Ухвала
від 21.11.2017 по справі 26/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

21 листопада 2017 р. Справа № 26/12 Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Кобецької С. М., секретар судового засідання Савчин Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні:

скаргу №31/13-3913 від 28.09.17р. (вх№10425/17 від 02.10.17р.), ДК "Газ України" ПАТ "НАК "Нафтогаз України" на дії Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, у справі:

за позовом Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії

"Нафтогаз України", вул. Шолуденка, 1, м. Київ, 04116;

до відповідача Державного міського підприємства "Івано-Франківськтеплокомуненерго",

вул. Б.Хмельницького, 59 А, м. Івано-Франківськ, 76007

про: стягнення основного боргу в розмірі 17 618 684,14грн., пені - 1 696 591,19грн., інфляційних втрат - 1 909 030,35грн., 3% - річних - 692 229,58грн.,

за участю:

від позивача/скаржника: представники не з"явилися.

від відповідача: ОСОБА_1 - в.о. провідного юрисконсульта юридичного відділу, (довіреність №17/1276 від 13.07.2017р.)

від Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України: ОСОБА_2 - головний державний виконавець, (довіреність №982/20.3-03 від 29.12.16р.).

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Дочірня компанія "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", звернувся до господарського суду Івано-Франківської області з скаргою №31/13-3913 від 28.09.17р. (вх№10425/17 від 02.10.17р.), на дії Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України.

Представник скаржника в судове засідання не з"явився, хоча про дату час та місце розгляду скарги був належним чином повідомлений ухвалою суду від 07.11.17р. Однак, адресував суду клопотання №31/13-4542 від 14.11.17р. (вх№18282/17 від 17.11.17р.), про розгляд скарги без участі ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України". Свої обґрунтування скаржник, виклав у скарзі №31/13-3913 від 28.09.17р. (вх№10425/17 від 02.10.17р.), вказуючи на те, що державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, приймаючи постанову про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р., на підставі п.10 ч.1 ст.34 Закону України "Про виконавче провадження", не взяв до уваги ту обставину, що за даними бухгалтерського обліку ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України", залишок боргу, згідно наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р., становить 25 736,00грн. та складається виключно з сум судових витрат (25 500,00 грн. - державного мита та 236,00грн.- витрат на інформаційно-технічне обслуговування судового процесу). При цьому, скаржник зазначає, що стягнення судового збору та ІТЗ не підпадає під дію Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", а відтак, державний виконавець безпідставно та всупереч вимогам законодавства виніс постанову про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р., а повинен був надалі виконувати рішення суду. Просить суд, визнати незаконними дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, які полягають у винесенні постанови про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р. з примусового виконання наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р.; визнати недійсною постанову про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р. з примусового виконання наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р.

Представник Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, в судовому засіданні, заперечив проти скарги №31/13-3913 від 28.09.17р. (вх№10425/17 від 02.10.17р.), вказує, що державним виконавцем дотримано всіх вимог передбачених Законом України "Про виконавче провадження" та правомірно зупинено виконавче провадження з виконання наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р., на підставі п.10 ч.1 ст. 34, ст. 35 Закону України "Про виконавче провадження". Вважає дії Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, такими, що повністю відповідають вимогам Закону України "Про виконавче провадження".

Представник відповідача/боржника, в судовому засіданні, просить суд, відмовити в задоволенні скарги №31/13-3913 від 28.09.17р. (вх№10425/17 від 02.10.17р.), зазначає, що Департаментом державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, підставно винесено постанову про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р., оскільки, станом на день винесення останньої, боржника - ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго", наказом Мінрегіону №173 від 12.07.17р., включено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії, і такі дії державного виконавця повністю відповідають вимогам Закону.

За таких обставин, беручи до уваги ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, стосовно розгляду спору впродовж розумного строку, враховуючи той факт, що скаржник належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду скарги та адресував суду клопотання про розгляд спору без його участі, а також, приписи ч.2 ст.121-2 Господарського процесуального кодексу України, згідно яких, неявка боржника, стягувача чи органу Державної виконавчої служби в судове засідання не є перешкодою для розгляду скарги, суд прийшов до висновку, про можливість розгляду скарги у відсутності скаржника, за наявними у ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників боржника та органу ДВС, всебічно та повно з"ясувавши обставини на яких ґрунтуються вимоги скарги та заперечення, враховуючи вимоги чинного законодавства, суд вважає скаргу №31/13-3913 від 28.09.17р. (вх№10425/17 від 02.10.17р.), такою, що підлягає задоволенню.

Рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 03.11.10р. у справі №26/12 (залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 23.12.10р.) позов задоволено. Стягнено з ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" на користь ДК "Газ України" ПАТ "НАК "Нафтогаз України" 17 618 684,14грн. - основного боргу, 1 696 591,19грн. - пені, 1 909 030,35грн. - інфляційних втрат, 692 229,58грн. - 3% річних, в т. ч. 25 500,00 грн. - державного мита та 236,00грн. - витрат на інформаційно-технічне обслуговування судового процесу. Про що видано наказ №2202 від 15.11.10р.

В силу ст.129 1 Конституції України, ст.115 Господарського процесуального кодексу України, рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов"язковими на всій території України і виконуються в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

Згідно ст.1 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Частиною 1 ст. 5 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".

У відповідності до ч.1 ст.18 Закону України "Про виконавче провадження", виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Дослідження матеріалів справи, судом встановлено, що головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, постановою ВП №23319242 від 17.12.10р., відкрито виконавче провадження з виконання наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р.

Верховною Радою України, 3 листопада 2016 року, прийнято Закон України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" № 1730-VIII.

Дія цього Закону поширюється на відносини із врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії.

В силу ч.1 ст.3 цього Закону, для участі у процедурі врегулювання заборгованості теплопостачальні та теплогенеруючі організації, підприємства централізованого водопостачання та водовідведення включаються до реєстру, який веде центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.

Для включення до реєстру підприємства централізованого водопостачання і водовідведення, теплопостачальні і теплогенеруючі організації подають центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, заяву та документи, обумовлені ч.2 ст.3 вказаного Закону.

Згідно ч.2 ст.3 № 1730-VIII від 03.11.16р., рішення про включення або про відмову у включенні до реєстру приймається керівником центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, або уповноваженою ним посадовою особою протягом 10 робочих днів з дня надходження заяви та розміщується на офіційному веб-сайті цього органу.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №173 від 12.07.17р., включено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії, суб"єктів господарювання згідно з Додатком. Як вбачається з Додатку до наказу Мінрегіону №173 від 12.07.17р., Державне міське підприємство "Івано-Франківськтеплокомуненерго" є суб"єктом господарювання, що включено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії.

Приписами ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", регламентовано порядок зупинення вчинення виконавчих дій.

Так в силу п.10 ч.1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз", постачальники електричної енергії, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Виконавче провадження з підстави, передбаченої п. 10 ч.1 ст. 34, зупиняється у частині стягнення заборгованості за спожитий природний газ, використаний станом на 1 липня 2016 року для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ), крім заборгованості, раніше реструктуризованої (розстроченої та/або відстроченої), у тому числі згідно з рішенням суду (ч.4 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження").

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання п.10 ч.1, ч.4 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", постановою Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, зупинено виконавче провадження №23319242 від 16.08.17р. з примусового виконання наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р.

При цьому судом встановлено, що стягувач та боржник, відповідають критеріям, визначеним п.10 ч.1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", а саме, боржника - ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго", наказом Мінрегіону №173 від 12.07.17р., включено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії; стягувачем за наказом господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р. є постачальник електричної енергії - ДК "Газ України" ПАТ "НАК "Нафтогаз України", а боржником - ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго"; природний газ, що постачається ДК "Газ України" ПАТ "НАК "Нафтогаз України" за Договором №06/08-1828 БО-15 від 29.09.08р., використовується ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" для виробництва теплової енергії для потреб установ та організацій, що фінансуються з державного та міських бюджетів.

Разом з тим, як стверджує скаржник у скарзі №31/13-3913 від 28.09.17р. (вх№10425/17 від 02.10.17р.), за даними бухгалтерського обліку ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України", залишок боргу, згідно наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р., становить 25 736,00грн. та складається виключно з сум судових витрат (25 500,00 грн. - державного мита та 236,00грн. - витрат на інформаційно-технічне обслуговування судового процесу). При цьому, як вбачається з матеріалів виконавчого провадження №23319242, останнє, неодноразово зупинялось та поновлялось, у відповідності до вимог Закону. Слід зазначити, що матеріали скарги містять повідомлення №31/10-1934 від 03.04.14р. (а.с.90), адресоване Відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України та отримане останнім 10.04.14р., з якого вбачається факт інформування стягувачем орган ДВС, про те, що станом на 28.02.14р., залишок боргу за виконавчим документом №2202 від 15.11.10р., складає 25 736,00грн.

За таких обставин, беручи до уваги той факт, що станом на дату винесення оскаржуваної постанови ВП №23319242 від 16.08.17р., наказ господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р., не виконано ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго", на суму 25 736,00грн., яка складається виключно із державного мита - 25 500,00грн. та витрат на інформаційно-технічне обслуговування судового процесу - 236,00грн., які не є заборгованістю в розумінні присів Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" №1730-VIII від 03.11.16р., суд приходить до висновку, що правові підстави для зупинення вчинення виконавчих дій на підставі п. 10 ч.1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", у державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, в даному випадку - відсутні, а відтак, постанова про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р. з примусового виконання наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р. підлягає визнанню недійсною, а дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, які полягають у винесенні постанови про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р. - незаконними.

Керуючись ст.129 1 Конституції України, Законом України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", Законом України "Про виконавче провадження", ст.ст. 86 , 115, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

скаргу №31/13-3913 від 28.09.17р. (вх№10425/17 від 02.10.17р.), ДК "Газ України" ПАТ "НАК "Нафтогаз України" на дії Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України - задовольнити.

Визнати незаконними дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, які полягають у винесенні постанови про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р. з примусового виконання наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р.

Визнати недійсною постанову про зупинення виконавчого провадження №23319242 від 16.08.17р. з примусового виконання наказу господарського суду Івано-Франківської області №2202 від 15.11.10р.

Копію ухвали направити сторонам та Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України (вул.Городецького, 13, м.Київ, 01001).

Суддя С.Кобецька

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення21.11.2017
Оприлюднено23.11.2017
Номер документу70424517
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —26/12

Ухвала від 21.11.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С.М.

Ухвала від 07.11.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С.М.

Ухвала від 01.11.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С.М.

Ухвала від 18.10.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С.М.

Ухвала від 04.10.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С.М.

Ухвала від 19.10.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Ухвала від 05.10.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Ухвала від 14.09.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Ухвала від 24.02.2012

Цивільне

Кам’янобрідський районний суд м. Луганська

Шабрацький Г. О.

Постанова від 07.06.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Шипко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні