ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2021 року
м. Київ
справа № 823/1341/17
адміністративне провадження № К/9901/18758/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Стрелець Т.Г.,
суддів: Стеценка С.Г., Тацій Л.В.,
розглянувши в письмовому провадженні в касаційній інстанції адміністративну справу 823/1341/17
за позовом ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції в Черкаській області треті особи: політична партія "Українські соціал-демократи", Черкаська обласна організація політичної партії "Українські Соціал-демократи" про зобов`язання вчинити певні дії, провадження у якій відкрито
за касаційною скаргою ОСОБА_1
на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року
(ухвалену у складі головуючого судді Гаврилюка В.О.)
та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2017 року
(постановлену у складі колегії суддів: головуючого судді Безименної Н.В., суддів: Аліменка В.О., Кучми А.Ю.)
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
1. 01 вересня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного територіального управління юстиції в Черкаській області треті особи: політична партія "Українські соціал-демократи", Черкаська обласна організація політичної партії "Українські Соціал-демократи", в якому просив зобов`язати Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області внести до єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про виключення ОСОБА_1 як керівника Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи".
2. Позовні вимоги мотивовано тим, що через бездіяльність третіх осіб ОСОБА_1 не може реалізувати своє право на припинення членства у Черкаській обласній організації ПП "УСД" та скласти повноваження з посади її голови.
Короткий зміст рішення суду І та ІІ інстанцій
3.04 жовтня 2017 року Черкаський окружний адміністративний суд вирішив:
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
4. Рішення суду мотивоване тим, що позивачем не було доведено суду обставин припинення його членства в політичній партії Черкаської обласної організації ПП "УСД", а також перебування його на виборній посаді в партії, у зв`язку з чим відсутні правові підстави для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
5. За наслідками перегляду рішення суду першої інстанції, Київський апеляційний адміністративний суд 14 листопада 2017 року постановив ухвалу, якою рішення суду першої інстанції залишив без змін.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
6. 06 грудня 2017 року до Вищого адміністративного суду України надійшла касаційна скарга ОСОБА_1 .
У касаційній скарзі скаржник просить постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2017 року у справі 823/1341/17 скасувати та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.
Касаційна скарга обґрунтована тим, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій винесенні з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягають скасуванню.
У касаційній скарзі позивач стверджує, що ним було належними доказами доведено факт припинення його членства в політичній партії Українські соціал-демократи , а також вказано на неможливість вирішення питання щодо внесення відомостей в ЄДР в позасудовий спосіб, суд першої та апеляційної інстанції прийняли оскаржувані судові рішення та позбавили його права на судовий захист прав, свобод та інтересів щодо яких існує високий ступінь ризику порушення у зв`язку із відображенням недостовірної інформації в ЄДР.
7. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08 грудня 2017 року відкрито касаційне провадження за скаргою ОСОБА_1 на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2017 року у справі 823/1341/17.
8. 08 лютого 2018 року справу передано до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду.
9. Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08 лютого 2018 року, сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Анцупової Т.О., суддів Берназюка Я.О., Кравчука В.М.
10. На підставі розпорядження заступника керівника апарату Верховного Суду від 18 червня 2019 року, у зв`язку з обранням до Великої Палати Верховного Суду Анцупової Т.О., було проведено повторний автоматизований розподіл судової справи, унаслідок якого для розгляду касаційної скарги сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Стрелець Т.Г., суддів Рибачук А.І., Тацій Л.В.
11. Ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 31 серпня 2021 року прийнято до провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 .
II. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, УСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
12. 05 лютого 2010 року було проведено державну реєстрацію юридичної особи - Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи", ідентифікаційний код 36949581.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником юридичної особи Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи" є ОСОБА_1 .
23 травня 2017 позивачем на адресу політичної партії "Українські соціал-демократи" направлено заяву про припинення членства у вказаній політичній партії (згідно ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні"), в якій просив прийняти рішення про виключення відомостей про ОСОБА_1 як керівника Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; забезпечити внесення відповідних змін до вказаного реєстру.
Відповідь на заяву позивача надано не було; будь-які рішення про зміну керівника Черкаської обласної організації ПП "УСД" не приймались.
28 липня 2017 року уповноваженою особою ОСОБА_1 - Луценком І.В. подано до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: виключення відомостей про керівника Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи" Петренка Олега Миколайовича.
Згідно опису документів, для проведення реєстраційної дії позивачем подано: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі; копію довіреності на ім`я ОСОБА_2 від 26 квітня 2017; оригінал квитанції про сплату адміністративного збору від 28 липня 2017.
За результатами розгляду заяви позивача від 28 липня 2016, державним реєстратором відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Четвертак А.О. встановлено неподання особою в повному обсязі документів, передбачених ч. 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", не врахування вимог ч. 7 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні".
09 серпня 2017 року державним реєстратором відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Четвертак А.О. прийняте рішення про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про Черкаську обласну організацію політичної партії "Українські соціал-демократи", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на підставі п. 1 ч. 1 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".
Рішенням державного реєстратора відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Четвертак А.О. від 28 серпня 2017 відмовлено у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, згідно з п. 4 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (у зв`язку з не усуненням підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку).
З метою захисту своїх прав та інтересів, та забезпечення достовірності відомостей Єдиного державного реєстру, позивач звернувся до суду.
ІІІ. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
13.Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перевірка законності судових рішень судів першої та апеляційної інстанції, згідно зі статтею 341 КАС України, здійснюється виключно у частині застосування норм матеріального та процесуального права.
Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
14.Вирішуючи питання про обґрунтованість поданої касаційної скарги, Верховний Суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань № 755-ІV (в редакції, чинній на момент вчинення реєстраційної дії, далі також - Закон № 755-ІV).
Пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону № 755-ІV встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Частиною 1 статті 11 Закону № 755-ІV передбачено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
За приписами ч. 4 ст. 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;
12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
Частиною 5 зазначеної статті встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зупиненням (припиненням) членства у громадському формуванні члена керівного органу (крім керівника) така особа подає копію заяви про зупинення (припинення) нею членства до відповідних статутних органів громадського формування з відміткою про її прийняття.
Згідно з ч. 6 ст. 6 Закону України від 05.04.2001 № 2365-III "Про політичні партії в Україні" громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.
Законом України від 06.10.2016 № 1666-VIII (що набрав чинності 02.11.2016) статтю 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" доповнено частиною сьомою такого змісту: "Дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника".
Як було встановлено судами попередніх інстанцій, представник позивача звернувся до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
У цій заяви представник позивача ініціював питання перед суб`єктом владних повноважень щодо виключення відомостей про керівника Черкаської обласної організації політичної партії "Українські соціал-демократи" ОСОБА_1 з реєстру.
Згідно опису документів, для проведення реєстраційної дії позивачем подано: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі; копію довіреності на ім`я ОСОБА_2 від 26 квітня 2017; оригінал квитанції про сплату адміністративного збору від 28 липня 2017.
Згідно з частиною 2 статті 6 Закону № 755-ІV державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі також - Єдиний державний реєстр); веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Пунктом 1 частини 1 статті 25 Закону № 755-ІV передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Частиною 2 статті 25 Закону № 755-ІV передбачено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Аналіз наведених правових норм дає підстави дійти висновку, що державний реєстратор під час прийняття рішення про здійснення державної реєстрації або відмову у її здійсненні перевіряє відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, встановлює наявність або відсутність суперечностей між наявними відомостями державного реєстру та заявленими, перевіряє повноваження заявника (особи, яка підписала заяву) та встановлює наявність/відсутність інших підстав для зупинення або відмови у здійсненні державної реєстрації.
Стаття 27 Закону № 755 визначає вичерпний перелік підстав для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації. Зокрема, згідно з п. 1 ч. 1 ст. 27 Закону № 755 підставою для зупинення розгляду документів, є: подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі.
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 27 Закону № 755 зупинення розгляду документів здійснюється протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після надходження документів, поданих для державної реєстрації.
Зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації громадських формувань, здійснюється у строки, встановлені статтею 26 цього Закону.
Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення.
Згідно з ч.ч. 4 - 7 ст. 27 Закону №755 повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку та виключного переліку підстав для його зупинення та рішення суб`єкта державної реєстрації про зупинення розгляду документів розміщуються на порталі електронних сервісів у день зупинення та надсилаються заявнику на адресу його електронної пошти.
У разі подання документів, необхідних для усунення підстав для зупинення розгляду документів, протягом встановленого строку розгляд документів поновлюється.
У разі поновлення розгляду документів обчислення строку розгляду документів, поданих для державної реєстрації, і проведення реєстраційних дій починається з дня подання документів, необхідних для усунення підстав для зупинення розгляду документів.
Документи, що потребують усунення підстав для зупинення розгляду документів, повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.
Пункт 4 частини 1 статті 28 Закону № 755 передбачає, що підставою для відмови у державній реєстрації є не усунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
Підставою для зупинення розгляду документів позивача стало неподання в повному обсязі документів, передбачених ч. 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", не врахування вимог ч. 7 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні", а саме не подано документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування; відомості про керівні органи громадського формування; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до ЄДР та реєстр осіб, які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи щодо внесення змін до юридичної особи.
Загалом реєстратор при здійсненні тих чи інших реєстраційних дій має керуватися чітко визначеними підставами, з якими законодавець пов`язав можливість їх вчинення.
Ці підстави безпосередньо визначені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", який у свою чергу детально окреслює алгоритм дій реєстратора у тій чи іншій ситуації.
У касаційній скарзі позивач стверджує, що вчинив усі можливі від нього дії щодо доведення факту припинення свого членства у визначеній ним політичній партії, проте реєстратор при перевірці можливості вчинення такої реєстраційної дії був обмежений конкретним переліком документів, які необхідно було подати особі зацікавленій у вчиненні такої дії, та не мав можливості встановлювати обставини або вважати їх такими на підставі документів чи вчинених дій заявника, на їх підтвердження, у свою чергу не передбачених цим переліком.
Законодавством чітко передбачено які саме документи необхідно було подати позивачу для здійснення реєстраційної дії щодо вчинення запису в реєстрі з приводу зміни голови політичної партії.
Утім позивачем не було дотримано цих вимог та надано документи не у повному обсязі, відтак суб`єкт владних повноважень мав достатні правові підстави для зупинення розгляду поданих позивачем документів
Згідно з п. 4 ч. 2 статті 28 зазначеного Закону підставою для відмови у державній реєстрації є, у тому числі не усунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
Оскільки позивачем не було усунуто недоліки заяви при вчинення реєстраційних дій шляхом надання необхідного обсягу документів для вчинення відповідного запису у реєстрі, відповідачем у справі було прийнято правомірне рішення про відмову у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.
Частиною першою статті 350 КАС України передбачено, що суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
За таких обставин колегія суддів КАС ВС вважає, що суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку про відсутність правових підстави для задоволення позовних вимог.
Зважаючи на результат касаційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв`язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 341, 345, 349, 350, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду
п о с т а н о в и в :
Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2017 року у справі 823/1341/17 - залишити без змін.
Постанова суду касаційної інстанції є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий Т. Г. Стрелець
Судді С.Г. Стеценко
Л.В. Тацій
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2021 |
Оприлюднено | 02.09.2021 |
Номер документу | 99311827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Стрелець Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні