кошти у місцевому бюджеті на 2017 рік на такі цілі не передбачені. Крім того, у вказаному листі позивач звернувся до Фонду із пропозицією розглянути укладення вказаного договору (а.с.38).
Враховуючи те, що відповідачем до припинення здійснення своєї діяльності не було сплачено на користь Фонду суму капіталізованих платежів для подальшого розрахунку з потерпілими на виробництві в розмірі 698685,10 грн., позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Спірні правовідносини регулюються положеннями Цивільного кодексу України, Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування №1105-ХІV (далі - Закон №1105-ХІV) та Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року за №765 (далі - Порядок № 765).
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я, визначено Законом №1105-ХІV.
Основними принципами соціального страхування, зокрема, є: державна гарантія реалізації застрахованими особами своїх прав; обов'язковість фінансування Фондом витрат, пов'язаних із наданням матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, в обсягах, передбачених цим Законом; відповідальність роботодавців та Фонду за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом.
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 11 Закону №1105-ХІV, джерелами формування коштів Фонду, крім іншого, є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 1 частини 2 статті 15 Закону №1105-ХІV передбачено, що роботодавець зобов'язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом.
Отже, наведеними нормами Закону №1105-ХІV передбачено обов'язок страхувальника проводити капіталізацію для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом їх життя. Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів, коли страхувальник припинить свою діяльність та не буде сплачувати страхові внески, при цьому, визначено обов'язок страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (не лише у випадку ліквідації підприємства - банкрута, але й за інших підстав, передбачених законодавством), із застосуванням порядку, який передбачений постановою Кабінету Міністрів України Про реалізацію статей 45 і 92 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом №765.
Відповідно до абзацу 2 пункту 1 Постанови, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.
При цьому, за пунктом 3 Постанови капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Таким чином, наведеними нормами законодавства передбачено обов'язок страхувальника проводити капіталізацію для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом їх життя.
Судом встановлено з матеріалів справи, позивачем для визначення періоду, на який розраховувалася капіталізація платежів щодо особи, якому безстроково встановлений відсоток втрати працездатності та призначені страхові виплати використано дані середньої очікуваної тривалості життя особи, надано Державною службою статистики України на 2016 рік.
Щомісячні страхові виплати щодо потерпілого розраховуються відповідно до Тимчасових рекомендацій щодо порядку розрахунку та сплати капіталізованих платежів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків та професійних захворювань України за наступною формулою: ПКПРПвш(грн.)= РЩВвш(грн.)х 12 місяців х СОТЖ (років), де:
ПКПРПвш - потреба в капіталізації платежів для розрахунку з потерпілим по відшкодуванню шкоди;
РЩВвш - розмір щомісячної виплати по відшкодуванню шкоди;
СОТЖ - середня очікувана тривалість життя, яка визначається за таблицею смертності та середньої очікуваної тривалості життя Держкомстату.
Отже, враховуючи викладене, суд вважає правомірним проведення капіталізації платежів для продовження страхових виплат особам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, а також, на думку суду, позивачем обґрунтовано була розрахована сума капіталізації платежів страхових виплат у розмірі 698685,10 грн.
На дату розгляду справи, сума капіталізованих платежів у розмірі 698685,10 грн. відповідачем не сплачена.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як встановлено ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Комунальної установи Токмацька центральна районна лікарня (код ЄДРПОУ 01993003) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області суму капіталізованих платежів у розмірі 698 685,10 грн. (шістсот дев'яносто вісім тисяч шістсот вісімдесят п'ять гривень 10 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Ю.В.Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2017 |
Оприлюднено | 22.11.2017 |
Номер документу | 70377707 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні