Рішення
від 11.06.2007 по справі 6/74-38
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

6/74-38

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

 РІШЕННЯ          

      

від "11" червня 2007 р.                                                       по справі  № 6/74-38

За позовом Волинського природоохоронного міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Державної компанії з утилізації відходів як вторинного сировини "Укрекокомресурси" Кабінету міністрів України в особі    Волинського обласного управління "Волиньекокомресурси" ДК "Укрекокомресурси", м.Луцьк     

До   Приватної виробничо-комерційної фірми "Гранд-Агро"  

Про стягнення 4784,40 грн.

Представники  сторін:

Від  позивача: не прибув.

Від відповідача: Михайловський С.В. - дов. від 01.12.2006р.

Взяв  участь:  Скучинський  Л.Є-  прокурор

Суть спору:

      Прокурор,  звертаючись до   суду  в  інтересах  держави    в  особі  Державної  компанії  з утилізації  відходів   як вторинної  сировини  «Укрекокомресурси»  та  в  особі  Волинського обласного управління  "Волиньекокомресурси" ДК "Укрекокомресурси" КМ України  просить  стягнути з  відповідача-  ПВКФ «Гранд-Агро» 4784,40  грн.  заборгованості  по  оплаті  за  договором  №22  від 22.08.02р.  про надання  послуг  щодо  розробки,  організації та   впровадження   системи збирання  .  сортування, транспортування, переробки та  утилізації  використаної  тари (упаковки).

   В підтвердження    позовних вимог посилається на проведену прокурорську   перевірку  по виконанню  сторонами   умов  даного договору.

      Відповідач  у відзиву  на позовну  заяву   та в судовому засідання проти позову заперечує, посилаючись на те,що оплата за надані послуги по пакуванню повинна здійснюватись на підставі акту авиконаних робіт, а не на підставі аркуша про пакування. Крім того, позивач вважає, що що позивачем не наведено доказів того, що ним були надані послуги з впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації тари, в певному  об'ємі, з певною якістю, а відповідач отримав такі послуги.

         Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, прокурора, судом встановлено.

        Позовна заява  подана в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України, який в силу ст.116 Конституції України забезпечує проведення політики у сферах охорони природи, екологічної безпеки і природокористування. У зв'язку з чим, з метою створення умов для організації збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини, а також зменшення негативного впливу відходів на довкілля Кабінет Міністрів України постановою від 26.07.2001р. за №915 створив Державну компанію «Укрекокомресурси» з покладенням на неї зазначених вище функцій. Зазначена компанія у відповідності до Постанови КМУ за №1069 від 25.07.2002р. «Про деякі питання державної компанії «Укрекокомресурси», є державним підприємством, підпорядкованим Кабінету Міністрів України і у своїй діяльності керується Статутом, затвердженим постановою КМУ від 17.09.2002р. за №1393.

  Волинське обласне управління «Волиньекокомресурси» є структурним підрозділом Державної компанії «Укрекокомресурси», яке реалізує у Волинській області зазначені вище Програми компанії, про що зазначено в Положенні про Волинське обласне управління «Волиньекокомресурси», яке затверджено наказом президента Державної компанії з утилізації відходів як вторинної сировини «Укрекокомресурси» Кабінету Міністрів України (а.с.15-19).

  Саме з метою поліпшення стану навколишнього природного середовища шляхом залучення використаної тари (упаковки) в господарський обіг та відповідно до постанови КМУ від 26.07.2001р. №915 «Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини» із змінами, внесеними Постановою КМУ від 26.07.2002р. №1084 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 2001 р. N 915" 28.08.2002р. Державна компанія з утилізації відходів як вторинної сировини "Укрекокомресурси" КМ України в особі Волинського обласного управління "Волиньекокомресурси" уклала договір за №22  від 27.08.2002р. з ПВКФ "Гранд-Агро" про надання послуг щодо розробки, організації та впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації використаної тари (упаковки).

      За умовами договору позивач зобов'язується розробити, організувати і впровадити систему надання послуг щодо збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації тари (упаковки), ввезеної Підприємством на територію України, згідно норм утилізації у відсотках до загальної маси тари (упаковки).

         Відповідач зобов'язується прийняти зазначені в п.2.1 послуги з оформленням відповідного акту виконаних робіт та оплатити послуги Компанії у відповідності з аркушем про пакування і вантажною митною декларацією, згідно з тарифами, затвердженими Постановою КМУ від 26 липня 2001 р. № 915 із змінами, внесеними постановою КМУ від 26.07.2002 р. № 1084.

       Розділом 3 договору  :  „Порядок розрахунків” передбачено обов'язок  товариства  здійснювати оплату послуг компанії шляхом зарахування коштів на її поточний рахунок не пізніше 7-денного терміну від дня митного оформлення вантажу.

           Спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та державної митної служби України №304/793 від 10.12.2001р. зареєстр. в Міністерстві юстиції України 14.01.2002 р. за № 29/6317 затверджений Порядок контролю за тарою (упаковкою), в якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України (що діяв на час виникнення спірних правовідносин).

         Згідно з п.2.2. цього Порядку, підставою для митного оформлення товарів є аркуш про пакування, оформлений відповідно до розділу 3 Порядку.

        Відповідач здійснював митне оформлення вантажу, оформляючи при цьому аркуші про пакування. В аркушах зазначено вид тари, матеріал, кількість, загальна сума до сплати за послуги компанії (а.с.24-37).

          У відповідності до ст.ст. 526, 529 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

     Згідно зі ст.193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

     У відповідності із ст.610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

   Відповідач взятого за договором зобов'язання по оплаті послуг не пізніше семиденного строку від дня митного оформлення вантажу у відповідності з аркушами про пакування не виконав, оплату не здійснив.

   Беручи до уваги те, що умовами договору момент оплати не ставиться в залежність від приймання робіт, оскільки його умовами встановлено, що обов'язок по здійсненню розрахунків виникає у Підприємства з дня митного оформлення вантажу і повенен бути виконаний не пізніше 7-денного строку з дня його виникнення, при цьому враховується, що такий обов'язок Підприємства умовами договору не ставиться у залежність від термінів надання Компанією акту виконаних робіт, оскільки п.2.2. Договору, визначено, що підставою для оплати послуг Компанії є аркуш про пакування, оформлений відповідно дочинного законодавства, позов підставний та підлягає до задоволення.

         Разом з тим, враховуючи важкий фінансовий стан  ПВКФ "Гранд-Агро", господарський суд вважає за можливе задовольнити клопотання відповідача про  розстроченя   виконання рішення на підставі п.6 ст. 83 Господарського процесуального кодексу України строком на шість місяців рівними частинами по 797грн.40коп. починаючи з 25.06.2007р. по  25.12.2007р.

     Оскільки спір до суду доведений з вини відповідача, витрати по сплаті державного мита в сумі 102 грн. та платежу за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118грн. слід віднести на нього відповідно до ст.49 ГПК України.

          Господарський суд, керуючись ст.ст. 509, 526, 599, 610 ЦК України, ст.ст.173, 193 ГК України, постанови КМУ від 26.07.2001р. №915 «Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини», ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України,

                                                                  вирішив:

1. Позов  задовольнити в сумі 4784,40 грн..

2. Стягнути з Приватної виробничо-комерційної фірми "Гранд-Агро"

( 43016,м.Луцьк, вул.кафедральна,10, р/р 260042860 у ВОД АППБ "Аавль" , МФО 303569, код ЗКПО 21738483)   на користь Державної компанії з утилізації відходів як вторинної сировини "Укрекокомресурси" КМ України в особі Волинського обласного управління "Волиньекокомресурси", ( м.Луцьк, пр.Перемоги, 36, р/р 26008003533001 в "Укрінбанк", МФО 303343, код ЄДРПОУ 21702746 )   4787,40грн. боргу, розстрочивши виконання рішення строком на шість місяців рівними частинами по 797грн.40коп. починаючи з 25.06.2007р. по  25.12.2007р.

3. Стягнути  з   Приватної виробничо-комерційної фірми "Гранд-Агро"

( 43016,м.Луцьк, вул.Кафедральна,10, р/р 260042860 у ВОД АППБ "Аваль" , МФО 303569, код ЗКПО 21738483) 102 грн. державного мита  в доход державного бюджету міста Луцька ( Банк одержувача :ГУДКУ у Волинській області, код одержувача :21741605, МФО 803014, р/р 31113095700002).

4. Стягнути з з Приватної виробничо-комерційної фірми "Гранд-Агро"

( 43016,м.Луцьк, вул.Кафедральна,10, р/р 260042860 у ВОД АППБ "Аваль" , МФО 303569, код ЗКПО 21738483) 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в доход державного бюджету м.Луцька ( Банк одержувача :УДК у Волинській області, код одержувача :21741605, МФО 803014, р/р 3127259710002, код платежу 22050000).

       

Заступник голови

господарського суду,суддя                                                           Пахолюк В. А.

  

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення11.06.2007
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу704127
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/74-38

Ухвала від 26.05.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк Валентина Анатоліївна

Судовий наказ від 07.08.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк В.А.

Рішення від 27.07.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк В.А.

Судовий наказ від 16.06.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк В.А.

Рішення від 03.06.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк В.А.

Ухвала від 10.10.2007

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк В.А.

Рішення від 11.06.2007

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні