Ухвала
від 14.11.2017 по справі 823/1341/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 823/1341/17 Головуючий у 1-й інстанції: Гаврилюк В.О. Суддя-доповідач: Безименна Н.В.

У Х В А Л А

Іменем України

14 листопада 2017 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Безименної Н.В.

суддів Аліменка В.О. та Кучми А.Ю.

за участю секретаря Цюпка Б.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, треті особи: Політична партія "Українські соціал-демократи", Черкаська обласна організація політичної партії "Українські соціал-демократи" про зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А:

У вересні 2017 року позивач звернувся в Черкаський окружний адміністративний суд з позовом до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, треті особи: Політична партія "Українські соціал-демократи", Черкаська обласна організація політичної партії "Українські соціал-демократи", в якому просив: зобов'язати Головне територіальне управління юстиції у Черкаські області внести до єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про включення ОСОБА_2 як керівника Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи".

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року у задоволенні позову відмовлено. Рішення суду вмотивовано тим, що під час прийняття рішення від 09.08.2017 про зупинення розгляду документів та рішення від 28.08.2017 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу державний реєстратор діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений законом.

Не погоджуючись з вказаною постановою, позивач подав апеляційну скаргу, в якій він просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити. На думку апелянта оскаржувана постанова ухвалена судом першої інстанції з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. В обгрунтування вимог апеляційної скарги посилається на те, що його членство в політичній партії припинилося з дня подання ним заяви від 16.09.2014.

Заслухавши суддю-доповідача, думку представника позивача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову - залишити без змін.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З матеріалів справи вбачається, що 05 лютого 2010 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи".

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником юридичної особи Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи" є ОСОБА_2 (а.с. 7).

Позивач звернувся до Політичної партії "Українські соціал-демократи" із заявою від 16.09.2014 про припинення членства в політичній партії (а.с. 14). Докази отримання Політичною партією "Українські соціал-демократи" зазначеної заяви матеріали справи не містять.

23.05.2017 позивач повторно направив на адресу Політичної партії заяву, в якій просив прийняти рішення про виключення відомостей про нього як керівника Черкаської обласної організації Політичної партії "Українські соціал-демократи" з Єдиного державного реєстру (а.с. 15). Конверт з заявою повернувся на адресу позивача за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 17).

28 липня 2017 року позивач звернувся до державного реєстратора з заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо виключення відомостей про керівника Черкаської обласної організації Політичної партії "Українські соціал-демократи" ОСОБА_2 (а.с. 46).

Згідно опису документів, для проведення реєстраційної дії позивачем для проведення реєстраційної дії подано:

реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

копію довіреності на ім'я Луценка Ігоря Валентиновича від 26.04.2017;

оригінал квитанції про сплату адміністративного збору від 28.07.2017№ 0.0.816894359.1 (а.с. 45).

Рішенням держаного реєстратора відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Чертвертак А.О. від 09.08.2017 зупинено розгляд поданих документів на підставі п. 1 ч. 1 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (у зв'язку з поданням документів не в повному обсязі) (а.с. 52).

Рішенням держаного реєстратора відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Чертвертак А.О. від 28.08.2017, на підставі п. 4 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (у зв'язку з неусуненням підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку) відмовлено у державній реєстрації змін до відомостей про Черкаську обласну організацію Політичної партії "Українські соціал-демократи", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с. 57).

Вважаючи протиправною відмову відповідача у внесенні змін до відомостей про юридичну особу Черкаську обласну організацію Політичної партії "Українські соціал-демократи" (зміна керівника), позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку вищевикладеному, колегія суддів виходить з наступного.

Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Частиною 4 статті 17 вказаного Закону встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.

Частиною 5 зазначеної статті встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зупиненням (припиненням) членства у громадському формуванні члена керівного органу (крім керівника) така особа подає копію заяви про зупинення (припинення) нею членства до відповідних статутних органів громадського формування з відміткою про її прийняття.

Згідно з ч. 6 ст. 6 Закону України від 05.04.2001 № 2365-III "Про політичні партії в Україні" громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

Законом України від 06.10.2016 № 1666-VIII (що набрав чинності 02.11.2016) статтю 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" доповнено частиною сьомою такого змісту:

"Дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника".

Відповідно до ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є:

1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;

2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;

3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;

6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;

7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

Зупинення розгляду документів здійснюється протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після надходження документів, поданих для державної реєстрації.

Зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації громадських формувань, здійснюється у строки, встановлені статтею 26 цього Закону.

Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення.

Повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку та виключного переліку підстав для його зупинення та рішення суб'єкта державної реєстрації про зупинення розгляду документів розміщуються на порталі електронних сервісів у день зупинення та надсилаються заявнику на адресу його електронної пошти.

Згідно з п. 4 ч. 2 статті 28 зазначеного Закону підставою для відмови у державній реєстрації є, у тому числі не усунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.

Колегія суддів звертає увагу на те, що позивачем до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, було додано не весь перелік, визначених ч. 4 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" документів, що згідно п. 1, ч. 1 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" слугувало підставою для зупинення розгляду документів, поданих позивачем для здійснення реєстраційних дій.

Крім того, в матеріалах справи відсутні докази усунення позивачем вказаних у рішенні про зупинення розгляду документів недоліків, протягом встановленого Законом строку. Таких доказів також не було надано представником позивача в судовому засіданні суду апеляційної інстанції.

Вищевикладене, на думку колегії суддів, свідчить про правомірність дій державного реєстратора під час розгляду поданих позивачем документів щодо виключення відомостей про керівника Черкаської обласної організації Політичної партії "Українські соціал-демократи" ОСОБА_2, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог та зобов'язання відповідача внести до єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про включення ОСОБА_2 як керівника Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи".

Крім того, на думку колегії суддів, позивачем невірно обрано спосіб захисту його прав. Як вірно зазначає апелянт в апеляційній скарзі, саме Політичною партією "Українські соціал-демократи" було допущено порушення його прав, що полягало у не реагуванні на його заяви про припинення членства в Політичній партії "Українські соціал-демократи".

Таким чином, на думку колегії суддів, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, а тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду першої інстанції.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення.

Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлено 20 листопада 2017 року.

Головуючий суддя Н.В. Безименна

Судді А.Ю Кучма

В.О. Аліменко

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2017
Оприлюднено23.11.2017
Номер документу70414975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1341/17

Постанова від 31.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 04.10.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні