КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у роз'ясненні судового рішення
15 листопада 2017 року 810/2457/16
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя: Головенко О.Д.,
при секретарі судового засідання Лапії М.С.,
за участю:
позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3
представника відповідача: ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві заяву про роз"яснення судового рішення у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіно Верде" до Вишгородської об"єднаної державної податкової існпекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Фіно Верде з позовом до Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 27.09.2016 у даній справі було винесено рішення, яким позов задоволено та визнано протиправною бездіяльність Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області, що виявилась у невідображенні в системі електронного адміністрування ПДВ суми від'ємного значення з ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНО-ВЕРДЕ", невикористаного (непогашеного) станом на 01.07.2015, у сумі 8 036 284,00 грн. та зобов'язано Ірпінську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Київській області відобразити у системі електронного адміністрування ПДВ суму від'ємного значення з ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНО-ВЕРДЕ", невикористаного (непогашеного) станом на 01.07.2015, у сумі 8 036 284,00 грн.
06.02.2017 ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду рішення у справі було залишено без змін, а постанова від 27.09.2016 набрала законної сили.
24.02.2017 Київським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист за № 810/2457/16, на підставі якого було відкрито виконавче провадження, яке триває на момент подачі даної заяви.
20.03.2017 ухвалою Київського окружного адміністративного суду було замінено сторону у виконавчому провадженні, а саме Ірпінську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Київській області на Вишгородську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Київській області.
09.11.2017 позивач звернувся до суду із заявою про роз'яснення судового рішення від 27.09.2016 оскільки він неодноразово звертався до відповідача з вимогою виконати постанову суду, однак Державна фіскальна служба України відмовляє, мотивуючи це тим, що вони не були залученні до розгляду справи № 810/2457/16.
У судовому засіданні представники заявника підтримали заяву, просили її задовольнити та надати роз'яснення щодо участі Державної фіскальної служби у виконанні рішення суду від 27.09.2016.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення заяви заперечував та наголосив на тому, щоДержавна фіскальна служба України не була стороноу справі № 810/2457/16.
Розглянувши подану заяву, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КАС України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Вказана норма процесуального права передбачає можливість роз'яснення судом ухваленого ним рішення з метою усунення такого недоліку, як незрозумілість судового рішення (наприклад, можливість неоднакового тлумачення висновків суду), що перешкоджає його належному виконанню.
Незрозумілість судового рішення є оціночним поняттям, а доцільність роз'яснення судового рішення приймається за розсудом суду, який має відштовхуватись від раціональних критеріїв (здоровий глузд, зрозумілість для звичайної розумної людини без юридичної освіти).
Конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визнання рішення незрозумілим правова норма не містить, а зі змісту норми вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз'яснення судового рішення.
У той же час заява позивача про роз"яснення судового рішення не містить посилань на те, які саме частини постанови Київського окружного адміністративного суду від 27.09.2016 викликають труднощі у їх розумінні, чи обґрунтованих доводів про те, що виконання постанови у силу її неясності є неможливим.
Фактично звернення позивача з цією заявою обумовлене твердженням про неможливість виконати постанову Київського окружного адміністративного суду від 27.09.2016.
Звертаючись до суду з заявою про роз"яснення судового рішення заявник прагне отримати юридичну консультацію з питань, які знаходяться поза межами заявлених позивачем у позові вимог та з питань, які не були предметом судового розгляду, зокрема, щодо механізму виконання рішення суду.
Суд зауважує, що у постанові Київського окружного адміністративного суду від 27.09.2016 вказано, що п. 41.1 ст. 41 ПК України також визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. Це означає, що вступаючи у податкові відносини з територіальним органом Державної фіскальної служби, платник податків вступає у правовідносини з усією Державною фіскальною службою і в її особі з Державою Україна.
Тобто у постанові суду від 27.09.2016 наголошено на тому, що Державна фіскальна служба України є безпосереднім участником процесу виконання рішення суду.
Таким чином, суд дійшов висновку, що заява Товариства з обмеженою відповідальністю Фіно - верде про роз"яснення постанови суду від 27.09.2016 є необґрунтованою, а, відтак, такою, що не підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 160, 165, 170 КАС України, суд -
у х в а л и в:
Відмовити Товариства з обмеженою відповідальністю Фіно - верде у роз'ясненні судового рішення у адміністративній справі № 810/2457/16.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом 5 днів з дня її проголошення. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2017 |
Оприлюднено | 24.11.2017 |
Номер документу | 70446267 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні