ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
пр. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел. (057) 702-00-72
е-mail: inbox@dna.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
про припинення провадження у справі
20.11.2017 справа № 908/524/17
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя суддіДучал Н.М., Склярук О.І. , Будко Н.В. , секретар судового засідання за участю представників від боржника ліквідатор від ДФС від кредиторівБірчак К.Є. не з'явився не з'явився не з'явився не з'явилися розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, м. Київ на постанову господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 у справі№ 908/524/17 (суддя Ніколаєнко Р.А.) за заявою боржникаТовариства з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс", м.Запоріжжя пробанкрутство ліквідаторарбітражний керуючий Лященко С.С.
В С Т А Н О В И В:
Постановою господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 у справі №908/524/17 припинено процедуру санації Товариства з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс", м. Запоріжжя. Припинено повноваження керуючого санацією ОСОБА_6. Визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс" банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого Лященка Сергія Сергійовича (свідоцтво Міністерства юстиції України № 107 від 04.02.2013, ідент. № НОМЕР_1; адреса для листування: АДРЕСА_1).
Зобов'язано ліквідатора здійснити ліквідаційну процедуру відповідно до закону.
Постановлено оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Постанову мотивовано тим, що з наданого звіту розпорядника майна, інших матеріалів та обставин справи слідує, що план санації боржника не виконується і стає очевидною неможливість відновлення платоспроможності боржника, внаслідок чого та з врахуванням рішення комітету кредиторів від 12.05.2017 слід припинити процедуру санації ТОВ "Преміум Арс", припинити повноваження керуючого санацією ОСОБА_6, визнати ТОВ "Преміум Арс" банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначити арбітражного керуючого Лященка Сергія Сергійовича (свідоцтво Міністерства юстиції України № 107 від 04.02.2013, ідент. № НОМЕР_1; АДРЕСА_2), яким надано відповідну заяву-згоду на призначення ліквідатором боржника.
З метою виявлення кредиторів слід здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Не погодившись з прийнятою постановою, Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві звернулось до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 та припинити провадження у справі №908/524/17.
Апеляційну скаргу аргументовано тим, що ліквідаційною комісією Боржника був порушений порядок добровільної ліквідації, а судом першої інстанції не враховано, що до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство за правилами ст.95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не додані документи, які повинні бути подані на момент звернення із такою заявою.
Апелянт зазначає, що боржником не дотримано при зверненні до суду першої інстанції із заявою про порушення справи про банкрутство загальних правил проведення ліквідації підприємства, передбачених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та порушено норми ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, оскільки боржником не було забезпечено надання первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірок та визначення наявності чи відсутності заборгованості по сплаті податків, що є передумовою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство. Також, апелянт вважає неправомірним призначення ліквідатором голову ліквідаційної комісії без автоматизованого визначення, оскільки ця особа підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника. Заявник апеляційної скарги посилається на наявність права на оскарження постанови місцевого суду, зважаючи на прийняття 21.12.2016 року Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , що набрав чинності 01.01.2017 року, яким було внесено зміни до Податкового кодексу України в частині функціональних повноважень контролюючих органів.
Вважає, що постанову прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, а саме ст. 33, 34, 43 Господарського процесуального кодексу України, ст. 60 Господарського кодексу України та ст.ст. 1, 38, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , без з'ясування всіх обставин справи.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.09.2017 сформовано колегію у складі головуючий суддя - Дучал Н.М., судді Склярук О.І., Будко Н.В.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 18.09.2017 у справі №908/524/17 прийнято апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві до провадження, розгляд скарги призначено на 24.10.2017.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 24.10.2017 відкладено розгляд апеляційної скарги на 20.11.2017.
Учасники судового процесу не скористалися правом участі представників в судовому засіданні апеляційної інстанції. Відповідно до ст. 98 Господарського процесуального кодексу України про час і місце судового засідання були повідомлені належним чином.
Згідно з положеннями ст. 101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішень місцевого господарського суду в повному обсязі.
Вивчивши матеріали справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, Донецьким апеляційним господарським судом встановлено наступне.
09.04.2015р. Подільською районною в місті Києві державною адміністрацією здійснено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс" за кодом ЄДРПОУ 39740813, яке 10.04.2015р. взято на облік Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
Як свідчать матеріали справи ТОВ Преміум Арс змінено місцезнаходження юридичної особи. Місцезнаходженням товариства є: 69000, м. Запоріжжя, просп. Ювілейний, буд.29.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, єдиним учасником ТОВ "Преміум Арс" є фізична особа - ОСОБА_6, який також є і директором товариства.
Позачерговими Загальними зборами учасників ТОВ Преміум Арс прийняті рішення, оформлені протоколом №27-П від 27.02.2017 про: затвердження плану санації. Термін санаційних заходів встановити 3 місяці, санаційними заходами визначити збільшення статутного фонду, стягнення дебіторської заборгованості, отримання банківського кредиту; звернення до кредиторів з приводу погодження плану санації, отримання згоди на проведення санації, згоди на призначення керуючим санацією ОСОБА_6, пропозиції щодо кандидатури розпорядника майна; звернення до господарського суду Запорізької області з заявою про порушення провадження у справі за ст.94 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
16.03.2017 ТОВ "Преміум Арс" в порядку, визначеному ст. 94 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" подано заяву №14-ГС від 14.03.2017 про порушення провадження санації боржника його керівником, якою просило порушити провадження санації боржника його керівником відносно ТОВ Преміум Арс , ЄДРПОУ 39740813, 69000, м. Запоріжжя, проспект Ювілейний, буд. 29.
Керуючим санацією призначити керівника ОСОБА_6, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, АДРЕСА_3
Розпорядником майна призначити арбітражного керуючого Лященка Сергія Сергійовича (св-во №107).
До заяви додано: план санації боржника погоджений з кредиторами, згідно з яким термін санаційних заходів встановлено у три місяці, основними напрямками плану санації є операційна і фінансова реструктуризація підприємства, а також збільшення статутного капіталу за рахунок додаткового внеску учасника, отримання доходу від продажу товарів (робіт, послуг), отримання дебіторської заборгованості; письмова згода кредиторів на призначення керуючим санацією керівника боржника та пропозиція щодо кандидатури розпорядника майна.
На реалізацію зазначеного плану санації та призначення керуючим санацією директора боржника ОСОБА_6, за умови призначення розпорядником майна арбітражного керуючого Лященка С.С., надав згоду кредитор ТОВ з ІІ "Макроіндустрія" (вих. № 09/ПА від 09.03.2017).
Відповідно до довідки ТОВ Преміум Арс №14-Кр від 14.03.2017 Про кредиторів, вимоги яких визнаються боржником заборгованість боржника перед кредитором ТОВ з ІІ Макроіндустрія складає 2500000,00 грн., що становить більше ніж 57,2% всіх кредиторських вимог. Заборгованість перед кредитором ПАТ "Львівобленерго" складає 1870776,00 грн. (42,80%).
За обліком боржника заставного майна він не має, розмір дебіторської заборгованості складає 2000000,00 грн., балансова вартість майнових активів товариства становить 50000,00 грн., відсутнє право власності на цінні папери, про що боржником представлені відповідні довідки №14-М від 14.03.2017, №14-МО від 14.03.2017, №14-Дб від 14.03.2017, №14-Цп від 14.03.2017, №14-Бр від 14.03.2017, має відкритий банківський рахунок ПАТ Кліринговий Дім №26001010323 МФО 300647.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 16.03.2017 у справі №908/524/17 прийнято заяву про порушення справи про банкрутство до розгляду, підготовче засідання призначено на 29.03.2017.
На виконання ухвали господарського суду Запорізької області від 16.03.2017 у справі №908/524/17 АБ Кліринговий дім листом №01-01/02/93/6т від 21.03.2017 повідомив, що у ТОВ Преміум Арс на 21.03.2017 року залишок коштів на рахунках складає 0,00 гривень.
Листом Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області повідомлено господарський суд Запорізької області, що станом на 27.03.2017 у ТОВ Преміум Арс по основним податкам та зборам термін платника продовжено за попереднім місцем знаходження до 31.12.2017, тому за інформацією щодо заборгованості ТОВ Преміум Арс запропоновано звертатись до ДПІ у Подільському районі м.Києва.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 29.03.2017 у справі №908/524/17 порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс" (69000, м. Запоріжжя, просп. Ювілейний, буд.29, код ЄДРПОУ 39740813). Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Відкрито процедуру санації товариства з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс", м. Запоріжжя. Керуючим санацією призначено директора боржника ОСОБА_6. Розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Лященка Сергія Сергійовича.
Ухвалено оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про порушення справи про банкрутство і відкриття процедури санації відповідно до ст.94 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Оголошення про порушення справи про банкрутство і відкриття процедури санації оприлюднено 29.03.2017 за № 41598.
На виконання ухвали від 29.03.2017 господарського суду Запорізької області Державна податкова інспекція у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві листом №1751/9/26-56-10-39 від 03.05.2017 Про надання інформації повідомила, що податкова заборгованість у ТОВ Преміум Арс (код ЄДРПОУ 39740813) відсутня. Згідно наявної у ДПІ інформації, у боржника закриті рахунки в установах банків. Зауважила, що ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві позбавлена перевіряючої функції стосовно юридичних осіб.
З заявами про визнання кредиторських вимог до боржника звернулися два кредитора.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 24.04.2017 у справі №908/524/17 визнано грошові вимоги ПАТ Львівобленерго до боржника в сумі 1770776,00 грн. (основного боргу) четвертої черги задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 12.05.2017, справа №908/524/17 визнано грошові вимоги ТОВ з ІІ „Макроіндустрія до боржника в розмірі 2500000,00 грн. четвертої черги задоволення. Вимоги ТОВ з ІІ „Макроіндустрія до боржника в сумі 3200,00 грн. сплаченого судового збору відхилено.
Визнано конкурсними кредиторами у справі про банкрутство ТОВ Преміум Арс кредиторів з наступними вимогами до боржника:
1. ПАТ „Львівобленерго, м.Львів з вимогами в розмірі 1770776,00 грн. четвертої черги задоволення;
2. ТОВ з ІІ „Макроіндустрія, м. Бердянськ Запорізької області з вимогами в розмірі 2500000,00 грн. четвертої черги задоволення.
Затверджено реєстр вимог конкурсних кредиторів ТОВ Преміум Арс з урахуванням визнаних судом конкурсних кредиторських вимог.
Вимоги інших осіб, що заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання або не заявлені взагалі, ухвалено вважати такими, що підлягають погашенню в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Зобов'язано розпорядника майна скликати та до 24.05.2017 провести збори кредиторів, де вирішити питання щодо створення комітету кредиторів. Комітету кредиторів розглянути план санації боржника та подати схвалений план санації на затвердження суду. Рішення зборів та комітету кредиторів надати суду у строк до 30.05.2017. Підсумкове засідання призначено на 01.06.2017.
На виконання ухвали суду був представлений протокол б/н від 12.05.2017 зборів кредиторів ТОВ Преміум Арс , який свідчить про прийняття зборами рішення про створення комітету кредиторів у складі одного кредитора ТОВ з ІІ „Макроіндустрія. Визнано задовільною роботу Розпорядника майна. Вирішено звернутися до господарського суду Запорізької області з клопотанням про: припинення процедури санації, визнання ТОВ Преміум Арс банкрутом, відкриття процедури ліквідації, призначення ліквідатором Арбітражного керуючого Лященка С.С.
На обґрунтування поданого клопотання зазначено, що план санації, на реалізацію якого надано згоду до порушення справи про банкрутство, було складено на дату прийняття рішення учасником боржника звернутися до господарського суду з відповідною заявою, але ж з того часу економічне становище значно погіршилося і план санації в умовах, що склалися на цей час, виконати неможливо і стало очевидним невиконання плану санації.
Розпорядником майна надано звіт щодо проведеного фінансово-господарського стану ТОВ Преміум Арс від 12.05.2017, згідно з яким коефіцієнт поточної ліквідності підприємства-боржника дорівнює нульовому значенню, тобто є меншим за критичний, за результатами проведених розрахунків коефіцієнт швидкої ліквідності та абсолютної ліквідності є нижчими за нормативні значення, коефіцієнт покриття дорівнює нулю, за підсумками фінансовий стан підприємства характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності.
Згідно з ч.8 ст.26 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом до компетенції комітету кредиторів належить, між іншим, прийняття рішення про обрання голови комітету, звернення до господарського суду з клопотанням про відкриття процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у випадках, передбачених цим Законом, звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), припинення повноважень арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення іншого арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора).
Постановою господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 у справі №908/524/17 припинено процедуру санації Товариства з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс". Припинено повноваження керуючого санацією ОСОБА_6. Визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс" банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого Лященка Сергія Сергійовича (свідоцтво Міністерства юстиції України № 107 від 04.02.2013, ідент. № НОМЕР_1; адреса для листування: АДРЕСА_1).
Зобов'язано ліквідатора здійснити ліквідаційну процедуру відповідно до закону.
Постановлено оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Оголошення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури оприлюднено 01.06.2017р. за № 43393.
Перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, Донецький апеляційний господарський суд дійшов висновку про припинення апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у м. Києві на постанову господарського суду Донецької області від 01.06.2017р. у справі №908/524/17 з наступних підстав.
За змістом ч. 2 ст. 4 1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
За приписами ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
У відповідності до ст.91 Господарського процесуального кодексу України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.
Колегія суддів зазначає, що в силу особливостей справи про банкрутство, коло осіб, які мають право оскаржити судові рішення у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи.
Статтею 1 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ( далі - Закон про банкрутство) визначено, що учасники у справі про банкрутство - сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.
Кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
Отже, процесуальне право на апеляційне оскарження мають особи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, особи, які є учасниками провадження у справі про банкрутство, а також особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки.
Відповідно до ч.3 ст. 7 Закону про банкрутство, залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство.
У даному випадку, провадження у справі порушено за ст. 94 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , за умовами якої керівник боржника має право подати в порядку, встановленому цим Законом, заяву про порушення справи про банкрутство боржника з метою проведення керівником процедури санації до подання кредиторами заяви про порушення справи про банкрутство за таких умов, зокрема, за наявності плану санації та письмової згоди всіх забезпечених кредиторів, а також кредиторів, загальна сума вимог яких перевищує 50 відсотків кредиторської заборгованості боржника згідно з даними його бухгалтерського обліку, на впровадження зазначеного плану та на призначення керуючим санацією керівника боржника.
Для проведення санації боржника його керівником з урахуванням особливостей, передбачених цією статтею, керівник боржника звертається у встановленому цим Законом порядку до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство. До заяви керівника боржника додаються план санації боржника, погоджений з кредиторами, що дали згоду на її проведення, письмова згода кредиторів на призначення керуючим санацією керівника боржника та пропозиція щодо кандидатури розпорядника майна.
Після розгляду заяви боржника у разі, якщо заява і додані до неї документи відповідають вимогам, установленим цим Законом, суд не пізніше п'яти днів з дня її надходження виносить ухвалу про прийняття заяви про порушення провадження у справі, в якій зазначається дата проведення підготовчого засідання суду.
Підготовче засідання суду, у якому здійснюється перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, проводиться у місячний строк з дня винесення ухвали про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство.
За результатами розгляду обґрунтованості вимог заявника до боржника господарський суд виносить ухвалу про: порушення провадження у справі про банкрутство і відкриття процедури санації, введення мораторію на задоволення вимог кредиторів та призначення розпорядника майна в порядку, встановленому цим Законом, та керуючого санацією - керівника боржника, які діють відповідно до вимог цього Закону з урахуванням особливостей, передбачених цією статтею; відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.
Після призначення керівника боржника керуючим санацією його трудові відносини з працедавцем зупиняються на час виконання повноважень керуючого санацією. Керуючий санацією - керівник боржника здійснює свої повноваження згідно з цим Законом.
У разі пред'явлення боржником недостовірних відомостей про майнові активи боржника або неможливість відновлення платоспроможності згідно з планом санації можливе введення процедури ліквідації.
Офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство і відкриття процедури санації здійснюється на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, зобов'язані подати до господарського суду у місячний строк з дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство і відкриття процедури санації письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують та/або заперечення кредиторів проти проведення процедури санації керівником боржника.
Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Керуючий санацією - керівник боржника разом із розпорядником майна зобов'язані відповідно до вимог цього Закону розглянути вимоги кредиторів і скласти реєстр вимог кредиторів, письмово повідомивши про результати розгляду заявників і господарський суд.
Господарський суд у порядку, передбаченому цим Законом, розглядає реєстр вимог кредиторів, вимоги кредиторів, щодо яких були заперечення боржника і які не були внесені до реєстру вимог кредиторів. За результатами розгляду господарський суд виносить ухвалу, в якій зазначає розмір визнаних судом вимог кредиторів, затверджує реєстр вимог кредиторів і визначає дату проведення зборів кредиторів.
Порядок проведення зборів кредиторів, утворення і діяльності комітету кредиторів визначається цим Законом. Комітет кредиторів у місячний строк від дати його утворення повинен подати господарському суду схвалений план санації боржника.
Господарський суд затверджує план санації боржника, про що виноситься ухвала, яка може бути оскаржена у встановленому порядку. Боржник розпочинає виконання плану санації після його затвердження судом.
Керуючий санацією - керівник боржника виконує повноваження керуючого санацією і отримує заробітну плату в тому ж розмірі, в якому він її отримував до призначення керуючим санацією.
У разі невиконання плану санації боржника або якщо стає очевидним, що виконання плану санації боржника не приведе до відновлення його платоспроможності, процедура банкрутства здійснюється відповідно до цього Закону, про що господарський суд виносить ухвалу.
Колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду зазначає, що Головне управління ДФС у м. Києві по суті своїх вимог у справі про банкрутство, виходячи зі змісту поняття кредитор , не може мати іншого статусу як учасника провадження у справі про банкрутство, окрім статусу конкурсного кредитора.
Особливості та порядок заявлення кредиторами вимог до боржника в порядку ст. 94 Закону про банкрутство визначені п.6 названої статті, які передбачають, що конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, зобов'язані подати до господарського суду у місячний строк з дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство і відкриття процедури санації письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують та/або заперечення кредиторів проти проведення процедури санації керівником боржника. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Зазначене свідчить, що у справі про банкрутство боржника (в порядку ст. 94 Закону), особа набуває статусу кредитора - сторони у справі про банкрутство, лише у разі звернення до суду із кредиторськими вимогами до боржника, у тому числі орган державної фіскальної служби, при наявності підтверджених у встановленому порядку документами вимог щодо грошових вимог до боржника, та через певні процедури, що визначені спеціальною нормою законодавства - Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , зокрема після визнання його вимог, що також узгоджується з нормою ч. 1ст.210 Господарського кодексу України, і тільки після цього така особа має процесуальне право на оскарження судових рішень. Жодна норма законодавства не встановлює автоматичного визнання податкових органів кредиторами у справах про банкрутство.
Виходячи із особливостей застосування провадження санації боржника його керівником на підставі ст. 94 Закону про банкрутство, Головне управління ДФС у м. Києві не набуло статусу кредитора, тобто сторони у справі про банкрутство, оскільки не зверталося до справи про банкрутство з вимогами до боржника, а тому є особою, вимоги якої не заявлені у справі взагалі, тобто, враховуючи викладене, заявник апеляційної скарги не є учасником провадження у справі про банкрутство.
Як вбачається з апеляційної скарги Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, скаржник не посилається на наявність у боржника заборгованості по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), розмір таких претензій (суму вимог), характер вимог (майнові або грошові) до банкрута.
Матеріали справи свідчать, що органи Державної фіскальної служби мали інформацію про порушення справи про банкрутство по ст.94 Закону про банкрутство, що підтверджується відповідями Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області на ухвалу суду, Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві, надсиланням судом відповідних ухвал, оприлюдненням оголошень про порушення справи про банкрутство і відкриття процедури санації, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Обґрунтовуючи свої доводи, заявник апеляційної скарги посилається на те, що комісія з припинення юридичної особи (ліквідаційна комісія), яка створюється і діє на попередніх етапах відповідно до статей 105, 110 Цивільного кодексу України, обов'язково складає після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. В порушення наведених норм права ТОВ Преміум Арс не було надано ліквідаційного балансу до податкового органу для перевірки його повноти та достовірності. Тобто, в даному випадку ліквідаційною комісією Боржника був порушений порядок добровільної ліквідації, а судом першої інстанції не враховано, що до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство за правилами ст. 95 Закону про банкрутство не додані документи, які повинні бути подані на момент звернення із такою заявою.
Зазначене свідчить, що вимоги апелянта ґрунтуються на недотриманні порядку встановленого статтею 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, проте боржник звернувся і справа розглядалася за положеннями ст.94 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (Особливості провадження санації боржника його керівником).
Головне управління ДФС у м. Києві не є учасником справи про банкрутство, оскільки не зверталося до суду з грошовими вимогами до боржника.
В оскаржуваній постанові господарського суду Запорізької області від 01.06.2017р., в розумінні ст.91 Господарського процесуального Кодексу України, питання про права і обов'язки Головного управління ДФС у м. Києві не вирішувались.
Враховуючи наведене вище, Головне управління ДФС у м. Києві не набуло статусу кредитора боржника, оскільки не має підтверджених належними доказами кредиторських вимог до нього, у зв'язку з чим не має статусу сторони, учасника у справі про банкрутство, оскаржувана в апеляційному порядку постанова не стосується його прав та обов'язків, а тому Головне управління ДФС у м. Києві, не будучи учасником провадження у справі, не набуло права на апеляційне оскарження постанови господарського суду Запорізької області від 01.06.2017р.
За таких обставин, провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у м. Києві на постанову господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 року у справі №908/524/17 підлягає припиненню.
Керуючись п. 1 ст. 80, ст. 91, ст. 106 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на постанову господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 року у справі №908/524/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Преміум Арс", м. Запоріжжя - припинити.
Головуючий суддя Н.М. Дучал
Судді: О.І. Склярук
Н.В. Будко
Надруковано 7 екз.:
1 - боржнику; 1 - ліквідатору;
1 - ГУ ДФС України у м. Києві;
2 - кредиторам; 1 - у справу; 1 - ГСЗО.
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2017 |
Оприлюднено | 26.11.2017 |
Номер документу | 70493706 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні