МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
21 листопада 2017 року Справа № 814/1602/17
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лісовської Н.В. за участю секретаря судового засідання Ткач Г.С. у відкритому судовому засіданні розглянув адміністративну справу
за позовомзаступника керівника Черкаської місцевої прокуратури, вул. Б.Хмельницького, 60, м. Черкаси, Черкаська область, 18015
доприватного підприємства "ГОРИЗОНТ", вул. Дзержинського, 76, смт. Врадіївка, Врадіївський район, Миколаївська область, 56301
треті особиуправління Укртрансбезпеки у Черкаській області, вул. Хрещатик, 223, м. Черкаси, Черкаська область, 18000 простягнення коштів у сумі 24351,17 грн., За участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1,
від відповідача: ОСОБА_2,
від третьої особи: ОСОБА_3,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Черкаської місцевої прокуратури звернувся з адміністративним позовом про стягнення з приватного підприємства "Горизонт" плати за проїзд у сумі 24351,17 грн., за участю третьої особи управління Укртрансбезпеки у Черкаській області.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що відповідачем не сплачено плату за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Відповідач оскаржував дії посадової особи щодо проведення габаритно-вагового контролю, але суд підтвердив правомірність таких дій.
У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача проти позову заперечував та просив суд відмовити у задоволені позову, крім того, вказав на пропуск позивачем строку звернення до суду та наявність у третьої особи самостійного права на звернення до суду.
Представник третьої особи підтримала позовні вимоги.
У судовому засіданні 21.11.2017 р. в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Вислухавши пояснення представників сторін і третьої особи, з'ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд дійшов висновку, що позов належить задоволенню, виходячи з наступного:
08.06.2016 р. посадовою особою управління Укртрансбезпеки у Черкаській області складено акт № 0004865 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів (а. с. 14), в якому зафіксовано, що на автодорозі "Київ-Одеса" (210 км + 450 м) автомобіль (тягач) MAN F 2000 ВЕ4651АТ з причепом (напівпричепом) ППЦ 30-64229-01 ВЕ0143ХР, водій ОСОБА_4, з вантажем дизельного палива перевищив нормативно допустиму масу (нормативно допустима: 40 т, фактична: 45,95 т) та осьове навантаження (нормативно допустиме: 11 т/11 т/22 т, фактичне: 6,8 т/14,5 т/24,65 т).
Того ж дня складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю та розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, яким нараховано до сплати відповідачу 859,66 євро (а. с. 13, 15).
Відповідач оскаржив дії посадової особи щодо проведення габаритно-вагового контролю до суду. Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 11.11.2016 р. по справі № 823/1505/16 у задоволенні адміністративного позову відмовлено (а. с. 19-23). Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 25.01.2017 р. рішення суду першої інстанції залишено без змін (а. с. 24-28).
Положенням про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 р., передбачено, що Державна служба з безпеки на транспорті є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті, реалізовує державну політику з питань безпеки на автомобільному транспорті, здійснює габаритно -ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, а також здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю (п. 1, 4, 5).
Постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 р. "Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування" затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок № 879). Згідно п. 3 якого габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.
У відповідності до Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 30 від 18.01.2001 р., транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху. Рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів. Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд (п. 3, 4 в редакції на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно п. 22.5 Правил дорожнього руху (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
Статтею 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачена відповідальність автомобільних перевізників у вигляді адміністративно-господарських штрафів, у тому числі, за надання послуг з перевезень вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього Закону (у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків).
Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси транспортного засобу, навантаження на вісь, габаритів та протяжністю маршруту, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу відповідно до Порядку № 879. Відповідач не надав будь-яких заперечень з приводу неправильності розрахунку плати за проїзд.
Таким чином, суд встановив, що управління Укртрансбезпеки у Черкаській області правомірно нарахувало відповідачу плату за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, у сумі 24351,17 грн., що еквівалентно сумі 859,66 євро відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України станом на 08.06.2016 р.
Доводи відповідача щодо порушення строку звернення до суду та наявності в третьої особи права на самостійне звернення до суду до уваги не приймаються з огляду на таке:
Державна служба України з безпеки на транспорті здійснює функції габаритно-вагового контролю транспортних засобів та нараховує відповідну плату за перевищення нормативів допустимої ваги транспортного засобу. Водночас, законодавством України вказаній службі не надано право на звернення до суду за стягненням плати за проїзд, у разі якщо її не внесено добровільно.
У відповідності до ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Оскільки позивачем є заступник керівника Черкаської місцевої прокуратури, то строк для звернення до суду згідно ст. 99 КАС України визначається з моменту, коли позивач дізнався про порушення інтересів держави. Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області звернулося до прокурора з питання подання позовів до суду лише 19.06.2017 р. Відтак, суд встановив, що позивачем не пропущено строк звернення до суду.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з приватного підприємства "ГОРИЗОНТ" (вул. Дзержинського, 76, смт. Врадіївка, Врадіївський район, Миколаївська область, 56301, ідентифікаційний код 19299355) на користь Державного бюджету України (отримувач УКА у м. Черкаси, Черкаська область, р/р 31114106700002 в ГУ ДКСУ у Черкаській області, м. Черкаси, МФО 854018, код ЄДРПОУ 38031150) плату за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, у сумі 24351,17 грн., що еквівалентно сумі 859,66 євро відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України станом на 08.06.2016 р.
Постанова суду першої інстанції набирає чинності з моменту закінчення десятиденного строку на апеляційне оскарження.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Повний тест постанови
виготовлено та підписано суддею 22.11.2017 р.
Суддя Н. В. Лісовська
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2017 |
Оприлюднено | 24.11.2017 |
Номер документу | 70446212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лісовська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні